Siguldas tirdzniecības centrā Šokolāde sākti paplašināšanās darbi, kinoteātrim Lora plānota jaunas kinozāles būvniecība, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
Šī gada jūnijā sāksies astotais centra darbības gads, ir iznomātas visas tirdzniecības vietas un drīzumā pircēji savas automašīnas varēs novietot jaunā autostāvvietā. Šokolādes divos stāvos 6000 m2 platībā ir izvietotas 47 tirdzniecības vietas – galvenokārt veikali un kafejnīcas. Netālu esošais tirdzniecības centrs Raibais suns izveidots 2003. gadā, tam rekonstrukcija veikta 2009. gadā. Tirdzniecības centra platība ir 3069 m2, tajā ir 27 tirdzniecības vietas, šobrīd visas nav iznomātas.
Savstarpējo konkurenci abi Siguldas tirdzniecības centri vērtē kā veselīgu, turklāt auditorija tiem nedaudz atšķiras.
Uzņēmums Ilga-Sigulda tirdzniecības centrā Šokolāde savulaik ieguldīja aptuveni 5,7 miljonus eiro. Projekta attīstītājam un pārvaldītājam bija mērķis Siguldā un tās apkārtnē radīt iepirkšanās vietu, kas būtu alternatīva siguldiešu braukšanai iepirkties uz Rīgu.
«Tirdzniecības centra atrašanās vieta ģeogrāfiskā ziņā ir laba, daudzi pircēji to apmeklē caurbraucot. Vasarās ir liels tūristu skaits, bet ziemā Šokolādē ir daudz vietējo un ārvalstu sportistu – viņi īpaši iecienījuši kinoteātri un picēriju, tāpat šeit iepērkas daudzi cilvēki no tuvākām un tālākām lauku teritorijām,» stāsta tirdzniecības centra Šokolāde vadītāja Aneta Galdiņa. Daudzi rīdzinieki brauc uz tirdzniecības centrā esošo kinoteātri Lora, jo tajā pieejamie pakalpojumi atšķiras no Rīgas kinoteātru piedāvājuma.
Šobrīd ir iznomātas visas 47 tirdzniecības centra tirdzniecības vietas, 30 no tām Šokolādē strādā kopš pirmsākumiem. Protams, nomnieku rotācija notiek, bet tās rezultātā telpas tukšas nestāv – ja kāda tirdzniecības vieta savu darbību pārtrauc, uzreiz vietā nāk cita, apgalvo A. Galdiņa. Tirdzniecības platību nomas maksa ir salīdzinoši zemāka nekā Rīgas iepirkšanās centros, taču tās ir atbilstošas, lai varētu veiksmīgi attīstīt biznesu, arī tirdzniecības centra Šokolāde investīcijas tiek atpelnītas. Dienā to apmeklē aptuveni 5–9 tūkstoši cilvēku, gadā – virs trim miljoniem, stāsta A. Galdiņa. Apmeklētāju skaits pārsniedz tirdzniecības centra sākotnējos plānus. Kopš 2010. gada Šokolādes īpašnieks, attīstītājs un pārvaldītājs ir SIA Loras nami. Pēc Lursoft datiem 2014. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 2,9 miljoni eiro. To veido komercplatību iznomāšana Rīgā, Cēsīs un Siguldā. Drīzumā ir plānots paplašināt Šokolādes 1. stāva veikalu telpas, līdz Jāņiem pabeigt jauna stāvlaukuma izveidi, kurā varēs novietot vēl papildus 100 automašīnas, kā arī kinoteātrim Lora tiks izveidota vēl viena kinozāle. Investīciju apjomus uzņēmums neatklāj.
Plašāk lasiet rakstā Vēl vairāk šokolādes ceturtdienas, 28. maija, laikrakstā Dienas Bizness (13. lpp.)!