Nodokļi

PVN par komerciāliem preču sūtījumiem no trešajām valstīm jāmaksā, ja vērtība pārsniedz 22 eiro

Dienas Bizness,26.03.2013

Jaunākais izdevums

2013. gada 1. janvārī stājās spēkā izmaiņas nelielas vērtības komerciālu preču sūtījumu no valstīm, kas nav Eiropas Savienības dalībvalstis, aplikšanā ar pievienotās vērtības nodokli (PVN). Izmaiņas paredz, ka ar PVN neapliek preču sūtījumu no trešajām valstīm, ja tajā esošo preču vērtība nepārsniedz 22 eiro vai ekvivalentu summu latos.

Valsts ieņēmumu dienesta speciālisti norāda, ka līdz šim saskaņā ar likuma «Par pievienotās vērtības nodokli» nosacījumiem no PVN tika atbrīvoti nelielas vērtības komerciāli preču sūtījumi, kas no trešajām valstīm par atlīdzību tika sūtīti saņēmējam Latvijā, ja sūtījumā esošo preču vērtība nepārsniedza 10 eiro.

2013. gada 1. janvārī stājās spēkā jauns «Pievienotās vērtības nodokļa likums», kas nosaka izmaiņas saistībā ar PVN piemērošanu nelielas vērtības komerciāliem preču sūtījumiem. Tādējādi no 2013. gada 1. janvāra nelielas vērtības preču sūtījumam no trešajām valstīm piemēro atbrīvojumu no PVN, ja sūtījumā esošo preču vērtība nepārsniedz 22 eiro. Savukārt atbrīvojums no muitas nodokļa tiek piemērots tāpat kā līdz šim – ja sūtījumā esošo preču vērtība nepārsniedz 150 eiro.

Tātad, saņemot no trešās valsts komerciālu pasta sūtījumu, kurā esošo preču kopējā vērtība nepārsniedz 22 eiro, nodokļi nav jāmaksā. Savukārt, ja saņēmējs Latvijā saņem komerciālu pasta sūtījumu, piemēram, preces no Krievijas 30 eiro vērtībā, par šo sūtījumu ir jāmaksā PVN no preču vērtības (šajā gadījumā – 30 eiro) un piegādes izdevumu kopsummas, bet muitas nodoklis nav jāmaksā.

Saņemot komerciālu pasta sūtījumu, kurā esošo preču vērtība pārsniedz 150 eiro, ir jāmaksā muitas nodoklis, kas tiek aprēķināts no preču vērtības un piegādes izdevumu kopsummas, kā arī PVN, kas tiek aprēķināts no preču vērtības, piegādes izdevumu un muitas nodokļa kopsummas.

Nekomerciāliem pasta sūtījumiem, tas ir, sūtījumiem, ko privātpersona no trešās valsts sūta citai privātpersonai Latvijā bez atlīdzības – kā dāvanu, arī turpmāk tiks saglabāts līdzšinējais atbrīvojums no muitas nodokļa un PVN, tas ir, ne muitas nodoklis, ne PVN nav jāmaksā, ja priekšmetu vērtība sūtījumā nepārsniedz 45 eiro.

Ja nekomerciālā sūtījumā ir divi vai vairāk priekšmeti un to vērtība pārsniedz 45 eiro, atbrīvojumus priekšmetiem piešķir līdz minētai summai tādus, kādi būtu, ja tos ievestu atsevišķi, taču ņemot vērā, ka atsevišķa priekšmeta vērtība nav dalāma.

Piemēram, saņemot nekomerciālu sūtījumu no Krievijas 90 eiro vērtībā ar trīs priekšmetiem un katram priekšmetam norādītu 30 eiro vērtību, atbrīvojums tiek piešķirts vienam priekšmetam 30 eiro vērtībā, bet par pārējiem diviem priekšmetiem ir jāmaksā muitas nodoklis, kas tiek aprēķināts no priekšmetu vērtības (60 eiro), kā arī PVN, kas tiek aprēķināts no priekšmetu vērtības un muitas nodokļa kopsummas.

Sūtījumi netiek uzskatīti par komerciāliem, ja tie nav regulāri, tajos ir tikai priekšmeti saņēmēja un viņa ģimenes locekļu vajadzībām, to īpašības un daudzums neliecina par komerciāliem nodomiem un nosūtītājs tos sūta saņēmējam bez jebkādas samaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn pasta komersanti apstrādājuši un piegādājuši 61 milj. pasta sūtījumu, ko veidoja tradicionālie, eksprespasta un kurjerpasta, kā arī abonētās preses piegādes pakalpojumi.

Kopējais skaits gan iekšzemes, gan pārrobežu sūtījumiem samazinājies par 6%, kur lielākais jeb 16% sūtījumu samazinājums bijis abonētās preses piegādei, liecina Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) apkopotie dati.

“Pasta tirgus turpina piedzīvot pārmaiņas līdz ar lietotāju paradumu maiņu. Joprojām, novērojama tendence, ka lietotāji arvien vairāk izmanto iespēju pasūtīt preces no ārvalstīm, kā rezultātā paku sūtījumi, kas saņemti no ārvalstīm, pērn bijuši par 16% vairāk, salīdzinot ar 2022. gadu. Redzam arī, ka pērn bijis pēdējo piecu gadu laikā mazākais pasta komersantu skaits. Lai arī ir komersanti, kas pērn darbību beiguši, vienlaikus tirgum pievienojušies arī jauni dalībnieki,” norāda SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta direktors Ivars Tauniņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

PVN vienkāršošanas pasākumi pārrobežu darījumos

Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta Pievienotās vērtības nodokļa nodaļas vecākā eksperte Diāna Lukjanska,08.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik Eiropas Savienībā (ES) notiek darbs pie galīgās Pievienotās vērtības nodokļa (PVN) sistēmas izveides. Tā padarīs esošo PVN sistēmu noturīgāku pret krāpšanu, vienkāršāku, kā arī nodrošinās vienlīdzīgus konkurences apstākļus uzņēmumiem neatkarīgi no tā, vai tie veic iekšzemes vai pārrobežu darījumus. Vienlaikus, kamēr notiek darbs pie galīgās PVN sistēmas izstrādes, ir jāuzlabo pašreizējā PVN sistēma.

Lai komersantiem nodrošinātu juridisku noteiktību PVN piemērošanā pārrobežu darījumos, liela nozīme ir skaidriem un stabiliem noteikumiem. Pagājušā gada decembrī tika pieņemti grozījumi Direktīvā par kopējo pievienotās vērtības nodokļa sistēmu (PVN direktīva). Tie paredz ieviest trīs tā saucamos "ātros vienkāršošanas pasākumus" PVN piemērošanā pārrobežu darījumos attiecībā uz preču piegādi uz noliktavu citā dalībvalstī (call-off stock), PVN piemērošanu darījumu ķēdē un PVN reģistrācijas numura lietošanu.

Ar 2020. gada 1. janvāri PVN direktīvas grozījumi ir jāpārņem nacionālajos normatīvajos aktos. Minēto pasākumu galvenais mērķis ir samazināt administratīvo slogu PVN maksātājiem un panākt juridisko noteiktību. Tādā veidā tiek panākta PVN noteikumu harmonizācija ES teritorijā, kā rezultātā rodas arī izmaksu samazinājums komersantiem. "Ātro vienkāršošanas pasākumu" ieviešana sniegs atbalstu PVN piemērošanā komersantiem, kuru saimnieciskā darbība ir saistīta ar pārrobežu darījumu veikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS «Latvijas pasts» iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai (SPRK) jauno tarifu projektu, kas paredz būtisku cenu pieaugumu vēstuļu sūtīšanai, savukārt atsevišķu pasta pakalpojumu cena samazināsies.

Jaunais tarifu projekts liecina, ka, piemēram, vienkārša pasta sūtījuma A klases svarā līdz 20 gramiem nosūtīšanas maksa no līdzšinējiem 0,57 eiro pieaugs līdz vienam eiro, kas ir 75,4% pieaugums.

Tarifu projekts liecina, ka maksa par vienkāršu pasta sūtījumu svarā līdz 500 gramiem pieaugs no līdzšinējiem 1,10 eiro līdz 1,30 eiro, kas ir 18,2% pieaugums, savukārt svarā līdz vienam kilogramam maksa samazināsies - no līdzšinējiem 1,71 eiro līdz 1,60 eiro, kas ir par 6,4% mazāk.

Vēstules nosūtīšana uz Eiropu kļūs divas reizes dārgāka - no 0,78 eiro līdz 1,60 eiro. Savukārt pasta sūtījumi uz Eiropu kļūs ievērojami lētāki - svarā līdz 500 gramiem sūtījuma nosūtīšana maksās 2,40 eiro līdzšinējo 4,20 eiro vietā, bet sūtījumi līdz vienam kilogramam maksās par 30% lētāk - no līdzšinējiem 6,47 eiro līdz 4,30 eiro. Šādi sūtījumu tarifi būs spēkā arī uz vairums valstīm ārpus Eiropas, piemēram, uz Ameriku un Krieviju, kas ir ievērojami lētāk nekā līdz šim.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Kurjerpasta sūtījumus turpmāk varēs noformēt arī attālināti

Lelde Petrāne,06.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai atvieglotu un paātrinātu muitošanas procesu, Valsts ieņēmumu dienests (VID) informē, ka turpmāk fiziskām personām ir iespēja noformēt saņemtos kurjerpasta sūtījumus ne tikai līdzšinējā kārtībā, bet arī attālināti, organizējot dokumentu apriti elektroniski un neapmeklējot VID Lidostas muitas kontroles punktu klātienē. Jaunā iespēja attiecas gan uz komerciāliem, gan nekomerciāliem kurjerpasta sūtījumiem.

Lai persona, saņemot uzaicinājumu no kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja par pasta sūtījuma saņemšanu, ar to saistītās muitas formalitātes varētu nokārtot attālināti, tai ir jānosūta VID Lidosta muitas kontroles punktam uz e-pasta adresi [email protected] šādi dokumenti (skenēti vai fotografēti): kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja aicinājums un tam pievienotie dokumenti muitas formalitāšu kārtošanai; preču iegādi apliecinošs dokuments (preču rēķins/invoice, internetveikala pirkuma orderis), kurā ir norādīts pasūtītājs, informācija par preci, daudzums, preces vērtība, transporta un apdrošināšanas izmaksas; maksājuma izdruka (internetbankas pārskaitījums, PAYPAL, WESTERN UNION izdruka vai tml.); pases vai ID kartes kopija ar apliecinājuma tekstu uz kopijas vai e-pastā: «Piekrītu, ka mani personas dati tiek izmantoti pasta sūtījumu deklarēšanai», norādot datumu, vārdu, uzvārdu (1). E-pasta temata laukā jānorāda kurjerpasta pakalpojumu sniedzēja nosaukums un gaisa transporta pavadzīmes (AWB) numurs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasta Eksprespasts konkurē par iekārojamāko kumosu – e-komercijas sūtījumiem

Viens no augošākajiem Latvijas Pasta (LP) pakalpojumu segmentiem ir e-komercijas sūtījumi. Uzņēmuma kurjera pakalpojumu sniedzējs Eksprespasts sūtījumus piegādā uz 58 pasaules valstīm un no tikpat daudzām valstīm tos arī saņem piegādei Latvijas klientiem – tie ir daudzu un dažādu interneta veikalu un interneta tirdzniecības platformu sūtījumi. Patlaban LP klienti ir faktiski visi lielākie Latvijas internetveikali. Vienlaikus uzņēmumam ir daudz klientu, kas nav uzskatāmi par klasiskiem internetveikaliem, jo tirgo preces arī veikalā.

LP Eksprespasts piedāvā trīs dažādu kategoriju piegādes iespējas – sūtījumus pa Latviju, Baltiju vai visu pasauli. Atšķirībā no parastajiem pasta sūtījumiem eksprespasta sūtījumi interneta sistēmās ir izsekojami visā to piegādes ceļā, tiek piegādāti noteiktā termiņā arī uz ārvalstīm un tiek nodoti klientam rokās, ko apliecina paraksts. Eksprespasta sūtījumu segments ir viens no augošākajiem LP, liecinot par e-komercijas pieauguma tendencēm. Vidēji gadā eksprespasta sūtījumu skaits LP aug par aptuveni 15%. Savukārt kopš 2016.gada eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējušies saņemt LP sadarbības partnera Circle-K degvielas uzpildes stacijās, ir palielinājies par aptuveni 1000%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

SPRK: Pasta nozarē jāveicina konkurence vēstuļu tirgos

Dienas Bizness,06.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), izvērtējot aktuālo pasta nozarē, secinājusi, ka nozares attīstībai nepieciešams pilnveidot pasta paku tirgus regulatīvo uzraudzību, kā arī būtu nepieciešams attīstīt piekļuves konkurenci vēstuļu tirgos, atverot universālā pasta pakalpojuma sniedzēja pasta tīklu.

Ņemot vērā vēstuļu apjoma samazināšanos un e-tirdzniecības pārvadājumu ietekmē pieaugošo paku skaitu, ir nepieciešama pasta paku tirgus stingrāka regulatīvā uzraudzība un vispusīgāki dati par to, lai gūtu pilnīgu, precīzu priekšstatu par universālo pasta pakalpojumu, pasta paku tirgu un pilnībā attīstītu digitālā vienotā tirgus potenciālu.

Neraugoties uz pilnīgu tirgus atvēršanu, konkurence vēstuļu tirgos ir attīstījusies lēni, un universālā pakalpojuma sniedzējs ir saglabājis lielāko tirgus daļu (89%). Pieaugot konkurencei vēstuļu tirgū, plašāk izplatīta ir tiešā piegāde, ko veic operatori, kas izveidojuši savu piegādes tīklu, lai sūtījumus piegādātu tieši pašiem saņēmējiem (Post Service, DPD, Omniva, ACD). Pamatojoties uz SPRK ekspertu teikto, būtu nepieciešams attīstīt piekļuves konkurenci atverot universālā pasta pakalpojuma sniedzēja pasta tīklu, proti, citi operatori pēc vēstuļu pirmreizējās šķirošanas nodod tās universālā pakalpojuma sniedzējam galīgai piegādei.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Tranzīts prasa ātrumu un uzticamību

Monta Glumane,27.11.2018

Latvijas Pasta Starptautiskā biznesa un loģistikas attīstības vadītājs Gunārs Deniškāns (no kreisās), Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns un Latvijas Pasta Starptautisko attiecību vadības departamenta direktora vietnieks Andris Eglājs.

Foto: Ritvars Skuja,Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tradicionālo pasta sūtījumu apjoms samazinās, vienlaikus strauji attīstās interneta komercija, tāpēc Latvijas Pasts aktīvi meklē veidus, kā kompensēt vienus pakalpojumus ar citiem un rast papildu ieņēmumus.

VAS Latvijas Pasts 2017. gada otrajā pusē iesaistījās e-komercijas sūtījumu piegādēs no Āzijas uz trešajām valstīm partnerībā ar vienu no lielākajām pasaules loģistikas kompānijām – Alibaba grupas uzņēmumu Cainiao, ar kuru pilnībā veikta datu integrācija un virkne citu pasākumu projekta veiksmīgai īstenošanai. Cainiao šo sadarbību novērtējis ar īpašu Latvijas Pastam piešķirtu balvu par saskaņotu komandas darbu un efektīvu atbalstu.

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns teic, ka tranzīta sūtījumu projekts tika iniciēts no uzņēmuma puses ar proaktīvu rīcību, saredzot tajā līdz šim nebijušas biznesa perspektīvas iespējas. Viņš norāda, ka uzņēmuma šā brīža darbību varētu nosacīti dalīt divās daļās. Tradicionālā pakalpojumu daļa, kuru raksturo universālais pasta pakalpojums, piemēram, vēstuļu un abonēto preses izdevumu piegāde, šobrīd uzskatāmi par visai izaicinošiem pakalpojumiem, jo pēdējos gados līdz ar interneta tehnoloģiju attīstību šajā segmentā vērojamas būtiskas apjoma izmaiņas. Savukārt otra pakalpojumu daļa izriet no mūsdienu dinamikas un iziešanas ārpus ierastajiem biznesa rāmjiem. Viņaprāt, šīs daļas attīstība atkarīga no uzņēmuma proaktīvas rīcības, ātruma un spējas pielāgoties, lai rastu kompromisus gan kopējai sadarbībai, gan arī daudzos tehniskos jautājumos. «Risināt dažādas ne- standarta situācijas, kuras nav bijušas ierastas pirmajā – tradicionālajā segmentā. Tur vairāk jāvadās pēc sen zināmiem rāmjiem, atkāpes no normas vai izaicinājumi netiek prasīti un sagaidīti,» skaidro M. Vilcāns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts saņēmis teju 160 sabojātus sūtījumus no Nīderlandes un Kanādas

Zane Atlāce - Bistere,02.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts bojātā veidā saņēmis gandrīz 160 avioceļā piegādātu pasta sūtījumu no Nīderlandes, starp kuriem ir arī tranzīta sūtījumi no Kanādas. Daļa sūtījumu ir pilnībā samirkuši un atsevišķi no tiem šā iemesla dēļ pat izjukuši, informē uzņēmumā.

Starptautiskajos tiesību aktos noteiktajā kārtībā Latvijas Pasts sastādījis attiecīgu dokumentu, kas iesniegts Kanādas pasta operatoram Canada post un Nīderlandes pasta operatoram PostNL. Sūtījumi Latvijas Pastā tiek pārpakoti, lai tos varētu piegādāt identificējamajiem adresātiem, un īpaši marķēti, informējot par saņemšanu bojātā veidā.

Tā kā daļa bojāto sūtījumu ir eksprespasta sūtījumi, to izsūtītājiem iespējams pretendēt uz starptautiskajos normatīvajos aktos noteikto kompensāciju. Lai izteiktu savas pretenzijas par sūtījuma nekvalitatīvu piegādi, saņēmējam par bojātā veidā saņemto sūtījumu jāinformē tā izsūtītājs, kam savukārt jāvēršas attiecīgi Kanādas vai Nīderlandes pasta uzņēmumā. No savas puses Latvijas Pasts jau informējis abu valstu pasta operatorus par konkrētajiem bojātā veidā saņemtajiem pasta sūtījumiem. «Klientiem, saņemot bojātos sūtījumus, ir tiesības no tiem atteikties un vērsties ar pretenziju pie izsūtītāja. Ja sūtījumu piegādā Latvijas Pasta Eksprespasta kurjers, atteikšanās no tā ar attiecīgu aktu jānoformē, sūtījumu saņemot, bet, ja sūtījums tiek saņemts pasta nodaļā, atteikšanās ar aktu jānoformē uz vietas pasta nodaļā,» skaidro Latvijas Pasta Kvalitātes vadības daļas vadītāja Gunita Mazīte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk sūdzas par tradicionālā pasta pakalpojumiem

Žanete Hāka,30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn kopumā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma un izskatīja 27 sūdzības par pasta pakalpojumiem, kas ir vairāk nekā iepriekšējā gadā.

25 sūdzības saņemtas par tradicionālā pasta pakalpojumiem, viena – eksprespasta pakalpojumu. Salīdzinot 2014.gadu ar 2013.gadu, SPRK iesniegto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem ir palielinājies par astoņām sūdzībām, kas izskaidrojams ar to, ka pieaudzis lietotāju skaits iekšzemes un pārrobežu e-tirdzniecības pakalpojumiem.

Par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja - valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts sniegtajiem pakalpojumiem saņemtas 23 sūdzības, par citu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem - trīs sūdzības. Viena sūdzība neattiecās uz SPRK kompetenci.

SPRK vērš uzmanību, ka sūtot vēstules, pakas, vai pasūtot preces internetā iedzīvotājiem ir ļoti precīzi jānorāda piegādes adrese.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gadā par 20,6% jeb 12,9 miljoniem eiro palielinājies Latvijas Pasta neto apgrozījums, liecina uzņēmuma 2017.gada pārskats, ko revidējusi auditorkompānija KPMG Baltics.

Tas ir vēsturiski lielākais uzņēmuma apgrozījums - 75,6 miljoni eiro.

Apgrozījuma pieaugumu nodrošinājuši Latvijas Pasta īstenotie pasākumi uzņēmuma ilgtermiņa attīstības veicināšanā, aktīvi darbojoties pakalpojumu digitalizācijā, e-komercijas sūtījumu piesaistē, kā arī radot jaunus produktus un papildu servisus, piemēram, iesaistoties tranzīta pakalpojumu sniegšanā Āzijas sūtījumu piegādēs uz trešajām valstīm.

Latvijas Pasta neto peļņa pārskata periodā veido 1,7 miljonus eiro. Būtiskākie pakalpojumu segmenti, kuros vērojams lielākais ieņēmumu kāpums, 2017.gadā bija pasta paku sūtījumi – pieaugums par 398% jeb 11,3 miljoniem eiro, norēķinu sistēmas pakalpojumi – par 38,1% jeb vairāk nekā miljonu eiro, vēstuļu korespondence – par 2,1% jeb 0,6 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānijas Latvijas Pasts (LP) neto apgrozījums 2016.gadā sasniedzis 62,7 miljonus eiro, savukārt neto peļņa - 3,6 miljonus eiro. Finansiāli ekonomiskie rādītāji ir auguši salīdzinājumā ar uzņēmuma darbības rezultātiem 2015.gadā, informē LP Ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa.

Būtiskākais sniegto pakalpojumu pieaugums vērojams tādās jomās kā vēstuļu korespondence, kas ietver arī sīkpaku sūtījumus no interneta veikaliem, un eksprespasta sūtījumi.

LP neto apgrozījums 2016.gadā ir par 2 miljoniem eiro lielāks nekā iepriekšējā pārskata periodā, bet neto peļņa - par 0,4 miljoniem eiro lielāka nekā 2015.gadā. Būtiskākais ieņēmumu pieaugums sasniegts tādos pakalpojumu segmentos kā eksprespasta pakalpojumi - kurjera sūtījumi no rokas rokā - un vēstuļu korespondence, kurā statistiski uzskaita arī interneta komercijas sīkpaku sūtījumus no Austrumāzijas, pamatā Ķīnas.

LP eksprespasta sūtījumu skaits 2016.gadā veidoja 1 miljonu vienību jeb par 65 000 sūtījumu vairāk nekā 2015.gadā. Eksprespasta sūtījumu apjoms, ko klienti izvēlējās saņemt LP sadarbības partnera Statoil (Circle-K) degvielas uzpildes stacijās, palielinājās par gandrīz 1000%. 2016.gads iezīmējās ar aktīvu LP rīcību, atsākot, turpinot vai uzsākot sadarbību ar Latvijas un Baltijas reģiona e-komercijas nozares līderiem - piemēram, ar internetveikaliem 220.lv, 1A.lv, no 2017.gada - arī ar Membershop.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pasta sūtījumu piegāde uz ārvalstīm joprojām ierobežota un var kavēties

Lelde Petrāne,01.06.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā kā koronavīrusa Covid-19 ierobežošanas pasākumu dēļ starptautisko pasažieru pārvadājumi joprojām ir atļauti tikai minimālā līmenī un ar dažādiem papildu nosacījumiem, arī pasta sūtījumu apmaiņa ar ārvalstīm kavējas, informē Latvijas Pasts.

Jebkādi piegādes termiņi un kvalitātes standarti patlaban starptautiskā līmenī esot atcelti un nav spēkā. Piegādes kavē arī sūtījumu sastrēgumi un rindas starptautiskajās tranzīta lidostās. Latvijas Pasts pieņem sūtījumus nosūtīšanai adresātiem ārvalstīs un izsūta tos no Latvijas, tiklīdz tiek atrasts piemērots transportēšanas veids un maršruts uz konkrēto valsti.

Latvijas Pasts aicina klientus šajos ārkārtas apstākļos būt saprotošiem un rēķināties ar ilgāku pasta sūtījumu piegādes laiku, kuru precīzi noteikt visos gadījumos nav iespējams.

VIDEO: DHL palīdz biznesam pulsēt 

Lielai daļai uzņēmumu savu darbību piebremzējot Covid-19 izraisītās krīzes dēļ, piegādes uzņēmums...

Lielākā daļa starptautisko pasta sūtījumu tiek piegādāti ar pasažieru lidmašīnām, kurās patlaban ietilpināmais pasta sūtījumu apjoms ir nepietiekams, tāpēc tiek meklēti visi cita veida piegādes ceļi, tostarp izmantojot arī sauszemes, ūdens un sliežu ceļus.

Piegāžu nosacījumi, kas kavē sūtījumu savlaicīgu nonākšanu pie adresātiem, iespējami arī katrā individuālajā valstī.

"Latvijas Pasta loģistikas procesi patlaban ir ļoti sarežģīti, un mūsu darbinieki strādā pastiprinātas slodzes apstākļos, plānojot, kā sūtījumus no Latvijas nogādāt uz citām valstīm. Ierobežoto un atcelto pasažieru aviosastiksmes reisu dēļ faktiski visu valstu pasta uzņēmumi vienlaikus meklē alternatīvus veidus sūtījumu piegādēm un pārplāno transportēšanas ceļus.

Izmaiņas ir ļoti straujas, un bieži iespēja nosūtīt pasta sūtījumus uz kādu valsti parādās vai pazūd pat dažu stundu ietvaros, tāpēc esmu ļoti pateicīgs mūsu kolēģu nerimtīgajam darbam, gandrīz diennakts režīmā sekojot katrai iespējai ātrāk, ērtāk un izdevīgāk piegādāt sūtījumus," skaidro Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns.

Latvijas Pasts patlaban nodrošina sūtījumu piegādes faktiski uz visām pasaules valstīm, tāpēc sūtījumus nosūtīšanai uz ārvalstīm pasta nodaļās pieņem, taču jārēķinās, ka maršrutu plānošana prasa ilgāku laiku: sūtījumi, kurus nav iespēju nekavējoši izsūtīt uz ārvalstīm, tiek uzglabāti Latvijas Pasta šķirošanas kompleksā un nosūtīti, tiklīdz tas ir iespējams.

Sūtījumu kavēšanās attiecas uz visiem pasta sūtījumu veidiem. Prioritāri tiek piegādāti eksprespasta sūtījumi, taču arī šajā segmentā iespējama piegāžu aizkavēšanās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par pasta pakalpojumiem sūdzas vairāk

Žanete Hāka,14.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apkopojusi informāciju par pasta pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām 2016. gadā, informē SPRK.

Aizvadītajā gadā sūdzību skaits pretēji citiem gadiem ir palielinājies – SPRK kopumā ir saņēmis 27 sūdzības. Līdz ar e-tirdzniecības attīstību, strauji pieaudzis sūdzību skaits par dažādu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem.

Par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja - valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts sniegtajiem pakalpojumiem saņemtas 15 sūdzības, par citu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem - 10 sūdzības. Divas sūdzības saņemtas par vispārīgiem jautājumiem.

17 sūdzības saņemtas par tradicionālā pasta pakalpojumiem, 8 – par eksprespasta pakalpojumiem. Regulatoram tieši adresētas 24 sūdzības, savukārt 3 pārsūtītas no Patērētāju tiesību aizsardzības centra. Salīdzinot ar 2015.gadu, Regulatorā iesniegto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem ir palielinājies par 11.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Pamatnostādnēs identificē pasta problēmas

Egons Mudulis,11.05.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Risinājumu meklēšana vēl tikai priekšā; to izstrādē plāntots iesaistīt arī pasta nozares spēlētājus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Svarīgi, lai pasta nozares konsultatīvā padome tiktu izveidota laikā, proti, līdz jūnija beigām, kā tas paredzēts Pas- ta politikas pamatnostādņu 2011.–2017. gadam grozījumu projektā, saistībā ar nozares saspāpējušo problēmu risināšanu nākotnē norāda Nevalstisko Pasta komersantu biedrības (NPKB) izpilddirektors Zigmunds Brūvers, piebilstot, ka par šādas institūcijas izveidi tiek runāts jau kopš pērnā gada sākuma. Satiksmes ministrijas virzītais projekts, kuru šodien paredzēts skatīt Ministru kabineta komitejā, paredz, ka padomē piedalītos valsts iestāžu, Latvijas Pasta un nevalstisko organizāciju pārstāvji, sniedzot priekšlikumus pasta nozares regulējošā ietvara pilnveidošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbilstoši starptautiskās pasta nozares organizācijas Pasaules pasta savienības (Universal Postal Union) jaunajiem standartiem no 2021.gada 1.janvāra pasta sūtījumiem uz trešajām valstīm – ārpus Eiropas Savienības – būs jānorāda detalizētāks sūtījuma saturs, informē "Latvijas Pasts".

Noformējot pasta sūtījumus uz ārvalstīm, to pavaddokumentos nosūtītāji jau pašlaik norāda informāciju par sūtījuma saturu – precēm, kas tajā ievietotas, un sūtījuma svaru. Taču atbilstoši Pasaules pasta savienības jaunajiem standartiem, kas iekļauti Pasaules pasta konvencijā (Universal Postal Convention), no nākamā gada 1.janvāra sūtījuma saturam, adresējot preces uz trešajām valstīm – ārpus Eiropas Savienības –, jābūt maksimāli detalizētam. Jaunā kārtība saistīta ar pasta sūtījumu datu un muitai vajadzīgās informācijas apriti starp valstīm, kas ļaus galamērķa valstī ātrāk apstrādāt sūtījumus un veikt muitas formalitātes. Tajā pašā laikā sūtījuma satura nepilnīga vai pat maldinoša informācija var kavēt sūtījumu piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ukrainas pasta operators oficiāli informē Latvijas Pastu, ka pārtrauc pieņemt pasta sūtījumus uz Krimu

Lelde Petrāne,02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Pasts ar Pasaules Pasta savienības starpniecību ir saņēmis oficiālu paziņojumu no Ukrainas pasta operatora Ukrpošta, ka tiek pārtraukta ienākošo starptautisko pasta sūtījumu pieņemšana adresātiem Krimas Autonomajā Republikā un Krimas pussalā izvietotajā valsts nozīmes pilsētā Sevastopolē. Latvijas Pasts šobrīd izvērtē citas iespējas, kā virzīt pasta sūtījumus uz Krimu, bet līdz tam uz minētajām teritorijām no klientiem pieņemtie pasta sūtījumi tiks uzglabāti Latvijas Pasta Rīgas šķirošanas kompleksā.

Ukrainas pasta operatora oficiāli izplatītā informācija vēsta, ka Ukrpošta vairs nepieņem ienākošos pasta sūtījumus, kas adresēti uz Krimas Autonomo Republiku un Sevastopoli. Pasta sūtījumu piegādē uz pārējo Ukrainas teritoriju nekādu izmaiņu nav, un visi no klientiem pieņemtie sūtījumi tiek apstrādāti un virzīti ierastajā kārtībā.

Latvijas Pasts informēs klientus par pasta sūtījumu piegādes risinājumu uz Krimas Autonomo Republiku un Sevastopoli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: No Lielbritānijas gaidītā paciņa var atnākt pilnībā izmirkusi

Dienas Bizness,25.07.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas pasta kompānija Latvijas Pasts (LP) bojātā veidā saņēmusi 63 pasta sūtījumu maisus no Lielbritānijas, kas piegādāti ar aviosatiksmi. Maisos ievietotie sūtījumi ir samirkuši, daļa no tiem mitruma dēļ izjukuši, tāpēc ne visiem sūtījumiem iespējams noteikt adresātu, informē LP Ārējo komunikāciju vadītāja Gundega Vārpa.

Bojātie maisi saņemti ar avioreisiem 2017.gada 24.jūlija vakarā. Katrā no 63 maisiem ievietoti vairāki desmiti sūtījumu - visi sūtījumi ir samirkuši, un daļa no tiem mitruma rezultātā pat pilnībā izjukuši, neļaujot noteikt adresātu, kam sūtījums bijis paredzēts.

LP sūtījumi no ārvalstīm nereti tiek saņemti bojātā veidā, taču tradicionāli tas notiek rudens un pavasara sezonā. Tomēr tik liela apjoma sūtījumu saņemšana bojātā veidā ir retums.

LP darbinieki pašlaik aktīvi strādā, pārpakojot bojātos sūtījumus, lai vispār varētu nodrošināt piegādi tiem adresātiem, kam tas iespējams. Katrs šāds sūtījums tiek attiecīgi marķēts ar norādi par saņemšanu mitrā/bojātā veidā, un katram sūtījumam tiks pievienota arī Latvijas Pasta informatīvā vēstule. No savas puses LP jau sagatavojis aktu par sūtījumu saņemšanu bojātā veidā, ko šādiem gadījumiem nosaka starptautiskie pasta nozari regulējošie tiesību akti un kas tiks iesniegts Lielbritānijas pasta operatoram Royal Mail.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad tradicionālo gada nogales kravu plūsmas pieaugumu pastiprināti ietekmē arī ierobežotās aviotransportēšanas iespējas, tāpēc vērojama starptautisko sūtījumu piegāžu kavēšanās, īpaši virzienā uz Amerikas Savienotajām Valstīm (ASV), informē VAS "Latvijas pasts" pārstāve Gundega Vārpa.

Uzņēmumā skaidro, ka gada nogale tradicionāli ir noslogotākais darba periods pasta iestādēm visā pasaulē, bet šogad būtisks sūtījumu piegādes ietekmes faktors ir arī Covid-19 izplatība, kas atstāj negatīvu iespaidu uz transportēšanas iespējām un piegādes laikiem.

Jo tālāk no Latvijas atrodas galamērķa valsts, jo sūtījums ilgāku laiku var kavēties ceļā, īpaši gadījumos, kad starp valstīm vispār nav tiešās aviosatiksmes un sūtījumi ceļo tranzītā starp dažādām valstīm.

Patlaban lielākie sastrēgumi vērojami piegādēs uz ASV, jo starpkontinentālo pārvadājumu reisos pasta sūtījumu kravām atvēlēto vietu skaits ir nepietiekams, tāpēc izveidojusies Eiropas pasta sūtījumu rinda, gaidot vietu lidmašīnās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ne Latvijas Pastā, ne muitā ikdienišķās situācijās trešo valstu sūtījumi neuzkavējas ilgāk par divām dienām, taču patlaban sakarā ar Ķīnas interneta veikalu piedāvātajām atlaižu akcijām sūtījumu apstrāde gan muitā, gan Latvijas Pastā var aizņemt vairāk laika.

Kā aģentūrai LETA skaidroja pastā, Ķīnas interneta veikali aicina preces iegādāties pat ar 50% atlaidi un šīs akcijas iepriekš nevar prognozēt ne Latvijas Pasts, ne muitas iestāde.

No Eiropas Savienības valstīm Latvijā ienākošie pasta sūtījumi saskaņā ar Latvijai saistošo starptautisko pasta nozares normatīvo regulējumu netiek pakļauti Valsts ieņēmumu dienesta Muitas pārvaldes pārbaudēm, līdz ar to šos sūtījumus Latvijas Pasts apstrādā nekavējoties pēc to saņemšanas no pārvadātājiem vai kravu aģentūrām. Savukārt trešo valstu sūtījumi, arī Ķīnas, tiek apstrādāti ne tikai Latvijas Pastā, bet pārbaudīti arī muitā, kas to dara atbilstoši savam normatīvajam regulējumam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasta sūtījumu apmaiņa ar Somiju būs apgrūtināta līdz 8.decembrim

Žanete Hāka,22.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Somijas pasta operatora Posti darbinieku streika norise pagarināta līdz 2019.gada 8.decembrim, tādējādi joprojām pasta sūtījumu apmaiņa ar šo valsti ir apgrūtināta, informē VAS Latvijas Pasts.

Streika laikā noteikts pilnīgs pasta aviosūtījumu embargo uz un no Somijas. Ierobežotā apjomā ar Somiju tiek nodrošināta sūtījumu apmaiņa tikai pa sauszemes ceļiem. Somijas pasta darbinieku streiks sākās 11.novembrī, un sākotnējais tā termiņš bija divas nedēļas, līdz 24.novembrim, taču patlaban streika termiņš pagarināts jau līdz 8.decembrim.

Streika dēļ šīs valsts pasta operators Posti līdz 8.decembrim noteicis aizliegumu pasta aviosūtījumu pieņemšanai no un uz Somiju. Vienlaikus pasta sūtījumu apmaiņa ierobežotā apjomā tiek turpināta pa sauszemes ceļiem. Tas nozīmē, ka pasta sūtījumu apmaiņa ar Somiju joprojām ir apgrūtināta.

Embargo dēļ no Latvijas uz Somiju adresētie pasta sūtījumi, sākot ar 11.novembri, tiek pieņemti Latvijas Pastā un iespēju robežās atbilstoši Somijas pasta operatora norādēm virzīti uz šo valsti pa sauszemes maršrutiem, taču jārēķinās ar šā transportēšanas veida ierobežojumiem un ilgāku piegādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Starptautisko sīkpaku apjoms Latvijas Pastā pieaudzis par miljonu

Dienas Bizness,06.01.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2015.gadā Latvijas Pastā apstrādāto starptautisko ienākošo sīkpaku apjoms pieaudzis par gandrīz 34% jeb gandrīz par vienu miljonu sūtījumu vairāk, informē uzņēmumā.

Savukārt decembrī, kas tradicionāli ir noslogotākais darba laiks pasta uzņēmumiem visā pasaulē, Latvijas Pastā apstrādāts par 25% sīkpaku vairāk kā analogā periodā 2014.gadā.

Joprojām strauji turpina pieaugt sīkpaku apjoms, kas Latvijas Pastā pienāk ar interneta veikalu starpniecību, īpaši no dažādām Āzijas valstīm, starp kurām lielāko īpatsvaru veido sūtījumi no Ķīnas. 2015.gadā starptautisko sīkpaku skaits Latvijas Pastā sasniedza vairāk nekā 3,6 miljonus vienību jeb par gandrīz 34% vairāk kā 2014.gadā. Paredzams, ka interneta veikalos iegādātu sūtījumu pieauguma tendences saglabāsies arī 2016.gadā.

2015.gada decembrī, aktīvākajā dāvanu sūtīšanas un saņemšanas periodā, Latvijas Pastā apstrādāts nepilns pusmiljons gan ienākošo, gan izejošo sūtījumu, kas ir par 25% vairāk kā analogā periodā 2014.gadā. Savukārt vienkāršo iekšzemes un starptautisko vēstuļu korespondences sūtījumu apjoms decembrī, salīdzinot ar analogu periodu 2014. gadā, palicis nemainīgs, šādi korespondences sūtījumi pārsūtīti mazliet vairāk kā 71 tonna. Līdzīgi kā iepriekšējos gados arī 2015.gadā visvairāk vēstuļu korespondences sūtījumu tika saņemts un nosūtīts uz Lielbritāniju, Īriju, Vāciju un Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijas Pasts pēdējos divos mēnešos apkalpo būtiski vairāk tranzītlidmašīnu

Lelde Petrāne,20.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 20.jūlijam "Latvijas Pasts" pieņēmis 165 pasta sūtījumu tranzīta kravu čārterlidmašīnas no Ķīnas, apstrādājot un tālāk uz vairākām saņēmējvalstīm novirzot pasaulē otras lielākās tirdzniecības platformas "Alibaba" sūtījumus sadarbībā ar "Alibaba grupas" loģistikas uzņēmumu "Cainiao".

Lai gan Covid-19 izraisītās krīzes dēļ tranzīta sūtījumu saņemšana kopš 2020.gada sākuma bija apgrūtināta un šo sūtījumu plūsma – būtiski sašaurināta, pēdējos divos mēnešos tā strauji aktivizējusies, "Latvijas Pastam" apkalpojot vidēji 23 tranzītlidmašīnas mēnesī, kas ir ievērojami, 6,6 reizes jeb par 550%, vairāk nekā vidēji mēnesī iepriekš, liecina uzņēmuma sniegtā informācija.

Lidosta "Rīga" jūlijā pieņēma "Cainiao" sadarbības partnera aviokompānijas "Atran" 200. kravu čārterlidmašīnu, no kuras nodrošinātajiem reisiem aptuveni 80% kravu bija "Latvijas Pastam" adresētie pasta tranzīta sūtījumi.

"Latvijas Pasta" valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns komentē: "Mums izdevies kļūt par būtisku pasaules tirdzniecības milža "Alibaba" grupas uzņēmuma "Cainiao" starptautiskās loģistikas sistēmas sastāvdaļu. Lai to izdarītu, mums nācās pārskatīt iekšējos procesus, izveidot drošu un efektīvu datu apmaiņas sistēmu, investēt tehnoloģijās un darbiniekos, lai pierādītu savu kompetenci, elastību un spēju patiešām ātri apstrādāt un piegādāt sūtījumus. Sadarbībā ar "Cainiao" jau plānojam jaunu mērķu sasniegšanu, veicinot gan "Latvijas Pasta" rezultatīvo rādītāju izaugsmi, gan pozitīvu ietekmi uz Latvijas kopējiem tranzīta sūtījumu apjomiem un starptautiskās lidostas "Rīga" kravu apgrozījumu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Atsākas aktīva pasta sūtījumu transportēšana uz ASV, Kanādu, Ukrainu

Lelde Petrāne,09.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar gada nogales svētku beigām, atjaunojoties ierastajai aviokravu plūsmai uz ārvalstīm, šonedēļ aktīvi tiek izsūtīti pasta sūtījumi uz ASV, Kanādu un Ukrainu, informē Latvijas Pasts.

Aviokompāniju kravu kapacitātes trūkuma dēļ kopš 2018.gada decembra vidus tika ierobežota sūtījumu aviosatiksme uz ASV, bet uz Kanādu un Ukrainas galvaspilsētas Kijevas lidostu tika noteikts pilnīgs aviokravu pieņemšanas embargo – pirmajā gadījumā saistībā ar Kanādas pasta operatora Canada Post darbinieku ilgstošo streiku, bet otrajā – Kijevas lidostas nespējas dēļ apstrādāt visus ienākošos sūtījumus.

Sākoties jaunajam gadam un beidzoties gada nogales svētkiem, kas iezīmējas ar intensīvu pasažieru un kravu plūsmu visā pasaulē, atsākušās arī pasta sūtījumu aviopiegādes uz valstīm, ar kurām aviokompānijas bija noteikušas kravu pieņemšanas ierobežojumus to pārslodzes dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Starptautisko sīkpaku apjoms Latvijas Pastā palielinās

Lelde Petrāne,23.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016.gada sākumā apkopotie starptautisko sūtījumu apjomi liecina, ka sīkpaku apjoms turpina pieaugt. Janvāra mēnesī Latvijas Pastā apstrādāts par 11% sīkpaku vairāk nekā analogā periodā 2015.gadā, pavēstīja Latvijas Pasta pārstāve Vineta Danielsone.

Sīkpaku apjoms, kas Latvijas Pastā pienāk ar interneta veikalu starpniecību, turpinot strauji pieaugt. Joprojām ienākošo sīkpaku lielāko īpatsvaru veido sūtījumi no Ķīnas.

Latvijas Pastā 2015.gads noslēdzies ar starptautisko sīkpaku skaita pieaugumu 34% apmērā, kas ir gandrīz par vienu miljonu vienību vairāk nekā 2014.gadā.

Latvijas Pasts turpina attīstīt alternatīvos sūtījumu piegādes kanālus. Viens no tiem ietver sadarbību ar Statoil Fuel & Retail Latvia.

Šādās alternatīvās sūtījumu izsniegšanas vietās tiek izsniegti sūtījumi, kuru svars nepārsniedz septiņus kilogramus, - smagāki sūtījumi tiek nosūtīti uz adresāta apkalpojošo pasta nodaļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no grāmatām, kas uz mani atstāja fundamentāla darba iespaidu, bija G. Senkeviča Quo vadis. Līdzīgas, fundamentālas pārdomas virmo arī tagad PVN sistēmas sakarā.

Te gan stāsts nav tik daudz par šī brīža lielākajām PVN aktualitātēm Latvijā – jauno PVN likumu1 vai jauno PVN Rēķinu Direktīvu (2010/45)2 . Šis stāsts ir vairāk par Latvijā nepelnīti publisku ievērību neguvušo, bet Eiropā plaši diskutēto procesu par PVN sistēmas uzlabošanu, jeb t.s. Eiropas Komisijas (EK) pieņemto Zaļo Dokumentu Par PVN nākotni. Tas nozīmē, ka visa ES sabiedrība (arī Latvijas iedzīvotāji, t.sk. Tu, dārgais lasītāj) varēja ierosināt – kā uzlabot PVN sistēmu. Rezultātā salīdzinoši nesen tapa EK dokuments ar aptaujas rezultātu (vairāk kā 1 700 priekšlikumu) apkopojumu par vairāk kā 40 gadus vecās PVN sistēmas uzlabošanu. Kādi tad ir EK būtiskākie secinājumi?

Komentāri

Pievienot komentāru