Nodarboties ar tūrisma pakalpojumu sniegšanu Balvu novadā ir interesanti, taču biznesa attīstīšanā un viesu piesaistē jāiegulda liels darbs, finansiālie līdzekļi un izdoma, laikrakstam Dienas Bizness atzīst viesu nama Paradīzes īpašnieks Normunds Prūsis.
«Viesu nams iekārtots latviskā garā, un te iespējams izmitināt aptuveni 40 viesus. Visvairāk cilvēku Paradīzes apmeklē vasarā, taču nepieciešamības gadījumā strādājam arī ziemā. Pie mums ir apmetušies gan viesi no Baltkrievijas un Erasmus programmas dalībnieki, gan atpūtnieki no citām Eiropas valstīm,» pauž N. Prūsis, uzsverot, ka pārsvarā informāciju par atpūtas vietu atrod paši tūristi, jo tuvējā apkaimē šī ir viena no retajām vietām, kur vienlaicīgi var izmitināt tik lielu skaitu cilvēku.
N. Prūsis pats dzimis Rīgā, viņa sieva nāk no Madonas, taču šobrīd ģimene ar bērniem dzīvo Skrīveros. «Te izpaužas latvietim ļoti raksturīgā īpašība – daudz un pamatīgi strādāt neatkarīgi no attāluma un novada. Ar Balviem man nav nekādas saistības. Īpašuma iegādi savā ziņā varētu saukt par nejaušību, jo man vienkārši ļoti iepatikās šī vieta. Ņemot vērā to, ka pats jau ilgus gadus nodarbojos ar guļbaļķu ēku būvniecību, 2004. gadā nolēmu māju atjaunot. Kad tas tika izdarīts, aicināju ciemos draugus, un viņi ieteica šo vietu parādīt citiem – tā tas viss sākās,» šā biznesa vēsturi ieskicē N. Prūsis. Viesu nams un tā apkārtne tiek uzturēta pašu spēkiem, jo darbinieku piesaiste nozīmētu papildu finansiālo slogu. «Visu darām paši – es, sieva un bērni,» teic Paradīzes īpašnieks.
Lasi laikraksta Dienas Bizness šīs dienas numuru elektroniski!
«Tūrisms Balvu pusē ir sezonāls. Ja varētu strādāt tikai ar peļņu, tas jau būtu labi. Mums ar sievu ir arī citi biznesi, tajos mēs nopelnām un ieguldām šeit. Es gribu pierādīt, ka šajā attālajā reģionā spējam attīstīt savu biznesu un nopelnīt,» uzsver viesu nama īpašnieks.
Ziemeļlatgales biznesa un tūrisma centra sniegtā informācija liecina, ka tūristu skaitam Balvu novadā ir tendence palielināties – salīdzinot ar 2011. gadu, pērn reģionu apmeklēja par aptuveni astoņiem tūkstošiem vairāk viesu. N. Prūsis uzskata, ka viesu skaita palielināšanās varētu būtiski ietekmēt arī uzņēmējdarbības attīstību. «Kopumā tūrismam šajā reģionā ir liels potenciāls, taču, lai to attīstītu, ir smagi jāstrādā. Pašvaldībai ir jādomā, kā piesaistīt cilvēkus, lai viņi saprot, ka tik tālu braukt ir vērts. Lielākās pilsētās neko pat nevajag darīt – tūristi būs, jo viņiem nepieciešamas naktsmājas. Šeit ir citādi. Par konkurentiem mēs uzskatām ne tikai vietējos, bet arī tālākus komersantus. Pie Pleskavas šosejas ir Sigulda, Līgatne, Cēsis, Gulbene. Mēs atrodamies tālāk. Rīdzinieki bieži vien neredz nepieciešamību mērot tik garu ceļu, jo viņi var palikt kaut kur tuvāk galvaspilsētai,» pauž N. Prūsis.
Plašāk par biznesu Balvos lasāms 20. novembra laikrakstā Dienas Bizness. Lasi laikrakstu Dienas Bizness elektroniski!