Start-up

Virtuālās realitātes studija PlatformaVR Latvia investē tehnoloģijās

Laura Mazbērziņa,04.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Virtuālās realitātes (VR) studija PlatformaVR Latvia līdz gada beigām plāno investēt jaunās bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģijās, tādējādi uzlabojot spēļu procesu, kā arī iecerēts papildināt kvesta spēļu piedāvājumu, biznesa portālam db.lv pastāstīja Andrejs Gospodarjovs, PlatformaVR Latvia līdzdibinātājs.

PlatformaVR Latvia šobrīd piedāvā vienu kvesta spēli, kuras idejas pamatā ir atrisināt sarežģītus uzdevumus limitētā laikā komandā līdz 4 cilvēkiem.

Attīstot piedāvājumu, bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģijās plānots ieguldīt no 10 līdz 15 tūkstošiem eiro un sadarboties ar Taivānas viedtālruņu un planšetdatoru ražotāju HTC. Ar HTC Vive sensoru palīdzību telpa tiek pārvērsta virtuālā 3D pasaulē, kurā lietotājs var brīvi pārvietoties un, izmantojot kontrolierus, veikt dažādas darbības. «Šāda veida tehnoloģijas pašas pa sevi ir ļoti dārgas. Svarīgi ir sastrādāties ar ražotāju,» komentē A. Gospodarjovs.

Šobrīd VR ķivere ir savienota ar vadu un monitoru, kas nodrošina gan ierīces uzlādi, gan arī savienojumu ar ekrānu, bet nākotnē, ieviešot jauninājumus, tiks izmantota bezvadu virtuālās realitātes tehnoloģija. Jaunajām tehnoloģijām tiek ražotas vieglas mugursomas ar baterijām, kas bezvadu režīmā gan uzlādē, gan arī pārraida VR ķiveres signālus uz televizoru, lai citi cilvēki varētu redzēt spēlētāja VR ceļojumu.

PlatformaVR Latvia ir ģimenes uzņēmums. «Sākoties startup uzliesmojumam, sākām pētīt tirgu un tehnoloģiskās inovācijas. Idejas vienmēr atnāk spontāni. Tā notika arī šajā gadījumā. Latvijā tobrīd bija četras VR istabas, un mums aktuāls bija jautājums, kā atšķirties. Izrādījās, ka mums tuvi draugi Maskavā atvēruši VR istabu testa režīmā. Padzīvojām pāris nedēļas Maskavā un sapratām, kāds produkts ir jāved uz Latviju,» stāsta A. Gospodarjovs.

Viņš atzīst, ka, lai uzsāktu VR biznesu, ir vajadzīgi vismaz 10 tūkstoši eiro.

«Vasara mums bija karsta, jo šāda veida izklaide ir kļuvusi diezgan populāra korporatīvajos pasākumos,» saka A. Gospodarjovs.

«Latvijā VR vēl tikai sāk attīstīties. Jāuzslavē uzņēmumi Anatomy Next un Vividly, kas jau labu laiku ir pilnveidojušies un sadarbojas ar lielām kompānijām un universitātēm,» komentē A. Gospodarjovs.

Komentāri

Pievienot komentāru