Pārtika

Proteīns iet slavas gājienā

Sandra Dieziņa,08.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Piena pārstrādes uzņēmumi pievērsušies augstas pievienotās vērtības produktu ražošanai, īpaši – proteīna dzērieniem

Redzot lielāko piena pārstrādes uzņēmumu jaunāko produktu piedāvājumu, secināms, ka izteikta tendence ir veselīgums un modē nāk produkti ar samazinātu tauku un cukura saturu un palielinātu olbaltumvielu daudzumu.

Augstas pievienotās vērtības produktu, proti, resursu un izejvielu ietilpīgu produktu ražošanu premium vai nišas kategorijās kā savu prioritāro fokusu pēc ietekmīgāko piena pārstrādes uzņēmumu iegādes un apvienošanas izvirzījusi Food Union grupa. Patlaban Food Union produktu portfeli veido 50% piena produktu, 40% saldējuma produktu un 10% citu produktu, piemēram, saldēti dārzeņi, stāsta grupā ietilpstošā Rīgas piena kombināta valdes priekšsēdētājs, Food Union grupas viceprezidents stratēģijas un biznesa attīstības jautājumos Normunds Staņēvičs.

N. Staņēvičs arī atgādina, ka jau vairākus gadus piena produkti vairs nav tikai tradicionāli lietojamie piens, kefīrs, biezpiens un krējums. Tirgū arvien vairāk ienāk dažādi jauni pievienotās vērtības produkti jogurtu, desertu, saldējuma kategorijās, un to galvenie divi vadmotīvi ir baudīšana un veselīgums. Proti, tie ir produkti, kas domāti sevis palutināšanai vai kā daļa no veselīga dzīvesveida. Šodien veselīgs un aktīvs dzīvesveids ir modē.

Smiltenes piena meistari jau 2011. gadā radīja Eiropas mēroga jaunumu - Piena Spēku.

Visu rakstu Proteīns iet slavas gājienā lasiet 8. marta laikrakstā Dienas Bizness.