Latvijas starptautiskajiem autopārvadātājiem šobrīd vakantas ir apmēram tūkstotis šoferu vietas, ceturtdien intervijā Latvijas Radio pastāstīja Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš.
«Šobrīd trūkst normāli autovadītāji. Jaunieši visbiežāk negrib šo darbu darīt. Lai kļūtu par tālbraucējšoferi, tas process ir diezgan darbietilpīgs,» atzina Trēziņš.
Viņš stāstīja, ka problēma ir aktualizēta arī valstiskā līmenī. «Mēs domājam, ka tā ir lieta, kur valsts var piepalīdzēt - atdeve būs. Kāpēc arodskolās māca to, kas mums nav vajadzīgs. Šobrīd mums ir nepieciešami tūkstotis šoferu. Kāpēc arodskolas ar to nenodarbojas?» jautāja Latvijas auto prezidents.
Trēziņš stāstīja, ka starptautiskajiem pārvadātājiem šobrīd ir 11 tūkstoši mašīnas un apmēram 15 tūkstoši šoferi. Aptuveni tūkstotis šoferu trūkstot. «Mēs pat aicinājām tos Latgales iedzīvotājus, kam zināma daļa biznesa ir atņemta, nākt pie mums. Viņi zina robežu, ziņi zina muitu, lai nāk pie mums. Te valsts valsts varētu reāli palīdzēt Latgalei,» klāstīja asociācijas vadītājs.
Latvijas starptautiskie autopārvadātāji 2011.gadā pārvadājuši aptuveni par 20% vairāk kravu nekā 2010.gadā. Pēc aģentūras BNS aprēķiniem, autopārvadātāji pērn pārvadāja aptuveni 56,17 miljonus tonnu kravu.
Asociācijā Latvijas auto apvienojusies lielākā daļa starptautisko autopārvadātāju. 1990.gadā dibinātās asociācijas mērķis ir darboties autopārvadājumu attīstībā un to efektivitātes paaugstināšanā.