Jaunais priekšvēlēšanu aģitācijas likums, ierobežojot politiskās reklāmas iespējas televīzijā, pavēris plašas iespējas vides reklāmas uzņēmumiem, vēstīja LTV raidījums de facto.
Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents Kārlis Gedrovics raidījumam atklājis, ka no uzņēmumu vadības būs atkarīgs, cik ļoti viņi pakļausies politiķu spiedienam: «Tā kā būs pašvaldību vēlēšanas, vides jomā ietekme būs visizteiktākā. Tas nav tikai Rīgā. Vides nesēji ir arī ārpus Rīgas – Jūrmalā, Liepājā. Tā ir pašvaldību specifika.»
Raidījums norādīja, ka pēdējā laikā viens no skaļākajiem gadījumiem bija, kad Rīgas namu pārvaldnieks bez konkursa izvēlējās nule kā dibināto Baltic media line. Tas turpmāk iznomās reklāmas laukumus uz pašvaldības kapitālsabiedrības pārvaldībā esošajām namu sienām. Jau pats izvēles process bijis vairāk formāls – cenu aptauju veica starp trīs savstarpēji saistītām firmām, vēstīja de facto.
Tas gan neesot pārsteigums. Baltic media line ir meitas kompānija Pilsētas līnijām, kam jau vairāku gadu garumā ir līdzīga vienošanās ar Rīgas Satiksmi, norādīja raidījums. Turklāt Pilsētas līnijas pastarpināti esot saistītas ar Rīgas mēra Nila Ušakova padomnieku ekonomikas jautājumos Ēriku Teilānu. Viņš plašākai sabiedrībai pazīstams kļuva pēc fotoradaru sāgas, jo ir īpašnieks uzņēmumam, kas uzstādīja fotoradarus uz Latvijas ceļiem.
Latvijā lielākās vides reklāmas kompānijas SIA JCDecaux Latvija direktore Jeļena Brokāne de facto sacījusi, ka «(iepirkumu) konkursus nez kāpēc pašvaldības negrib organizēt».
Tomēr tieši šādu darījumu sekas visspilgtāk varot atspoguļoties priekšvēlēšanu laikā. Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) Politisko organizāciju finansēšanas kontroles nodaļas vadītāja Inga Soloveja uzsvērusi, ka «jāvērtē to, cik pašvaldība vai tās padotības iestāde ir devusi vienlīdzīgas iespējas visām partijām pieteikties uz konkrētu vietu».
Tikmēr Brokāne uzskatot, ka tas esot grūti izdarāms: «Man tas atgādina laiku pirms 20 gadiem. Nav vienlīdzīgu iespēju. Es skatos uz politiskajām reklāmām kā uz komerciju. Kas pirmais atnāk, tam tiek.»