Daudzpakalpojuma uzņēmuma “Tele2” dati liecina, ka mobilo datu patēriņš pēdējo piecu gadu laikā palielinājies par vairāk nekā 400 %.
Lai arī, sākoties Covid-19 izraisītajai pandēmijai, klienti aktīvāk veica “parastos” jeb balss zvanus, skatoties ilgākā laika periodā, balss zvanu skaits stagnē. Savukārt konstanti turpina kristies nosūtīto īsziņu skaits, jo šo komunikācijas veidu gandrīz pilnībā ir aizstājusi saziņa, izmantojot dažādas mobilās lietotnes, piemēram, WhatsApp, Facebook Messenger u.c.
“Pieprasījuma pieaugums pēc mobilā interneta ir liels, taču šie dati nepārsteidz, ja palūkojamies, kā ir mainījušies mūsu ikdienas paradumi – kā sazināmies, maksājam rēķinus un izklaidējamies. Mobilais telefons faktiski ir kļuvis par neatsveramu cilvēka palīgu gan darbā, gan privātajā dzīvē. Ir pavisam skaidrs, ka mēs virzāmies uz “bezlimita datu pasauli”, proti, agri vai vēlu būsim situācijā, kad gandrīz visi klienti izvēlēsies bezlimita tarifa plānus,” saka “Tele2” komercdirektors Raivo Rosts.
“Šobrīd mēs redzam, ka viens mūsu klients, kurš savā telefonā lieto mobilo internetu, patērē vidēji 20GB datus mēnesī. Pieaugums ir vairāk nekā 10 % gadā, un šī tendence visticamāk turpināsies, jo pieaug gan viedtālruņu lietotāju skaits, gan arī attīstās dažādi pakalpojumi, kuru izmantošanai nepieciešams mobilais internets.”
“Kantar” dati arī liecina, ka šobrīd viedtālruņi jau ir 86 % mobilo sakaru lietotāju, bet 14 % ikdienā lieto “podziņtelefonus”. Desmit gadus atpakaļ šī proporcija bija pretēja, jo tikai aptuveni 12 % mobilo sakaru lietotāju bija viedtālrunis.