«Ir nevis hroniski, bet profesionāli pabalstu saņēmēji. Viņi saņemšanā tā ir iemanījušies, ka diez vai kādreiz ķersies pie strādāšanas. Pirms krīzes bezdarba līmenis pilsētā bija krities līdz 3,5%, bet arī tad uzņēmēji sastapās ar darbaroku trūkumu,» intervijā laikrakstam Latvijas Avīze stāstījis Andris Rāviņš, Jelgavas pilsētas domes priekšsēdētājs.
«Ekonomikā māca, ka 5% bezdarbs ir veselīgas attīstības līmenis, bet zemāks noved pie tā, ka pat palīgdarbu veicēji var diktēt noteikumus darba devējam, cik viņš grib saņemt algā, citādi nemaz nesāks kustēties. Šobrīd svarīgākais ir iedot darba ņēmējiem pēc iespējas augstāku kvalifikāciju. Tas attiecas ne tikai uz jauniešiem, bet arī uz pieaugušu cilvēku pārapmācību – ja vien viņiem ir vēlme darba tirgū iekļauties. Jelgavā Zemgales reģiona Kompetenču attīstības centrā ir 150 programmu, kurās cilvēks var paaugstināt zināšanas un prasmes vai pārkvalificēties pieprasītās jomās,» skaidrojis Rāviņš.
Jautāts, vai bezdarbnieku vidū ir daudz jauniešu, viņš laikrakstam atbildējis: «Diezgan daudz. Nupat viens puisis bija pie manis uz pieņemšanu – gribot kaut ko darīt. Viņam grūts dzīves stāsts un apgūta tikai pamatizglītība. Jautāju par prasmēm. Prast neko neprotot. Tālāk izglītoties vēlmes nav, un turpat ir tik daudzi «bet», ka nekas īsti nesanāk. Bet vainīgi situācijā ir visi citi, tikai viņš pats ne. Iespējas strādāt, mācīties jauniešiem ir – vajag tik pašiem piespiest sevi uzņemties noteikt savu dzīvi. Nav jāskatās apkārt, meklējot, kāpēc kāds tev kaut ko neļauj.»
Savukārt, vaicāts par iespējām ierīkot tramvaju pilsētā, Jelgavas vadītājs atbildējis: «Esam vērtējuši, vai ar tramvaja līniju nebūtu iespējams savienot pilsētas tālākos punktus, bet, aprēķinot izmaksas... Tās šobrīd nav paceļamas. Transporta kustībā piemērotākais variants būtu mazie mikroautobusi, kas nodrošina konkrētu punktu apkalpošanu. Dažās lielajās pilsētās parādījušies metrobusi. Tie neiet pa sliedēm vai pazemi, bet ātri pēc noteikta grafika spēj pārvadāt 200 – 250 pasažierus. Piebildīšu, Jelgavā šobrīd sabiedriskā transporta pārvadājumus nodrošina tepat pilsētā ražoti autobusi. Busiņi parādījuši sevi pozitīvi, brauc arī pa visu Zemgali, uz Rīgu un Jūrmalu.»