Bijušās izgāztuves vietā Deglava ielā radītais veidojums izskatās pēc kalna. Bet patiesībā tā ir sarežģīta inženiertehniska būve, ko veido 900 000 kubikmetri atkritumu, informē Rīgas dome.
Tādēļ ir četri iemesli, kāpēc šoziem braukt un slidināties no kalna nedrīkst:
- kalnā ir ierīkoti daudzi tehniskie grāvji ar akām un pieci speciālie urbumi. Tas viss ir nepieciešams, lai uzraudzītu, kas notiek atkritumu kalna iekšienē. Bērns, kurš braukājas no kalna, protams, nevar izraisīt nobrukumu vai iebrukt (pa šo kalnu brauca pat traktori ar lāpstām), bet gūt traumas, piemēram, uz lūkām, var pavisam viegli;
- saskaņā ar projekta prasībām kalns sākotnējā stadijā ir jāierobežo. Var uz laiku atvērt vārtus, bet žogu pat uz brīdi noņemt nedrīkst. Tas nozīmē, ka, ņemot vērā kalna augstumu, braucienā no kalna var viegli sasniegt tādu ātrumu, ka nopietna trauma, saduroties ar žogu, ir neizbēgama;
- atkritumu kalns ir pārklāts ar īpašu 50 cm biezu māla slāni. Šis māls darbojas kā dabiskas un drošas aizsargbruņas. Bet ar vienu noteikumu – ir nepieciešams laiks, lai slānis atbilstoši tehnoloģijai varētu sacietēt. Tam vajadzīgs vismaz gads. Ja kalns tiek izmantots kā masu izklaides un sportisko aktivitāšu vieta, nesen uzklātais māla slānis var pavisam ātri tikt sabojāts. Bojātās vietas būs jāklāj no jauna. Bet tas nozīmē ne tikai papildu izdevumus. Tas nozīmē, ka viss atkal būs jāsāk skaitīt no nulles. Un termiņš, kad kalnu varēs sākt izmantot pilnībā, ar katru remontu pārbīdīsies tālāk;
- virs māla apvalka 20 centimetru slānī ir uzbērta speciāla auglīga augsne, kurā pavasarī ir jāizdīgst zālājam. Ja tagad tiks sabojāts šis slānis, pavasarī zālītes nebūs. Un kalnu atkal varēs saukt par plikpauri.