Jaunākais izdevums

Latvijas ekoloģisko sadzīves tīrīšanas līdzekļu ražotājs PURENN ir saņēmis starptautiski atzītu sertifikātu EcoControl, kas apliecina uzņēmuma ražošanas procesu, izejvielu un gala produkta atbilstību eko produkta statusam.

Lai veiksmīgi nokārtotu sertifikācijas procesu Latvijas ražotājam bija jāapliecina uzņēmuma darbības atbilstība sekojošos jautājumos: visas ražošanas izejvielas ir dabiskas izcelsmes, ražošanas procesā netiek izmantotas fosilās izejvielas, ģenētiski modificēti organismi un nanotehnoloģijas. Uzņēmuma darbība un vadība ir visaptveroša (holistiska), mērķi ir ilgtspējīgi un tie ietver vides, sabiedrības, darbinieku un piegādātāju intereses. Tāpat vērtēta tika ražotāja dokumentu aprites sistēma, kvalitātes vadības process un standarti.

«Šis ir starptautiski atzīts sertifikāts, kas paver mums - PURENN - plašākas eksporta iespējas. Citu valstu tirgos ar apgalvojumu vien, ka mēs esam eko produkta ražotāji, nepietiek. Ir nepieciešama atzīta sertifikācija, kas regulāri tiek atjaunota un pārbaudīta. Mēs esam izvēlējušies kārtot EcoControl sertifikāciju un nupat noslēguši šo procesu. Sertifikācijas procesā tika auditēts PURENN produktu sastāvs, izejvielu kvalitāte un izcelsme, ražošanas process un ražošanas vadība. Audits uzņēmumā tiks atkārtots katru gadu, bet pats sertifikāts ir jāatjauno ik pēc diviem gadiem,» stāsta Agate Kanča, zīmola PURENN pārstāve.

PURENN jeb Pure Northern Nature ir Latvijā radīts zīmols un uzņēmums, kas kopš 2015. gada ražotnē Jelgavā izstrādā un ražo ekoloģiskus, sadzīvē izmantojamus līdzekļus.

EcoControl ir sertifikācijas aģentūra ekoloģiskiem / organiskiem produktiem un kvalitātes vadības un nodrošināšanas sistēmai ne-pārtikas segmentā, proti, organiskajai kosmētikai un ekoloģiskajiem sadzīves tīrīšanas līdzekļiem. EcoControl - starptautiski atzīta sertifikācija ir izveidota 2001. gadā un bāzējas Vācijā, bet darbojas visā pasaulē. Tā ir akreditēta Starptautiskajā Organiskās akreditācijas servisā (International Organic Accreditation Services - IOAS).

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Purenn līdzīpašniece: Ar pagājušā gada rezultātiem esam apmierināti

Anda Asere,01.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn sadzīves tīrīšanas līdzekļu ražotājs SIA Purenn apgrozījis 150 tūkstošus eiro, kas ir ievērojami vairāk, nekā 2015. gadā, kad uzņēmuma apgrozījums bija 20 tūkstoši eiro

«Ar pagājušā gada rezultātiem esam apmierināti,» saka SIA Purenn līdzīpašniece Agate Jurkovska-Kanča. Viņa gan norāda, ka šāds pieauguma temps jauniem uzņēmumiem ir raksturīgs, jo apgrozījums strauji aug no nulles.

Pērn uzņēmums uzsāka eksportu uz Krieviju un šogad plānots attīstīt eksportu tuvākajās valstīs. Tāpat pērn Purenn ieguva EcoControl sertifikātu. A. Jurkovska-Kanča uzskata, ka tas ir svarīgs faktors uzņēmuma turpmākajā attīstībā.

Šobrīd uzņēmuma portfelī ir 40 produkti, tostarp produkti privātpersonu segmentam un arī profesionālai lietošanai. Pagaidām pārsvarā pamatbizness ir patērētāju segments. «Vēl taustāmies, kā sevi labāk pozicionēt,» norāda A. Jurkovska-Kanča.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ražotājs ar savu izvēli var noteikt toni izejvielu ražotājiem un tādējādi iesaistīties videi draudzīgāku produktu ražošanā.

"Jāiet līdzi laikam. Iepriekšējais iepakojuma dizains tapa pirms krietna laika. Tirgus mūsdienās ir tik ārprātīgi dinamisks, ka pienācis laiks radīt ko jaunu. Salikām kopā to, kas ir svarīgi mums pašiem un klientiem un kā varam būt dabai vēl draudzīgāki, nekaitīgāki, foršāki," teic Agate Jurkovska–Kanča, SIA "Purenn" līdzīpašniece.

Sabiedrība kopumā "saražo" daudz atkritumu, bet ar tiem maz kas tiek iesākts, kā rezultātā daudzviet pludmales izraibina plastmasas pudeles un maisiņi. Viņa uzskata, ka ir svarīgi rīkoties.

"Jo vairāk mēs kā ražotājs prasīsim saviem piegādātājiem pudeles no 100% pārstrādātas plastmasas, jo vairāk šī iepakojuma un sagatavju ražotāji būs spiesti domāt, kā to izpildīt. Līdz ar to rodas motivācija savākt atkritumus un tos pārstrādāt. Pieprasījums rada piedāvājumu. Globāli skatoties, mūsu rīcība ir ļoti svarīga. Runāt tikai par to, ka vajag nodot atkritumus pārstrādei, nav gana, jo tiem uzņēmumiem, kas tos pārstrādā, nav, kur realizēt jaunās izejvielas. Taču, ja ir pieprasījums, pēc kāda laika nevienā mežā nevienu plastmasas pudeli vairs neatradīsim," spriež A. Jurkovska–Kanča.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Cenšas konkurēt ar lielajiem zīmoliem

Kristīne Stepiņa,22.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Purenn ekoloģiskos produktus ražo tikai divus gadus, taču spējusi radīt konkurenci lielākajiem zīmoliem, kas strādā šajā nišā, un ieinteresēt ārvalstu pircējus

Turklāt uzņēmuma ekoloģiskie tīrīšanas, mazgāšanas un spodrināšanas līdzekļi aizstāj importēto sadzīves ķīmiju. SIA Purenn startē Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa Eksporta un inovācijas balva 2017 kategorijās Eksportstpējīgākais komersants mazo komercsabiedrību grupā un Importa aizstājējprodukts.

Zīmola Purenn produktos izmantoti dabīgi augu ekstrakti. Produktos nav lieku piejaukumu, lai tie atkal varētu iekļauties dabas apritē, nodrošinot ilgtspēju, saka SIA Purenn valdes priekšsēdētājs Kristaps Kančs. «Tie tiek ražoti no tīrām un apkārtējai videi draudzīgām aktīvajām sastāvdaļām, tāpēc tīrāmo līdzekļu pudeles vairs nav nepieciešams slēpt no bērniem augstu plauktā, sastāvdaļas ir draudzīgas arī mājdzīvniekiem,» viņš teic. Uzņēmums ir ieguvis EcoControl sertifikātu, kas nosaka, ka izejvielas, ražošanas process un gala produkts atbilst ekoloģiskajam statusam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sekojot idejai: Niša kļuvusi par pašpietiekamu nozari

Anda Asere,12.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bioloģiski sertificēti produkti, kas agrāk bija niša, pamazām ir kļuvuši par pašpietiekamu nozari

Tā uzskata tīrīšanas līdzekļu ražotāja SIA Purenn līdzīpašnieks Kristaps Kančs, piebilstot, ka ekoloģisks vairs nav tikai sauklis. Tam palīdz tas, ka daudzi tīrīšanas līdzekļu ražotāji šobrīd spēj nodrošināt krietni labākas cenas nekā agrāk, jo arī izejvielu ražotāji un nozare kopumā attīstās. «Mēs spējam konkurēt ar tiem, kas nav sertificēti,» viņš teic. Purenn produktiem ir EcoControl sertifikāts. «Ilgi uz to gājām un tagad varam lepoties, ka mums ir tieši šis sertifikāts. Jā, ir daudz sertifikātu, un ir daži uzņēmumi, kas sertificē visu, pat baterijas un naftas produktus. Mēs izvēlējāmies EcoControl, jo tas nav tikai bizness. Mūs katru gadu auditē un pārbauda, tāpat – arī mūsu piegādātājus. Un mēs droši izvēlamies piegādātājus, kam ir šis pats sertifikāts. Iespējams, Amerikā, Kanādā vai Apvienotajos Arābu Emirātos vajadzēs kaut ko citu specifisku tieši viņu tirgum, bet līdz tam mums vēl jāpaaugas,» saka Kristaps.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Kā top?: Trauku mazgājamais līdzeklis uzņēmumā SIA Purenn

Žanete Hāka,25.11.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Portāls db.lv šajā reizē viesojas Jelgavā, Latvijas ekoloģisko sadzīves tīrīšanas līdzekļu izgatavotāja SIA Purenn ražotnē.

«Doma par šāda uzņēmuma veidošanu prātā virmoja jau sen, kad vēl braucām uz starptautiskām izstādēm, jo tad redzi, kas tirgū ir pieejams un kas nav, un redzi produktu caur savu prizmu. Šī doma tika vairākus gadus auklēta,» stāsta kompānijas īpašniece Agate Kanča.

Kompānija tirgū startēja ar 20 produktiem, bet patlaban izgatavo aptuveni 30 produktu veidus. Pircēji visvairāk iecienījuši trauku mazgājamos līdzekļus, universālos virsmu tīrītājus, vannasistabas tīrītājus, poda tīrītājus un lamināta grīdas mazgājamos līdzekļus.

Uzņēmums drīzumā plāno tirgū laist vairākus jaunus produktus, piemēram, nākamā gada sākumā, paredzēts tīrīšanas līdzeklis mēbelēm un paklājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Uzzini, kuri uzņēmumi tikuši konkursa Eksporta un inovācijas balva 2017 otrajā kārtā!

Lelde Petrāne,11.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) un Ekonomikas ministrijas rīkotā konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» četrās kategorijās iesniegti 107 pieteikumi no uzņēmumiem visā Latvijā. Noslēgusies konkursa pirmās kārtas rezultātu apkopošana un izvērtēšana, un konkursa 2. kārtai ir izvirzīti 30 uzņēmumi.

Saskaņā ar konkursa nolikumu iesniegto pieteikumu izvērtēšana notiek divās kārtās. Konkursa pirmajā kārtā tika izvērtēti dalībnieku pieteikumi, un žūrijas komisija izvirzīja dalībai konkursa otrajā kārtā visvairāk punktus ieguvušos pretendentus katrā kategorijā. Otrā kārta ietver uzņēmumu apmeklējumus un konkursam pieteikto produktu vai pakalpojumu prezentācijas, kā arī intervijas ar uzņēmējiem.

Konkursa kategorijā «Eksportspējīgākais komersants» lielo un vidējo komercsabiedrību grupā, apkopojot un izvērtējot 1. kārtas rezultātus, 2. kārtā izvirzīti sekojoši uzņēmumi:

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

FOTO: Konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» laureāti

Lelde Petrāne,08.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Paziņoti Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) sadarbībā ar Ekonomikas ministriju rīkotā konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» laureāti.

Konkursa mērķis ir paust atzinību un godināt Latvijas komersantus, kas sasnieguši labus rezultātus, gan radot jaunus un eksportspējīgus produktus, gan nodrošinot vietējo tirgu ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem. Latvijas uzņēmumus, kas sasnieguši labus rezultātus konkurētspējīgu produktu ražošanā, vietējā tirgus nodrošināšanā ar augstas kvalitātes pašmāju ražojumiem, inovāciju ieviešanā un rūpnieciskā dizaina izstrādē, sveica konkursa patrons, Valsts Prezidents Raimonds Vējonis.

Konkursa «Eksporta un inovācijas balva 2017» laureāti:

Eksporta čempions

Latraps, Lpks

«Eksportspējīgākais komersants» lielo/ vidējo komercsabiedrību grupā

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīdzinieces Ilze Blāķe un Madara Bundzeniece atklājušas jaunu beziepakojumu veikalu «Turza», kas atrodas Ģetrūdes ielā, Rīgā.

Veikala atvēršanai kolektīvās finansēšanas platformā «Projektu Banka» līdzekļus saziedoja iedzīvotāji - «zero waste» dzīvesveida atbalstītāji.

Veikala mērķis ir lauzt stereotipu, ka «zero waste» dzīvesveids prasa lielas pūles un resursus, un padarīt iepirkšanos bez iepakojuma tikpat ierastu un vienkāršu kā ikvakara vizīti parastā lielveikalā. «Mēs sadarbojamies ar vietējiem ražotājiem, tādiem kā piensaimnieku kooperatīvā sabiedrība «Straupe», zemnieku saimniecība «Ķelmēni», zīmoli «Purenn», «Milzu!» un «Kalve Coffee», lai piedāvātu cilvēkiem iespēju iegādāties viņu iemīļotos produktus bez iepakojuma,» norādīja biedrības pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marta sākumā Krišjāņa Barona ielā, Rīgā, tiks atvērta pirmā zero waste jeb bezatkritumu kafejnīca.

Café M izveidotāji Ulla Milbreta un Johans Safrajs (Yohann Saffray) iegūto pieredzi Singapūrā un Francijā atveduši uz Latviju, lai to iedzīvinātu Rīgā.

Pēdējos desmit gadus U.Milbreta ir veltījusi darbam muguras smadzeņu traumu jomā, bijusi prom no Latvijas. Tagad viņa kopā ar vīru – francūzi Johanu – un meitu ir atgriezusies. «Man vienmēr bija vēlme atgriezties. Es nebraucu prom, lai dzīvotu ārzemēs, bet devos prom, lai gūto pieredzi atvestu atpakaļ. Pirmo reizi vēlējos atgriezties mājās jau pēc doktorantūras, bet tad atradu darbu Singapūrā. Sapratām, ka jāizveido kaut kas, kas varētu šeit darboties. Aptuveni 80% cilvēku dzer kafiju, un ideja bija, ka caur kafiju varētu pasniegt to, ka ir iespējams dzīvot bez atkritumiem. Primārā ideja nav atvērt kafejnīcu, bet caur to stāstīt sabiedrībai to, kā var dzīvot zaļāk,» uzsver U. Milbreta. «Ar Café M projekta palīdzību vēlamies parādīt, ka šobrīd pasaulē jau eksistē daudzi inovatīvi risinājumi, kā piekopt videi draudzīgāku dzīvesveidu arī uzņēmumu līmenī, ka nepieciešamās izmaiņas atkritumu daudzuma samazināšanā neprasa nedz lielus finansiālus ieguldījumus, nedz arī kompromisu ierastajā ikdienas komfortā,» viņa akcentē.

Komentāri

Pievienot komentāru