Multimodālā transporta mezgla projektā iesaistītajām pusēm arvien daudz jautājumu, bet entuziasma maz
Kaut arī līdz ar doto iespēju saņemt 7,1 milj. eiro no Kohēzijas fonda 11 milj. eiro (bez stacijas pārcelšanas) vērtajā Torņakalna multimodālā transporta mezgla (MMTM) projektā pasperts solis realizācijas virzienā, aizvien palikušas neatrisinātas lietas, tostarp, kur tikts ņemts papildu finansējums, lai projektu sasaistītu ar Rail Baltica (RB). MMTM īstenošanā ieinteresētās puses atsevišķu jautājumu risināšanā iniciatīvu izrādīt nesteidzas, bet gaida viena uz otru.
Konkrētu atbildi, kas šobrīd MMTM projektā izdarīts, Rīgas domes Attīstības departaments nesniedz. Tāpat tas arī precīzi nenosauc, cik lieli līdzekļi būs jāiegulda pašvaldībai. Šā gada budžetā nauda projektam nav paredzēta.
MMTM izbūve plānota Torņakalna degradētajā teritorijā starp Vienības gatvi, dzelzceļa līniju Rīga-Jelgava, Vilkaines ielu, kā arī austrumu daļā starp jaunbūvējamo T.Hermanovska ielu un Jauno ielu. Teritorijas attīstības aktualitāte saistīta ar Eiropas sliežu platuma infrastrūktūras projektu RB, paredzot Torņakalna dzelzceļa stacijas pieturas izbūvi un Rīgas starptautiskās autoostas (RSA) funkciju pārcelšanu uz RB projekta īstenošanas laiku. Savukārt ilgtermiņā iecerēta reģionālās autoostas izveide Torņakalnā Zemgales un Kurzemes reģiona autobusu satiksmes apkalpošanai, veidojot tur multimodālu sabiedriskā transporta mezglu.
Turklāt līdz 2023. gadam Torņakalnā Latvijas Universitāte (LU) plāno izveidot akadēmisko centru. Lai nodrošinātu saskaņotu Torņakalna teritorijas attīstības vadību un realizāciju, izveidota sadarbība ar Satiksmes ministriju (SM), augstskolu, VAS Latvijas Dzelzceļš (LDz) un citām institūcijām.
Visu rakstu Torņakalna multimodālais transporta mezgls vēl sasiets lasiet 12. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.