Rīgai vajag konferenču centru ar 3000 vietām, un tas arī taps – šādu nepieciešamību definējusi Rīgas dome, Ekonomikas ministrija, Saeimas politiķi un tūrisma nozares uzņēmēji domnīcā Rīga kā Baltijas darījumu tūrisma dzinējspēks.
Diskusijā, kurā piedalījās ekonomikas ministrs Ralfs Nemiro, Rīgas mērs Oļegs Burovs, Saeimas komisiju vadītāji Jānis Vitenbergs un Vjačeslavs Dombrovskis, Rīgas Tūrisma attīstības biroja (RTAB) valdes priekšsēdētājs Guntars Grīnvalds un daudzi tūrisma nozares pārstāvji, visi definēja divas galvenās Rīgas vajadzības, ja Latvijas galvaspilsētu vēlamies izveidot par darījumu tūrisma centru. Proti, pirmkārt, ir nepieciešams konferenču centrs ar vismaz 3000 vietām. Otrkārt, jāveido vēstnešu programma, kas piesaistīs braucējus.
Esam pēdējie Baltijā
Kopainu, vajadzības un vispārējās darba metodes kā uz šķīvja mūsu speciālistiem priekšā nolika tūrisma speciāliste no Londonas Sallija Grīnhila. Viņa aicināja saprast, ka ir atšķirība starp vienkāršu darījuma braucienu un nozaru vai korporāciju pasākumiem, kuros piedalās simtiem cilvēku.
«Trīs pamatvajadzības, lai biznesa pasākumu tūrisms varētu notikt, ir: infrastruktūra, serviss un mārketings.» Infrastruktūras gadījumā ir jārēķinās, ka šādos globālos sarīkojumos pilsētā uz vairākām dienām ierodas no 800 līdz 3000 cilvēku. Tie ir gan uzņēmēji, gan nozaru speciālisti, gan zinātnieki, gan politiķi. Ir nepieciešamas gan viesnīcas, gan restorāni, gan loģistika, gan pietiekami liela vieta, kur tādam skaitam cilvēku ietilpt, lai uzklausītu lektorus visiem kopā un arī komunicētu mazākās grupās.
Rīgā pērn noticis vismazākais skaits biznesa sarīkojumu Baltijā. Mums priekšā ir gan Tallina, gan Viļņa.
«Kaimiņiem, kā redzat, iet labāk, un viņiem ir vēstnešu programmas. Kas ir vēstneši? Tie ir cilvēki, kuri ir spējīgi atnest notikumu uz Rīgu. Jums ir farmācija, jums ir universitāte, jums ir pelnoši uzņēmumi. Par vēstnešiem ir jākļūst cilvēkiem, kas darbojas šajās jomās un ir starptautiski pazīstami. Latviju ir viegli sasniegt, te ir ērti atlidot, Rīga ir pievilcīga vieta, te ir viesnīcas un nelieli konferenču centri, bet konferenču vēstneši netiek iesaistīti. Starptautiski zināms, ka biznesa tūrists tērē aptuveni 6000 dolārus dienā. Tas ir labi, vai ne? Tādēļ taču ir vērts censties?» savā prezentācijā sacīja S. Grīnhila.
Konferenču centru vajag
Pirmo konferences paneļdiskusiju ekonomikas ministrs iesāka ar pārliecību, ka Rīgai konferenču centrs ir nepieciešams un par to runāts jau sen. Viņš izteica apņemšanos, ka turpmāko trīs gadu laikā sarunas varētu vainagoties ar panākumiem, kā arī gatavību atbalstīt ciešāku Rīgas domes un Ekonomikas ministrijas pakļautības iestāžu sadarbību, konkrēti pieminot Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru.
Visu rakstu lasiet 30. septembra laikrakstā Dienas Bizness, vai meklējot tirdzniecības vietās.
Abonē (zvani 67063333) vai lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!