PVD ir konstatējis gadījumu, kad kādam sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumam, kas sezonāli darbojās Jūrmalā, ir pārdots dokuments, kas apliecina, ka uzņēmuma darbinieki ir noklausījušies mācību kursu Minimālās higiēnas prasības pārtikas uzņēmumā. Šis mācību kurss ir obligāts visiem pārtikas apritē iesaistīto uzņēmumu vadošajiem darbiniekiem un apliecības neesamība pārbaudes laikā tiek traktēta kā pārkāpums. Kā starpnieks apliecības nodošanai un naudas iekasēšanai ir izmantots PVD darbinieks, informē PVD pārstāve Ilze Meistere.
Izmeklēšanā noskaidrots, ka, veicot pārbaudi uzņēmumā un atklājot, ka tā darbinieki nav noklausījušies obligāto mācību kursu, PVD inspektors ir piedāvājis palīdzēt to atrisināt iepazīstinot ar kursu organizatoru, kurš par samaksu izsniegs nepieciešamo apliecību, bez pašu apmācību apmeklēšanas.
«PVD inspektors ir rupji pārkāpis ētikas normas un ļaunprātīgi izmantojis dienesta stāvokli, nododot tālāk inspekcijas laikā iegūto informāciju un iesaistoties nelikumīgās darbībās», saka PVD ģenerāldirektors Māris Balodis, «PVD ar vislielāko nopietnību attiecas pret šo gadījumu, tādēļ inspektors darbu dienestā ir pametis, savukārt dienests turpina izmeklēšanu, kā arī par notikušo ir informējis Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroju».
Lai uzlabotu dienesta darbu un novērstu gadījumus, kad negodprātīgi PVD darbinieki ļaunprātīgi izmanto savas pilnvaras, PVD aicina uzņēmējus, kuri saskārušies ar šādām situācijām, nekavējoties par to informēt PVD.
Gadījumi, kad PVD konstatē pārkāpumus savu darbinieku darbībā, vienmēr tiek izmeklēti un vainīgie saukti pie atbildības. Šogad PVD ir izskatījis trīs gadījumus, izvērtējot darbinieku disciplināro atbildību. Divos no tiem piemērots disciplinārsods.
Lai līdz minimumam samazinātu gan dienesta stāvokļa ļaunprātīgas izmantošanas, gan korupcijas risku, PVD plāno ieviest aktīvāku inspektoru rotāciju, nodrošinot, ka pārbaudēs uz uzņēmumu dodas katru reizi cits inspektors, kā arī PVD izskatīs iespēju inspekcijā sūtīt vienlaicīgi divus inspektorus, kas līdz šim ierobežoto cilvēkresursu dēļ, ne vienmēr ir bijis iespējams.
Tāpat PVD, lai novērstu potenciālos riskus un uzlabotu klientu apkalpošanas kvalitāti, konsultācijas, kas tiek sniegtas telefoniski, plāno ierakstīt, pirms tam par to informējot arī uzņēmēju.