Tāda vai citāda iemesla dēļ paliekot bez algota darba, cilvēku prātos nereti dzimst trakas idejas, par kuru efektīgumu objektīvi ir iespējams spriest vien pēc kāda laika
To vistiešākajā mērā var attiecināt uz Oskaru Ceļmalnieku, kurš aizvadītajā vasarā Latvijas tirgū sācis piedāvāt cenu salīdzināšanas portālu profesionāļiem Cenulapa.lv. Vairākus gadus strādājot par produktu menedžeri vienā no pasaulē pazīstamākajām elektropreču ražošanas kompānijām, Oskars nonācis pie secinājuma, ka viņa darītais darbs ir pārāk neproduktīvs, jo tā vietā, lai strādātu ar klientiem, nācies vienu vai divas stundas dienā dirnēt pie datora, pārskatot konkurentu mājaslapas, tāpēc laika gaitā nolēmis, ka šo procesu vajag optimizēt, izveidojot cenu savākšanas un salīdzināšanas mehānismu internetā.
Lai pašam būtu ērtāk
Pametot algotu darbu, iepriekšējo ikdienas darba atvieglotāju viņš nolēma pārveidot par servisu cilvēkiem, kuri strādā par projektu vai produktu vadītājiem dažādās sadzīves tehnikas tirdzniecības kompānijās. Oskars uzsver, ka radītais produkts nav interesants vienkāršam patērētājam, kurš nolēmis nopirkt jaunu ledusskapi un mēģina izdomāt, kur sev vēlamo modeli varētu dabūt par iespējami zemāku cenu. Cenulapa.lv domāta produktu menedžeriem, kuri ikdienā sēž savos birojos, pārvaldīdami viena vai vairāku uzņēmuma ražoto vai vismaz tirgoto produktu grupas. Šiem speciālistiem, lai veiksmīgi pārdotu savu produktu, ir jāzina, cik lielu naudas summu katru dienu no patērētājiem par ekvivalentu mantu grib dabūt konkurenti. «Piemēram, ja šāds produktu menedžeris atbild par Samsung veļas mašīnu, viņam vienkārši ir jāzina, par kādām cenām veļas mašīnas tirgo citas kompānijas. Tad nu nekas cits neatliek, kā vienu vai divas stundas dienā pavadīt, sēžot pie datora, «staigājot» pa interneta lapām un analizējot konkurentu piedāvājumus. Vienkāršāk sakot, cilvēki šādi pavada ilgu laiku, pētot cenas konkurentu veikalos. Ir jāsaprot, jāzina gan piedāvātās cenas, gan arī ikdienas pieejamās akcijas. Cilvēki vienkārši sēž pie datora un truli šķirsta interneta mājaslapas, kas nav ļoti interaktīvs pasākums. Savulaik savām vajadzībām izveidoju interneta lapu, ar kuras palīdzību ikdienā var apkopot dažādu uzņēmumu piedāvātās cenas, tādējādi pats sev atvieglojot darbu, un tagad to piedāvāju arī citiem,» stāsta Oskars. Viņš apgalvo, ka speciālists, ieejot cenulapa.lv, uzreiz var saprast, kas pārējiem konkurentiem ir labāk vai sliktāk, nekā paša pārstāvētajam uzņēmumam. Citiem vārdiem sakot, tiek nodrošināta cenu analīze attiecībā uz vairāku piegādātāju darbu.
Visu rakstu Mēģinājums pārdot iespēju ietaupīt laiku lasiet 19. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.