Jaunākais izdevums

UPB grupas uzņēmuma Dzelzsbetons MB ražotnē Liepājā investīcijas viena miljona eiro apmērā veiktas jaunas, pilnībā automatizētas betona produktu līnijas izveidē.

Ieguldījums ļaus paaugstināt ražošanas efektivitāti un īstenot vēl sarežģītākus un vizuāli iespaidīgākus fasāžu projektus, tādējādi stiprinot uzņēmuma konkurētspēju Latvijas un eksporta tirgos.

Līdz šim dekoratīvā betona slīpēšana tika veikta manuāli, taču tagad jaunā fasāžu ražošanas līnija aizstās roku darbu ar automatizētu tehnoloģiju, nodrošinot ātrāku un precīzāku betona virsmu apstrādi.

“Arhitekti un attīstītāji arvien biežāk izvēlas ambiciozus un vizuāli iespaidīgus risinājumus, ievērojot ilgtspējīgas būvniecības principus. Betona fasādes tiek augsti novērtētas – tās ir izturīgas, ilgmūžīgas un piedāvā plašas dizaina iespējas. Attīstot jauno ražošanas līniju, mēs spēsim īstenot arvien sarežģītākus projektus, kas citkārt varētu šķist teju neiespējami,” skaidro Dzelzsbetons MB valdes loceklis Artūrs Lukašenoks.

Ražošanas līnija ir aprīkota ar jaunākās paaudzes betona virsmas slīpēšanas iekārtu, kuras iegādei saņemts arī ALTUM finansējums. Jaunā tehnoloģija nodrošinās precīzu un kvalitatīvu slīpējumu liela izmēra elementu virsmām ar dažādām apstrādes pakāpēm. Tāpat ražotne papildināta ar specializētiem darba galdiem, pildvielu uzglabāšanas laukumu un ūdens attīrīšanas sistēmu, uzlabojot ražošanas procesu efektivitāti un ilgtspēju. Ražošana uz jaunās līnijas tiks uzsākta jau drīzumā, kad taps betona fasādes elementi slimnīcas ēkai Zviedrijā. Vairāki citi projekti šobrīd ir plānošanas stadijā.

“Šādas iekārtas Baltijas reģionā nav plaši pieejamas, tāpēc automatizēta apstrāde lielām virsmām ļauj mums būt soli priekšā konkurentiem. Tā paplašina tehnoloģiskās iespējas un palīdz nostiprināt mūsu klātbūtni esošajos un jaunos tirgos. Jau šobrīd mūsu eksporta ģeogrāfijā līdzās Skandināvijai iezīmējas arī Apvienotā Karaliste, Vācija un Nīderlande," norāda Artūrs Lukašenoks.

Liepājas dzelzsbetona ražotnē jau līdz šim tapuši vizuāli iespaidīgi fasāžu risinājumi ar dažādiem apdares veidiem – ķieģeļiem, flīzēm, krāsotām un telpiskām virsmām, kā arī grafisko betonu. Piemēram, baltā betona fasāde ar iestrādātiem putnu un dzīvnieku motīviem skolas ēkai Hudingē, Zviedrijā, īpaši viegla un plāna stikla šķiedras betona fasāde biroja ēkai Stokholmā, Zviedrijā, telpiska betona fasāde Magdalēnas kvartāla biroju kompleksam Rīgā un citi.

“Šie projekti apliecina Latvijas konkurētspēju eksporta tirgū. Mēs turpinām ieguldīt pētniecībā, akreditētā betona laboratorijā izstrādājot jaunas betona receptes ar īpaši zemiem CO2 izmešiem, kā arī darbinieku profesionālajā attīstībā, lai jau projektu agrīnā stadijā palīdzētu klientam rast optimālāko fasādes risinājumu,” uzsver Artūrs Lukašenoks.

UPB grupa ir viens no lielākajiem industriālajiem koncerniem Baltijas valstīs, kura galvenā darbības nozare ir tehnoloģiski sarežģītu ēku būvniecība, ieskaitot to projektēšanu, būvmateriālu ražošanu, piegādi, montāžu un servisu. Uzņēmumu grupas priekšrocība ir spēja nodrošināt integrētus risinājumus stikla, metāla, betona konstrukciju, kā arī enerģētikas un mašīnbūves jomās. Lielākās UPB uzņēmumu grupas ir MB Betons grupa, RK Metāls grupa, AILE grupa, UPB Energy grupa un UPB Nams grupa. UPB pašlaik strādā ap 1700 darbinieku.

Ražošana

UPB: Iespējamie tarifi var ietekmēt ES ražotāju konkurētspēju nākotnē

LETA,05.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējamie ASV ievedmuitas tarifi Eiropas Savienības (ES) produkcijai var ietekmēt ES ražotāju konkurētspēju nākotnē, pauda būvniecības un ražošanas holdinga AS "UPB" valdes priekšsēdētājs Dainis Bērziņš.

"Ja šie tarifi tiks ieviesti, tie neizbēgami ietekmēs ES ražotāju konkurētspēju nākotnē, jo palielināsies pasūtītāju izmaksas. Tomēr pagaidām ir pāragri spriest par to ietekmes apmēru, jo nav skaidrs, vai jaunie noteikumi attieksies uz visām precēm, vai tikai uz daļu no tām," teica Bērziņš.

Viņš informēja, ka "UPB" uz ASV eksportē mašīnbūves izstrādājumus, kas veido salīdzinoši nelielu daļu no kopējā "UPB" eksporta apjoma. Arī pašlaik "UPB" īsteno projektu ASV tirgū, taču tā realizāciju iespējamie ievedmuitas tarifi neskars.

Jau ziņots, ka ASV prezidents Donalds Tramps atkārtoti draudējis noteikt ievedmuitas tarifus produkcijai no ES, un apsūdzējis bloku par negodīgu tirdzniecības praksi. Priekšvēlēšanu kampaņas laikā Tramps minēja plānus ieviest 10-20% tarifus importam no ES, sakot, ka tie palielinātu vietējo rūpniecību un risinātu tirdzniecības deficīta problēmu.

Būvniecība un īpašums

UPB šogad prognozē aptuveni 10% apgrozījuma pieaugumu

Db.lv,20.02.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

UPB grupas konsolidētais apgrozījums 2024. gadā sasniedzis 220 miljonus eiro, un gads noslēgts ar peļņu, liecina uzņēmuma neauditētie finanšu dati.

Pagājušajā gadā uzņēmums realizējis projektus ne tikai Latvijā, bet arī Zviedrijā, Apvienotajā Karalistē, Norvēģijā un citās valstīs, palielinājis industriālās un enerģētikas būvniecības apmērus, kā arī uzsācis aprites ekonomikas principu ieviešanu būvniecībā.

UPB šogad plāno par 44 % palielināt investīcijas attīstībā un prognozē aptuveni 10% apgrozījuma pieaugumu.

“Centrālo banku inflācijas ierobežošanas pasākumi ir būtiski ietekmējuši būvniecības nozari. Taču, neskatoties uz sarežģītajiem apstākļiem, esam spējuši ievērojami kāpināt apgrozījumu Latvijas tirgū un saglabāt stabilu pozīciju nozarē. Tikmēr mūsu eksporta reģionos, īpaši Skandināvijā, 2024. gads iezīmējās ar vienu no zemākajiem aktivitātes rādītājiem pēdējā desmitgadē. Tomēr tirgus atkopšanās pazīmes bija redzamas jau 2023. gada vidū, un sagaidām, ka aktivitāte mūsu ražotnēs un būvlaukumos pieaugs 2025. gada otrajā pusē, kas atspoguļosies arī šī gada finanšu rādītājos,” skaidro UPB valdes priekšsēdētājs Dainis Bērziņš.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

UPB grupas uzņēmums Transportbetons MB šogad veicis vērienīgus ieguldījumus Ādažu ražotnes modernizācijā, kas ir jau piektā pilnībā atjaunotā transportbetona ražotne pēdējo gadu laikā. Vienlaikus uzņēmums atjaunojis arī specializēto autoparku, stiprinot konkurētspēju un nodrošinot ātrāku betona piegādi klientiem visā Latvijā.

Lai palielinātu ražošanas jaudu un uzlabotu produktu kvalitāti, Ādažu ražotnē veikta pilnīga betona mezgla rekonstrukcija, modernizēta vadības sistēma un labiekārtota teritorija. Rūpējoties par darbinieku labsajūtu, izveidota arī jauna atpūtas telpa.

“Ādažu ražotnes modernizācija veikta ar mērķi maksimāli digitalizēt procesus, kas ļauj ne tikai samazināt darba apjomu mūsu darbiniekiem, bet arī precīzāk sekot līdzi un kontrolēt betona ražošanu, līdz ar to sasniedzot augstākos kvalitātes standartus,” stāsta Transportbetons MB valdes priekšsēdētājs Jānis Mētra. “Turklāt droša un labi organizēta darba vide būtiski palielina ražošanas jaudu, kas ir īpaši svarīgi, apkalpojot lielus objektus,” papildina J. Mētra.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaļais koridors lielajiem eksportētājiem, skaidrība par cilvēkkapitāla rezervēm un iespējām, skaidrs eksporta attīstības koncepts ir eksportētāju asociācijas The Red Jackets tuvākā laika prioritātes, kuru pamatmērķis ir, lai nauda valstī ienāktu vairāk, nekā iziet no tās.

To intervijā Dienas Biznesam pauž asociācijas vadītājs Kaspars Rožkalns.

Gads ir pagājis, kopš neesat Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vadītājs, strādājat privātajā sektorā kā UPB Nams valdes priekšsēdētājs un pārstāvat eksportētāju intereses kā eksportētāju asociācijas The Red Jackets vadītājs. Varat komentēt izmaiņas? Kāda jums ir šī pārmaiņa dzīvē?

Te ir divas sadaļas, kā jau sakāt. Viens ir profesionālais darbs kompānijā UPB Nams, kas ļoti atšķiras no darba valsts sektorā. Noteikti pozitīvi novērtēju šo pāreju no valsts sektora uz privāto, jo dinamika ir cita. Darba temps bija augsts abās vietās, bet šeit ir ļoti skaidri redzams kopējais mērķis un konsolidētais viedoklis. Līdzīgi ir, runājot par Red Jackets, jo runa ir par privātā sektora uzņēmumiem, kuriem ir līdzīgas problēmas un ļoti skaidri mērķi. Ir viegli sarunāties un viegli nonākt līdz kādas problēmas cēloņa atklāšanai, kā arī ātri var atrast risinājumu. Proti, var operatīvi nolemt, ko darīt. Tas ir ārkārtīgi būtiski.Pieņemu, ka pēc astoņiem gadiem valsts pārvaldē biju arī nedaudz noguris, un šobrīd jūtos tā, ka esmu beidzis dienestu valsts labā. Esmu ieguvis iespēju raudzīties uz visu ar skatu no malas un līdztekus ar izpratni, kas ir viegli un kas ir sarežģīti valsts pārvaldē, ko var un ko nevar izdarīt. Tas noteikti dod papildu iespējas labāk veidot Red Jackets priekšlikumus valstij, jo labi zinu, kas otrā pusē prasa milzu piepūli, bet kam pietiek ar vienu parakstu un labu gribu. Labāk ir sākt no sasniedzamām lietām un pakāpeniski iet grūtākajā līmenī.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras (LIAA) direktores amatā ekonomikas ministrs Viktors Valainis (ZZS) ir iecēlis Ievu Jāgeri, informē Valsts kancelejā.

Jāgere ir finanšu un investīciju eksperte ar vairāk nekā 15 gadu pieredzi korporatīvajās finansēs un ir vadījusi liela apjoma investīciju piesaistes darījumus. Konkursa uzvarētājas līdzšinējā darba vieta ir "Attīstības finanšu institūcija "Altum"". Tāpat Jāgere ir finanšu un investīciju konsultāciju uzņēmuma "Callidus Capital" vadošā partnere un neatkarīga "Indexo" Iekšējās revīzijas komitejas locekle.

Laika posmā no 2016.gada līdz 2022.gadam Jāgere bijusi "Callidus Capital" izpilddirektore, bet vēl iepriekš vairāk nekā trīs gadus uzņēmumā "Oaklins Baltics" ieņēmusi korporatīvo finanšu vadītājas amatu un bijusi atbildīga par dažādu klientu investīciju piesaisti un darījumu vadīšanu.

Eksperti

Digitalizācija būvniecībā: Vai nozare ir gatava jaunajām BIM prasībām?

Kaspars Rožkalns, UPB Nams valdes priekšsēdētājs,02.01.2025

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada būvniecības informācijas modelēšana (BIM) kļuvusi par obligātu prasību valsts vai pašvaldību finansētu trešās grupas ēku būvniecībā. Digitalizācija būvniecību ne tikai padara efektīvāku, bet arī veicina ārvalstu investoru piesaisti.

Taču Latvija šajā jomā atpaliek no citām valstīm, un ir uzņēmumi, kas pretojas digitalizācijas prasībām, tā riskējot ar nozares stagnāciju.

Kas ir BIM un kā tā var risināt būvniecības problēmas?

BIM ir tehnoloģiska pieeja, kas ļauj pārnest būvniecības procesus digitālajā vidē. Izmantojot 3D modeļus, vienkopus tiek apvienota visa projekta arhitektūras un inženiertehniskā informācija, turklāt šādā veidā ir iespējams novērst kļūdas jau projektēšanas posmā.Tā ir vienota darba vide, kas veicina efektīvu sadarbību starp visiem projekta dalībniekiem un palīdz pārvaldīt ēkas visā to dzīves ciklā – no projektēšanas līdz nodošanai ekspluatācijā un apsaimniekošanai.Lai veicinātu būvniecības procesu caurskatāmību un uzlabotu efektivitāti, ir jāveic stratēģisks solis – pilnībā pāriet uz projektēšanu 3D vidē un ieviest BIM. Tas ne tikai paātrina būvdarbus, bet arī ļauj precīzāk prognozēt izmaksas, kas ir viens no izplatītākajiem izaicinājumiem. Šie procesi vairs nav tikai nākotnes risinājumi, bet gan neatliekama nepieciešamība, kas var kļūt par atslēgu tirgus izaugsmei.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic noslēgusi kravas angāra Baltic Cargo Hub būvniecību, tam kļūstot par lielāko specializēto aviācijas kravu apstrādes centru Baltijā.

Būvdarbi ir pabeigti atbilstoši noteiktajiem termiņiem, un tas ir nozīmīgs notikums lidsabiedrības mērķtiecīgajā darbībā stiprināt gaisa kravu pārvadājumu infrastruktūru reģionā.

Pēc būvniecības pabeigšanas airBaltic gatavojas drīzumā uzsākt pilnvērtīgu Baltic Cargo Hub darbību, nostiprinot RIX Rīgas lidostu kā nozīmīga loģistikas centra pozīciju Ziemeļeiropā un uzlabojot airBaltic kravu apstrādes produktu piedāvājumu.

Baltic Cargo Hub atklāšana paredzēta vēlāk pavasarī.

Projekts tika izstrādāts ciešā sadarbībā ar vadošajiem nozares partneriem – UPB Nams bija būvdarbu izpildītājs, arhitektu birojs OZOLA & BULA bija ģenerālprojektētājs, bet BLV Advisory Group veica tehnisko uzraudzību.