Pēc gada trakākā iepirkšanās maratona tirgotāji turpmāk prognozē mērenu izaugsmi, paredzot arī tirdzniecības objektu paplašināšanos, trešdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.
«Arī šogad svētku laiks nāca kopā ar aktīvu iepirkšanos, kas bija aptuveni par 15% lielāka nekā pārējos gada mēnešos. Decembra iepirkšanās paradumi neatšķiras no citu gadu pirmssvētku laika, izteikti vairāk tiek pirkta kosmētika, bērnu rotaļlietas un elektronikas preces,» DB pauž t/c Rīga Plaza un t/c Galleria Riga apsaimniekošanas kompānijas CBRE direktore Baltijas valstīs Santa Rozenkopfa.
Arī Rimi Latvia darbinieki novērojuši, ka pēdējos gados novembrī un decembrī Rimi veikalos arvien vairāk tiek pirktas rotaļlietas un dažādas preces bērniem. Liela interese ir arī par to, kad šīm precēm plānotas atlaides, stāsta Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību departamenta vadītāja Kristīne Ciemīte-Kupre. Neminot konkrētus datus, viņa saka – Ziemassvētku un Jaunā gada periods Rimi veikalos, tāpat kā mazumtirdzniecībā kopumā, bija ļoti aktīvs. «Kopumā apgrozījuma palielinājums bija līdzīgs kā citus gadus, ko vērtējam pozitīvi, jo pirms gada pircēji pastiprināti veica pirkumus, lai atbrīvotos no skaidras naudas uzkrājumiem latos. Visvairāk pirkumi 2014. gada nogalē veikti 23., 30. un it īpaši 31. decembrī, kas pēc pārdošanas apjomiem bija visaktīvākā diena visā gadā,» viņa turpina. Savukārt, runājot par visu gadu, redzams, ka pircēji arvien vairāk domā par veselīgu dzīvesveidu, jo būtisks pieaugums ir augļu un dārzeņu pārdošanas apjomiem. Atsaucoties uz pieprasījumu, uzņēmums sola, ka šogad vairāk tiks attīstīts ekloģiskais virziens, lielāka uzmanība tiek pievērsta arī specializētās pārtikas, piemēram, bezglutēna pārtikas segmenta attīstībai.
Arī Maxima informācija liecina – iedzīvotāji cenšas ēst veselīgāk, pērn samazinājusies interese par konserviem un pusfabrikātiem, aizstājot tos ar svaigiem produktiem.
Visu rakstu Mērenas izaugsmes gads lasiet 14. janvāra laikrakstā Dienas Bizness.