Bārdas piedzīvo renesansi, viena pēc otras tiek atvērtas specializētās vīriešu frizētavas, un kopsolī ar šo tendenci SIA Silmachy remedies piedāvā eļļas un vasku bārdas kopšanai, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Skaisti, ka ir arvien vairāk koptu vīriešu ar bārdām. Patīk, ka tirgū ienāk dažādi produkti vīriešiem – ķemmītes, vaski, eļļas. Vīrieši to ir pelnījuši,» saka Marta Trofimova, vīriešu bārdas kopšanas līdzekļu ražotāja SIA Silmachy remedies īpašniece. Latvijā bārdas modē atgriezušās vien aptuveni pirms pāris gadiem, taču pasaulē šī tendence ir aktuāla jau aptuveni četrus gadus. «Jau pirms vairākiem gadiem modes žurnālos manīju modeļus ar garākām bārdām. Līdz tam vairāk bija redzami gludi skūti modeļi. Man šķiet, ka savā ziņā arī hipsteru subkultūra atgrieza bārdas modē,» viņa teic. Vaicāta, vai bārdas nav Rīgas modes tendence, Marta norāda, ka tā pārņēmusi arī citas pilsētas, taču ārpus galvaspilsētas pircēji ir nedaudz piesardzīgāki.
Vīriešu rota
«Man vīriešu rota – bārda un ūsas – vienmēr likusies pievilcīga. To gluži nevar salīdzināt ar meiteņu matiem, bet arī bārda un ūsas jākopj, tās prasa rūpību un pacietību. Liela daļa cilvēku brīnās, kas tās par eļļām un kam tādas nepieciešamas. Arī es, kamēr manam Ingum nebija bārdas, par to nebiju aizdomājusies. Taču, kad ir bārda un ūsas, nāk sapratne, ka tās nepieciešams arī kopt,» spriež Marta.
Pētot vīriešu frizētavās pieejamos bārdas un ūsu kopšanas līdzekļus, Marta un viņas draugs Ingus Šulcs secināja, ka pārsvarā tā visa ir ievesta no ASV vai Lielbritānijas, piedāvājumā nebija neviena Latvijas ražojuma. «Ikdienā strādāju aptiekā un gatavoju zāles, dažādus dermatoloģiskos krēmus, un kādudien man mājās radās ideja uztaisīt draugam bārdas eļļu, lai tā būtu maigāka,» stāsta Marta.
Visu rakstu Ķer bārdu modes vilnī lasiet 21. oktobra laikrakstā Dienas Bizness.