50,9 % no valsts autoceļiem ar asfaltēto segumu ir sliktā un ļoti sliktā stāvoklī un savukārt no valsts autoceļiem ar grants segumu sliktā stāvoklī ir 39,4%, turklāt kopumā valsts autoceļu stāvoklis gadu no gada turpina pasliktināties, liecina Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) ikgadējiās apsekošanas rezultāti.
Šo autoceļu lietošana ir apgrūtināta, rada ekonomiskos zaudējumus autoceļu lietotājiem un kavē tautsaimniecības attīstību, norāda LVC pārstāvji, vienlaikus iesakot nekavējoties veikt ārkārtas autoceļu uzturēšanas un segumu atjaunošanas darbus vairākos valsts reģionālo autoceļu asfaltētajos un grants posmos.
Jau vēstīts, ka otrdien valdība akceptēja projektu par finansējuma piešķiršanu Latgales reģina valsts autoceļu sabrukušo posmu seguma ārkārtas uzturēšanas darbiem un satiksmes drošības pasākumiem. Kopējais finansējuma apjoms ir 4 220 942 lati. Plānots, ka ar šiem līdzekļiem varēs nodoršināt ap 100,72 km autoceļu seguma darba spējas uzturēšanu vismaz uz trim gadiem.
Autoceļu uzturēšanas un segumu ārkārtas atjaunošanas darbiem valsts reģionālo autoceļu P45, P46, P52 un P68, kā arī valsts vietējā autoceļa V520 asfaltētajos posmos un valsts vietējo autoceļu V549, V567, V580, V556, V560 un V561 grants posmos šā gada būvsezonā nepieciešami 3,72 milj. Ls. Savukārt, lai nodrošinātu autoceļu redzamību pagriezienos, kā arī ceļa zīmju redzamību, jāizcērt krūmi autoceļu zemes nodalījuma joslās, kā arī jānozāģē satiksmei bīstami koki, kas aug ceļa klātnē. Tāpat jāsakārto ūdens atvadi no ceļa klātnes apauguma likvidācijas vietās - šo ārkārtas uzturēšanas darbu izmaksas ir plānotas 497,9 tūkstošu Ls apmērā.
Tā kā Satiksmes ministrijai 2012. gada budžetā iepriekš minēto ārkārtas uzturēšanas darbu veikšanai līdzekļi nav paredzēti, nepieciešamais finansējums tiks gūts, veicot apropriācijas pārdali starp Finanšu ministriju un Satiksmes ministriju.