Transporta un loģistikas nozarei birokrātisku prasību izpilde gadā izmaksā 50 miljonus. Tas savukārt samazina nozares konkurētspēju attiecībā pret konkurentiem kaimiņvalstīs, bet šīs liekās izmaksas jāsedz Latvijas ekonomikai un patērētājiem, intervijā Db norāda SIA Schenker Latvija direktors Aivars Tauriņš.
Transporta un loģistikas nozarē daudz tika runāts par to, vai atzīt to par prioritāro nozari valstī vai ne. Kāds ir jūsu skatījums?
Būtībā jau nekas daudz nav mainījies. Sākumā visi runāja, ka transports&loģistika būs prioritāra nozare, tad atkal ne, un tad pašās beigās tomēr it kā ir tajā sarakstā. Kā tad tur īsti: esam vai neesam mēs prioritāra nozare?
No otras puses, varbūt tas nemaz nav tik svarīgi. Varbūt svarīgāk ir runāt nevis par prioritārajām nozarēm, bet gan par nozaru prioritātēm. Lai valdība pasaka, ka transporta un loģistikas nozarē būs šādas un tādas prioritātes - kā varam palīdzēt? Rūpniecībā šādas prioritātes - kā varam palīdzēt? Izglītībā šādas prioritātes - kā varam palīdzēt? Tad viss nostājas savās vietās. Mēs atzīstam, ka šīs nozares ir būtiskas, un katra nozare izvirza, kas varētu būt viņu «zirdziņš» tuvākajos piecos gados. Iezīmē, kādi varētu būt ieguvumi, atdeve un attīstības scenāriji.
Kādas priekšrocības būtu šādai metodei?
Tad neviens nebūs apbižots. Zināms, ka valsts nevar izkliedēt savu rīcību un resursus. Tie jāizmanto koncentrēti. Bet šobrīd sanāk - esam izvirzījuši prioritārās nozares un, ko nu tām vajadzēs, to izklāsim uz galdiņa. Tāpēc ir svarīgi runāt tieši par prioritātēm nozarēs. Katrai nozarei jāpasaka, kas būs galvenais, ar ko startēsim. Tas sakārtotu arī atgriezenisko saiti ar ierēdņiem - viņi zinātu, kas ir nepieciešams un kas nav. Un tad varētu nonākt vismaz līdz kaut kādam saturam un statusam.
Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!