Imidža dizainere Jolanta Karele latvju rakstus apspēlē, radot auduma dizainu, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Latviešu pūra lāde ir tik bagātīga. Aplūkojot vairākās grāmatās un internetā atrodamo informāciju, bija žēl, ka tik skaisti un spēcinoši raksti tiek aizmirsti. Tautas bagātību krātuvē atrodams krietni vairāk zīmju, ne tikai Lielvārdes jostas raksts un auseklītis. To vēlos parādīt un popularizēt,» stāsta Jolanta.
No kleitas līdz lakatiem
Pirmo impulsu – vēlmi apdrukāt audumu – viņa sajutusi pirms sešiem gadiem, kad Francijā kādā baznīcā ieraudzīja skaistu vitrāžu. «Man tā tik ļoti iepatikās. Vitrāžu sabildēju un gribēju uztaisīt tādu audumu. Atbraucu uz Latviju un sabēdājos, jo nebija iespējas to realizēt. Varēja pasūtīt tikai veselu auduma baķi ar vienu rakstu. Tas bija dārgi un nevajadzīgi. Nesen nejauši uzzināju, ka Latvijā ir uzņēmums, kas mazos apjomos apdrukā dabīga materiāla audumus. Pirms tam kaut ko uzdrukāt varēja tikai ierobežotā auduma laukumā. Mani interesē zīda, kokvilnas, viskozes auduma pilnīga apdrukāšana,» stāsta Jolanta.
Ikdienā viņa strādā kā stiliste, pirmo nelielo apģērba kolekciju izveidoja savai klientei. Apģērbs tika darināts no auduma, kas apdrukāts ar stilizētām latviešu rakstu zīmēm, bet uz Līgo un Dziesmu svētkiem Jolanta viņai izveidoja arī stilizētu tautas tērpu un zīda lakatu. Bildes par paveikto Jolanta ievietoja sociālajos tīklos. Atgriezeniskā saikne bijusi zibenīgia un nākamās dienas Jolanta pavadījusi pie datora, atbildot uz cilvēku e-pastiem.
«Drīz pēc tam sekoja arī pirmais lielais zīda lakatiņu pasūtījums. Tos pasūtītājs vēlējās dāvināt Dziesmu un deju svētku kolektīvu virsvadītājiem. Bija nepieciešams izveidot zīmolu. Par to galvu nelauzīju. Tā kā darba procesā lielākais palīgs ir vīrs, kurš ir datormākslinieks, zīmola nosaukumā apspēlēju mūsu uzvārdu un abu vārdu pirmos burtus. Kopā sanāca Karels JJ,» stāsta Jolanta. Pēc Dziesmu svētkiem tapa nākamie 20 lakatiņi, kas izpārdoti apmēram nedēļas laikā.
Interese par produkciju mudināja Jolantu neapstāties un būt aizvien radošākai.
Visu rakstu Latvju rakstus ietin modernā veidolā lasiet 29. septembra laikrakstā Dienas Bizness.