Tirdzniecība un pakalpojumi

Uzdarbojas krāpnieki, kas izmanto Zepter vārdu

Lelde Petrāne,17.06.2015

Jaunākais izdevums

Ir konstatēts jauns krāpniecības veids, kad nelikumīgi tiek izmantots starptautiskā uzņēmuma Zepter nosaukums. Nenoskaidrotas personas vēršas labdarības un komerciālās organizācijās un izkrāpj no tām naudu, ķīlā atstājot produkciju. Turklāt, izmantojot stāstu par produkcijas paraugiem, kas palikuši pēc izstādes, blēži sabiedriskās vietās, tostarp tirdzniecības centru autostāvvietās, izplata it kā Zepter ražojuma traukus, nažus un galda piederumus. Oficiālie pārstāvji Zepter International Baltic brīdina par krāpniecību un aicina neiegādāties šos izstrādājumus.

Jūnija sākumā solīdi ģērbies vīrietis, kas uzdevās par uzņēmuma Zepter pārstāvi, uz kādu labdarības fondu atveda traukus, apgalvojot, ka tie palikuši pēc tikko noslēgušās izstādes un viņš tos plāno dāvināt pensionāriem. Aizbildinoties ar to, ka viņš kavē lidmašīnu, vīrietis, kas stādījās priekšā kā Tomass Breiners, palūdza samaksāt drošības naudu 3500 eiro apmērā. Viņš paziņoja, ka šo summu varēs saņemt atpakaļ pēc divām dienām, ierodoties uz tikšanos ar uzņēmuma Zepter direktoru Latvijā. Saņēmis naudu un atstājis traukus, viltvārdis pazuda nezināmā virzienā. Tāpat kā citos patērētāju apkrāpšanas gadījumos, arī šoreiz par Zepter produkciju tika uzdoti citu uzņēmumu izstrādājumi: Zillinger piederumi un Zephyr trauki. Agrāk ir konstatēti gadījumi, kad, uzdodot par Zepter, tika pārdoti Zeppelin, Solingen un Hanssen trauki.

«Pašlaik ir iesniegts pieteikums policijā. Aicinām ikvienu kritiski izvērtēt aizdomīgus piedāvājumus, jo īpaši, ja otra puse neļauj pietiekami ilgi apdomāties un vēlas no jums saņemt skaidru naudu. Pat ja rodas visniecīgākās aizdomas par kādu darījumu ar mūsu uzņēmumu, aicinām zvanīt uz Zepter centrālo biroju pa tālruni +371 80007222 un pārliecināties par jums sniegtās informācijas patiesumu. Turklāt neaizmirstiet, ka mūsu produkciju nevar nopirkt no bagāžnieka. Ja jūs uzrunā autostāvvietā vai citā sabiedriskā vietā, piedāvājot nekavējoties ar lielu atlaidi iegādāties Zepter ražojumus, tā pilnīgi noteikti ir krāpšana,» saka Zepter International Baltic valdes loceklis Konstantīns Tjagņirjadko un piebilst, ka pēdējās dienās ir konstatēti vairāki patērētāju apkrāpšanas gadījumi Rīgā, pie tirdzniecības centra Rimi Purvciemā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā turpina rosīties krāpnieki, kas izplata sliktas kvalitātes traukus, nažus un galda piederumus, uzdodot tos par Zepter produkciju. Blēži darbojas sabiedriskās vietās, jo īpaši tirdzniecības centru autostāvvietās, brīdina Zepter International Baltic oficiālie pārstāvji.

Krāpšanas shēma ir vienkārša. Parasti solīdi ģērbusies persona nejaušiem garāmgājējiem degvielas uzpildes stacijās un autostāvvietās tirdzniecības centru tuvumā piedāvā ar atlaidi iegādāties dažādu zīmolu izstrādājumus, nosaucot tos par Zepter produkciju. Turklāt viņš uzdodas par Zepter vadītāju no citas valsts, bieži vien Polijas, un pamato savu piedāvājumu ar to, ka viņam ir palikuši produkcijas paraugi no izstādes, kurus viņš nevar paņemt līdzi lidmašīnā.

Ir konstatēti gadījumi, kad kā Zepter produkcija šādā veidā tika pārdoti Zillinger, Zephyr, Zeppelin, Solingen un Hanssen trauki un piederumi. Rīkojoties atjautīgi, krāpnieki ir piemānījuši arī juridisko personu pārstāvjus un iekasējuši no viņiem drošības naudu par traukiem, kurus it kā plāno ziedot organizācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai kopīgi cīnītos pret ēnu ekonomiku, korupciju un citām negodprātīgām darbībām, kas ietekmē valsts budžetu un kopējo sabiedrības labklājību, tiek īstenota valsts pārvaldes sociāli informatīvā kampaņa jeb pretkrāpšanas kustība – #atkrāpies! Kustības ilgtermiņa uzdevums ir panākt iedzīvotāju nulles toleranci pret krāpšanos mūsu valstī.

Kampaņas idejas pamatā ir valsts pārvaldes iestāžu, uzņēmēju, sociālo partneru, kā arī ikviena sabiedrības locekļa apvienošanās kopīgai cīņai pret krāpšanu. Kampaņā īpaša uzmanība tiek pievērsta preventīvajiem pasākumiem, tostarp sabiedrības informētības un izpratnes veicināšanai par ēnu ekonomiku, krāpšanu un negatīvajām sekām, kādas tā atstāj uz katru indivīdu un valsts kopējo labklājības līmeni. Tāpat tiks akcentētas un skaidrotas iespējas vērsties attiecīgajās tiesībsargājošās iestādēs, ja radušās aizdomas vai zināmi konkrēti krāpšanas gadījumi.

Ilze Cīrule, VID ģenerāldirektore, norāda: «Krāpšanās, īpaši nodokļu jomā, ir ļoti grūti pakļaujama cīņai, ja sabiedrība pret to izturas kā pret pašsaprotamu parādību. Mums ikvienam ir jāsaprot, ka ar katru preci un katru pakalpojumu, ko saņemam bez čeka, mēs ilgtermiņā aplaupām sevi, savu ģimeni un arī valsti.»

Komentāri

Pievienot komentāru