Auto

VW Golf R20 slepenības plīvurs kritīšot Frankfurtē

, 20.08.2009

Jaunākais izdevums

Prestižākais sestās paaudzes VW Golf ģimenes loceklis, pilnpiedziņas modelis Golf R 20 debitēšot šī gada Frankfurtes autoizstādē.

Vēl gada sākumā kuluāros virmoja baumas, ka Volkswagen vadība apsverot iespēju, ka pēc piektās paudzes VW Golf R32 turpinājums var arī nesekot. Taču gada vidū daudziem autofaniem par prieku VW oficiāli paziņoja, ka pilnpiedziņas modelis būs.

Būtiskākais jaunums ir tas, ka jaunākais paaudzes VW Golf R modelis sešcilindru dzinēja vietā priekšroku ir devis divu litru turbomotoram, kurš saražos 265 ZS lielu jaudu. Šo pašu dinēju izmantos jaunajā VW Scirocco R, kurš atšķirībā no Golf R20 būs priekšpiedziņas auto.

Pilnpiedziņas Golf tiks izlaists gan trīsdurvju gan piecdurvju izpildījumā. Sportisko ekipējumu vairos sportiskāks piekares regulējums nekā tiešajam radiniekam Golf GTI, kā arī vēl jaudīgākas bremzes. Vairojot pircēja izvēles iespējas Golf R 20 būs pieejams gan ar sešpakāpju mehānisko, gan ar robotizēto DSG pārnesumkārbu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektriskais VW Golf lupatu lēveros sagrauj mītu, ka videi draudzīgajiem auto obligāti ir jāizskatās neglītiem.

Lai padižotos ar savu modeļu elektrificēšanas panākumiem, Volkswagen Berlīnes vecajā Tempelhofas lidostā sarīkoja iespaidīgu ballīti, uzaicinot ne tikai žurnālistus no visas pasaules un vietējās slavenības, bet arī vienkāršos ļaudis, kuriem bija unikāla iespēja uzzināt par elektroautomobiļiem kaut ko vairāk un pašiem arī ar tiem izbraukt. Starmešu gaismā šoreiz bija divi svaigākie eksemplāri, proti, 100% elektriskais VW e-Golf! un ņiprais hibrīds Golf GTE. Neapšaubāmi, galvenā uzmanība no žurnālistu un apmeklētāju puses tika piekalta elektriskajam Golf. Daudzus urdīja jautājums, kā VW inženieriem būs izdevies pašūt zem parastā VW Golf čaulas visas elektroautomobilim nepieciešamās uzpariktes tikpat veiksmīgi, cik tas ir izdevies japāņu autoražotājiem. Pāris stundu garie testa braucieni pa Berlīni un Tempelhofas lidostu apstiprināja dzelžainu pārliecību, ka vāciešiem tas ir izdevies ievērojami labāk, nekā iepriekš tika gaidīts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volkswagen Golf Sportsvan saturiski un, pats galvenais, vizuāli ir ticis pie vairāk plusiem, nekā to bija priekštecim VW Golf Plus

Līdz šim Golf Plus bija viens no Golf apakšmodeļiem, ko tautas valodā dēvēja par uzpūstu golfiņu ar plašāku un ērtāku salonu. Lai cik vienkāršs un nepretenciozs bija Golf Plus, tomēr tā tirdzniecības rezultāti Eiropā apliecināja, ka šīs modelis pircējiem patīk. Nav pārsteigums, ka Golf Plus daudzos Eiropas tirgos, tostarp Vācijā dižojās ar brangu fanu pulku. Savukārt pašam VW šis modelis kalpoja par drošu tiltiņu starp Golf un Touran. Tomēr, lai cik praktisks un parocīgs Golf Plus bija lietošanā, VW marketologi skaidri noprata, ka ar Golf Plus pietrūkst emociju. Tieši tādēļ ar jauno sekotāju būs citādi. Pēc allaž konservatīvā un ieturētā VW stila kanoniem jaunais minivens ir iznācis emocionāls un pat sportisks, attaisnojot modeļa nosaukuma maiņu uz Golf Sportsvan.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Milzīgajā elektroautomobiļu uzbrukumā pavisam pieticigi Frankfurtē tika pieteikts jaunais pilnpiedziņas VW Golf R, tas gan nemazināja apmeklētāju interesi par šo auto. Paredzams, ka jau novembrī tiks sākta jaunā modeļa ražošana.

Būtiskākais jaunums ir tas, ka jaunākais paaudzes VW Golf R modelis ir devis priekšroku divu litru turbomotoram. Tieši ap jauno motoru, pēdējo mēnešu laikā tiek vērptas lielākās intrigas. Lielākās domstarpības ir par motora jaudas parametriem. Iepriekš tika solīts, ka atšķirībā no Scirocco R, kurš izmanto šo pašu dzinēju Golf R būs par 5 Zs vairāk, proti, 265 ZS vietā 270 ZS. Oficiālā informācija, ko apstiprina reģionālais Volkswagen importētājs AGB arī Golf R zirgsspēku skaits būšot 265.

Vizuāli daudzi Golf R modeļa fani noteikti bija gaidījuši kaut ko vairāk, taču nevar noliegt, ka rūpīgāk ielūkojoties Golf R sejas vaibstos to varēs atšķirt no pārējās Golf saimes. Tam ir jauni bamperi ar LED dienas gaitas lampām priekšā un jauniem LED lukturiem ar tonētiem aizsargstikliem aizmugurē. Bez tam Golf R aristokrātisko stāju eleganti izcels melnas krāsas radiatora režģis, bet aizmugurē pa vidu iecentrētie divi trokšņu slāpētāja uzgaļi. Standartā Golf R tiks uzstādīti 18 collu piecu spieķu riteņu diski ar 225/40 izmēra riepām. Tie kuri vēlēsies kaut ko vairāk varēs pasūtīt 19 collu diskus ar 235/35 riepām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrizētajam hibrīdam Volkswagen Golf GTE steidz pievienoties lielākais brālis VW Passat GTE

Lai padižotos ar savu modeļu elektrificēšanas panākumiem, Volkswagen reģionālais pārstāvis septembra beigās uz Jūrmalu Baltijas žurnālistiem bija atvizinājis veselu plejādi videi draudzīgo modeļu, tostarp 100% elektrisko VW e-Golf, ņipro hibrīdu Golf GTE, kā arī šīs pašas sērijas VW Passat GTE. Ar elektrisko Golf esam jau pazīstami, tāpēc vairāk uzmanības šoreiz pievērsām Golf GTE. No ārpuses tas neatšķirsies no parastā Golf, taču iekšpusē ar Golf GTI rūtotajiem sēdekļa pārvalkiem, azartisku un strauju raksturu šis auto kārdinās ne tikai vides aktīvistus, bet arī tos, kas sportiskas manieres vēlas apvienot ar žirgtu un ātru braukšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Septītās paaudzes Volkswagen Golf Variant spicākās versijas

Aldis Zelmenis, 05.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja ēdienam trūkst vajadzīgās garšas, allaž jāstiepj roka pēc garšvielām. Pēc šādas teorijas ir būvētas septītās paaudzes Volkswagen Golf Variant spicākās versijas ar ļoti gardām un dārgām piedevām, bet ar trim dažādiem raksturiem, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Uz slaveno Ascari sacīkšu trasi Spānijā Volkswagen bija atsūtījis trīs Golf Variant īpašās kolekcijas «aģentus». Ar taupīgo un ātro VW Golf Variant GTD no Malagas lidostas aizbraucām līdz Ascari trasei, ar zibenīgo un jaudīgo VW Golf Variant R pabraukājām trasē, bet netīrākiem darbiem domāto Golf Variant Alltrack izmēģinājām turpat trases teritorijā iekārtotajā bezceļu trasē.

300 ZS un brīvas rokas izpriecām

Lielāko sajūsmu izraisīja Golf Variant R, kas ārēji ir neuzkrītošs un pašpietiekams auto, taču zem virsbūves čaulas iesprostotie 300 ZS ir gardums, kas lutinās daudzu pircēju garšas kārpiņas. Mīlestība pret šo «ātro kūtiņu» braukšanas feinšmekeriem dubultosies, uzzinot, ka Golf R universāla mundierī pirmoreiz pilnībā varēs atslēgt pretizslīdēšanas sistēmas elektronikas vagarus, kas traucē izbaudīt pirmatnējo braukšanas prieku. Bruņots ar sporta piekari un par 2 cm tuvāk ceļa virsmai piesēdināto virsbūvi, Ascari viltīgajos trases līkločos Golf Variant R būs izaicinoši atraktīvs un dinamisks auto. Vienīgā bēda, ka universāla pēcpuse laupa ideālo izsvarojumu starp priekšējo un aizmugurējo asi, tādēļ bīstamākajās līkumu sasaistēs, kur strauja akseleratora pedāļa spiešana grīdā mijas ar tikpat strauju bremzēšanu, Golf R pēcpusei ir neizbēgama tendence atslogoties. Visādi citādi auto ar visiem četriem riteņiem aukstasinīgi ieķersies asfalta segā un darīs visu, lai šī auto īpašnieka sejā pēc trases apmeklējuma vai ikdienas gaitām smaids būtu platāks nekā jebkad agrāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunojot sestās paaudzes Volkswagen Golf modeļu gammu kā noslēdzošais pircējiem no 2009. gada novembra sākuma tiek solīts jaunākās paaudzes VW Golf Variant.

Ņemot vērā piektās paaudzes VW Golf Variant panākumus, šoreiz universāla modifikācija ir parādījusies necerēti agri. Pēc vietējā Volkswagen importētāja Auto Group Baltic (AGB) pārstāvju sniegtās informācijas, līdzīgi kā Eiropā no jūlija potenciālie klienti Golf Variant varēšot jau pasūtīt arī Latvijā.

Vispirms Golf Variant tiks piedāvāts ar 122 ZS jaudīgu 1,4 litru TSI dzinēju, kā arī diviem dīzeļdzinējiem ar common rail iesmidzināšanas sistēmu, kuri attīstīs 105 un 140 ZS.

Pēcāk spēka agregātu saraksts tiks papildināts, gan ar askētiskākiem un sen zināmiem motoriem, gan arī ar jaudīgākiem eksemplāriem. Ekonomiskajā galā tiks piedāvāti mazlitrāžas motori ar 80 un 102 ZS benzīnmotoriem. Daudzus noteikti varētu ieinteresēt jaunais 160 ZS jaudīgais 1,4 litru TSI motors ar kompresoru un turbīnu. Pagaidām VW Golf Variant cena Latvijā nav zināma, bet, piemēram, Vācijā VW Golf Variant bāzes modeļa cena tiek lēsta, sākot no 18 500 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pilnpiedziņas VW Golf R ar 270 ZS tomēr būs

, 12.06.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kuluāros iepriekš tika apsvērta iespējmība, ka taupības laikmetā neieraudzīsim pilnpiedziņas Golf 6 R. Patīkami, ka baumas nav apstiprinājušās, vēsta Automobilwoche.

Pēc izdevuma sniegtās informācijas, pilnpiedziņas VW Golf R ar divu litru turbomotoru, kurš saražos 270 ZS lielu jaudu, Eiropas tirgos nonākšot šī gada beigās. Šo pašu dinēju izmantos jaunajā VW Scirocco R, kuram jauda aiz cieņas pret Golf R tiks nogriezta līdz 265 zirgspēkiem. Bez tam, atšķirībā no Golf R jaunais Scirocco R būs priekšpiedziņas auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septembrī starptautiskajā autoizstādē Frankfurtē vācu autoražotājs Volkswagen demonstrēs videi draudzīgos un īpaši taupīgos Polo BlueMotion, Golf BlueMotion un Passat BlueMotion modeļus.

Visi trīs Volkswagen sērijveida modeļi starptautiskajā autoizstādē piedzīvos pasaules pirmizrādi.

Jaunais Polo BlueMotion (75 ZS) – ar 3.3 litru vidējo dīzeļdegvielas patēriņu (kas attiecīgi ir 87 g/km CO2 izmešu!) uz 100 kilometriem – attīstās, lai kļūtu par modernās ēras „3-litru degvielas patēriņa auto” un pasaulē degvielu taupošāko piecu sēdvietu automobili. Salīdzinot ar standarta Polo TDI ar 75 ZS jaudu, šeit CO2 izmešu daudzums ir samazināts par 20 procentiem, un degvielas patēriņš – par 0,9 litriem uz 100 km – pateicoties BlueMotion tehnoloģijām, kurās ietilpst jauns 1,2 litru TDI dzinējs. Polo BlueMotion 45 litru tvertne teorētiski spēj nodrošināt degvielu 1363 kilometriem. Polo BlueMotion, kas nepieciešamības gadījumā spēj braukt ar ātrumu 173 km/h, tirgū būs pieejams 2010. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Volkswagen gatavo Golf kupejas variantu

Gunta Kursiša, 11.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu ražotājs Volkswagen gatavo Golf četrdurvju kupeju CC, kurš pie pircējiem varētu nonākt 2015. gadā, informē Auto Express.

Golf CC konstruēšanā tiks izmantota MQB moduļu platformas pagarinātā versija, kas izmantota arī Audi A3 sedana, Seat Leon un Škoda Octavia ražošanā. Paredzams, ka, salīdzinot ar Volkswagen Golf hečbeku, topošā kupeja būs komfortablāka aizmugurē sēdošajiem pasažieriem, tāpat palielināsies arī bagāžas nodalījuma telpa.

Paredzams, ka Volkswagen Golf CC cena būs sākot no aptuveni 16,4 tūkstošiem latu – nedaudz vairāk nekā lētākā Golf, kas maksā aptuveni 14 tūkstošus latu.

Paredzams, ka jaunais Golf CC konkurēs ar Mercedez-Benz CLA, kas nākamnedēļ tiks prezentēts Detroitas autošovā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklāj Jūrmalas rezidences atslepenoto telpu mēbeļu abu komplektu sastāvu

LETA, 29.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidenta kanceleja (VPK) šodien rīkoja Jūrmalas rezidences divu pagājušajā nedēļā atslepenoto telpu un tajās esošo mēbeļu apskati, kuras laikā mediju pārstāvjiem bija iespēja uzzināt, ka mēbeļu sarakstā atrodas gan sarkans dīvāns, gan ar ādu apvilkti krēsli.

Tagad zināms, ka 21 500 latus vērtajā pārrunu telpu mēbeļu komplektā ietilpst vairākām personām domāts sarkans dīvāns ar pieciem sarkaniem spilveniem un diviem melniem spilveniem, viens galds un divi mazāki galdi. Šie abi galdiņi ir «trīsstāvīgi», tas nozīmē, ka no grīdas līdz galda augšai ir trīs izmantojamas virsmas dažādu lietu novietošanai.

Pārrunu telpu mēbeļu komplektā ietilpst arī četri mīkstie krēsli - divi galvenokārt pelēkā krāsā un divi ar dominējošo sarkano krāsu.

Rezidences izrādīšanas laikā VPK pārstāvis informēja, ka, savukārt, 7951 latu vērtajā apspriežu mēbeļu komplektā ietilpst viens galds, astoņi ar ādu apvilkti krēsli, kā arī divas nelielas servējamās konsoles. VPK rīcībā gan nav informācijas, vai izmantotā krēslu āda ir dabiska vai mākslīga. Abos komplektos ietilpstošajiem galdiem ir četrstūra forma.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nule kā Vācijā uzsākta otrās paaudzes Golf BlueMotion tirdzniecība. Bruņojies ar taupīgu TDI dzinēju, start-stop funkciju un bremžu enerģijas atjaunošanas funkciju tas kļūst par vienu no kompaktklases taupīgākajiem eksemplāriem.

Jaunā Golf BlueMotion papildu aprīkojumā tagad pieejami dažādi tehnoloģiju elementi un ierīces, kas nodrošina ekonomisku degvielas patēriņu un zemu CO2 izmešu daudzumu. Ar 3.8 l/100 km vidējo degvielas patēriņu un 99 g/km CO2 izmešu daudzumu, tas ir visu laiku ekonomiskākais Golf modelis. Šādus rādītājus ļauj sasniegt 1.6 l TDI dzinējs. Jaunais Common Rail dzinējs sniedz 77 kW/105 ZS jaudu. Dzinēja jaudu pārvieto piecpakāpju manuālā transmisija.

Citas Golf BlueMotion iezīmes ir bremžu enerģijas atjaunošanas funkcija (reģenerācija), start-stop funkcija (automobilim stāvot, dzinējs automātiski izslēdzas), riepas ar optimizētu rites pretestību. Jaunais Golf BlueMotion modelis ir nopērkams Vācijā par 21 650 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo reizi EuroNCAP Institūts Briselē apkopoja visus 2009. gada triecienu testu rezultātus un nosauca gada drošāko automobili. Apsteidzot japāņu Honda Insight un Toyota Prius par uzvarētāju kļuva VW Golf.

VW Golf jau 2008. gadā ieguva piecu zvaigžņu EuroNCAP novērtējumu. Sākotnēji šī testu programma, kas tiek veikta kopš 1997. gada, vērtēja tikai frontālās sadursmes, sadursmes no sāniem un gājēju aizsardzību.

Kad 2009. gada sākumā tika ieviesti stingrāki noteikumi, automobili Golf pārbaudīja vēlreiz, un tas uzrādīja labus rezultātus visās četrās kategorijās – pieaugušo pasažieru aizsardzība, bērnu aizsardzība, gājēju aizsardzība un drošība un autovadītāja palīgsistēmas. Ar 103 punktiem VW Golf atkal ir ieguvis kāroto piecu zvaigžņu novērtējumu, nopelnot titulu Gada drošākais auto 2009. Kopumā pagājušajā gadā pēc jaunajām, stingrākajām un visaptverošākajām EuroNCAP triecienu testu prasībām tika pārbaudīti 33 automobiļi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV un ES sarunas par brīvās tirdzniecības līgumu var likvidēt barjeras, kas var būt ieguvums Latvijas eksportētājiem, taču vienlaikus tas apdraud mūsu ražotāju pastāvēšanu, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

To, ka Eiropas Savienības (ES) un ASV sarunas par Transatlantiskā tirdzniecības un investīciju līguma (TTIP) nosacījumiem, iespējams, var ienest būtiskākās (pēc Latvijas iestājas ES) izmaiņas Latvijā strādājošo uzņēmumu konkurētspējā, stratēģijā, kas var ietekmēt arī valsts nodokļu ieņēmumus un darba vietu skaitu, atzīst teju vai visi aptaujātie.

Aptaujāto uzņēmēju vidū gan nav skaidrības, kādi varētu būt potenciālie šī līguma noslēgšanas nosacījumi un vēl jo vairāk varbūtējās tā radītās iespējas un potenciālie riski, kā arī zaudējumi.

Nepārprotams atbalsts tiek pausts eksportu uz ASV bremzējošo barjeru – ievedmuitu – atcelšanai, tomēr ir visai piesardzīgi par iespējamiem riskiem attiecībā uz Eiropas tirgus atvēršanu konkurentiem no ASV, kas saasinās konkurenci ES, kura raisa jautājumus par bankrotiem, bezdarbu un, iespējams, patēriņa nodokļu (PVN, akcīzes) celšanu. Tāpat neesot skaidrības, kā šis brīvās tirdzniecības līgums varētu ietekmēt ES un Ķīnas, kā arī ES un Krievijas tirdznieciskos darījumus, prasības produkcijai utt. Interesanti, ka arī citās ES dalībvalstīs pieņemas spēkā kustība pret ES un ASV brīvās tirdzniecības līguma noslēgšanu un tajā iesaistās arī vairāku valstu parlamenti, kaut arī tiek lēsts, ka ES eksports uz ASV pieaugs pat par 28%. Vēl viens klupšanas akmens ir fakts, ka sarunas TTIP kontekstā norit kopš 2013. gada vasaras, tomēr slepenības plīvurs ap tām rada ažiotāžu un bažas par to, vai patiešām ES iedzīvotāji un uzņēmēji būs ieguvēji no tāda līguma noslēgšanas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināta - Izveido sabiedriskās izmeklēšanas iniciatīvas grupu Atklātību par Citadeli

LETA, 11.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāki sabiedrībā zināmi cilvēki paziņojuši par sabiedriskās izmeklēšanas iniciatīvas grupas Atklātību par Citadeli izveidi, uzskatot, ka slepenība, kādā norit bankas Citadele pārdošana, nav pieļaujama un draud ar Latvijas nodokļu maksātāju naudas neprasmīgu izlietojumu vai pat, iespējams, apzinātu pazaudēšanu.

«Patiesie apstākļi par bankas pārdošanas nosacījumiem un procesa gaitu no valdības puses tiek apzināti noklusēti, aizbildinoties ar slepenības zīmogu,» norādīts grupas paziņojumā, kas adresēts Valsts prezidentam, Saeimai, valdībai un Latvijas iedzīvotājiem.

«Mēs, Latvijas Republikas iedzīvotāji un nodokļu maksātāji, kuru nauda savulaik tika ieguldīta Parex bankas pārņemšanā, uzskatām šādu valdības rīcību par nepieļaujamu,» uzsver iniciatīvas grupa, paužot aizdomas, ka bankas Citadele pārdošanas process slēpj plašākai sabiedrībai nezināmus politekonomisko interešu radītus zemūdens akmeņus, kas ar laiku var izrādīties liktenīgi ne tikai ieguldītās kopīgās naudas atgūšanā, bet visas valsts finanšu sistēmas stabilitātē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO: Vairo disku golfa popularitāti Latvijā

Laura Mazbērziņa, 31.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Disku golfa stiprā puse ir tā pieejamība visiem un jebkurā vecumā. Šo sporta veidu var atļauties ikviens, jo nav nepieciešams ieguldīt naudas līdzekļus, teic viens no šīs sporta spēles popularizētājiem Latvijā, Chilli Disc Golf dibinātājs Elviss Brauns.

Viņa uzņēmums izveidots 2016. gadā, kad kopā ar domubiedru Pēteri Pabērzu nolēmuši arī citus iepazīstināt ar savu sirdslietu. Latvijā pašlaik publiski pieejami ir kopumā 18 disku golfa laukumi, no tiem trīs ir Chilli Disc Golf izveidotie laukumi Gulbenē, Alūksnē, Palsmanē.

Disku laukumu iekārtošana notiek pēc pašvaldību un zemes īpašnieku pasūtījuma - puiši paveic visu, sākot no disku golfa laukuma plānošanas un būvprojekta izstrādes, līdz inventāra nodrošinājumam, laukuma dizaina izstrādei un apkalpošanai. 18 celiņu disku golfa laukuma ierīkošana izmaksā 12 līdz 18 tūkstošus eiro (bez PVN). «Pašvaldības ir tās, kuras pasaulē ievieš disku golfa laukumus saviem iedzīvotājiem. Latvijā tas attīstās pamazām, daudzi ir privātie laukumi, kas arī nav slikti. Uzskatu, ka tendencei ir jābūt tādai, ka šiem laukumiem ir jābūt pieejamiem bez maksas. 90% pasaules disku golfa laukumu ir bez maksas, jo tos, līdzīgi kā bērnu rotaļu laukumus, izveidojušas pašvaldības. Šāda aktivitāte mudina cilvēkus pavadīt laiku svaigā gaisā un saliedēties,» uzskata E. Brauns.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

FOTO: Golfa laukuma un viesnīcas izveidē Piņķos investēti 11 miljoni eiro

Daiga Laukšteina, 26.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc piecu gadu projektēšanas un būvdarbiem pirmo Nicklaus Design golfa laukumu Baltijā Jūrmala Golf Club & Hotel spēlētāji iedzīvinās jau pēc nedēļas – 1. aprīlī. Tie nav joki.

Savukārt pirmais sezonas atklāšanas turnīrs paredzēts 7. aprīlī, protams, ja laika apstākļi būs pietiekami labvēlīgi. Patlaban rezervētas jau pārsimts spēles, tostarp 80 aizņēmuši golfa tūristi no Somijas. Tieši Ziemeļvalstu spēlētājiem Latvija ir pievilcīgs galamērķis. Ir ērta, diezgan lēta nokļūšana, turklāt te aktīvā sezona ir garāka. Golferiem arī apnīk pulcēties vienā un tajā pašā vietā, tāpēc daudzveidīgs piedāvājums ir vilinošs. Arī Latvijas priekšrocība būtu pēc skaita vairāki golfa laukumi, taču pagaidām Jūrmala Golf Club & Hotel ir tikai viens līdzvērtīgs «cīņu biedrs» – Ozo golfa klubs, kur arī ir laukums ar 18 bedrītēm. Taču, ņemot vērā, ka spēlētāji migrē, par sīvu konkurenci nav runas. Korekcijas prognozēs ievieš fakts, ka Latvijā šobrīd ir ap 1500 aktīvu golfa spēlētāju, kas ir diezgan maz. «Līdz ar to plānojam ap 20% vietējo un 80% viesu spēlētāju. Pašlaik vēl golfs Latvijā, kā arī Baltijā, nav plaši pazīstams un starptautiski pārstāvēts sporta veids, tāpēc viens no Jūrmalas laukuma mērķiem ir paplašināt golfa saimi un spēles atpazīstamību, radot atbilstošu vidi spēlētājiem ar dažādu prasmju līmeni,» akcentē SIA Jūrmala Golf Course izpilddirektors Kārlis Lūsis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

VW Golf: Viedtālrunis uz riteņiem

Aldis Zelmenis, 12.05.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VW Golf ir ne tikai savas klases ietvaros izcilnieks ar filigrānām gaitas īpašībām; pēc uzlabošanas kūres tas ir ticis arī pie jaunām palīgsistēmām

VW GOLF FOTOGRĀFIJAS - RAKSTA GALERIJĀ!

Pat bez atsvaidzināšanas procedūras septītās paaudzes Golf kopš dzimšanas ir savas klases līderis, un tikai digitālizācijas ēras modes tendences liek vācu ražotājam sarosīties, lai aprīkojuma sarakstam «piekabinātu» 14 dažādas vadības palīgsistēmas, tostarp 9,2 collu lielu skārienjutīgo ekrānu ar žestu vadību, pusautomatizētu braukšanu un citiem labumiem. Cēla un ikviena premium klases limuzīna cienīga ir priekšējo lukturu LED gaismas tehnika, kas ļauj tumsā pastāvīgi braukt ar ieslēgtām tālajām gaismām. Tuvojoties pretimnākošajam automobilim, adaptīvā LED sistēma pārfokusē staru kūli tā, lai tas neapžilbinātu pretimbraucošo vadītāju, un «liekos» gaismas starus mobilizē, lai izgaismotu brauktuvi un tās nomales.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iebraucot trešajā paaudzē, Seat Leon ir atļāvies pirmoreiz savā modifikāciju paletē iekļaut praktisko universāli ST.

Jāsāk ar to, ka Leon ST joprojām ir emocionāls auto, kas, pareizi izvēlēties motoru, spēs būt kaislīgs un ātrs. Līdz ar to tas vairāk tieksies līdzināties Audi karstajiem universāļiem, nekā allaž pragmatiskajam somu un sīkkravu «kučierim» Škoda Octavia Combi.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Jautrs un dzīvespriecīgs braucamais ar vieglu un rotaļīgu gaitu, kam tikai piekasīšanās pēc varētu pārmest to, ka atsevišķos brīžos uz mūsu ceļu kukuržņiem balstiekārtas regulējums ir maķenīt par cietu. Visādi citādi tas ir lielisks braucamais, kurā apvienota VW tehnika un autentisks dizains. Būtiski ir uzsvērt, ka atsevišķās detaļās salonā pat ar neapbruņotu aci varēs sajust ciešu līdzību ar Audi. Žēl, ka tikai Latvijā ar Seat zīmola iedzīvināšanu jau vairākus gadu desmitus nekur tālāk par reģionālā importētāja tukšiem solījumiem neesam tikuši. Skumīgi, jo nomināli Seat Leon ST var cīnīties ar jebkuru savas klases līdzinieku, tostarp negriežot ceļu nedz VW Golf Variant, nedz Škoda Octavia. Vienīgi, lai šī cīņa būtu pietiekoši saistoša, pie mums pietrūkst elastīgas cenu politikas, kas atļautu iesēdināt pašmāju pircējus un pamēģināt šo marku. 16 590 eiro, kas tiek prasīti par Leon ST bāzes modeli, varbūt nav tik nogalinoša summa, tomēr, parakājoties daudzveidīgajā tehnikas un komforta ekstru piedāvājumā, cena zibenīgi pārlēks 20 tūkst. eiro robežu jeb turpat, kur grozās VW Golf Variant cena. Piemēram, ja pašmāju tirgū populārākajām Leon ST versijām piesolītu t.s. īpašu akcijas cenu, kas spētu palīst zem Octavia Combi cenas, tad esmu pilnīgi drošs, ka no desmit potenciālajiem klientiem, kuri būs nomērķējuši praktiska universāla virzienā, vismaz viens noteikti izvēlēsies tieši Seat Leon ST. Starp citu, dažam labam aizdomāties par Leon iegādi varētu palīdzēt četru gadu rūpnīcas garantija vai 120 tūkst. kilometru noskrējiens. Turklāt Leon ST būs unikāls ar to, ka par papildsamaksu varēs tikt pie 100% LED tehnoloģiju lukturiem, kas ir sastopami Audi A3 papildaprīkojuma sarakstā, taču ārpus premium klases nav pieejami nevienam no līdzīgiem auto. Atliek pieminēt, ka, līdzīgi kā Golf un Octavia, arī Seat Leon ST modifikāciju apcirkņos varēs atrast pilnpiedziņas modeli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kancleres Angelas Merkeles «pirmā rietumnieciskā automašīna» pārdota izsolē eBay par nedaudz vairāk kā 10 tūkst. eiro.

Cena, par kādu izdevies pārdo 22 gadus veco Volkswagen Golf automašīnu, bijusi atpuveni tāda, kādu pārdevējs cerējis saņemt. A. Merkeles automašīna dzīves laikā ir nobraukusi ap 190 tūkst. kilometru, vēsta thelocal.de.

«Mēs esam iepriecināti, ka savā īpašumā automašīnu ieguva cilvēks, kam bija patiesa interese,» laikrakstam Bild norādīja eBay pārstāve Sabrine Vintere (Sabrine Winter).

Vācijas kanceleres auto eBay tika izsolīts jau šā gada aprīļa vidū, tomēr tā netika pārdota, jo pieteicās pārāk daudz solītāju, kuriem nebija patiesas intereses automašīnu iegādāties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs SIA Saliena plāno jau šogad pabeigt golfa apartamentu Saliena Golf Estate celtniecību, sacīja Saliena valdes priekšsēdētājs Maikls Makarovs.

Saliena, turpinot attīstību, izveidojis un sācis Baltijā pirmā Golf Estate koncepta realizāciju. Pasaulē nekustamo īpašumu tirgū golfa komplekss un tam blakus dzīvojamais rajons tiek apzīmēts ar terminu Golf Estate, kas tiek atzīts par prestižu un pieprasītu dzīves vietu.

Šodien tika prezentēta Saliena Golf Estate koncepta pirmā kārta. Ir uzbūvētas pirmās divas mājas ar 25 dzīvokļiem, viena no tām nodota ekspluatācijā februārī, bet otra - aprīlī. Atlikušās projekta mājas paredzēts uzbūvēt līdz šī gada beigām, sacīja Makarovs.

Pagājušā gada jūlijā Saliena paziņoja par plāniem Salienas golfa kompleksa tuvumā uzbūvēt piecas mazstāvu dzīvokļu mājas un astoņas rindu mājas. Projektā plānots ieguldīt piecus miljonus eiro (3,5 miljonus latu). Dzīvokļu platība būs no 45 līdz 128 kvadrātmetriem, tajos būs divas līdz četras istabas, un katrā mājā būs tikai no 12 līdz 20 dzīvokļiem. Dzīvokļu pārdošanas vidējā cena ir, sākot no 1400 eiro (980 lati) par kvadrātmetru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spāņu karstasinīgais modelis Seat Leon Cupra R ar nepacietību gaida Frankfurtes autoizstādes sākumu.

Volkswagen koncernam piederošais spāņu ražotājs sāvā jaudīgākajā un prestižākā modelī izmantos to pašu dzinēju, ko VW Scirocco R vai pilnpiedziņas VW Golf R20, proti, divu litru 265 ZS jaudīgo turbomotoru. Bruņojoties ar šo dzinēju spāņu priekšpiedziņas modelis līdz 100 km/h lielam ātrumam ieskriesies 6.1 sekundēs, bet maksimālais ātrums elektroniski ierobežots pie 250 km/h atzīmes. Dinamiskais auto būs taupīgs degvielas ēdājs vidēji uz 100 kilometriem patērējot 8.1 litrus degvielas. Seat Leon Cupra R cena Eiropā ir būs, sākot no 29 999 eiro.

picturegallery.33b671fc-063e-4f2e-849c-6ce76209a312

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Jaunzeme vēlas kliedēt mītus par VID

Ilze Žaime, 20.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ieņēmumu dienesta (VID) īstenotie kontroles pasākumi sabiedrībā "apauguši" ar dažādiem mītiem, kur dominē viedoklis, ka uzņēmējiem tās uzsūtot konkurenti vai arī VID uz kādiem komersantiem esot vienkārši "uzēdies". "Mums jāpaver šis plīvurs, kāpēc vispār notiek auditi," uzņēmējiem Cēsīs sacīja VID ģenerāldirektore Ieva Jaunzeme.

Uzņēmēji piedalījās Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameras (LTRK) Vidzemes nodaļas, VID un Cēsu novada pašvaldības rīkotajā seminārā "Kā izvairīties no VID audita". Tajā tika runāts par nodokļu kontroles galvenajiem aspektiem.

Atklājot pasākumu LTRK prezidents Aigars Rostovskis pauda, ka patlaban VID, sadarbojoties ar LTRK, strādā pie jauna tipa nodokļu administrēšanas stratēģijas izveides un organizāciju attiecības ir labas un konstruktīvas, jo vieno uzskats, ka sistēmai jākļūst uzņēmējiem draudzīgākai un saprotamākai.

Savukārt Cēsu novada domes priekšsēdētājs Jānis Rozenbergs sacīja, ka tieši uzņēmēji caur nodokļiem ir tie, kas finansē valsts asinisriti un publisko sektoru, tāpēc jāatrod sabalansēts veids, kā vienlaikus strādāt gan ar godprātīgajiem nodokļu maksātājiem, gan tiem, kuri ir pelēkajā un melnajā zonā. Pēc viņa teiktā, zināma stabilitātes pazīme ir tā, ka nākamgad nodokļu slogs uzņēmējiem un iedzīvotājiem nepiedzīvos lielas izmaiņas. Vienlaikus J.Rozenbergs aicināja visus jautājumus starp publisko un privāto sektoru risināt dialoga ceļā, nepieļaujot neskaidras interpretācijas vai vienpusēju viedokļu uzspiešanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Medijs: Austrumeiropas tehnoloģiju nozarei ir cerība

Gunta Kursiša, 09.11.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tiktu izveidota Eiropas karte, kurā būtu izgaismotas valstis ar tehnoloģiju sasniegumiem un lielāko start-up uzņēmumu aktivitāti, Lielbritānija spīdētu tikpat spoži kā Baltijas valstis – tā, aprakstot situāciju Eiropā tehnoloģiju un jaunu, inovatīvu uzņēmumu jomā, Wall Street Journal blogā raksta medija tehnoloģiju redaktors Bens Rūnijs (Ben Rooney).

Viņa aprakstītajā inovatīvo tehnoloģiju uzņēmumu kartē ik pa laikam izgaismotos Francija, bet Vidusjūras reģions izskatītos diezgan padrūms. «Siltas vēsmas» nāktu no Turcijas un «pat no Krievijas», tomēr lielāko daļu centrālās un, it sevišķi Dienvidaustrumu daļas, klātu tumšs plīvurs.

Tajā pašā laikā šis plīvurs slēpj «nenoliedzamus talantus» un šajā reģionā inovatīvās tehnoloģijas lēnām sāk attīstīties. WSJ tehnoloģiju redaktors ar šī reģiona valstīm domājis Bulgāriju, Rumāniju, Horvātiju u.c Eiropas Dienvidaustrumu valstis.

Eiropas karti tehnoloģiju uzņēmumu ekspertam palīdzēja «uzburt» Austrijas pilsētā Hofsburgā notiekošais pasākums Pioneer's Festival, kurā pulcējās iesācējuzņēmēji no vairākām Eiropas reģiona valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par būtiskākajiem jautājumiem visas vienošanās ar starptautiskajiem aizdevējiem ir panāktas un nekādi jauni svarīgi jaunumi vairs nav gaidāmi… Tā varētu raksturot valdības paziņojumus par attiecībām ar aizdevējiem pēc kārtējām pārrunām ar SVF pārstāvjiem.

Izklausās jau, protams, daudzsološi, tomēr šeit ir viens otrs «bet».

Pirmkārt, nevajag aizmirst, ka jau iepriekš pēc šāda veida tikšanās reizēm ir atskanējuši augstu valsts amatpersonu paziņojumi, ka nekādi būtiski jaunumi nav gaidāmi, kam sekoja gana drastiska izdevumu griešana, nodokļu likmju palielināšana un citi «brīnumi». Tātad acīmredzot jēdziens «nekā būtiska» mūsu amatpersonu izpratnē nozīmē kaut ko pavisam citu, nekā to saprot pārējā sabiedrība. Otrkārt, jāpaskatās, kādas tad arī šoreiz ir panāktās vienošanās. Vispirms jau jārunā par sen zināmām vērtībām, proti, to, cik lielus valsts budžeta deficīta rāmjus valdība ir apsolījusies aizdevējiem ievērot turpmākos gadus. Jāatgādina, ka tieši šā iemesla dēļ, veidojot 2010. gada budžetu, to nācās, gudri sakot, konsolidēt par vairāk nekā pusmiljardu latu. Redz, attiecībā uz 2011. gadu Latvija ir apņēmusies nodrošināt 6%, bet 2012. gadā — 3% lielu budžeta deficītu no IKP. Tas lielā mērā dod pamatu uzskatīt, ka jau nākamā valdība neatkarīgi no tās sastāva, veidojot 2011. gada valsts budžetu, šo procesu sāks ar kārtējo izdevumu samazinšanu. Iemesls tam ir visai vienkāršs — līdz šim nav dzirdēta vēl neviena eksperta prognoze, kas ļautu kaut vai uz mirkli noticēt kaut cik nozīmīgai ekonomikas atlabšanai nākamgad. Gluži pretēji — tiek paredzēts, ka Latvija turpinās slīgt recesijā, kamēr daļa citu Eiropas valstu atkal nostāsies uz kājuām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien darba grupai, kurai bija jāizstrādā principi turpmākai fotoradaru ieviešanai, tie jāiesniedz valdībā. Šķiet, šoreiz teikt, ka valsts no savām kļūdām nemācās, būtu nevietā - kā saprotams no darba grupā iesaistīto amatpersonu teiktā, ar šiem principiem tiks novērstas teju visas nepilnības, kuru dēļ iepriekšējo radaru ieviešanas mēģinājumu firmas Vitronic izpildījumā nemitīgi vajāja aizdomas un neapmierinātība, raksta laikraksts Diena.

Kad valsts nākamreiz ķersies pie radaru ieviešanas, tai tiks noņemts slepenības plīvurs, pirmos ieviesīs tieši stacionāros, nevis pārvietojamos radarus, un nekādi procenti no iekasētajām soda naudām privātiem komersantiem vairs nepienāksies, skaidro laikraksts.

Speciāli izveidotā Satiksmes un Iekšlietu ministrijas darba grupa ar sava darba rezultātu iesniegšanu vadībā gan varētu aizkavēties par dažām dienām, bet vēlākais nākamās nedēļas sākumā tiem jākļūst publiski pieejamiem. Kā Dienai atzinusi darba grupas vadītāja Iekšlietu ministrijas valsts sekretāre Ilze Pētersone-Godmane, galvenie principi ir skaidri jau tagad.

Komentāri

Pievienot komentāru