Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmuma izveidošana prasa ne mazums nervu un ikdienas formalitāšu kārtošana atņem laiku galvenajam – jaunu dizainu radīšanai, tomēr tekstilmāksliniecei Agnese Vaļiniece savu soli, kļūt par uzņēmēju nenožēlo, sakot, ka gandarījums par paveikto ir milzīgs.

A. Vaļinieces pirms astoņiem gadiem izveidoja savu pirmo uzņēmumu SIA Agneses Vaļinieces radošā darbnīca, lai gan līdz tam gana veiksmīgi darbojās kā individuālā darba veicēja. Pirms gada radās nepieciešamība reģistrēt vēl vienu uzņēmumu SIA Burleska salondarbnīca. «Pirms astoņiem gribēju mainīt darbnīcas telpas uz lielākām un šķita tikai loģiski, ka tad vajadzētu izveidot arī uzņēmumu. Man nebija pieredzes un sākotnējā motivācija bija darīt to, kas man patīk, nedomājot par to, ka uzņēmumam vajadzētu arī būt peļņu nesošam,» atminas A. Vaļiniece, kura zināšanas papildinājusi mācoties dažādos kursos un apmācību programmās.

Vienkāršāk būtu izstrādāt vienu dizainu, saražot to Ķīnā un pārdot lielveikalos. Tad būtu mazāk enerģijas jāpatērē, vairāk varētu nopelnīt un naktīs mierīgāk gulēt, bet šāds modelis tekstilmāksliniecei nešķiet interesants. Viņa labprātāk izvēlas veidot individuālus dizainus. Pircēji atrados ne vien Latvijā, bet arī citviet pasaulē.

Savu soli par labu uzņēmuma veidošanai viņa nenožēlo, jo gadu gaitā iegūtā pieredze un kontakti ar lieliskiem cilvēkiem esot neatsverama. Vienīgais, ko varot nožēlot, ka lielā papilddarbu apjoma dēļ – papīru kārtošana, atskaišu iesniegšana, dažādu jaunu normu un likumu izprašana, – ne vienmēr ir laiks nodarboties ar to, kas patiešām patīk –strādāt pie dizaina un komunikācijas ar klientu. «Ja šobrīd būtu dota iespēja sākt visu no jauna, tad daudzas lietas darītu savādāk – noteikti nenomātu telpas, bet gan ņemtu bankā kredītu un nopirktu tās. Pa šiem gadiem ļoti daudz esmu samaksājusi par telpām. Noteikti visu mēģinātu tvert vieglāk,» stāsta uzņēmēja, kura uzskata, ka visiem radošajiem ražotājiem, kuri Latvijā darbojas vajadzētu piešķirt medaļu par izturību, spēju izdzīvot un vēl dot darbu citiem.

«Produkts, kuru es piedāvāju nav maize, kuru nepieciešams regulāri iegādāties. Tie ir dizaina aksesuāri, kas nemaksā lēti, bet ieguldītais darbs ir milzīgs. Cenu amplitūda ir ļoti plaša – no dažiem latiem līdz vairākiem simtiem latu,» stāsta uzņēmēja. Stabilais klients ir vietējais Latvijas iedzīvotājs, kurš vēlas apģērbu papildināt ar individuālu akcentu. Klienti ir dažādi – sākot no ļoti turīgiem, līdz tādiem, kuri ilgi krāj naudu lietai, kuru noskatījis.

Komentāri

Pievienot komentāru