Swedbank peļņa Latvijā 2017. gada deviņos mēnešos sasniedza 79 miljonus eiro, kas ir par 3% vairāk nekā pagājušā gada attiecīgajā periodā, informē Swedbank mediju attiecību pārstāve Latvijā Kristīne Jakubovska.
Pieaugumu galvenokārt veicināja lielāki ieņēmumi un iepriekš veikto kredītu uzkrājumu atbrīvošana.
«Latvijas ekonomiskā izaugsme turpina sekmēt kreditēšanu. Jūtami pieaugusi gan mājsaimniecību, gan uzņēmēju aktivitāte, piemēram, mazie uzņēmumi kreditēti gandrīz par 50% vairāk nekā pirms gada. Vienlaikus novērojam arī pakalpojumu ērtības ietekmi uz ikdienas paradumiem – jau vairāk nekā 100 000 klienti, kuri uzsākuši lietot Smart-ID, dažādas ar banku saistītas darbības veic vidēji teju 3 reizes biežāk nekā pirms tam,» atzīmē Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.
Kreditēšanas apjomi šā gada deviņos mēnešos palielinājās par 2%, salīdzinot ar attiecīgo periodu pērn, ko veicināja pieaugums gan uzņēmumu, gan privātpersonu finansēšanā. Kopējā kredītportfeļa pieaugumu sekmēja uzņēmumu finansēšana, patēriņa kreditēšana un līzings, skaidro K. Jakubovska.
Savukārt depozītu apjoms samazinājās par 4%. Mājsaimniecību depozītu apjoms uzrādīja spēcīgu pieaugumu, savukārt uzņēmumu depozītu apjoms nedaudz mazinājās.
Iepriekš veikto kredītu uzkrājumu atbrīvošanas neto summa deviņos mēnešos sasniedza 3 miljonus eiro (2016. gada attiecīgajā periodā tā bija 1 miljons eiro). Atzīmēts, ka kredītu kvalitāte saglabājas spēcīga.
Tīrie procentu ienākumi 2017.gada pirmajos deviņos mēnešos palielinājās par 1%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2016.gadā. Bankā to galvenokārt saista ar kreditēšanas apjomu palielināšanos.
Tīrie ienākumi no komisijas maksām ir palielinājušies par 6%, pateicoties klientu lielākai aktivitātei pakalpojumu lietošanā.
Kopējie izdevumi palielinājās par 2%. To galvenokārt ietekmēja ar regulējumiem saistīto izmaksu pieaugums.
Bankā norāda, ka turpinās klientu digitālās aktivitātes palielināšanās - gada laikā mobilās lietotnes aktīvo klientu skaits ir gandrīz dubultojies. Smart-ID ieviešana šī gada pirmajā ceturksnī tiek vērtēta kā veiksmīga. Septembrī Smart-ID lietotāju skaits Swedbank klientu vidū pārsniedza 100 000, kas ir par 27 000 vairāk nekā jūnijā, un pieslēgumu skaits ar Smart-ID ceturkšņa laikā sasniedza 3,3 miljonus.