Swedbank peļņa 2019.gada 1.ceturksnī, salīdzinot ar to pašu periodu pirms gada, ir pieaugusi līdz 29 miljoniem eiro, ko banka skaidro ar lielāku bankas klientu ekonomisko aktivitāti un attiecīgi arī lielākiem bankas ieņēmumiem.Pērn attiecīgajā periodā bankas peļņa sasniedza 27 miljonus eiro.
Tīrie procentu ienākumi, salīdzinot ar pērnā gada 1.ceturksni, pieauga par 6%, ko sekmēja kredītportfeļa izaugsme. Kredītportfelis palielinājās par 5%, ko nodrošināja pieaugums kā uzņēmumu, tā mājsaimniecību kredītportfelī. Noguldījumu apjoms pieauga par 1%.
Tīrie komisiju ienākumi palielinājās par 5%, salīdzinot ar tādu pašu laika posmu pērn. Pieaugumu sekmēja augstāka aktivitāte karšu un maksājumu jomā, kas kompensēja zemāku aktivitāti ieguldījumu pārvaldīšanā. Tikmēr pārējie ienākumi palielinājās par 15%, galvenokārt pateicoties lielākiem ienākumiem apdrošināšanas jomā.
Kopējie izdevumi gada laikā ir pieauguši par 3%, ko visbūtiskāk ietekmēja augstākas personāla izmaksas un ieguldījumi digitālajos risinājumos. Kredītu kvalitāte saglabājas augsta, iepriekš veikto uzkrājumu atbrīvošanai nedrošajiem kredītiem sasniedzot 1 miljonu eiro.
«Gads ir sācies ar strauju izaugsmi gan Latvijas ekonomikai kopumā, gan Swedbank. Uzņēmumi un arī privātpersonas iegulda attīstībā vairāk nekā līdz šim – gada pirmajos trīs mēnešos teju 1000 uzņēmumi ir saņēmuši Swedbank finansējumu biznesa attīstībai, savukārt vairāk nekā 900 ģimenes ir izmantojušas iespēju iegādāties jaunu mājokli. Salīdzinot ar tendencēm pirms gada, novērojam, ka nu jau lielākā daļa klientu izmanto iespēju savas finanses vadīt ar viedtālruņa palīdzību – Swedbank mobilo lietotni regulāri izmanto 400 tūkstoši klientu,» stāsta Swedbank vadītājs Latvijā Reinis Rubenis.