«Nenožēlojam, ka tobrīd, kad vajadzēja izšķirties, investēt Rīgas vai Sanktpēterburgas lidostās, mēs izvēlējāmies Rīgu.»
To intervijā laikrakstam Dienas bizness norāda Turcijas investori Rīgas lidostā TAV Airports Biznesa attīstības un Investīciju direktors Serkans Kaptans un TAV Latvia vadītājs Guclu Batkins.
Viņi Latvijā darbojas jau vairākus gadus un šajā laika posmā ne viss ir gājis gludi, piemēram, krīze pārvilka svītru 300 milj. investīciju plāniem lidostā, kur TAV kopā ar Skonto būvi grasījās realizēt vērienīgu pārbūves projektu. Pašlaik TAV meitas uzņēmums HAVAS saimnieko lidostas Rīga beznodokļu zonā, to kapitāli pārbūvējot, kā arī ir līdzīpašnieks virszemes pakalpojumu sniedzējam North Hub Services, kas ir strauji augoša kompānija ar visai ambicioziem mērķiem- iekarot visu Baltijas jūras reģiona tirgu.
«Mēs jau pirms četriem gadiem piedalījāmies Lidostas Rīga izsludinātajā konkursā par jaunā termināļa būvniecību, paralēli piedaloties arī konkursā Sanktpēterburgā. Taču noteikumi bija tādi, ka mēs varam sākt savu operatora darbību tikai vienā no lidostām 500 km2 rādiusā. Mums bija jāizdara izvēle un tā bija par labu Rīgai, jo mūs pārliecināja gan lidostas izaugsmes rādītāji, gan valsts kopējais potenciāls. Mēs nenožēlojam, ka Rīgas vietā neizvēlējāmies Sanktpēterburgu, jo, neskatoties uz neskaidrībām ar termināli, mēs esam atraduši šeit savu nišu kā virszemes lidostas pakalpojumu sniedzējs North Hub Services un kā lidostas komerczonas operators,» norāda Turcijas investori. Ja Rīgas lidosta tomēr izlems būvēt jaunu termināli, vai arī paplašināt esošo lidostu, Turcijas uzņēmums ir gatavs šajā projektā iesaistīties, taču nedomā norādīt, kurš risinājums tieši Rīgai būtu jāizvēlas. Savulaik Aināra Šlesera minētās prognozes par to, ka lidostā Rīga varētu tikt gadā apkalpoti 20 milj. pasažieru, TAV nešķiet nereālas, tieši pretēji, pasaulē ir vairākas lidostas, kam šādu un vēl lielāku izaugsmi ir izdevies sasniegt.
«Pašlaik Rīga specializējusies reģionālajos lidojumos, bet nākamais solis Rīgai būtu kļūt par īstu, plaša spektra lidojumu bāzi, līdzīgi kā Turcijā ir Stambula. No Rīgas ir īsāks lidojumu maršruts gan uz Ķīnu, gan uz ASV, nekā, piemēram, no Frankfurtes. Taču vēlreiz, lai aviosabiedrības varētu augt, ir nepieciešama atbilstoša infrastruktūra. Nevar prasīt, ka vispirms būs izaugsme un pēc tam infrastruktūra,» norāda Turcijas investori. Viņi norāda, ka turku biznesu Latvijā ļoti interesē transporta, tranzīta, tūrisma un viesnīcu nozares. «Latvija Turcijas acīs ir kaut kas jauns. Mēs nesakām, ka Rīga kļūs par populārāko tūrisma gala mērķi reģionā šodien vai rīt, bet šai pilsētai ir potenciāls un mēs to gribam attīstīt,» uzsver TAV pārstāvji.