Iniciatīvas grupas apgalvojums, ka šāda veida termināļa būvniecība ir bezprecedenta gadījums Eiropas ostās, ir nepatiesa informācija, apgalvo Rīgas Tirdzniecības osta, kas kopā ar Uralchem freight limited dibinājis Riga Fertilizer Terminal (RFT).
Minerālmēslus, tajā skaitā amonija salpetri, jau ilgstoši pārkrauj un uzglabā Rīgas, Tallinas, Pēterburgas, Atverpenes, Roterdamas un citās ostās. Šo vielu plaši izmanto lauksaimniecībā visā pasaulē, tajā skaitā arī Latvijā, skaidro RTF.
Jau vēstīts, ka Daugavpilī sākusies parakstu vākšana par Rīgas domes pieņemtā lēmuma atcelšanu, kas paredz minerālvielu un visa veida amonija nitrātu pārkraušanas un glabāšanas termināļa celtniecību galvaspilsētas ostā. Minētā iniciatīvas grupa apgalvo, ka amonija nitrāts ir pamata sastāvdaļa sprāgstvielu radīšanai, kas tiek izmantotas teroristiskos nolūkos pasaules mērogā. No Krievijas nonākot Rīgā, tas tiks glabāts un pārkrauts līdzās terminālim, kas operē ar naftas produktiem, sašķidrināto gāzi un ķīmiskām vielām, tā radot sprādziena riskus.
RFT valdes loceklis Roberts Kļaviņš uzsver: «Lielākā daļa ražotāju no NVS valstīm (arī uzņēmums Uralhim) tradicionāli eksportē ievērojamu daudzumu minerālmēslu caur Melnās un Baltijas jūras ostām, tajā skaitā Rīgas ostu, neradot apdraudējumu videi un cilvēkiem. Iniciatīvas grupa, kas it kā izveidota Daugavpils pilsētas iedzīvotāju atbalstam, izmanto iedzīvotāju zināšanu trūkumu par projektu, kā arī minerālmēslu ķīmisko sastāvu. Iniciatīvas grupas pārstāvju apšaubāmā reputācija un līdzšinējā darbība jau pievērsusi gan Latvijas, gan kaimiņvalstu tiesībsargājošo institūciju uzmanību. Grupas pārstāvju patiesie darbības motīvi projekta realizētājiem nav skaidri.»
RFT ir saņēmis visu nepieciešamo valsts institūciju un ekspertu pozitīvu atzinumu un plāno līdz 2014. gada sākumam Rīgas ostas teritorijā, Kundziņsalā izbūvēt minerālmēslu pārkraušanas un īslaicīgas uzglabāšanas termināli. Minerālmēslu eksports un transportēšana caur tranzītvalstīm notiek saskaņā ar stingrām starptautiskajām un vietējām tiesību normām (Konvencija par starptautiskajiem dzelzceļa pārvadājumiem (COTIF), Dzelzceļa pārvadājumu likums), norāda RTO.