Jaunākais izdevums

"100 jaunu fotoradaru iegādē iztērētos līdzekļus izdotos atpelnīt ātrāk nekā gada laikā," intervijā telekompānijas LNT raidījumam 900 sekundes, uzsvēra Ceļu policijas biroja priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

"Ir izrēķināts, ka fotoradaru iegāde izmaksātu 5.6 miljonus latu. Gada laikā fotoradari atgūtu astoņus miljonus latu," norāda E. Zivtiņš. Viņš arī piebilda, ka nav svarīgi cik tie nopelnīs, bet gan tas, ka fotoradari uzlabos satiksmes drošību.

Uz jautājumu, vai tomēr prognozes nav pārlieku optimistiskas, jo cilvēki var braukt prātīgāk un noteikumus vairs nepārkāpt, E. Zivtiņš sacīja: "Vienā dienā cilvēki nevar mainīties. Nebūs tā, ka vienā dienā pārstās pārkāpt noteikumus."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā ir plānots būtiski palielināt sodus par braukšanu dzērumā, Latvijas Televīzijas raidījumā 100.pants sacīja Satiksmes uzraudzības biroja (SUB) priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

"Šobrīd sodi ir pilnīgi neadvekāti un tie ir jāceļ vairākas reizes. Pagaidām tā summa, pie kā mēs esam pieturējušies, ir 5 tūkstoši latu, bet, kāds būs gala variants, to radīs diskusijas un kā to pieņems Saeima," klāstīja E.Zivtiņš.

Viņš vērsa uzmanību, ka pie šādiem jautājumiem tiek strādāts jau ilgāku laiku.

Turklāt, pēdējā gada laikā ir krasi pieaudzis to autovadītāju skaits, kas neapdrošina savas automašīnas, līdz ar to ir arī plānots palielināt sodus, kas paredzēti par apdrošināšanas neievērošanu, akcentēja E.Zivtiņš.

Viņš gan pieļāva iespēju, ka esošajos apstākļos, kad netiek palielinātas policistu algas, Latvijā varētu pieaugt kukuļu ņemošo policistu skaits. Tāpēc svarīgi ir uzrunāt sabiedrību, lai tie inspektoriem nedotu kukuļus, ja tie tos arī pieprasītu, pamācīja E.Zivtiņš. Viņš arī nepiekrita apgalvojumam, ka 80% gadījumos ir iespējams "sarunāt" ar ceļu policistiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināts - Teorētiski radari šīs nedēļas salā var atslēgties; mērījumi salā ir precīzi

Gunta Kursiša, 03.02.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amplitūda, kurā darbojas uzņēmuma Vitronic Baltica un Partneri piegādātie fotoradari, ir aptuveni no plus 40 līdz mīnus 25 Celsija grādiem, bet gadījumā, ja temperatūra ir mazāka vai lielāka, fotoradari automātiski atslēdzas. Tomēr, ja fotoradars darbojas un mērījums ir fiksēts, tad tas ir precīzs.

Temperatūra Rīgā piektdienas, 3. februāra, rītā jau sasniedza mīnus 25 grādus pēc Celsija, savukārt Latgales un Vidzemes lielākajā daļā temperatūra pazeminājās pat līdz mīnus 29 grādiem pēc Celsija, Latvijas Vides, ģeoloģijas un meteoroloģijas centrs brīdinājis, ka šajā nedēļas nogalē gaisa temperatūra samazināsies līdz mīnus 28 grādiem pēc Celsija, bet vietām pārējā Latvijas teritorijā tā var pamazināties līdz mīnus 33 grādiem pēc Celsija. Valsts Policijas (VP) pārstāve Lita Juberte Db.lv norādīja, ka patlaban VP vēl nav ziņu par gadījumiem, ka fotoradari sala dēļ būtu atslēgušies. «Tas, ka fotoradaru tehniskajā specifikācijā noteiktā temperatūras amplitūda ir līdz mīnus 25 grādiem vēl nenozīmē, ka fotoradars nedarbosies mīnus 26 grādu vai stiprākā salā,» norādīja L. Juberte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī tiesībsargs Romāns Apsītis brīdinājis par iespējamiem cilvēktiesību pārkāpumiem fotoradaru piemērošanā, bijušais Ceļu policijas šefs pārliecināts, ka policija līdz šim strādājusi likumīgi, vēsta LTV ziņu dienests.

Tiesībsarga galvenais iebildums - gadījumā, ja pārkāpumu izdarījusī persona nav transportlīdzekļa īpašnieks vai turētājs, tiek pārkāpta nevainīguma prezumpcija un sodīta persona, kas nav izdarījusi pašu pārkāpumu.

«Cik juristu, tik viedokļu. Es uzskatu, ka likumi ir sakārtoti ja ne par visiem simts, tad 99%,» atzīmē E. Zivtiņš, piebilstot, ka, viņaprāt, jautājumu par fotoradariem un sodu piemērošanu īpašniekam/turētājam varētu izšķirt Satversmes tiesa. Bijušais Ceļu policijas šefs skaidro, ka diskutēt jau var, jo Eiropā un pasaulē ir dažādi varianti, kā strādā un piemēro naudas sodus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušā gadā kopumā fotoradari fiksējuši 274,25 tūkst. pārkāpumu, no kuriem 235,68 tūkst. pārkāpumu fiksējuši stacionārie, bet 38,57 tūkst. pārvietojamie fotoradari. Kopējā uzliktā naudas soda summa veido 11,99 milj. eiro, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.

Gadu iepriekš kopumā tika noformēti 128,36 tūkst. pārkāpumu par 4,98 milj. eiro. Lai gan šķiet, ka pārkāpumu skaits ir krietni audzis, jāmin, ka 2016. gadā uz Latvijas ceļiem darbojās divi pārvietojamie un 40 stacionārie fotoradari. Savukārt pagājušā gada beigās stacionāro radaru skaits pieauga līdz 60. Šogad tiks pieslēgti vēl 40 stacionārie fotoradari un tad to kopējais skaits sasniegs simts, ko arī paredz ieviešanas plāns.

Daži autovadītāji ir spējuši sasniegt jaunus antirekordus ātruma pārsniegšanā un nopelnījuši krietnus sodus, ko fiksējuši stacionārie fotoradari. Vietā, kur atļautais ātrums ir līdz 50 km/h, kāda Porsche Panamera turbo vadītājs braucis ar ātrumu 153 km/h un par to saņēmis 540 eiro naudas sodu. Rekordists, vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 70 km/h pērn bijis kāds Audi A6 autovadītājs, kurš braucis ar 200 km/h un saņēmis līdz ar to 360 eiro lielu naudas sodu. Savukārt stacionārais fotoradars uz Rīgas – Ventspils šosejas fiksējis BMW 530, kurš atļauto 90 km/h vietā braucis ar 219km/h. Vadītājam arī uzlikts naudas sods 360 eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cerēto 100 fotoradaru vietā Ceļu policija šogad saņems labi ja vien desmit. Turklāt četras esošās ierīces policijai smagās finansiālās situācijas dēļ rada zaudējumus, ceturtdien raksta Neatkarīgā Rīta avīze.

Pašlaik policijas rīcībā ir četri pārvietojamie fotoradari. Tos apkalpo septiņi darbinieki. Katra pārkāpuma protokola nosūtīšana šoferim policijai izmaksā aptuveni latu. «Tātad – ja nofotografējam 2000 pārkāpēju, tas mums izmaksā 2000 latu. Bet tā nauda, kuru viņi samaksā par pārkāpumu, pie mums jau nenonāk. Tā aiziet Valsts kasē. Tādējādi, jo vairāk šoferu mēs aizturam, jo tas mums ir lielāks robs budžetā,» skaidroja Valsts policijas Galvenās kārtības policijas pārvaldes priekšnieks Valdis Voins.

Pagājušā gada 9. jūlijā uz ceļiem tika izvietoti četri fotoradari, kas līdz gada beigām strādājuši 252 stundas. Šajā laikā noformēti 2486 administratīvā pārkāpuma protokoli par kopējo summu 57.8 tūkstošiem latu. Šā gada janvārī noformēti jau 1823 protokoli par kopējo summu 74.9 tūkstošiem latu. Turklāt lielākā daļa no piespriestajiem sodiem jau ir samaksāti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšlietu ministrija sagatavojusi projektu, kas paredz nākamgad Latvijā ieviest 100 stacionāru fotoradarus, kurus uzstādīs un apkalpos privātas firmas.

Ministrija iecerējusi, ka puse no iekasētajām soda naudām tiks valstij, bet otra puse – uzņēmumiem, kam piederēs fotoradari, ziņo laikraksts Neatkarīgā.

100 fotoradaru paredzēts izvietot tā sauktajos melnajos punktos, kuros pēc Ceļu satiksmes drošības direkcijas un Ceļu policijas pētījumiem notiek visvairāk satiksmes negadījumu.

«Mums pašiem nav naudas, par ko nopirkt fotoradarus. Tāpēc mums nāksies izmantot privātās partnerības principu – fotoradari būs privātfirmu īpašumā. Savukārt valsts saņems pusi no soda naudām, un, kas pats galvenais, šie fotoradari būtiski uzlabos satiksmes drošību,» laikrakstam uzsvēra iekšlietu ministre Linda Mūrniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Papildināts - 110 stacionāros fotoradarus prasa uzstādīt līdz 20. maijam

Gunta Kursiša, 24.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas (VP) priekšnieks Ints Ķuzis nosūtījis vēstuli Vitronic Baltica un Partneri, kurā prasa līdz 20. maijam uzstādīt 110 stacionāros fotoradarus. Pirmie fotoradari, kuru uzstādīšana aizkavējās iepriekš piegādātāja Vitronic Baltica un Partneri neparedzētu apstākļu dēļ, tika uzstādīti 21. novembrī, bet patlaban Latvijā darbojas 34 fotoradari, kas var tikt izvietoti 200 vietās.

Patlaban kopā ar četriem policijas rīcībā esošajiem fotoradariem Latvijā darbojas 34 ātruma pārkāpumus fiksējošās ierīces, un arī Vironic Baltica un Partneri padomes priekšsēdētāja vietnieks Dmitrijs Osipovs apstiprināja, ka uzņēmums ir apņēmies uzstādīt 110 stacionāros fotoradarus līdz I. Ķuža norādītajam termiņam.

Kopš 21. novembrī tika uzstādīti 15 pārvietojamie fotoradari, ātruma pārkāpējiem saskaņā ar radaru fisksēto informāciju sastādīti teju 15 tūkstoši protokolu par vairāk nekā 280 tūkstošiem latu, no kuriem ir apmaksāti vairāk nekā pieci tūkstoši protokolu par teju 86 tūkstošiem latu. VP Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš norādīja, ka vietās, kur uzstādīti fotoradari, posmā no 2011. gada 21. novembra līdz 2012. gada 20. janvārim, salīdzinot ar attiecīgo periodu pirms gada, ir ievērojami samazinājies ceļu satiksmes negadījumu skaits. «Divu mēnešu periodā visvairāk ceļu satiksmes negadījumu skaits ir samazinājies tādās fotoradaru izvietojuma vietās kā Salu tilts Rīgā un autoceļa Ulbroka-Ogre devītajā kilometrā Salaspils novadā,» norādīja E. Zivtiņš. Kopumā vietās, kur izvietoti fotoradari, attiecīgajā laika posmā gada griezumā ceļu satiksmes negadījumu skaits no 85 ir samazinājies līdz 52 ceļu satiksmes negadījumiem. Savukārt lielākais fiksētais ātrums apdzīvotā vietā - par 67 kilometriem stundā vairāk nekā atļauts - reģistrēts Babītes novada Spuņciemā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākā daļa no 20 jaunajiem stacionārajiem fotoradariem atradīsies Rīgā un tās apkārtnē, liecina Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) mājaslapā publiskotā karte.

Rīgā fotoradari būs izvietoti Krasta ielā, Brīvības gatvē, Kalnciema ielā, uz Dienvidu tilta nobrauktuves. Divi fotoradari atradīsies uz Jūrmalas šosejas pie satiksmes mezgla ar autoceļu Salaspils-Babīte. Vēl divi fotoradari būs izvietoti uz autoceļa A8 pie divlīmeņu satiksmes mezgla ar autoceļu A5 Salaspils-Babīte.

Viens fotoradars būs izvietots Sējas novadā, Murjāņos, vēl viens Carnikavas novada Garciemā. Tāpat pa fotoradaram būs izvietots pie pievedceļa Muceniekiem, uz Daugavpils šosejas, pie pagrieziena uz Saulkalni, pie jaunās Kokneses šosejas un Mālpils - Ķeguma ceļa krustojuma. Tāpat viens fotoradars būs izvietots pie Jelgavas šosejas krustojuma ar ceļu pie Ozolniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīzumā automašīnās obligāti būs jābūt vismaz vienai atstarojošajai vestei. Par šādu prasības ieviešanu tiek domāts, lai samazinātu tumšajā diennakts laikā ceļu satiksmes negadījumos ievainoto un bojāgājušo skaitu, ziņo Apollo.

Ceļu policijas priekšnieks Edmunds Zivtiņš intervijā LTV atzina, ka tumšajā laikā iet bojā ne tikai gājēji, kuri nelieto atstarotājus, bet arī autovadītāji, kas izkāpuši no sava braucamā, kļūst par negadījuma upuriem.

E. Zivtiņš atzina, ka tuvāko mēnešu laikā varētu rosināt izmaiņas Ceļu satiksmes noteikumos, nosakot, ka katrā automašīnā jābūt ne tikai aptieciņai, ugunsdzēšamajam aparātam un avārijas zīmei, bet arī atstarojošai vestei. Šāda prasība jau ir spēkā Lietuvā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vasarā notikušā konkursa Jaunais Vilnis laikā fotoradari uz Jūrmalas šosejas tikuši atslēgti. Konkursa laikā Dubultu prospektā vienmēr esošais radars pazudis, noņemti tikuši arī pārējie fotoradari, novērojuši Jūrmalas taksisti.

«Fotoradari pazuda uz veselu nedēļu. 100 procenti. To jums jebkurš taksists pateiks,» TV3 raidījumam Nekā Personīga stāstīja Jūrmalas taksists Sergejs. Savukārt Jūrmalas policijas priekšnieks Andrejs Civians norādīja, ka esot grūti komentēt, kāpēc radari tikuši noņemti. «Cilvēki jautāja kāpēc esot noņemti – teicām, ka neesam kompetenti,» sacīja A. Civians.

Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītajā nedēļā valdība slēgtajā sēdē nolēma izbeigt līgumu ar fotoradaru piegādātājiem Vitronic. Valdība sēdes laikā uzklausīja arī kompānijas Vācijas partnerus, kuri izteica gatavību iesniegt priekšlikumu situācijas normalizēšanai līguma saistību izpildei. Ja tādi netiks iesniegti, līgums 28. septembrī tiks izbeigts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru uzturēšanas izmaksas pieaug, biznesa informācijas portālam db.lv pastāstīja Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) valdes loceklis Jānis Golubevs.

Ziņa papildināta ar 8.-10. rindkopām

Lai arī visi fotoradari, kas izvietoti uz Latvijas ceļiem, ir apdrošināti, un to bojāšana nerada tiešas izmaksas CSDD vai Valsts policijai, apdrošinātāji turpmāk noteikti ņems vērā ļaundaru nodarīto postažu. Tāpat izmaksas rada arī plānotā apsardzes nodrošināšana, lai pasargātu iekārtas no bojāšanas.

CSDD izsludinātajā iepirkumā par fotoradaru apsardzes nodrošināšanu pieteikušies divi pretendenti un lēmums - kuram no tiem šo pienākumu uzticēt, vēl nav pieņemts. «Prognozējoši šobrīd izskatās, ka mēs lēmumu varētu pieņemt janvārī. Tur ir ļoti apjomīga un tehniska informācija, pie tā strādā speciālisti,» sacīja Golubevs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Neatpērkot fotoradarus, IeM paredz tērēt pus miljonu latu policijas papildu aprīkojumam

Elīna Pankovska, 03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iekšlietu ministrija, pēc iepazīšanās ar auditorkompānijas Pricewaterhouse Coopers sagatavoto ziņojumu par situāciju ar fotoradariem, paziņojusi, ka tomēr iesaka neiegādāties fotoradarus no to ražotāja - Vācijas kompānijas Vitronic Dr.-Ing. Stein Bildverarbeitungssysteme GmbH (Vitronic GmbH).

Ministrijas sagatavotais lēmuma projekts, kas iesniegts izskatīšanai valdības sēdē 4. decembrī, paredz noraidīt Vitronic GmbH priekšlikumu par fotoradaru iegādi, kā arī atļaut IeM Nodrošinājuma valsts aģentūrai un Valsts policijai (VP) veikt nepieciešamās iepirkuma procedūras, lai aprīkotu policijas transportlīdzekļus ar radariem un video ieraksta sistēmu, kā arī par summu, kas nav lielāka par 487 874 latiem, modernizētu un pārbūvētu transportlīdzekļos uzstādītos radarus.

Tas nepieciešams, lai fotoradaru vietā pēc tam, kad beigsies pagaidu vienošanās starp Valsts policiju un fotoradaru uzstādītāju V-Traffic, uz ceļiem varētu patrulēt policijas ekipāžas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijā trešdien par jaunajiem fotoradariem valdīja diskusijas augstos toņos - policijas pārstāvji sabiedrībā sacelto ažiotāžu ap fotoradariem nosauca par nepamatotu, bet autožurnālists Pauls Timrots pauda viedokli, ka policijai būtu jāpiestrādā pie sabiedrisko attiecību uzlabošanas fotoradaru jomā.

Visvairāk pārmetumu izpelnījās uzaicinātie Valsts policijas (VP) vadītāji - VP priekšnieka vietnieks Guntars Marķitāns un VP Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Deputāti policijas vadītājiem pārmeta gan to, ka fotoradari, viņuprāt, peļņas nolūkos nav ieviesti laikā, gan to, ka fotoradarus slēpj aiz šķēršļiem, lai tikai autovadītāji tos nepamanītu, gan to, ka fotoradari izvietoti, pēc deputātu uzskata, nepamatotās vietās.

Lai arī policijas priekšnieki atzina, ka radaru projekta ieviešana ne policijas vainas dēļ nesokas tā, kā bija iecerēts, viņi daudzus pārmetumus noraidīja.

Marķitāns pašlaik plašsaziņas līdzekļos un sabiedrībā sacelto ažiotāžu ap fotoradariem nosauca par nepamatotu. Viņš uzsvēra, ka transportlīdzekļu vadītājiem satiksmes noteikumi ir skaidri un, ja tie pārvietojas ar atļauto braukšanas ātrumu, «vārds fotoradars tiem faktiski neeksistē».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki bija neapmierināti laikā, kad uz Latvijas ceļiem darbojās fotoradari, un neapmierinātība ir jūtama arī tagad, kad fotoradari uz ceļiem vairs nedarbojas, premjers Valdis Dombrovskis pauda neizpratni LR raidījumā Krustpunktā.

«Kad bija fotoradari, bija daudz sūdzību. Kad nav fotoradaru, tad atkal ir slikti,» pauda ministru prezidents.

Viņš norādīja, ka pašreiz uz ceļiem tiek palielināts mobilo ātruma mērierīču skaits, kā arī tiek gatavots deleģējums Ceļu satiksmes doršības direkcijai, kas varētu būt atbildīga par stacionāro oftoradaru ieviešanu. Premjers skaidroja, ka tālāka virzība fotoradaru uzstādīšanā būs pēc tam, kad būs gatavs minētais deleģējums.

Jau rakstīts - iespējams, ka nākamgad jauni fotoradari uz Latvijas ceļiem varētu neparādīties, par ko liecina, atbildīgo institūciju skopās atbildes uz šo jautājumu, kā arī fakts, ka budžetā nauda fotoradaru iepirkumiem nav paredzēta. Satiksmes ministrijas atbilde liecina, ka radaru ieviešana tik drīz nenotiks, jo «stacionāro fotoradaru ieviešana ir atkarīga no vairākiem aspektiem, t. sk. jautājuma turpmākas virzības Ministru kabinetā un Saeimā». Savukārt valdības iepriekš lemtais paredzot «jautājumu par finansējuma novirzīšanu fotoradaru iegādei un darbības uzsākšanai izskatīt tikai pēc attiecīgu grozījumu veikšanas Ceļu satiksmes likumā, kā arī kopā ar Satiksmes ministrijas kopīgi ar Iekšlietu ministriju sagatavoto ziņojumu par fotoradaru tehnoloģisko risinājumu - lāzera metodes vai doplera metodes salīdzinošu izvērtējumu».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pamatojoties uz Ministru kabineta 8.novembra konceptuālo ziņojumu par stacionāro fotoradaru ieviešanas gaitu, otrdien, 6.decembrī uz Latvijas autoceļiem sāks darboties otrajā kārtā paredzētie 20 stacionārie fotoradari, informē CSDD.

Tas nozīmē, ka kopumā uz Latvijas autoceļiem darbosies 40 stacionārie fotoradari, jo 20 ātruma mērierīces uzstādītas un darbojas pirmās stacionāro fotoradaru ieviešanas kārtas ietvaros.

Stacionāro fotoradaru atrašanās vietas tika izvēlētas, izvērtējot simtiem ceļu satiksmes negadījumu statistiku, melnos punktus un informāciju par ceļu posmiem ar intensīvu satiksmes plūsmu. Triju gadu laikā vietās, kur paredzēts uzstādīt mērierīces, notikuši 495 ceļu satiksmes negadījumi, cietuši 135 cilvēki, bet bojā gājuši astoņi. Vietas izvēlētas un saskaņotas, sadarbojoties CSDD un satiksmes drošībā un satiksmes organizācijā iesaistītajām atbildīgajām institūcijām – Valsts policijai, VAS Latvijas Valsts ceļi un pašvaldībām, kuru administratīvajā teritorijā uzstādīti stacionārie fotoradari.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) pagājušā gada peļņas 2,82 miljonus eiro novirzīs stacionāro fotoradaru iegādei un direkcijas attīstībai, otrdien lēma valdība.

Tostarp fotoradaru iegādei novirzīs 2,371 miljonu eiro, bet CSDD attīstībai - 449 373 eiro. Savukārt atlikusī peļņas daļa 175 808 eiro apmērā tiks iemaksāta valsts budžetā.

Ar Ministru kabineta 2016.gada rīkojumu paredzēts četrās kārtās ieviest 100 fotoradaru, izdevumus sedzot no CSDD dividendēm. Pirmajā kārtā, kas realizēta 2015.gadā, ieviesti 16 fotoradari, otrajā kārtā (2016.gads) - 24 fotoradari, trešajā kārtā (2017.gads) - 20 fotoradaru, savukārt ceturtajā kārtā 2018.gadā paredzēts ieviest 40 fotoradaru.

CSDD peļņa 2016.gadā bija 2,996 miljoni eiro.

LASI ARĪ:

Publiskotas 105 pārvietojamo fotoradaru iespējamās atrašanās vietas

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vitronic Baltica sola atalgot fotoradaru apķēpāšanas aculieciniekus

Gunta Kursiša, 16.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Vitronic Baltica un partneri aicina atsaukties aculieciniekus, kas varētu ziņot par vainīgajām personām, kas šodien uz Dienvidu tilta ar krāsas baloniņu apķēpājuši fotoradara aizsargstiklus. «Notikuma aculiecinieki par palīdzības sniegšanu tiks arī atalgoti,» portālam Diena.lv norādīja Vitronic Baltica un partneri pārstāve Antra Gaile.

Db.lv jau rakstīja, ka šodien uz Dienvidu tilta ar krāsu appūsts stacionārais fotoradars. Uzņēmums par notikušo informēs Valsts policiju, portālam Diena.lv stāstīja uzņēmuma preses pārstāve A. Gaile.

Viņa atzina, ka šāda veida darbības šobrīd nekādā veidā neietekmē stacionāro fotoradaru darbību, jo tie vēl nav nodoti ekspluatācijā Valsts policijai. Kā jau ziņoja Db.lv, stacionārie fotoradari sāks savu darbību tikai tajā mirklī, kad Valsts policija tos būs pieņēmusi no Vitronic Baltica.

A. Gaile portālam Diena.lv norādīja, ka papildus ar krāsu appūstajam stacionārajam fotoradaram līdz 16. maijam notikuši divi huligānisma akti pret pārvietojamajām mērierīcēm. Vienu pārvietojamo fotoradaru notrieca automašīna šī gada 19. martā Zolitūdes ielā, otru nogāza gājējs šī gada 30. aprīlī Garkalnes novadā, uz Rīgas-Siguldas šosejas. Par abiem notikumiem ierosinātas krimināllietas par svešas mantas tīšu bojāšanu, kurš bargākajā gadījumā paredz brīvības atņemšanu uz laiku no trim līdz desmit gadiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc garākām svētku brīvdienām autovadītājiem uz Rīgas reģiona autoceļiem būs jābrauc piesardzīgāk, jo no 21.novembra sāks darboties fotoradari, DB informēja policijas pārstāve Lita Juberte. Tas gan ir mēnesi vēlāk nekā sākumā tika plānots.

Valsts policija gan pagaidām sīkākus komentārus nesniedz, vien norāda, ka jau patlaban tās mājaslapā pieejama fotoradaru karte ar vietām, kurās varēs atrasties fotoradari.

Iepriekš policija norādīja, ka aizķeršanās ar fotoradaru uzstādīšanu notikusi, jo privātie partneri kavējās ar slēgtā līguma izpildi. Slēdzot līgumu, pretendents līdz galam neapzinājās tās problēmas, ar kurām saskarsies, lai izpildītu līguma nosacījumus. Tas saistīts ar stacionāro radaru uzstādīšanu, kas prasa milzu darbu, kurš jāiegulda projekta izstrādē katram objektam, kā arī projekta saskaņošanu dažādās iestādēs, iepriekš pauda VP Prevencijas pārvaldes priekšnieks Edmunds Zivtiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autovadītājus Rīgā šodien pārsteidza un satrauca savdabīga aina – uz Skanstes ielas rindā bija izvietoti vairāki fotoradari.

Kā Db.lv pastāstīja Valsts policijas Sabiedrisko attiecību nodaļas vecākā speciāliste Lita Juberte, tad satraukumam nav pamata, jo šādā veidā tiek pārbaudīts fotoradaru tehniskais stāvoklis.

Šodien kopumā pārbaudīts tehniskais stāvoklis 15 fotoradariem un neviens autovadītājs papildus netiks sodīts, apliecināja L. Juberte.

Policijas pārstāve arī pastāstīja, ka līdzīgas pārbaudes tiks veiktas arī turpmākajās dienās. «Līdzīgi kā automašīnām, arī fotoradariem notiek tehniskās pārbaudes,» sacīja L. Juberte.

Db.lv jau vēstīja, ka aizvadītā gada novembrī uz Rīgas reģiona autoceļiem sāka darboties jaunie fotoradari. Tas gan noticis mēnesi vēlāk nekā sākumā tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Latvijā uz ceļiem parādīsies jaunas dažāda veida satiksmes drošības kontroles ierīces, apstiprināja Valsts policijas Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja priekšniece Vineta Mistre.

Līdz pavasarim uz šosejas Tīnūži-Koknese plānots izvietot vidējās kustības ātruma radarus. Tam iepriekš piešķirts finansējums un Ceļu satiksmes drošības direkcija ir veikusi iepirkumu. Provizoriskais datums projekta startēšanai varētu būt 1.aprīlis, norādīja Mistre.

Šādas iekārtas jau iepriekš Latvijā ir testētas. Šīs iekārtas konstatētu transportlīdzekļa vidējo braukšanas ātrumu. Sistēma darbojas šādi - šķērsojot konkrētu ceļa posma robežu pirmā mērierīce nofotografē automašīnas numurzīmi un piefiksē šīs robežas šķērsošanas laiku, savukārt izbraucot no konkrētā ceļa posma transportlīdzeklis atkal tiek nofotografēts. Pēc tam ar atbilstošu metodoloģiju tiek aprēķināts ar kādu vidējo ātrumu transportlīdzeklis pārvietojies konkrētajā ceļa posmā un tas salīdzināts ar šajā vietā oficiāli atļauto braukšanas ātrumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo lielo salu visi fotoradari ir izturējuši, un Valsts Policijai (VP) nav ziņu par to, ka Latvijas teritorijā kāds no tiem būtu atslēdzies.

Jau ziņots, ka fotoradaru tehniskajā specifikācijā noteiktā temperatūras apmlitūda, kurā fotoradari darbojas, ir no plus 40 grādiem pēc Celsija līdz mīnus 25 grādiem pēc Celsija, tomēr, kā uzsvēra VP pārstāve Lita Juberte, tas nenozīmē, ka radari faktiski nevarētu izturēt augstāku vai zemāku temperatūru, un fotoradarā iekšā ir iebūvēta apsildes sistēma, kas nodrošina ierīces darbību salā.

L. Juberte Db.lv atgādināja, ka fotoradaros ir iebūvēta sistēma, kas radaru automātiski izslēdz gadījumā, ja gaisa temperatūra ir pārāk zema vai augsta. «Fotoradarā ir ievūvēta apsildes sistēma, un brīdī, kad fotoradars darbojas, satiksmes dalībnieku braukšanas ātrums tiek fiksēts precīzi,» norādīja VP pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk autovadītājiem nevajadzētu saņemt soda kvītis par viena divu km/h ātruma pārkāpumiem, ko fiksējuši fotoradari.

To intervijā radio Fit FM uzsvēra iekšlietu ministrs Mareks Segliņš. "Ja joprojām nāk kvīts par viena divu km/h ātruma pārkāpumu, tad fui Zivtiņa kungam," uzsvēra M. Segliņš, piebilstot, ka šo jautājumu ar Ceļu policijas biroja priekšnieku viņš ir pārrunājis un saņēmis solījumu, ka fotoradari tiks pieregulēti. "51 vai 91 km/h var gadīties jebkuram," tā M. Segliņš.

Db.lv jau vēstīja, ka fotoradariem ir daudz nepilnību un bijuši gadījumi, kad sodi piemēroti arī par minimālu ātruma pārkāpumu. "Parasti soda no plus 10, plus 20 km/h virs atļautā ātruma. Tā ir klaja naudas kāšanas metode un autovadītājos rada tikai dusmas," iepriekš uzsvēra jurists Edgars Džeriņš.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valsts policija gatavojas stacionāro fotoradaru pārņemšanai

LETA, 14.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policija (VP) nākamnedēļ, 21.maijā, no uzņēmuma Vitronic Baltica gatavojas pārņemt tos stacionāros fotoradarus, ko uzņēmums būs paguvis uzstādīt.

Kā aģentūrai LETA pastāstīja VP priekšnieks ģenerālis Ints Ķuzis, lai gan konkursa nosacījumi paredz, ka uzņēmuma stacionārie fotoradari jāizvieto līdz 20.maijam, taču šis datums ir brīvdienā, tādēļ VP 21.maijā brauks uz vietas dabā apskatīt, cik daudz kurās vietās atrodas jaunie stacionārie fotoradari.

Ķuzis apliecināja, ka visi stacionārie fotoradari līdz šim datumam netiks uzstādīti, taču, pēc policijas rīcībā esošās informācijas, uzņēmums patlaban ļoti aktīvi strādā, lai drīzumā ieviestu pēc iespējas vairāk šo stacionāro ierīču.

VP priekšnieka rīcībā patlaban neesot ziņu, cik stacionāro fotoradaru pirmdienas rītā uz Latvijas ceļiem būs uzstādīti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RTU norit uzņemšana nepilna laika studiju programmās

, 05.08.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Tehniskajā universitātē (RTU) sākās studentu uzņemšana nepilna laika – vakara un neklātienes – pamatstudiju programmās.

Pirmajā dokumentu pieņemšanas dienā nepilna laika studijām RTU iesniegti 292 pieteikumi. Populārākā nepilna laika pamatstudiju programma pirmajā dokumentu pieņemšanas dienā RTU bija Būvniecība, kurā studijām iesniegti 32 pieteikumi.

RTU Neklātienes un vakara studiju departaments un RTU filiāles Daugavpilī, Liepājā un Ventspilī studentiem piedāvā vairāk nekā 20 dažādas nepilna laika pamatstudiju (bakalaura akadēmisko studiju un bakalaura profesionālo studiju, pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības (koledžas) studiju programmas) programmas.

Lai studijas būtu iespējams apvienot ar darbu un veiksmīgu karjeras veidošanu, nepilna laika studijas RTU tiek realizētas pēc noteikta grafika. Neklātienes studiju formas studentiem nodarbības un laboratorijas darbi, kuros jāierodas klātienē, notiek sestdienās. Konsultācijas, ieskaites un eksāmeni tiek plānoti arī darba dienās. Savukārt vakara studiju formas studentiem nodarbības notiek pirmdienās, otrdienās, trešdienās un ceturtdienās no plkst. 18 līdz 21. Dažas nodarbības var tikt plānotas arī piektdienās un sestdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vitronic pēdējo nedēļu laikā jaunus fotoradarus policijai lietošanai nav nodevis

Gunta Kursiša, 16.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban uz Latvijas ceļiem uzstādīti un darbu uzsākuši 27 stacionārie fotoradari, no kuriem četri fotoradari uzstādīti dažu nedēļu laikā pēc pirmo ātruma mērīšanas ierīču nodošanas Valsts Policijai, bet pēdējo nedēļu laikā neviens fotoradars nav uzstādīts.

Tādējādi kopumā pusotra mēneša laikā, kopš 23 stacionāro fotoradaru nodošanas policijai, uzstādītas četras stacionārās mērīšanas ierīces un piecās stacionāro fotoradaru ierīkošanas vietās šobrīd uzstādīti betona pamati, un turpinās elektropieslēguma ierīkošanas darbi, viņa norādīja. Tāpat patlaban turpinās pārējo objektu būvprojektu saskaņošana, Db.lv pastāstīja par stacionāro fotoradaru uzstādīšanu atbildīgā uzņēmuma Vitronic Baltica un partneri pārstāve Antra Gaile.

«Patlaban nav iespējams prognozēt, cik stacionāro fotoradaru varētu tikt uzstādīti līdz vasaras beigām, jo tas atkarīgs no tā, kā veiksies būvprojektu saskaņošanas darbi, bet kompānija strādā tādā režīmā, lai izpildītu līgumsaistības,» norādīja A. Gaile.

Komentāri

Pievienot komentāru