Dienas Biznesa lasītāju balsojumā kā mīlētākais biznesa auto zīmols šogad triumfējis BMW. Iecienītāko zīmolu TOP 10 sagādā arī pa pārsteigumam.
Kopumā DB organizētajā balsojumā bija pieteikti 37 auto zīmoli, no tiem pie lasītāju balsīm tika 31, savukārt no tiem piecas un vairāk balsis ieguva 17 auto. Balsošana tika organizēta ar sociālo tīklu Draugiem, Facebook un Twitter starpniecību. Gandrīz 2/3 balsotāju bija vīrieši, zīmīgi, ka tieši vīriešu kārtas balsotāji bijuši lielākie vācu un zviedru auto piekritēji, kamēr vairāk sieviešu balsis tika veltītas japāņu un franču auto.
Vācu BMW markas nonākšana topa virsotnē ir vērtējama kā diezgan likumsakarīga, ņemot vērā, ka BMW arī pasaules mērogā tradicionāli ir premium klases zīmols numur viens. Tiesa, pavisam noteikti nevar vilkt vienādības zīmi starp BMW Latvijā un BMW Rietumeiropā. Lielajās Eiropas valstīs populārāki ir teju visi bavārieša modeļi, sākot no 1. un 3. sērijas (kas pie mums tiek pārdoti ar ļoti vājiem rezultātiem), savukārt Latvijā darījumu cilvēku vidē iecienītāki ir tieši augšējie plaukti – mūsmājās labs ir tas BMW, kas sākas ar X, proti, X3, X5, X6.
Attiecīgi trīs zīmolu dalītā otrā vieta ir vienlaikus gan likumsakarīga, gan ar savu nelielu pārsteiguma momentu. Proti, tas, ka bavārietim cieši uz pēdām min principiālais pretinieks Audi, ir pat vairāk nekā loģiski, zinot, ka Ingolštates inženieri raujas melnās miesās, lai atņemtu titulu BMW un kļūtu par biznesa auto pirmo numuru pasaulē. Audi modeļu gamma un tehnoloģiskā attīstība neapšaubāmi norāda uz to, ka premium līdera tronis nebūt nav neieņemama virsotne.
Zviedru Volvo noteikti ir tur, kur tam pēc loģikas jābūt. Askētiskais skandināvs nekad nav sitis roku pie krūts ar skaļu lozungu, ka ir starp labākajiem un izsmalcinātākajiem, taču viņam arī nav bijis vajadzības to darīt – jo tas ir pat savā ziņā pašsaprotami. Biznesa cilvēku vidē Volvo marka tradicionāli asociējas kā stabila un cienījama vērtība, kas apliecina braucēja ziemeļnieciski atturīgu (labu) gaumi un gana respektējamu statusu sabiedrībā. Volvo popularitāte Latvijas platuma grādos ir pat pašsaprotama – uzticams, drošs un Latvijas klimatam kā radīts braucamais. Zīmīgs ir fakts, ka Volvo marka Latvijā nav starp populārākajām jaunu auto segmentā, tai pašā laikā mazlietotu autiņu tirgū nevar nepamanīt lielo XC 70 un V 70 universāļu fanu pulku.
Bronzas medaļa – Mercedes Benz, turklāt tikai ar pussoli līdz augstākiem pakāpieniem. Saprotama izvēle un loģiska vieta topā, ņemot vērā gadsimtu veco dogmu «Mercedes ir Mercedes». Ikviena uzņēmēja statusa un finansiālās rocības klasisks apliecinājums.
Sudraba pjedestāla pārsteiguma gods šoreiz pienākas Volkswagen markai, ņemot vērā, ka parasti līdzīga formāta aptaujās dominē premium zīmoli, kuri savā klubiņā tautas auto īsti vēl negrib pieņemt. Taču, nenoliedzami, augstais novērtējums apliecina, ka VW līdzšinējie centieni iekļūt premium segmentā nav bijuši veltīgi (Phaeton, CC, varbūt pat Passat). Katrā ziņā – rezultāti ir arī pietiekami loģiski, zinot, ka tieši VW ir vairāku pēdējo gadu viens no biežākajiem Latvijas gada auto titula ieguvējiem.
Noteikti likumsakarīga ir arī japāņu zīmolu Toyota un Honda iekļūšana mīlētāko zīmolu pirmajā pieciniekā. Aptaujas rezultāti apliecina, ka japāņiem ir pietiekami plaša lojālu pircēju auditorija, un viens no stiprajiem šo spēkratu balstiem vienmēr bijusi uzticama tehnikas kalpošana ilgtermiņā. Varbūt eiropiešu izpratnē mazāk glīti, taču ilgspēlējoši automobiļi ir vērtība, ar ko slavena Japānas autobūve, un tas arī ir nopietns arguments, ar ko uzlecošās saules zeme izgriež pa pogai vienam otram vācu autoindustrijas gigantam.
Noteikti pieminēšanas vērta ir zviedru SAAB iekļūšana mīlētāko biznesa auto zīmolu desmitniekā. Lai arī SAAB Latvijā oficiāli netiek pārdots jau vairākus gadus, aptaujas rezultāti liecina, ka zemu lidojošā zviedru lidmašīna joprojām ir mīlēts un cienīts auto.
Mazliet pārsteidz, ka ārpus TOP 10 šoreiz ir palicis Porsche, kurš savā ziņā ierindojams sapņu auto kategorijā; nesaucot konkrētus vārdus, tomēr jāpiemin, ka slavenais štutgartietis balsojuma pozīciju karā zaudē tādiem zīmoliem, kuriem tomēr viņam nevajadzētu zaudēt. Mazliet labāks, taču arī pavisam nepārliecinošs rezultāts ir labklājības simbolam Lexus, kuram līdz TOP 10 klubiņam šoreiz pietrūcis vien dažu pakāpienu.
Neticami zemā pozīcijā aptaujā ierindojas čehs - vācietis Škoda, kas arī ir viens no balsojuma pārsteigumiem, ņemot vērā, ka Latvijā Škoda ir viena no plašāk iecienītajām daudzu uzņēmumu dienesta automašīnām. Nepaliek nepamanīta Škodas tendence pašūt glaunāku uzvalciņu, lai kādreiz uzvalsētu arī augstākās sabiedrības ballītē.
#1/13
1. vieta. BMW. 11,3 % no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#2/13
2. vieta. Audi. 10,4 % no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#3/13
2. vieta. Volkswagen. 10,4 % no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#4/13
2. vieta. Volvo. 10,4 % no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#5/13
3. vieta. Mercedes-Benz. 9,7% no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#6/13
4. vieta. Toyota. 5,8% no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#7/13
5. vieta. Honda. 4,9% no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#8/13
6. vieta. Citroen. 3,9% no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#9/13
7. vieta. Saab. 3,6% no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#10/13
8. vieta. Opel. 3,2% no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#11/13
9. vieta. Renault. 2,9% no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)
#12/13
9. vieta. Subaru. 2,9% no kopējā balsojuma. (Attēlam ir tikai ilustratīvs raksturs.)