Jaunākais izdevums

Rīgā, Andrejsalā topošajā nekustamo īpašumu projektā Riga Waterfront atklāta dzīvokļu rezervācija jau 3. projekta ēkā "Plaza Residences”.

Plaza Residences arhitektūra atspoguļo Rīgas centram raksturīgo apbūves stilu, ēka atradīsies līdzās vēsturiskajai elektrostacijas ēkai.

Ēkas estētiku akcentēs ķieģeļu fasādes fragmenti. Īpaša uzmanība ēkā pievērsta skaņas izolācijai un energoefektivitātei, lai ēka atbilstu A klases energoefektivitātes standartiem. Projekta arhitektūras un pilsētplānošanas aspektus īsteno starptautisku ekspertu komandu veido arhitekti “FaulknerBrowns Architects” (Lielbritānija), kas ir atbildīgi par dzīvojamo ēku arhitektūras konceptu, “Hosoya Schaefer Architects” (Šveice) birojs, kas vada pilsētplānošanas procesu, arhitekti no “Vilnis Mičulis” (Latvija), kas izstrādā Plaza Residences tehnisko un spēkstacijas pārbūves projektus, savukārt arhitektu birojs “Sarma & Norde” (Latvija) ir galvenie projekta virzības konsultanti.

Riga Waterfront ir vērienīgs nekustamā īpašuma attīstības projekts pašā Rīgas sirdī, kas pārveido Andrejsalas un Andrejostas rajonus—agrāk industriālās zonas ar ierobežotu publisko piekļuvi—par jaunu, dinamisku pilsētas kvartālu.

Projektu īsteno Apvienoto Arābu Emirātu vadošais nekustamā īpašuma attīstītājs un investīciju uzņēmums “Eagle Hills”.

Riga Waterfront vīzija ir radīt pārdomātu un ērtu pilsētvidi ar dzīvojamām mājām, viesnīcām, slidotavu, modernu kruīzu kuģu termināli, rosīgu iepirkšanās un gastronomijas centru vēsturiskās spēkstacijas ēkā, kā arī gleznainu promenādi gar Daugavas krastu.

Eksperti

Kā agrāk vairs nebūs – mainās tirdzniecības segmenta spēles noteikumi

Jevgenija Kiseļova, Colliers Baltics partnere, Tirdzniecības platību aģentūras direktore,02.04.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centri pēdējos gados ir būtiski mainījušies – tajos cilvēki ne tikai nopērk sezonas apavus vai modīgu apģērbu, tur viņi sporto, uzlabo savu veselību un izskatu, protams, atpūšas un izklaidējas. Tie pakāpeniski pārtop daudzfunkcionālās ēkās. Turklāt paredzams, ka nākotnē “klasisku” tirdzniecības centru vietā nekustamā īpašuma attīstītāji izvēlēsies īstenot projektus, kam ir dažādas funkcijas un jaukts pielietojums.

Vienlaikus tirgū saglabājas interese un pieprasījums pēc jaunumiem, nebijušiem formātiem, koncepcijām, zīmoliem. Taču pēdējos gados visos nekustamā īpašuma tirgus segmentos Baltijas valstīs jaunpienācēju ir ļoti maz, tirdzniecība nav izņēmums.

Līdz ar to ēku īpašniekiem nākas būt radošiem, piedāvāt elastīgus nosacījumus, lai piesaistītu jaunus un noturētu esošos nomniekus, audzētu apmeklētāju plūsmu.

Dati kā resursi

Zelta vērtē arī šajā nozarē ir precīzi dati, kas ļauj gan ēku īpašniekiem, gan to nomniekiem pieņemt pamatotus lēmumus, spert apzinātus soļus savā attīstībā.

Sekmīgi izmantojot resursus, var gudri pārvaldīt objektus, saprast klientu vajadzības, kustību, sekot līdzi galvenajiem nozares darbības raksturlielumiem. Attiecīgi, ja kādam objektam rādītāji ir tālu no tirgus normas, tuvu tai vai pārsniedz to, iespējams veikt korekcijas tajā. Reālos datos balstītas prognozes palīdz īpašumu pārvaldniekiem sadarbībā ar tirgus ekspertiem sniegt palīdzību, padomus arī nomniekiem. Objektīvi dati ļauj pieņemt lēmumu arī tiem komersantiem, kas reģiona tirgū vēl nav pārstāvēti.