Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leny Tomy Factory, Colorlicious, Petra, BeeKid, ThermoKid, Deneze, Paade Mode, Hebe, The-Kid-House – tie pat nav visi vietējie bērnu apģērbu zīmoli, kas radušies pavisam nesen

Šī uzņēmējdarbības veida uzplaukumu tieši un netieši veicinājusi krīze, secināms no pašmāju bērnu apģērbu ražotāju aptaujas. Šajā biznesā iesaistītās uzņēmējas nenoliedz, ka vietējo ražojumu tirgus ir ļoti ierobežots, tāpēc lielākā cerība tiek saistīta ar eksporta attīstību.

«Lai arī visi sūdzas par krīzi, pēdējos gados bērnu dzimst vairāk. Un bērni ir tie, kas iedvesmo vecākus realizēt savas radošās idejas,» ir pārliecināta Renāte Zandersone, BeeKid vadītāja.

«Tas noteikti saistīts ar ekonomiskajiem procesiem valstī. 2008. gadā bija augstākais dzimstības pieaugums un arī ekonomiskā krīze. Tie, kuri neaizbrauca peļņā uz citām valstīm, sāka savu biznesu. Bērnu apģērbu zīmolus Latvijā ir vieglāk pamanīt, jo tāda nozare Latvijā nebija aktuāla,» norāda Inga Butāne–Virsnīte, Deneze īpašniece. Arī Dace Zvirbule, Colorlicious vadītāja, uzskata, ka jaunu uzņēmumu uzplaukums ir redzams ne tikai bērnu apģērbu jomā, bet gan jebkurā radošajā nišā.

Savukārt The-Kid-House valdes priekšsēdētāja Sanita Gaudzēja domā, ka viens no galvenajiem iemesliem ir vecāku vēlme jauno paaudzi ietērpt interesantākās, daudz personīgākās un gaumīgi krāsainākās drēbēs.

Latvijas bērnu dizaina apģērba tirgus ir mazs, spriež Linda Raituma, Paade Mode īpašniece. Viņa aprēķinājusi, ka gada kopējais apgrozījums Latvijā nevarētu būt lielāks par 200–250 tūkstošiem latu.

«Latvija nav ne Polija, ne Ķīna, bet mums ir jāsāk novērtēt savas iespējas un potenciālu. Latvijā ir ļoti daudz ražotņu, kuras eksportē un ir nodrošinātas ar ārvalstu pasūtījumiem. Tātad mēs to varam. Ir jāsakārto visi pārējie procesi, kas ļautu attīstīt normālu ražošanu,» teic I. Butāne-Virsnīte.

Latvijā ir milzīgs potenciāls bērnu apģērbu dizainam, taču ražošanas potenciāls ir niecīgs, prāto R. Zandersone. Ražojot tikai Latvijā, ražošanas izmaksas esot milzīgas, un gatavo apģērbu grūti nopirkt ne tikai vietējiem, bet arī bagātu valstu iedzīvotājiem. Tāpēc, viņasprāt, vienīgā iespēja, veidojot biznesu šajā jomā, ir attīstīt zīmolu un veidot dizainu, bet ražot ārpus Latvijas. Pagaidām BeeKid apģērbus ražo Latvijā, taču R. Zandersone nopietni apsverot iespēju ražot citur.

«Iespējas eksportā ir lielākas nekā vietējā tirgū, es pat teiktu, ka citādi nemaz nav iespējams eksistēt,» piekrīt I. Butāne-Virsnīte.

Komentāri

Pievienot komentāru