No šā gada 20. augusta Swedbank sāks noteikt samaksu par iepazīšanos ar konta bilanci Swedbank bankomātos, liecina bankas paziņojums interneta mājas lapā.
Jau pēc nepilniem diviem mēnešiem par katru konta bilances apskati latu un valūtu maksājumu karšu īpašniekiem būs jārēķinās ar 7 santīmiem vai attiecīgi 0.10 eiro/ASV dolāriem. Tāpat banka nolēmusi piemērot 10 santīmu (attiecīgi 0.14 eiro un dolāri) maksu par pēdējo 5 darījumu izdruku bankomātā Swedbank bankomātos Latvijā.
«Maksa ir atbilstoša šo pakalpojumu reālajām izmaksām. Līdz šim izmaksas banka dotēja, tagad tiks ieviesta izmaksām adekvāta pakalpojuma maksa. Šo informāciju joprojām varēs bez maksas uzzināt, lietojot internetbanku un Telefonbanku,» skaidroja Swedbank pārstāve Kristīne Jakubovska.
Šobrīd SEB bankas dienas kārtībā nav jautājums par komisijas maksas ieviešanu gadījumos, kad SEB bankas izsniegtās maksājumu kartes lietotājs SEB bankas bankomātā Latvijā vēlas apskatīt sava konta bilanci, kā arī pēdējo sešu darījumu izdruku bankomātā, Db pavēstīja SEB bankas pārstāve Agnese Gribuste.
Vienlaikus viņa norādīja, ka bankomāta primārā funkcijas ir skaidras naudas izņemšana (vai iemaksa tajos bankomātos, kas uzstādīti šim mērķim), līdz ar to klientiem vienmēr ir nodrošināta alternatīva bez maksas aplūkot savu konta atlikumu internetbankā vai arī nodrošināt sev pakalpojumu, kas īsziņu formātā informē personu par izmaiņām kontā un līdz nākošajām izmaiņām nodrošina iespēju saglabāt īsziņu ar pēdējo fiksēto konta atlikumu. Attiecībā uz pēdējo risinājumu - jāizvērtē savas bankas piedāvājums attiecībā uz šīs alternatīvas izmaksām salīdzinājumā ar parējām iespējām un to lietošanas ērtumu.
Bilances apskatīšana arī Parex bankas bankomātos, izmantojot VISA, VISA Electron, Maestro, MasterCard un American Express kartes, ir bez maksas, un šobrīd netiek plānots ieviest šādu komisiju klientiem, informē Parex bankas Privātpersonu, mazo un vidējo uzņēmumu apkalpošanas direkcijas vadītāja vietniece, Baltijas klientu apkalpošanas daļas vadītāja, viceprezidente Agnese Paegle.
«Pašreiz no šādas komisijas maksas iekasēšanas ieguvumu būtu maz, salīdzinot ar zaudēto klientu uzticību. Parex banka plāno savā komunikācijā un produktos vairāk uzmanības veltīt iespējām, kur klienti var ieekonomēt vai kuri pakalpojumi ir bez maksas, tādējādi iestājoties par sociāli atbildīgu uzņēmējdarbību pašreizējos apstākļos,» tā A. Paegle. Parex bankas klienti bilances apskatīšanas iespēju bankas bankomātos maijā izmantoja 482 tūkstošus reižu, tajā skaitā 412 tūkstošus reižu Parex bankas bankomātos un 70 tūkstošus reižu sadarbības banku bankomātos.