Valsts ieņēmumu dienesta (VID) Galvenās muitas pārvaldes (GMP) speciālisti un Latgales reģionālās iestādes Muitas pārvaldes direktors Maskavā tiekas ar Krievijas Federācijas (KF) muitas dienesta pārstāvjiem, lai pārrunātu iespējamos risinājumus situācijai uz Austrumu robežas, liecina VID mājaslapā pieejamā informācija.
No Latvijas puses piedalās VID Latgales reģionālās iestādes Muitas pārvaldes direktors, VID GMP Muitošanas metodikas daļas priekšnieks, VID GMP Muitošanas metodikas daļas Muitošanas organizācijas nodaļas priekšnieks, kā arī pārstāvis no LR Satiksmes ministrijas un pārstāve no Latvijas Republikas vēstniecības Krievijā.
Darba tikšanās laikā ir plānots pārrunāt tādus jautājumus kā robežkontroles punkta Terehova-Burački un Grebņeva-Ubiļinka paplašināšana, robežkontroles punkta Vientuļi-Ludonka būvniecība un atvēršana kravas transportam un robežkontroles punkta Opoļi-Mogiļi iespējamā atvēršana vieglajam un pasažieru transportam. Minētās tikšanās norisei atbalstu ir sniegušas arī abu valstu vēstniecības.
Viens no nopietnākajiem rindu veidošanās iemesliem uz Latvijas – Krievijas jeb Eiropas Savienības (ES) ārējās robežas ir tas, ka pēc iestāšanās ES Eiropas autopārvadātāji nelabprāt izmanto iespēju doties cauri Baltkrievijai, pamatojot to ar sarežģītajiem un finansiāli neizdevīgajiem tranzīta kravām izvirzītajiem nosacījumiem un ierobežojumiem.
Tas ir radījis situāciju, ka rindās pie abiem Latvijas – Krievijas robežkontroles punktiem Terehova un Grebņeva ir nozīmīgs citu valstu autopārvadātāju īpatsvars - 45,75% Lietuvas Republikas autopārvadātāji, 16,60% - Krievijas un 13,56% - Polijas autopārvadātāji. Tāpat rindās stāv arī Baltkrievijas, Čehijas, Kazahijas un citu Eiropas valstu autopārvadātāji.
Lai risinātu šo jautājumu, jau šī gada 17. novembrī, Medininku (Medininkų) robežkontroles punktā uz Lietuvas Republikas un Baltkrievijas Republikas robežas, notika Latvijas, Lietuvas un Baltkrievijas muitas dienestu vadītāju darba tikšanās. Tās noslēgumā muitu vadītāji parakstīja trīspusēju darba tikšanās protokolu, kas paredz uzlabot tranzīta pārvadājumu nosacījumus caur Baltkrievijas Republiku. Darba sanāksmē piedalījās arī visu triju valstu autopārvadātāju asociāciju pārstāvji.
VID atkārtoti aicina Eiropas autopārvadātājus izmantot iespēju šķērsot robežu un kārtot nepieciešamās muitas procedūras arī abos atbilstoši ES prasībām izveidotajos Latvijas – Baltkrievijas RKP Silene un Patarnieki, kur tas iespējams visu diennakti.
VID vērš uzmanību, ka situācijas risināšanai uz Austrumu robežas ir nepieciešama kompleksa valsts pieeja, visu kontroles dienestu iesaistīšanās un Krievijas puses līdzdarbošanās. Būtiska loma ir arī ES atbalstam, jo viens no rindu veidošanās iemesliem ir pieaugošā tranzīta kravu plūsma caur Latviju kā ES dalībvalsti, kas nozīmē to, ka Latvijas – Krievijas robeža ir kļuvusi par visas ES ārējo robežu.