Jaunākais izdevums

Berlīnē notikušajā Zelta stūres rats 2009 (Das Goldene Lenkrad 2009) apbalvošanas ceremonijā Volkswagen varēja priecāties par divām godalgām: jaunais Polo guva uzvaru supermini kategorijā, bet jaunizveidotais Polo BlueMotion saņēma Zaļais stūres rats balvu.

Jaunais Polo pārliecināja žurijas locekļus, ka ir cienīgs savas klases uzvarētājs. Turpretim jaunizveidotais Polo BlueMotion līdzīgi spēja pārliecināt visus žūrijas locekļus un ieguva godalgu Zaļais stūres rats. 3.3 litru vidējais degvielas patēriņš un 87 g/100 km CO2 izmešu daudzums bija izšķirošie faktori lēmuma pieņemšanā. Polo BlueMotion ietver jaunu 1.2 TDI common rail dīzeļdzinēju, bremžu spēka atgūšanu ar reģeneratīvo bremzēšanas sistēmu, Start-Stop sistēmu, zemas rites pretestības riepas, kā arī sportiskus aerodinamikas elementus.

Zelta stūres rats jaunajiem auto modeļiem ir viens no nozīmīgākajiem apbalvojumiem. To kopš 1976. gada piešķir žurnāli Bild am Sonntag un Auto Bild. Šā gada uzvarētājus noteica neatkarīga žūrija, ko veidoja 22 žurnāla Auto Bild starptautisko izdevumu galvenie redaktori, kā arī tehniķi, autosporta profesionāļi un sabiedrībā zināmi cilvēki, veicot vairākas dienas ilgus testa braucienus Balacco pilsētā Itālijā. Balvas Zaļais stūres rats ieguvēju nosaka žūrija, kuru veido speciālisti no politiskā sektora, vides aizsardzības asociācijām, autobūves industrijas un auto klubiem, pēc tam, kad pirmo atlasi ir veikuši žurnāla lasītāji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izzinošo ekskursiju pa uzlaboto VW Polo noteikti būtu vēlams sākt ar autosalona un jauno motoru klāsta izpēti, jo no ārpuses diži lielu izmaiņu mazajam tautas auto neatradīsiet.

Salona iekārtojuma un motoru klāsta pilnveidošana ir galvenie mājas darbi, ko Volkswagen izpildījis, lai atjaunotu pircēju interesi par Eiropā populāro modeli. Kā zināms, Vecajā kontinentā VW Polo un citi viņiem līdzīgie mazās klases auto tiek izķerti kā karsti pīrādziņi, jo atšķirībā no Latvijas tiem ļoti bieži tiek uzticētas ģimenes auto funkcijas. Diemžēl pie mums mazi un ekonomiski auto pagaidām nav modē. Automašīnu blīvums uz mūsu ceļiem un lielpilsētu ielām nav tik nogalinošs kā Eiropas megapilsētās Romā, Londonā vai Parīzē. Turklāt arī mūsu ceļu un ielu nožēlojamais stāvoklis šo automobiļu klasi pircējiem padara nepievilcīgu salīdzinājumā ar lielāka izmēra braucamajiem. Toties līdzīgi kā pārējiem savas klases brāļiem Polo pie mums tiek uzlūkots kā gana labs firmu un uzņēmumu dienesta auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen Polo saimes prestižākais eksemplārs VW Polo GTI ar 180 ZS jaudīgu turbomotoru pakrūtē tirgū nonākšot jau maijā, vēsta Automobilwoche.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jaunais Volkswagen Polo ieradies Latvijā

Lelde Petrāne, 31.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no 1. novembra, Latvijas tirgū būs pieejams Volkswagen Polo. Ar vairāk nekā 14 miljoniem pārdoto automašīnu pasaulē kopš ražošanas uzsākšanas 1975. gadā, jaunais Polo turpinās šī kompaktā modeļa stāstu.

Kā liecina aktuālākie Baltijas tirgus dati, 2017.gada pirmajos deviņos mēnešos par 14,1% Baltijā un par 6,1% Latvijā pieaudzis pieprasījums pēc kompaktās klases (A0) automašīnām salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn.

Jaunais Polo ir plašāks un ietilpīgāks, aprīkots ar tādām inovācijām kā jaunākās paaudzes digitālo mērinstrumentu paneli un autovadītāja palīgsistēmām, piemēram, aklās zonas informācijas sistēmu braukšanas joslu maiņai ar aizmugurējās satiksmes brīdinājuma sistēmu, pusautomātisko parkošanās palīgsistēmu izbraukšanai no stāvvietas un manevrēšanai. Iepriekš šīs funkcijas bija pieejamas tikai Golf un Passat modeļiem.

Modeļa cena ar paplašinātu standarta aprīkojumu Latvijā ir, sākot no 13 907 EUR.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Izteikts budžeta klases auto - to neslēpj arī pats ražotājs

Aldis Zelmenis, 22.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Urbanizācijas laikmetā arvien lielāku nozīmi spēlē kompakti, izveicīgi, tajā pašā laikā saimnieciski auto. Tāds būs arī jaunais Volkswagen pseidokrosovers T-Cross, kas ir dzimis, lai dzīvotu pilsētas džungļos

Kā jau to var noprast, VW T-Cross ir vistiešākā saistība ar mazauto VW Polo. Tehniskās sastāvdaļas, ieskaitot šasiju, motorus, transmisijas un daudz ko citu, abiem auto ir kopīgas. Galu galā gan Polo, gan jauno T-Cross ražos vienā rūpnīcā Spānijā. Tajā pašā laikā jaunajam T-Cross salīdzinājumā ar klasisko hečbeku Polo ir vairākas būtiskas priekšrocības, proti, palielināti apkārtmēri, jo īpaši augstumā un garumā, tostarp arī iespaidīga 2551 mm gara riteņu bāze, dos plašākas iespējas ikdienas lietošanā. Vēl viens būtisks skaitlis, ka VW T-Cross klīrenss jeb virsbūves attālums līdz ceļa virsmai sasniegs 18,4 cm, kas ir par 3,6 cm vairāk nekā VW Polo. Kā pastāstīja Volkswagen tehniskie eksperti, tas panākts gan ar lielāka izmēra riteņu palīdzību, gan arī uz garāku atsperu un amortizatoru rēķina un to stiprinājuma leņķa atšķirībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē vācu autoražotājs Volkswagen demonstrēs videi draudzīgos un īpaši taupīgos Polo BlueMotion, Golf BlueMotion un Passat BlueMotion modeļus.

Visi trīs Volkswagen sērijveida modeļi starptautiskajā autoizstādē piedzīvos pasaules pirmizrādi.

Jaunais Polo BlueMotion (75 ZS) – ar 3.3 litru vidējo dīzeļdegvielas patēriņu (kas attiecīgi ir 87 g/km CO2 izmešu!) uz 100 kilometriem – attīstās, lai kļūtu par modernās ēras „3-litru degvielas patēriņa auto” un pasaulē degvielu taupošāko piecu sēdvietu automobili. Salīdzinot ar standarta Polo TDI ar 75 ZS jaudu, šeit CO2 izmešu daudzums ir samazināts par 20 procentiem, un degvielas patēriņš – par 0,9 litriem uz 100 km – pateicoties BlueMotion tehnoloģijām, kurās ietilpst jauns 1,2 litru TDI dzinējs. Polo BlueMotion 45 litru tvertne teorētiski spēj nodrošināt degvielu 1363 kilometriem. Polo BlueMotion, kas nepieciešamības gadījumā spēj braukt ar ātrumu 173 km/h, tirgū būs pieejams 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņujorkas autoizstādē tika nosaukts prestižā World Car of the Year 2009 titula īpašnieks. Šogad par pasaules gada auto 2010 atzīts kompānijas Volkswagen modelis Polo, ziņo Autocar.

Kompānija Volkswagen šo titulu iegūst jau otro gadu pēc kārtas. 2009. gadā par pasaules gada auto tika atzīts cits Volkswagen modelis Golf.

Lai kļūtu par Pasaules gada auto 2010 Polo apsteidza Mercedes-Benz E klasi un Toyota Prius.

Žūrijas pārstāvji norādīja, ka Polo savā klasē uzrādīja visaugstākos rādītājus. «Polo bija galvas tiesu priekšā izskata, manevrēt spējas, drošībā un uzticamībā ziņā. Viena no labākajām mašīnām ko Volkswagen ir uzbūvējis,» portālam norādīja viens no žūrijas locekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par konkursa Latvijas gada auto 2009 uzvarētāju kļuvis jaunais VW Golf, kurš cīņā par titulu pārliecinoši pārspējis Opel Insignia un VW Polo.

Konkursam Latvijas Gada Auto 2009 pieteiktās automašīnas vērtēja iespaidīga žūrija, kura pārstāvēja dažādu profesiju un sabiedrības slāņus, tostarp inženierus, uzņēmējus, kā arī auto žurnālistus un auto sportistus. Kopumā konkursā piedalījās 17 automašīnas pārstāvot 14 dažādus auto zīmolus. Kaut arī vairums uzvaru paredzēja jaunākās paaudzes VW Polo modelim, šoreiz uzvara tika citam VW modelim, proti, sestās paaudzes Golf, kurš savāca 249 punktus.

Latvijas gada auto 2009 uzvarētāji

Vieta Automašīna Punkti kopā

1. VW Golf 249

2. Opel Insignia 172

3. VW Polo 139

4. Ford Fiesta 101

5. Subaru Legacy 101

6. KIA Sorento 79

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

W.P.Carey un Kesko Oyj varēs iegūt izšķirošu ietekmi pār Baltic Retail Properties

Žanete Hāka, 23.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) pieņēma lēmumu atļaut divus savstarpēji saistītus darījumus – koncerniem W.P.Carey un Kesko Oyj iegūt kopīgu izšķirošu ietekmi pār UAB Baltic Retail Properties un netieši pār trim Latvijā reģistrētiem uzņēmumiem – SIA K Prof, SIA Polo LS un SIA Daugavkrasts M, informē KP.

KP pieņēma atļaujošu lēmumu, jo konkurencei kaitējums netiks nodarīts.

Apvienošanās ziņojumā uzņēmumi ir snieguši informāciju, ka darījuma rezultātā mainīsies kontroles struktūra pār pārņemamajiem uzņēmumiem – no Kesko koncerna vienpersoniskas uz vairāku uzņēmumu kopīgu īstenotu kontroli. Pirmā darījuma rezultātā tiks pārdota daļa UAB Baltic Retail Properties aktīvu – 70 % kapitāla daļu tiks pārdotas koncerna W.P.Carey piederošam uzņēmumam, kas ir Nīderlandē reģistrēta sabiedrība CPA 17 Pan-European Holding Coöperatief U., tikmēr 10 % kapitāla daļu – koncerna Kesko Oyj piederošajam uzņēmumam SIA Kesko Real Estate Latvia. Atlikušos 20 % kapitāla daļu saglabās Wabashi B.V., Nunica Holdings B.V. un Genopas B.V.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novembra sākumā Latvijas tirgū varam gaidīt jauno trīsdurvju VW Polo, bet pirms tam jaunais Volfsburgas modelis kāps uz Frankfurtes izstādes dēļiem.

Salīdzinājumā ar piecdurvīgo versiju jaunajam censonim izmēri ir identiski, ieskaitot 280 litru bagāžas nodalījumu, ko vajadzības gadījumā var palielināt līdz 952 litriem. Sākotnēji trīsdurvju Polo motortelpā varēs pasūtīt sešus motorus, ar jaudu sākot no 60 līdz 105 ZS, no kuriem trīs būs dīzeļi, bet trīs benzīnmotori. Pēcāk dzinēju gammai pievienosies vēl divi, proti, superekonomiskais 1.2 litru 75 ZS jaudīgais dīzeļmotors, kurš uz 100 km patērēšot nieka 3.3 litrus degvielas, kā arī tikpat ekonomiskais 1.2 litru 105 ZS turbomotors, kurš uz 100 kilometriem vidēji tērēs 5.5 litrus degvielas. Paredzams, ka Latvijas tirgū trīsdurvju Polo tirdzniecībā nonāks novembra sākumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu autogiganta Volkswagen mazās klases modelis Polo nule kā ir ieguvusi Eiropas Gada Auto 2010 titulu (European Car of the Year 2010).

Sākotnēji par prestižo titulu cīnījās 29 modeļi, no kuriem finiša taisnē aci pret aci satikās septiņi pretendenti. VW Polo pārspēks pār tuvāko sekotāju Toyota IQ izrādījās 10 punkti, savukārt trešo pozīciju godam nopelnīja jaunākās paaudzes Opel Astra.

European Car of the Year 2010 balsošanas rezultāti

Marka, modelis, savāktie punkti

1. Volkswagen Polo 347

2. Toyota iQ 337

3. Opel/Vauxhall Astra 221

4. Škoda Yeti 158

5. Mercedes E-klasse 155

6. Peugeot 3008 144

7. Citroen C3 Picasso 113

Avots: Ecoty

picturegallery.c69115e7-fbb9-4f7d-a501-5d298a5b656c

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS “Pasažieru vilciens” pakāpeniski ieviesīs jaunus, uzlabotus vilcienu pasažieru apkalpošanā nodarbināto darbinieku formastērpus.

To dizainu izstrādājis modes mākslinieks Dāvids (Romans Andrejevs), kurš iepriekš veidojis Latvijas nacionālās aviosabiedrības “airBaltic” apkalpes formastērpu dizainu. Jauno formastērpu dizainā investēti 4000 eiro.

Formastērpu valkās vilciena mašīnisti, konduktori kontrolieri, kasieri stacijās un Klientu apkalpošanas centra darbinieki. Tas ir funkcionāls un elegants. Visu apģērba gabalu materiāls ir ražots speciāli formas tērpiem, lai tajā būtu ērti kustēties, tas būtu elpojošs, aizsargājošs, viegli uzturams un kopjams. Apģērbā ir izmantotas krāsas, kas redzamas arī jauno elektrovilcienu dizainā, – trīs toņu pelēkā, akcentos – tumši dzeltenā un tirkīza.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada auto 2010 titulu Lietuvā ir ieguvis japāņu ražotāja Subaru vidējās klases modelis Legacy, kurš cīņā par uzvaru ir pārspējis Toyota Prius un Mercedes E klases modeli, vēsta konkursa Metu Automobilis 2010 rīkotāji.

Subaru markas jaunākais modelis ir ieguvis negaidīti vieglu uzvaru, cīņā par titulu apsteidzot arī 2010. gada Eiropas gada auto VW Polo, kā arī čehu kompakto modeli Škoda Yeti.

Lietuvas Gada auto 2010

Marka, modelis, savāktie punkti

1. Subaru Legacy 52

2. Toyota Prius 39

3. Mercedes-Benz E-klass 38

4. VW Polo 37

5. Škoda Yeti 37

6. Opel Insignia 34

7. Citroen C3 Picasso 13

Avots: Metu Automobilis 2010

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Londonā notikušajā 33. gadskārtējā What Car? Gada auto 2010 balvu pasniegšanas ceremonijā, ko nereti sauc par auto industrijas Oskariem, par uzvarētāju kronēts Peugeot 3008.

Peugeot 3008 ir krosovers, kas apvieno apvidus auto augsto sēdpozīciju ar hečbeka izmēru un minivena praktiskumu. Peugeot 3008 tika atzīts par labāko arī jaunizveidotajā krosoveru kategorijā, kamēr Peugeot 5008 tika atzīts par labāko minivenu.

Peugeot pārstāvis Džons Gudmans atzina, ka What Car? apbalvojums ir fantastisks Peugeot sasniegums, it īpaši ņemot vērā, ka Peugeot šogad atzīmē 200 gadu jubileju. Gan 3008, gan 5008 paplašina Peugeot modeļu gammu un pateicoties What Car? apbalvojumiem, panākumi būs vēl iespaidīgāki.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ostu padomē apskata ES līdzfinansējuma saņemšanas iespējas

Dienas Bizness, 28.01.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Ostu, tranzīta un loģistikas padomes (LOTLP) sēdē trešdien apspriesti vairāki Latvijas ostām svarīgi jautājumi, tostarp Latvijas Prezidentūras Eiropas Savienības (ES) Padomē perspektīvas, informē Satiksmes ministrijas (SM) Sabiedrisko attiecību speciāliste Ilze Svikliņa.

SM Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups informēja padomes locekļus par aktualitātēm ES TEN-T tīklā un finansiālā atbalsta iespējām no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (CEF). Lielāko daļu CEF finansējuma plānots novirzīt prioritārajiem pamattīkla projektiem, kas saistīti ar deviņiem TEN-T pamattīkla koridoriem, un projektiem, kam piemīt augsta ES pievienotā vērtība TEN-T pamattīkla nodrošināšanā. Kā būtiskākās CEF instrumenta uz tranzīta un loģistikas nozares uzņēmēju atbalstu vērstās prioritātes tiek definēti jūras maģistrāles, multimodālās loģistikas platformas un kravu pārvadājumu pakalpojumi. A.Maldups īpaši akcentēja kravu pārvadājumu pakalpojumu prioritātes nozīmi tranzīta un loģistikas nozares uzņēmējiem. Šī prioritāte ir Marco Polo programmas turpinājums, kura atbalstīja uzņēmējus, lai novirzītu kravu pārvadājumus no autoceļiem uz tuvsatiksmes kuģošanu, dzelzceļu un iekšējiem ūdensceļiem. Savukārt, CEF kravu pārvadājumu pakalpojumu prioritāte, ievērojami paplašina Marco Polo programmas pamatmērķi un ar to tiek atbalstīti ilgtspējīgi kravu pārvadājumu pakalpojumi plašākā nozīmē, ar tādām aktivitātēm kā multimodālo pakalpojumu uzlabošana, piegādes ķēdes vadības optimizācija, labākā efektivitāte caur sadarbību, izvairīšanās no satiksmes, tehniskie uzlabojumi transportlīdzekļu parkam un efektīvās transportlīdzekļu darbības. Tādējādi uzņēmējiem paveras jaunas iespējas savu pakalpojumu attīstībā. A.Maldups atgādināja padomes locekļiem, ka projektu iesniegšanas termiņš SM ir šī gada 12.februāris, savukārt Eiropas Komisijā pieteikumi jāiesniedz līdz 26.februārim. Kopumā CEF ir pieejami 14,95 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs gados ar SIA Betolli konstruktora palīdzību tapuši 600 individuāla dizaina krekli; uzņēmums paplašinājis sortimentu ar dažādiem aksesuāriem , otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Zīmola idejas autore un uzņēmuma īpašniece Līga Krauze DB atzīst, ka, sākot biznesu, viņa ar neticību klausījās pieredzējušu uzņēmēju teiktajā, ka tikai pēc trīs gadiem varētu cerēt uz peļņu. «Tolaik domāju, ka tā nebūs. Es cītīgāk strādāšu un viss būs kārtībā. Pēc gada jau varēšu redzēt darba augļus. Diemžēl optimisms nelīdzēja, jo patiesi tikai pēc trīs gadiem sāku just, ka zīmols kļūst atpazīstams, esmu izcīnījusi vietu šajā nišā. Protams, bizness prasa milzīgu darbu, tostarp arī brīvdienās. Apgrozījums ik gadu pakāpeniski palielinās, pērn tika sasniegti 23 tūkstoši eiro. Šajā gadā ceru uz 20% kāpumu,» atklāj Līga. Uzņēmums kopš pirmās publikācijas DB 2013. gada martā kļuvis bagātāks – ir palielinājies gan pircēju skaits, gan paplašinājusies komanda. Tā ir izaugusi no trijiem līdz pieciem cilvēkiem. Nemainīga gan palikusi Betolli pastāvīgā mājvieta – Talsi, kur izveidots neliels birojs, bet reizi nedēļā uzņēmuma komanda brauc uz Rīgu, lai tiktos ar klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ogrē par 199,9 tūkstošiem eiro būvēs multifunkcionālu sporta un atpūtas parku

Žanete Hāka, 19.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ogrē tiks būvēts multifunkcionāls sporta un atpūtas parks, informē Ogres novada dome.

Kopš astoņdesmito gadu beigām laukumā iepretim Ogres luterāņu baznīcai nav veikti nekādi uzlabojumi. Lai paplašinātu laukuma izmantošanas iespējas šobrīd tiek veidots multifunkcionāls sporta un atpūtas parks.

Multifunkcionālais sporta un atpūtas parks ietvers asfaltēta laukuma ar lietus novades sistēmu izveidi, kas vasarā var kalpot basketbola, velo-polo, florbola, skrituļslidošanas vai līdzīgu sporta aktivitāšu rīkošanai. Savukārt ziemas periodā, aizverot lietus ūdens savākšanas noteces, iespējams uzsaldēt ledu slidošanas un hokeja nodarbībām.

Tiks veidots arī auto stāvlaukums ar 76 vieglo automašīnu, 4 invalīdu, 2 autobusu stāvvietām un gājēju celiņi. Stāvlaukums, sporta laukums un gājēju celiņš būs apgaismoti. Laukums tiks labiekārtots, tajā paredzēts veidot arī apstādījumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Daugavpils mērs Andrejs Elksniņš, iespējams, dzīvo pāri saviem līdzekļiem, šādas aizdomas paustas Baltijas pētnieciskās žurnālistikas centra "Re:Baltica" publikācijā.

"Re:Baltica" izpētījusi Elksniņa un viņa sievas attēlus sociālo tīklu profilos un tajos redzamo drēbju un rotaslietu cenas, secinot, ka to iegāde neatbilstot viņu oficiālajiem ienākumiem. Žurnālistu vērtējumā, Elksniņa ģimene dzīvo tā, kā no valsts amatpersonas oficiālajiem ienākumiem nevar atļauties.

Piemēram, vienā attēlā maijā Daugavpils mērs redzams dzeltenā polo kreklā, kas jauns maksā 700 eiro. Savukārt jūnijā Elksniņš redzams zīmola "Rhude" šortos, kuru cena ir 500 eiro. Vēl citā attēlā mērs redzams 2500 eiro vērtā "Zegna" ziemas jakā.

"Re:Baltica" kopā ar pulksteņu pazinējiem no "Pulksteņu šerloks" identificējuši, ka mērs nēsā "Ulysse Nardin" pulksteni, kura cena var nedaudz atšķirties atkarībā no iekļautajiem elementiem, bet vidēji tāds pulkstenis maksā vairāk nekā 30 000 eiro. Luksusa zīmolus iecienījusi arī mēra sieva Jekaterina, kura vairākos attēlos redzama ar "Tiffany", "Cartier" un "Chopard" zīmolu rotaslietām, vēsta izdevums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Apvidus auto joprojām mīlētākie

, 07.08.2009

Ar prestižā BMW SUV klases modeļa X6 popularitāti nevar sacensties tādi kompaktklases modeļi kā Opel Astra, Toyota Auris, Ford Focus u.c. (Foto: BMW)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par spīti taupības laikam, vismaz pagaidām nav mazinājusies Latvijas iedzīvotāju kāre pēc apvidus automobiļiem. No kopējā Latvijas jauno auto tirgus pīrāga SUV un tiem līdzīgie spēkrati aizņem 29 %.

Salīdzinājumam var minēt, ka Eiropā populārās mazās klases spēkrati pašmāju tirgū aizņem tikai 8 %. Toyota RAV 4, Toyota Landcruiser, Mitsubishi Outlander pērk ar lielāku apetīti nekā, piemēram, mazās klases spīdekļus Škoda Fabia, Opel Corsa, VW Polo u.c. Turpretim ar prestižā BMW SUV klases modeļa X6 popularitāti nevar sacensties tādi kompaktklases modeļi kā Opel Astra, Toyota Auris, Ford Focus u.c. Jāpiemin, ka kompaktklases modeļu tirgus daļa ir 27.3 %, vidējās klases modeļiem 16.5 %, bet lielās klases spēkrati no jauno auto tirgus pīrāga aizņem 4.4 %.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijā populārākā jaunā vieglā automašīna pirmajā ceturksnī - Renault Megane

BNS, 09.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad trijos mēnešos populārākā jaunā vieglā automašīna bija Renault Megane, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) dati.

Pēc asociācijas sniegtās informācijas, Ceļu satiksmes drošības direkcijā (CSDD) 2010.gada pirmajā ceturksnī reģistrētas 45 jaunas (2009. un 2010.gada izlaiduma) Renault Megane automašīnas.

Otrajā vietā ierindojas Volkswagen Golf ar reģistrētām 38 automašīnām, seko Toyota Land Cruiser ar reģistrētām 35 jaunām automašīnām un Toyota Avensis ar 31 automašīnu.

CSDD trijos mēnešos reģistrētas arī 25 Škoda Octavia automašīnas un 24 Ford Focus automašīnas. Septītās populārākās automarkas pozīciju dala Peugeot 3008 un Toyota RAV4 ar reģistrētām 22 jaunām automašīnām, astoto vietu dala Mitsubishi Outlander un Peugeot Partner ar reģistrētām 20 jaunām automašīnām, seko Volkswagen Polo ar reģistrētām 19 jaunām automašīnām un Renault Koleos ar reģistrētām 17 jaunām automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW Golf populārākais jaunais auto

Aldis Zelmenis, 08.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šogad pirmajā pusgadā populārākā jaunā vieglā automašīna bija VW Golf, liecina Latvijas Pilnvaroto autotirgotāju asociācijas (LPAA) dati.

Otrajā vietā ierindojusies Renault Megane ar reģistrētām 90 automašīnām, seko Toyota Avensis ar reģistrētām 70 jaunām automašīnām un VW Polo ar 69 automašīnu. CSDD trijos mēnešos reģistrētas arī 65 Toyota Landcruiser, 53 Peugeot Partner un 51 Hyundai i30. Astoto pozīciju ar 48 reģistrētām vienībām ieņem Toyota RAV 4, turpretim devītā populārākā modeļa pozīciju dala Ford Focus un Škoda Octavia ar reģistrētām 47 jaunām automašīnām.

Visvairāk pirmajā pusgadā reģistrētas kompaktklases automašīnas - 573 jeb 28 % no kopējā reģistrēto jauno automašīnu skaita, turpat uz papēžiem min jaunas apvidus automašīnas - 565 jeb 27,6 % no kopējā reģistrēto jauno automašīnu skaita - un vidējā klase ar 301 automašīnām jeb 14.7%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Kesko Senukai Latvia (iepriekš AS Rautakesko) zaudējumi pērn bija 3,553 miljoni eiro, kas ir par gandrīz 75% vairāk nekā 2015.gadā, bet apgrozījums pērn bija 48,453 miljoni eiro, kas ir samazinājums par gandrīz 7%, liecina Firmas.lv informācija.

Uzņēmuma zaudējumi 2015.gadā bija 2,032 miljoni eiro, bet apgrozījums - 51,955 miljoni eiro.

Vadības ziņojumā teikts, ka pagājušajā gadā veiktas aktivitātes uzņēmuma darbības uzlabošanai un optimizācijai. Pērn veikta uzņēmuma darbības sinhronizēšana saistībā ar Kesko vienošanos par uzņēmējdarbības centralizēšanu Baltijā būvmateriālu un mājokļu labiekārtošanas jomā. Tāpat pērn sākts kategoriju vadības centralizēšanas projekts.

Prisma LT zaudējumi pērn bijuši 7,7 miljoni eiro

Prisma Latvija: zaudējumi nav pārsnieguši prognozēto apmēru

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen (VW) reģionālais pārstāvis Baltijā SE Auto Group Baltic (AGB) savdabīgā veidā aģitē iegādāties mazlitrāžas auto, kuri ieņem vienu no svarīgākajām pozīcijām Volkswagen modeļu klāstā.

Latvija ir slavena ar saviem jaunajiem, jaudīgajiem daudzlitrāžas auto, kas pašreizējos ekonomiskos apstākļos īpaši demonstrē neracionālu naudas tērēšanu. Bet kas notiktu, ja mēs visas Latvijas automašīnas apmainītu pret kādu no ekonomiskās klases automašīnām?!

Aprēķinu var veikt pavisam vienkārši. CSDD mājas lapā ir atrodama statistika, ka līdz 2009. gada 1. jūlijam Latvijā reģistrētas 702 766 vieglās automašīnas ar benzīna dzinēju un 228 684 automašīnas ar dīzeļdzinēju. Centrālās statistiskas pārvaldē pieejama informācija par vidējo nobraukumu gadā – auto ar benzīna dzinēju tas ir 13 704 km/ gadā, savukārt dīzeļdzinēju automašīnām – 16 408 km/ gadā. Turpat pieejama arī informācija par degvielas vidējo patēriņu – dīzeļdegvielai 8 l/100 km, benzīna degvielai 8,6 l/100 km.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc CSDD apkopotās statistikas arī 2010. gada pirmajos desmit mēnešos populārākie jaunie auto ir bijuši apvidus auto jeb t.s. SUV modeļi.

Latvijas jaunu auto tirgū apvidus automašīnas aizņem 27,6%, kuriem uz papēžiem min kompaktās klases auto 27.2%. SUV segmentā nemainīgs līderis ir Toyota ar 106 reģistrētiem Land Cruiser un 92 RAV4 modeļa automobiļiem. Savukārt mazajā un kompaktajā segmentā labāk veicas Volkswagen ražojuma automobiļiem Polo un Golf.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SUP Adventures mērķis nav aprobežoties ar Latvijas vasaras rāmi, uzņēmums iecerējis biznesu attīstīt iekštelpās un ārpus valsts robežām, pirmdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

«Svarīgi ir radīt piedzīvojumu, nevis gaidīt, kad cilvēki mūs sameklēs, lai iznomātu SUP (stand-up-paddling) dēli. Ja mēs tikai gaidītu, tad būtu izbadējušies un nevarētu tā attīstīties kā patlaban. Notikumi, kurus radām, ir dažādi – sākot ar saullēktu un saulrietu sagaidīšanu Cenas Tīreļa purvā līdz izbraucieniem pa dažādām upēm, Baltijas jūru, Rīgas kanāliem. Sākot ar septembri, rīkosim tālākus izbraucienus uz Slovēniju, Horvātiju, Zviedriju un Peru, lai paildzinātu vasaru un paplašinātu mērķauditoriju,» stāsta SIA SUP Adventures īpašnieks Kristaps Salens. Tāpat rudens un ziemas sezonā uzņēmums ir iecerējis turpināt iepriekšējā gadā iesākto, piedāvājot apmācības braukšanai ar SUP dēli Ķīpsalas peldbaseinā, kā arī organizējot tur sacensības un nodrošinot SUP polo spēles iespējas, kas patlaban notiek Āgenskalna līcī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Varētu domāt, ka ekonomiskie procesi valstī mudinās Latvijas iedzīvotājus lūkoties vairāk pēc ekonomiskās klases automobiļiem, taču par spīti visam populārākie nav ne mazās, ne arī kompaktklases spēkrati, bet gan apvidus auto. No kopējā Latvijas jauno auto tirgus pīrāga SUV un tiem līdzīgie aizņem 28.9 %.

Protams, ka daļa no Latvijas statistikā redzamajiem apvidus auto ir izceļoši ārpus Latvijas robežām.

Tieši tik lielu tirgus daļu Eiropā parasti aizņem ekonomiskie mazās klases auto, taču Latvijā šī proporcija ir pretēja, jo mazie auto no kopējā jauno auto tirgus pīrāga spējuši aizņemt nieka 7.6 %. Zīmīgi, ka gada sākumā mazo automobiļu īpatsvars Latvijā bija 8 %.

CSDD statistikas dati liecina, ka līdz 2009. gada 1. septembrim SUV klases līderis ar 86 vienībām ir lielais visurgājējs Toyota Landcruiser. Turpretim mazās klases līdera Škoda Fabia kontā ir tikai 34 reģistrēti auto. Bez tam, Toyota RAV (reģistrētas 83 vienības), Mitsubishi Outlander (65) pērk ar lielāku apetīti nekā, piemēram, mazās klases Toyota Yaris (18), Opel Corsa(16), VW Polo(16) u.c. Bez tam teju ikviens mazās klases modelis popularitātes ziņā zaudē arī lepnajiem BMW SUV klases modeļiem X6 un X5. Līdz septembra sākumam reģistrēti attiecīgi 36 un 28 BMW spēkrati.

Komentāri

Pievienot komentāru