Ir grūti nodalīt, cik daudz automašīnu darbinieks ir izmantojis, lai aizbrauktu uz veikalu, lai aizvestu bērnus uz skolu, un cik daudz spēkratu izmantojis darba vajadzībām. Tāpēc diskusijas par šo tēmu vēl turpināsies un tiks pētīta ārvalstu pieredze.
Tā LTV raidījumā Labrīt Latvija norādīja Finanšu ministrijas Nodokļu politikas departamenta direktore Daina Robežniece.
Protams, aktuāls jautājums ir par to, cik automobilis ir vērtīgs: vai tas ir žigulis vai spēkrats ar lielu vērtību, jo par žiguli nodoklim jābūt mazākam, nekā par jaudīgu spēkratu, atgādināja D.Robežniece.
Savukārt uz jautājumu, vai tādējādi Latvijā netiks veicināta situācija, kad darba devēji darba vajadzībām iegādāsies žiguļus, D.Robežniece atbildēja, ka :«pašreizējie žigulīši jau nemaz nav tik slikta mašīna.»
Savukārt Latvijas Darba devēju konfederācijas ģenerāldirektore Elīna Egle saistībā ar jauno automašīnu nodokli, uzskata, ka Finanšu ministrija tērē laiku un izrādīšanos, bet ne reālām lietām. Būtu jāskatās uz tiem darba devējiem, kam minimālā alga un landroveri, tāpēc nevajag terorizēt zemniekus un iedzīvotājus uz autoceļiem.
Db jau vēstīja (22.10.2009), ka valdība konceptuāli atbalstījusi rosinātos grozījumus likumā par vieglo automobiļu un motociklu nodokli. Tiesa, likums vēl tiks precizēts ar Satiksmes ministriju, kura uzskata, ka nodokļu slogs būs par lielu.
Pašreiz plānots, ka no nākamā gada 1. janvāra mazākais automašīnu nodoklis, kas būs jāmaksā jaunu mazlitrāžas automašīnu īpašniekiem, būs tikai 36 Ls, savukārt lielu limuzīnu pircējiem automašīnu nodoklī nāksies samaksāt pat 1750 Ls. Proti, no nākamā gada vieglo automašīnu un motociklu nodoklis jaunām automašīnām, kas tiek reģistrētas Latvijā, tiks aprēķināts, par pamatu ņemot oglekļa dioksīda jeb CO 2 izmešu daudzumu.