Dronu izmantošana sūtījumu piegādēs ir pretrunīgs jautājums, intervijā atzina starptautisko sūtījumu piegādes kompānijas "Venipak" izpilddirektors Andrjus Ladausks.
Viņš minēja, ka, piemēram, "Amazon" pārtrauca dronu izmēģinājumus piegādēm ASV pēc notikušajiem nelaimes gadījumiem.
Ladausks norādīja, ka tehnoloģiju attīstība aizņem gadu desmitus, un patlaban dronu piegādes joprojām ir attīstības sākuma fāzē. "Kad būs pieejams ekonomiski pamatots risinājums sūtījumu piegādēm ar droniem, tad, protams, šādas tehnoloģijas mēs izmantosim, bet tuvākajos gados es neredzu šādas iespējas," viņš sacīja.
Pēc Ladauska teiktā, dronu piegādēm vēl ir vajadzīgs laiks, bet klienti ātrāk pāries uz "ārpus mājas piegādēm", piebilstot, ka Baltijas valstis šobrīd Eiropā ir līderes šāda veida piegādēm, jo Rietumeiropā dod priekšroku piegādēm mājās, savukārt Baltijas valstīs ir ļoti izvērsts pakomātu tīkls.
"Cilvēki novērtē priekšrocības un elastību, ka savu paciņu var saņemt sev ērtā laikā un veidā, negaidot piegādi mājās. Lielāko daļu mazāku sūtījumu izvēlas saņemt pakomātā, savukārt lielākus sūtījumus dod priekšroku saņemt mājās," piebilda Ladausks.
Komentējot mākslīgā intelekta lomu piegādes pakalpojumu segmentā, Ladausks norādīja, ka patlaban kompānija pēta iespējamos risinājumus un jomas, kurās mākslīgo intelektu varētu ieviest. "Mēs neaizstāsim kurjerus ar mākslīgo intelektu, bet mākslīgais intelekts varētu uzlabot un atvieglot dažus administratīvos procesus," papildināja Ladausks.