Jaunākais izdevums

Par elektroniskajiem sakariem sūdzas par 70% vairāk «Zinot, ka pieaug konkurence elektronisko sakaru jomā, klienti paliek izvēlīgāki un vairāk vērtē saņemto pakalpojumu kvalitāti un rēķinus,» Db sacīja Latvijas Telekomunikāciju asociācijas izpilddirektors Jānis Lelis.

Pirms pāris gadiem klienti šajā jomā nebija tik aktīvi, taču šobrīd situācija ir mainījusies. To apliecina Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) iesniegto pretenziju skaits. No janvāra līdz oktobrim PTAC ir saņēmis 98 sūdzības par elektronisko sakaru pakalpojumiem un 38 sūdzības par elektronisko sakaru pakalpojumu līgumiem.

Neesi abonents? Piesakies uz 2 nedēļu testa abonementu šeit!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Strauji audzis sūdzību skaits par aviopakalpojumiem un distances līgumiem

Žanete Hāka, 20.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2017.gada pirmajos 9 mēnešos Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir izskatījis 2383 patērētāju sūdzības un sniedzis 29 165 konsultācijas, informē PTAC.

Salīdzinot ar pagājušā gada attiecīgo periodu (1829 sūdzības), izskatīto sūdzību skaits ir palielinājies par 544 sūdzībām, jeb 30,3%. Šajā periodā visvairāk sūdzības (1241) ir saņemtas par līguma noteikumiem neatbilstošiem pakalpojumiem. Par iegādātā līguma noteikumiem neatbilstošām precēm saņemtas 555 sūdzības un par komercpraksi, reklāmu un e-komerciju saņemtas 237 sūdzības. Izskatot saņemtās sūdzības, 465 lietās rasts pozitīvs risinājums patērētājiem.

Pakalpojumu segmentā 2017.gada pirmajos 9 mēnešos saņemtas par 89,76% vairāk sūdzības nekā iepriekšējā gadā. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu ievērojami ir audzis sūdzību skaits par avio pakalpojumiem- 568 sūdzības, kas ir par 210,38%, jeb 385 sūdzībām vairāk nekā pagājušajā gadā šajā laika periodā. Tik lielam sūdzību skaita kāpumam PTAC var minēt vairākus iemeslus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

PTAC pirmajā pusgadā visvairāk sūdzību saņēmis par SEB banku

LETA, 30.07.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajā pusgadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemta 161 rakstveida sūdzība par finanšu pakalpojumiem, no tām desmit saņemtas par AS SEB banka darbību, informēja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Ilze Žunde.

Deviņas sūdzības PTAC bija saņēmis par AS Citadele Banka un AS Swedbank. Kopumā par kredītiestāžu darbību PTAC saņēma 68 sūdzības, no tām par netaisnīgiem līguma noteikumiem cilvēki ir sūdzējušies 23 gadījumos, bet par negodīgu komercpraksi saņemtas piecas sūdzības.

Tikmēr par apdrošinātāju darbību kopumā saņemtas desmit sūdzības, no tām visvairāk - trīs - sūdzību iesniegts par AAS Baltikums darbību. Divas sūdzības saņemtas arī par apdrošinātājiem AAS ERGO Latvija un BTA Insurance Company SE, tostarp par netaisnīgiem līguma noteikumiem sūdzība iesniegta vienā gadījumā.

Kā skaidroja PTAC, par negodīgu komercpraksi sūdzības nav saņemtas, toties par citām problēmām - apdrošināšanas atlīdzības izmaksas atteikumu, apdrošināšanas atlīdzības lietas izskatīšanas novilcināšanu - bija iesniegtas deviņas sūdzības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Jauni spēles noteikumi preču un pakalpojumu starpniecības pakalpojumu piedāvāšanai interneta platformās

Rolands Valdemārs, zvērināts advokāts, BDO Law, Zvērinātu advokātu birojs, 02.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nenoliedzami, ka pēdējās desmitgades viena no aktuālākajām komercapgrozības tendencēm ir tirgus digitalizācija. Strauji attīstoties moderno tehnoloģiju laikmetam, radikāli mainījušies patērētāju ieradumi dažādu preču un pakalpojumu izvēlē un iegādē.

Vēl pirms pārdesmit gadiem ceļotāji iegādājās viesnīcu pakalpojumus uz vietas viesnīcā, aviobiļetes lidostu kasēs, apdrošināšanas polises apdrošinātāju vai brokeru birojos, sadzīves preces veikalos.

Šobrīd šādu preču un pakalpojumu iegāde norit internetā, jeb e-komercijas vidē, kur iespējams piedāvāt gan zemākas cenas, jo iespējams ietaupīt uz administratīvajām tirdzniecības izmaksām, gan ietaupīt laiku vēlamās preces un pakalpojuma iegādē, jo patērētājam ar distances līguma palīdzību iespējams pie pirkuma tikt vien pāris mirkļos. Saprotams, ka patērētājs, veicot pirkumus internetā, tāpat kā klātienes pirkumos vēl arvien vēlas izmantot savas iespējas salīdzināt cenas, izvelēties sev nepieciešamas preces īpašības, lai atrastu sev izdevīgāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai sūdzību skaita samazināšanās liecina par situācijas uzlabošanos apdrošināšanas nozarē?

Juris Stengrevics, LTAB valdes priekšsēdētājs, 23.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā informējām, ka OCTA nozare pērn strādājusi ar 4,5 miljonu EUR zaudējumiem, turklāt negatīva bilance vērojama jau piekto gadu pēc kārtas. Asā konkurence apdrošināšanas sabiedrību starpā, salīdzinoši ierobežotais tirgus un citi faktori spiež apdrošinātājus OCTA segmentā strādāt ar zaudējumiem. Tomēr jau sesto gadu novērojama arī kāda visnotaļ pozitīva tendence, kas liek domāt, ka OCTA nozarē, par spīti neiepriecinošajai finanšu situācijai, notiek tirgus sakārtošanās un tās dalībnieki aizvien vairāk rūpējas par savu personisko, kā arī nozares reputāciju kopumā.

Runa ir par sūdzībām, kas skar apdrošinātāju pieņemtos lēmumus, un kuras Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) izskata, sniedzot atbildi un savu vērtējumu par situāciju. LTAB atzinumam ir rekomendējošs raksturs, taču apdrošināšanas sabiedrības vairākumā gadījumu ņem vērā LTAB viedokli!

Ja aplūkojam statistiku par pēdējiem 10 gadiem, tad varam redzēt, ka 2014.gadā sūdzību procents pret visiem apdrošināšanas gadījumiem ir bijis 0,65% (32419 apdrošināšanas gadījumi; 211 sūdzības). Pirmo reizi kopš 2008.gada šis īpatsvars ir samazinājies zem 0,7%, turklāt jāatzīmē, ka tas ir arī zemāks par pēdējo desmit gadu vidējo sūdzību īpatsvaru pret apdrošināšanas gadījumiem (0,74%). Interesanti, ka arī kopējais sūdzību skaits (211) pērn ir bijis zemākais kopš 2006.gada. Kopējais saņemto sūdzību skaits, salīdzinot ar 2013.gada 12 mēnešiem, ir samazinājies par 17,6% (2013.gada 12 mēnešos tika saņemtas 256 sūdzības). Tai skaitā par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem tika saņemtas 103 sūdzības, kas ir par 34,0% mazāk nekā 2013.gada 12 mēnešos (2013.gada 12 mēnešos – 156 sūdzības).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušais 2020.gads neapšaubāmi paliks atmiņā, kā gads, kurā Covid-19 pandēmija rādīja patērētājiem vēl neredzētus izaicinājumus - ceļojumu un pasākumu masveida atcelšana, ienākumu samazināšanās, būtiski ierobežojumi tirdzniecībai tradicionālajos veikalos - tie ir tikai daži šādu izaicinājumu piemēri, norāda Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija.

Šie apstākļi ievērojami ietekmēja Latvijas Patērētāju interešu aizstāvības asociācija (LPIAA) saņemto sūdzību struktūru, lai arī kopumā saņemto sūdzību skaits palika nemainīgs.

LPIAA 2020.gadā kopumā saņēma 823 sūdzības un jautājumus.

Visvairāk sūdzību tika saņemtas par patēriņa precēm (437 jeb 53,10%), vispārējiem pakalpojumiem (94 jeb 11,42%), pasta un elektronisko komunikāciju pakalpojumiem (90 jeb 10,94%) un atpūtas pakalpojumiem (42 jeb 5,10%).

Tādējādi, salīdzinot ar iepriekšējo gadu ievērojami pieauga sūdzību skaits pasta un elektronisko pakalpojumu jomā - 2019.gadā tika saņemtas 50 šādas sūdzības, bet 2020.gadā jau 90 sūdzības.

Lielākais pieaugums procentu izteiksmē tika novērots atpūtas pakalpojumu (t.sk. tūrisms, koncerti, izrādes u.c.) jomā, kurā saņemtas 42 sūdzības, iekams 2019.gadā saņemtas tikai 8. Turpretī, jomās, kurās LPIAA tradicionāli saņem daudz sūdzību - patēriņa preces un vispārējie pakalpojumi - sūdzību skaits ir samazinājies. Piemēram, attiecībā uz patēriņa precēm 2019.gadā tika saņemtas 450 sūdzības, bet 2020.gadā tādas bija 437. Savukārt, attiecībā uz vispārējiem pakalpojumiem 2019.gadā saņemtas 143 sūdzības, bet 2020.gada - tikai 94.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumos problemātiskākās nozares joprojām ir būvniecība, informācijas tehnoloģiju (IT) joma, apsardze, pārtikas iepirkumi, autotransports, kā arī medicīnas jomas iepirkumi, sacīja IUB vadītājs Artis Lapiņš.

"Tā sauktais Top5, kas ir arī diezgan nemainīgs laika gaitā, ir būvniecība, IT joma, apsardze, pārtikas iepirkumi, autotransports, arī medicīnas jomas iepirkumi. Tās ir topa jomas, kurās visvairāk strīdu nonāk pie mums izskatīšanā. Tas ir arī saistīts ar šo jomu iepirkumu apmēru un šo jomu nozīmību tautsaimniecībā kopumā. Ar šīm nozarēm arī visvairāk strādājam," teica Lapiņš.

Viņš stāstīja, ka katru gadu apmēram 50% no IUB saņemtajām sūdzībām ir pamatotas. "Ja skatās kopumā, tad gadu no gada šis rādītājs ir apmēram 50 pret 50. Ir, protams, nelielas atšķirības pa gadiem. Ja 2019.gadā pamatoti bija 56% sūdzību, tad šogad līdz šim brīdim pamatotas ir 48% no izskatītajām sūdzībām. Taču jāņem vērā arī tas, ka izskatīto sūdzību skaits nav tas pats, kas saņemto sūdzību skaits. Saņemto sūdzību ir vairāk, taču apmēram 30% sūdzību jau tiek atsijātas pašā sākumā līdz izskatīšanai, piemēram, nav iemaksāts depozīts vai sūdzībai nav pat pamatojuma, vai citi aspekti, kuru dēļ saskaņā ar likumu mēs drīkstam nepieņemt sūdzību izskatīšanai. Tie ir kādi 30%, kas jau pašā sākumā tiek atsijāti," teica IUB vadītājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

KPMG Baltic jāiesniedz detalizēts aprēķins par Krājbankas aktīvu samazinājumu

Elīna Pankovska, 24.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa daļēji apmierinājusi Rīgas domes sūdzību un maksātnespējīgās a/s Latvijas Krājbankas maksātnespējas administratoram līdz 24. Aprīlim jāiesniedz tiesai detalizēts aprēķins par bankas aktīvu samazinājumu no pagājušā gada nogales līdz šā gada marta beigām, DB pastāstīja administrtora pārtsāvis Oskars Fīrmanis.

Viņš arī norādīja, ka tiesa noraoidījusi RD sūdzību daļā, kurā tika lūgts administratoram izklāstīt detalizētu aprēķinu par sev aprēķināto atlīdzību. Nākamā tiesas sēde notiks 25.aprīlī.

Rīgas apgabaltiesair uzklausījusi visus sūdzību iesniedzēju pārstāvjus. Savukārt jautājums par bankrota procedūras uzsākšanu tiesā vēl nav skarts. Jāatgādina, ka kopumā tiesā bija iesniegtas desmit sūdzības, kuras iesnieguši gan bankas kreditori, gan, piemēram, bankas bijušais īpašnieks Vladimirs Antonovs, kurš pats gan tiesā Latvijā ierasties nevar, bet viņu pārstāv zvērināts advokāts Viesturs Zauls.

Tiesaiepriekš izklāstīja iesniegto sūdzību būtību un ļāva plašāk izteikties pašiem sūdzību iesniedzējiem un viņu pārstāvjiem. Lielākajā daļā sūdzību tika norādīts, ka bankas administrators neesot sniedzis pieprasīto informāciju, tādējādi liedzot iespēju interesentiem pienācīgi sagatvot iesniedzamos sanācijas plānus, kā arī tika pārmests, ka administrators sev jau izmaksājis atlīdzību aptuveni 650 tūkst. Ls apmērā. Sūdzībās arī tiek apšaubīta Krājbankas administratora darbība atbilstoši likumam, kā arī sūdzību iesniedzēji pārmet darbošanos savās interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Iedzīvotāji par dzelzceļa pārvadājumiem sūdzas mazāk

Žanete Hāka, 12.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) par dzelzceļa transporta pasažieru pārvadājumu nozarē sniegtajiem pakalpojumiem tika saņemtas četras sūdzības, kas ir mazāk nekā 2013. gadā, informē SPRK.

Savukārt AS Pasažieru vilciens ir saņēmis 51 sūdzību, kas kopumā ir par 70% mazāk nekā 2013. gadā.

SIA Gulbenes - Alūksnes bānītis un SIA LDZ Cargo 2014.gadā sūdzības par sniegtajiem dzelzceļa pasažieru pārvadājumiem nav saņēmušas.

Regulatorā par dzelzceļa transporta pasažieru pārvadātāju sniegtajiem dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojumiem joprojām tiek saņemts neliels skaits sūdzību, jo pasažieri savus priekšlikumus un sūdzības adresē tieši pārvadātājiem. Saņemtās sūdzības tiek izskatītas un analizētas, sūdzību iesniedzējiem sniedzot skaidrojumus un atbildes pēc būtības. Sūdzībās minētie trūkumi un nepilnības tiek novērstas, ievērojot pārvadātāja finansiālās un tehniskās iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Visvairāk sūdzību elektronisko sakaru jomā regulators saņēmis par Tele2 un IZZI

Sanita Igaune, 29.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā visvairāk sūdzību elektronisko sakaru jomā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēmusi par Tele2, kam seko IZZI un Lattelecom, liecina regulatora apkopotie dati par saņemtajām sūdzībām.

IZZI, sadarbojoties ar SPRK, ir pazaudējis savu līdera pozīciju sūdzību skaita ziņā, preses konferencē norādīja regulatora vadītājs Valdis Lokenbahs. Viņš arī atgādināja, ka 2010.gadā daudz sūdzību bija arī par Viasat, bet pērn tas ir kardināli mainījies un kopumā netika iesniegta neviena pretenzija par minēto komersantu.

Savukārt attiecībā uz Tele2, SPRK Elektronisko sakaru un pasta departamenta Pakalpojumu kvalitātes nodaļas vadītājs Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks paskaidroja, ka sūdzības par operatoru pārsvarā tika iesniegtas pirmajā pusgadā un par rēķina formu. To Tele2 atrisināja, pēc konsultācijām ar SPRK.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visbiežāk sūdzas par elektronisko sakaru pakalpojumu sniedzēju rēķiniem un līguma nosacījumiem

Žanete Hāka, 10.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir apkopojusi informāciju par elektronisko sakaru pakalpojumu lietotāju iesniegtajām sūdzībām 2016.gadā, informē SPRK.

Aizvadītajā gadā SPRK saņēma un sniedza atbildes uz 71 sūdzību. Pretēji līdzšinējiem gadiem, 2016. gadā vērojams sūdzību skaita pieaugums, lielākoties – par rēķiniem un līguma nosacījumiem.

Laika posmā no 2009.gada līdz 2015.gadam pakalpojumu lietotāju sūdzību skaits pakāpeniski samazinājās, tomēr 2016.gadā vērojams sūdzību skaita pieaugums.

Izvērtējot sūdzību iemeslus, SPRK konstatēja, ka saņemto lietotāju sūdzības galvenokārt bija par abonentu rēķiniem un tarifu piemērošanu, līgumiem un pakalpojumu kvalitāti.

Izvērtējot 2016.gadā saņemtās sūdzības pēc sniegto pakalpojumu veida, vērojams, ka lielākais skaits sūdzību tika iesniegts par interneta pakalpojumu un balss telefonijas pakalpojumu mobilā tīklā. Salīdzinoši daudz sūdzību saņemts arī par televīzijas programmu izplatīšanu pakalpojumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru vilciens megalīgumu ar CAF parakstīs mēneša laikā; pirmo vilcienu redzēsim 2013. gadā

Māris Ķirsons, 25.10.2011

AS "Pasažieru vilciens" valdes priekšsēdis Nils Freivalds piedalās AS "Pasažieru vilciens" rīkotajā preses konferencē Rīgas Centrālajā dzelzceļa stacijā uz perona, kurā informē par jauno vilcienu iegādes tālāko gaitu.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs atļāvis a/s Pasažieru vilciens slēgt līgumu ar konkursā uzvarējušo Spānijas Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S.A. (CAF), un, kā šorīt preses konferencē informēja Pasažieru vilciens valdes priekšsēdētājs Nils Freivalds, līgums tiks parakstīts aptuveni mēneša laikā.

Tādējādi noslēdzas teju divus gadus ilgušais jaunu pasažieru vilcienu iepirkuma konkurss, kurā bez sūdzībām IUB ir notikusi arī Pasažieru vilciena (PV) valdes nomaiņa, veiktas vairākārtējas konkursa nolikuma izmaiņas.

Šobrīd sākts darbs pie dokumentācijas, lai vilcienus iepirktu.

Pirmais testa vilciens Latvijā varētu nonākt 2013. gadā, bet regulārus pārvadājumus ar jaunajiem vilcieniem var gaidīt 2014. gadā.

Konkursa pirmajā kārtā pieteicās trīs pretendenti -CAF (Spānija), a/s RVR sadarbībā ar Bombardier un Stadler Bussnang AG (Šveice). Visi pretendenti ieguva tiesības startēt otrajā kārtā. Tiesa, vienam pretendentam RVR sadarbībā ar Bombardier tiek izvirzīts nosacījums, proti, RVR sadarbības partnerim Bombardier būs jāuzņemas atbildība par iepirkuma līguma izpildi. Otrajā kārtā savu piedāvājumu iesniedza tikai CAF.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vertigo no veiksmes un tiesnešu neatkarība

Dmitrijs Skačkovs, zvērināts advokāts, 10.08.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā diskusijas par tiesnešu neatkarību pārņēma Latvijas publisko telpu, bet, diemžēl, koncentrējās ap personālijām un konfliktu starp varas atzariem. Tomēr, praksē gūtie novērojumi liecina, ka problēmas saknes ir dziļākas.

Tiesu varas neatkarību nevar garantēt nekāds, pat progresīvs, ideāls regulējums, ja pašiem tiesnešiem nebūs gribas un apņēmības pildīt savus amata pienākumus tā, kā melns uz balta rakstīts likumā: neatkarīgi, pakļaujoties tikai likumam, sargājot cilvēka pamattiesības. Un, protams, šāda tiesnešu nostāja bez ierunām būtu jārespektē visām ietekmīgām un mazāk ietekmīgām iestādēm.

Lai arī būtu netaisnīgi apgalvot, ka visi izmeklēšanai labvēlīgi tiesnešu lēmumi ir nepamatoti pēc būtības, vai nekad un neviens izmeklēšanas tiesnesis nav apmierinājis procesā iesaistītās personas tiesiski pamatotu sūdzību, tomēr līdz iepriekš aprakstītajai ideālajai situācijai Latvijas Republikas tiesām joprojām ir ļoti tālu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) noraidījis Spānijas uzņēmuma «Patentes Talgo S.L.» («Talgo») sūdzību par AS «Pasažieru vilciens» elektrovilcienu iepirkumu un atļāvis slēgt līgumu ar Čehijas uzņēmumu «Škoda Vagonka» («Škoda»), liecina IUB publicētais Iesnieguma izskatīšanas komitejas lēmums.

IUB vadītāja Dace Gaile norādīja, ka «Talgo» vairs šajā iepirkumā «uz tā paša pamata» sūdzību iesniegt nevar.

«Es vairs nevaru iedomāties, ko viņi [«Talgo»] vēl varētu izdomāt,» teica Gaile, piebilstot, ka, protams, šo lēmumu vēl var pārsūdzēt tiesā.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) aģentūrai LETA pauda gandarījumu par to, ka «esam pavirzījušies soli tuvāk jaunu elektrovilcienu iegūšanai».

Arī viņš atzina, ka vēl ir iespējams pārsūdzības tiesā, «bet šis ir labs solis uz priekšu, lai mēs šos vilcienus iegūtu».

Lēmumā teikts, ka «Talgo» iesniegums par «Pasažieru vilciena» rīkotās sarunu procedūras rezultātiem ir nepamatots, tāpēc nav pamata atcelt šo lēmumu. IUB atļāvis «Pasažieru vilcienam» slēgt iepirkuma līgumu ar sarunu procedūrā «Piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegāde un personāla apmācība» izraudzīto uzvarētāju «Škoda» un atstājis spēkā iepirkuma komisijas lēmumu par sarunu procedūras rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lembergs cer uz vairākiem simtiem tūkstošu sterliņu mārciņu no prasītājiem Anglijas tiesā

LETA, 27.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ventspils mērs Aivars Lembergs (Latvijai un Ventspilij) saistībā ar tiesvedību Anglijas tiesā cer no prasītājiem saņemt tiesāšanās izdevumu un zaudējumu kompensāciju vairāku simtu tūkstošu sterliņu mārciņu apmērā.

Kā šodien preses konferencē informēja Lembergs, lēmumam par kompensācijas apmēru vajadzētu būt zināmam aptuveni desmit dienu laikā pēc 19.jūnija, kad Anglijas un Velsas Apelācijas tiesa noraidīja Antonio Gramsci Shipping Corporation un 29 citu AS Latvijas kuģniecība (LK) meitassabiedrību iesniegto apelācijas sūdzību strīdā ar Lembergu par frakts līgumu, atkārtoti apstiprinot, ka pret viņu celtā prasība ir nepamatota un izbeidzama Anglijas tiesas jurisdikcijas neesamības dēļ.

«Pirmās instances tiesā es uzvarēju kompāniju Vitol šajā prasībā, viņi tiesas lēmumu pārsūdzēja apelācijas instances tiesā, un apelācijas instances tiesa arī viņu apelācijas sūdzību noraidīja. Jāsaka, ka tiesa bija plānota divas dienas, bet notika dažas stundas. Apelācijas instances tiesa trīs tiesnešu sastāvā pēc tam, kad bija noklausījusies prasītāju argumentus, noklausīšanos pārtrauca, jo uzskatīja par bezjēdzīgu tērēt laiku un klausīties vēl manus advokātus. Tiesa uzreiz turpat tiesas zālē pieņēma lēmumu, ka apelācijas sūdzība tiek noraidīta. Tas, protams, prasītājam bija milzīgs šoks, jo viņi domāja, ka divas dienas varēs skalot smadzenes tiesnešiem, bet no tā nekas neiznāca,» norādīja Lembergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Jaunais Publisko iepirkumu likums – kādas izmaiņas gaidāmas?

Finanšu ministrijas Juridiskā departamenta vecākā eksperte Līga Neilande, 16.01.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2016. gada 15. decembrī Saeima pēdējā jeb trešajā lasījumā ir apstiprinājusi jauno Publisko iepirkumu likumu. Paredzams, ka jaunais likums spēkā stāsies nākamā gada 1. martā.

Pēdējos gados iepirkumu joma ir būtiski mainījusies, un pamats tam ir ne tikai jaunās Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas publisko iepirkumu jomā, bet arī tiekšanās uz vēl labāku pārvaldību, administratīvā sloga mazināšanu un publisko resursu efektīvāku izmantošanu. Šīs pārmaiņas nav iespējamas bez publiskās pārvaldes un uzņēmēju savstarpējās uzticēšanās. To, ka savstarpējās sadarbības un uzticības līmenis ir jāaudzē, apliecina arī pasūtītāju un uzņēmēju karstās diskusijas jaunā Publisko iepirkumu likuma pieņemšanas procesā par likuma piemērošanas sliekšņiem, piegādātāju izslēgšanas gadījumiem un to pārbaudes veidiem, papildu publicitātes pasākumiem lielākas atklātības nodrošināšanai un citiem jautājumiem, kur šobrīd abpusēju drošības sajūtu var panāk tikai ar papildu pienākumu veikšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Sākusies sūdzību iesniegšana par lidostas Rīga daudzmiljonu iepirkumu konkursu

Gunta Kursiša, 10.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuviešu uzņēmums, kas iepriekš izsniedza Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB) sūdzību par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu, Kauno Tiltai nav mierā arī ar Starptautiskās lidostas Rīga izsludināto daudzmiljonu konkursu par būvdarbu veikšanu lidostas infrstruktūras attīstību. Tāpat sūdzību iesniegusi arī pašmāju personu apvienība CFB SIA Binders un SIA Arčers, liecina informācija IUB.

Kā jau ziņots, lidostas Rīga infrastruktūras rekonstrukcijas darbus plānots uzsākt jau šogad, un tiem kopumā paredzēts tērēt gandrīz 67 miljonus latu. Projektu paredzēts pabeigt nākamgad, kad ir arī jāpārsertificē lidostas skrejceļš.

Informācija IUB liecina, ka patlaban vēl nav noslēgts neviens no izsludinātajiem ieprikumu konkursiem saistībā ar lidostas infrastruktūras attīstību.

Ar Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda atbalstu izsludinātais konkurss «Starptautiskās lidostas Rīga infrastruktūras attīstība: būvdarbu veikšana» tika izsludināts pērnā gada decembra beigās, un šā gada 3. februārī par to sūdzību iesniedza Latvijas uzņēmums a/s A.C.B., kas vēlāk sūdzību atsauca. Šā gada 8. februārī Valsts a/s Starptautiskā lidosta Rīga veica grozījumus izsludinātajā konkursā, tomēr jau aprīļa sākumā sūdzību par konkursu iesniedza CFB SIA Binders un SIA Arčers, un tajā pašā dienā arī a/s Kauno Tiltai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Apdrošināšanas brokeriem uzdos uzlabot sūdzību izskatīšanas procesu

Žanete Hāka, 03.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu ikviena apdrošināšanas starpnieku pakalpojumu saņēmēja tiesības sūdzību iesniegšanas un izskatīšanas procesā, kā arī sūdzību izskatīšanas efektivitāti un savlaicīgumu, Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) veikusi 85 apdrošināšanas un pārapdrošināšanas brokeru sabiedrību neklātienes pārbaudes.

Komisijas pārstāvji skaidro, ka Apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpnieku darbības likums nosaka, ka rakstveida informācijai par sūdzību izskatīšanas procedūru jābūt brīvi pieejamai pakalpojumu sniegšanas vietā un mājas lapā internetā, ja sabiedrībai tāda ir izveidota. Tāpat apdrošināšanas un pārapdrošināšanas starpniekam ir pienākums sniegt rakstveida atbildi uz klienta sūdzību viena mēneša laikā no sūdzības iesniegšanas dienas.

Pēc pārbaudes secināts, ka no visām brokeru sabiedrībām, kurām ir izveidotas mājas lapas (59 brokeru sabiedrības), 41 brokeru sabiedrība nodrošina informāciju par klientu sūdzību izskatīšanas procedūru atbilstoši likuma prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Atkal sūdzas par Valsts kases IT iepirkumu

Gunta Kursiša, 19.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts kase vēl joprojām nevar noslēgt izsludināto iepirkumu kokursu par tiešsaites datu apmaiņas sistēmas AZAS disku masīvu iegādi. Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) februāra sākumā jau apturēja Valsts kases iepirkumu, tai izskaidrojot, ar ko nodarbojas kompānija IBM un liekot vēlreiz izvērtēt iesniegtos piedāvājumus, taču divas sūdzības iesniegtas arī par jaunajiem konkursa rezultātiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krājbankas administratoram pārmet ieinteresētību un nekompetenci

Elīna Pankovska, 20.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien vēl nesāka skatīt par maksātnespējīgu atzītās a/s Latvijas Krājbanka bankrota lietu. Tiesa izskatīja vairākus lūgumus un pēc būtības sāka skatīt virkni iesniegto sūdzību, kas tiesā iesniegtas saistībā ar Krājbankas administratora - SIA KPMG Baltics un tā pilnvaroto personu maksātnespējas administratora Jāņa Ozoliņa- rīcību, kurās tika lūgts atcelt to no administratora pienākumiem.

Kopumā tiesā iesniegtas desmit sūdzības, kuras iesnieguši gan bankas kreditori, gan, piemēram, bankas bijušais īpašnieks Vladimirs Antonovs, kurš pats gan tiesā Latvijā ierasties nevar, bet viņu pārstāv zvērināts advokāts Viesturs Zauls.

Tiesa izklāstīja iesniegto sūdzību būtību un ļāva plašāk izteikties pašiem sūdzību iesniedzējiem un viņu pārstāvjiem. Jāmin gan, ka šajā sēdē to paspēja tikai daļa, un 23. Aprīlī lietas izskatīšana turpināsies. Lielākajā daļā sūdzību norādīts, ka bankas administrators neesot sniedzis pieprasīto informāciju, tādējādi liedzot iespēju interesentiem pienācīgi sagatvot iesniedzamos sanācijas plānus, kā arī tika pārmests, ka administrators sev jau izmaksājis atlīdzību aptuveni 650 tūkst. Ls apmērā. Sūdzībās arī tiek apšaubīta Krājbankas administratora darbība atbilstoši likumam, kā arī sūdzību iesniedzēji pārmet darbošanos savās interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Par OCTA lēmumiem šogad saņemtas 63 sūdzības; varēs sūdzēties LTAB mājaslapā

Žanete Hāka, 23.05.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ātrāk izvērtētu apdrošināšanas sabiedrību pieņemto lēmumu pamatotību atlīdzību izmaksu lietās un rīcības atbilstību OCTA likumam, Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) ir ieviesis iespēju autoīpašniekiem sūdzību iesniegt LTAB mājas lapā, informēja biroja pārstāvji.

Sūdzību iesniegumā autoīpašniekiem būs jānorāda sūdzības iesniedzēja dati, informācija par ceļu satiksmes negadījumu (CSNg), dati par iesaistītajiem transportlīdzekļiem, kā arī sūdzības būtības apraksts. Tāpat ir iespēja pievienot visus dokumentus, kas ir sūdzības iesniedzēja rīcībā un kuri attiecas uz konkrēto CSNg.

Saskaņā ar LTAB OCTA nozares pirmā ceturkšņa rādītājiem, šī gada pirmajos trīs mēnešos kopsummā par apdrošināšanas sabiedrību pieņemtajiem lēmumiem saņemtas 63 sūdzības. Izvērtējot sūdzību skaitu pa gadiem, vērojams, ka sūdzību īpatsvars, kuras izskatot atzīts, ka apdrošinātāju pieņemtais lēmums ir nepamatots, svārstās robežās no 0,09-0,21% no visiem apdrošināšanas gadījumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Krājbankas administratoram pārmet ieinteresētību un nekompetenci

Elīna Pankovska, 23.04.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas apgabaltiesa šodien vēl nesāka skatīt par maksātnespējīgu atzītās AS Latvijas Krājbanka bankrota lietu. Tiesa izskatīja vairākus lūgumus un pēc būtības sāka skatīt virkni iesniegto sūdzību, kas tiesā iesniegtas saistībā ar Krājbankas administratora - SIA KPMG Baltics un tā pilnvaroto personu maksātnespējas administratora Jāņa Ozoliņa- rīcību, kurās tika lūgts atcelt to no administratora pienākumiem.

Kopumā tiesā iesniegtas desmit sūdzības, kuras iesnieguši gan bankas kreditori, gan, piemēram, bankas bijušais īpašnieks Vladimirs Antonovs, kurš pats gan tiesā Latvijā ierasties nevar, bet viņu pārstāv zvērināts advokāts Viesturs Zauls.

Tiesa izklāstīja iesniegto sūdzību būtību un ļāva plašāk izteikties pašiem sūdzību iesniedzējiem un viņu pārstāvjiem. Jāmin gan, ka šajā sēdē to paspēja tikai daļa, un 23. Aprīlī lietas izskatīšana turpināsies. Lielākajā daļā sūdzību norādīts, ka bankas administrators neesot sniedzis pieprasīto informāciju, tādējādi liedzot iespēju interesentiem pienācīgi sagatvot iesniedzamos sanācijas plānus, kā arī tika pārmests, ka administrators sev jau izmaksājis atlīdzību aptuveni 650 tūkst. Ls apmērā. Sūdzībās arī tiek apšaubīta Krājbankas administratora darbība atbilstoši likumam, kā arī sūdzību iesniedzēji pārmet darbošanos savās interesēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Samazinājies sūdzību skaits par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu pakalpojumiem

Žanete Hāka, 16.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma un sniedza atbildes uz 27 sūdzībām par ūdenssaimniecības un sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumu sniegšanu, informē SPRK. Salīdzinot ar 2013. gadu, sūdzību skaits ir samazinājies par 51%.

Par ūdenssaimniecības pakalpojumiem regulators 2014. gadā saņēma 21 rakstveida sūdzību un piecus elektroniskos sūtījumus. Savukārt par sadzīves atkritumu apglabāšanas pakalpojumiem regulators 2014.gadā ir saņēmis vienu rakstveida sūdzību.

Ūdenssaimniecības nozarē 26% jeb septiņas no saņemtajām sūdzībām saistītas ar jautājumiem par sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja rīcību saistībā ar noslēgtajiem līgumiem. Pārbaudot lietotāju sūdzībās minētos faktus, secināms, ka piecās sūdzībās skartie jautājumi nav Regulatora kompetencē. Ūdenssaimniecības nozarē 19% jeb piecas no saņemtajām sūdzībām saistītas ar jautājumiem par iesniegto ūdenssaimniecības pakalpojumu tarifu projektos iekļauto izmaksu pozīciju pamatotību. Lietotāju sūdzībās minētos faktus Regulators ir izvērtējis un secinājis, ka sabiedrisko pakalpojumu lietotājus neapmierina sabiedrisko pakalpojumu sniedzēju aprēķinātais tarifs par ūdenssaimniecības pakalpojumiem. Salīdzinot ar 2013.gadu, saņemto sūdzību skaits ir samazinājies par 11 sūdzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Visvairāk sūdzas par tradicionālā pasta pakalpojumiem

Žanete Hāka, 30.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn kopumā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) saņēma un izskatīja 27 sūdzības par pasta pakalpojumiem, kas ir vairāk nekā iepriekšējā gadā.

25 sūdzības saņemtas par tradicionālā pasta pakalpojumiem, viena – eksprespasta pakalpojumu. Salīdzinot 2014.gadu ar 2013.gadu, SPRK iesniegto sūdzību skaits par pasta pakalpojumiem ir palielinājies par astoņām sūdzībām, kas izskaidrojams ar to, ka pieaudzis lietotāju skaits iekšzemes un pārrobežu e-tirdzniecības pakalpojumiem.

Par universālā pasta pakalpojuma sniedzēja - valsts akciju sabiedrības Latvijas Pasts sniegtajiem pakalpojumiem saņemtas 23 sūdzības, par citu pasta komersantu sniegtajiem pakalpojumiem - trīs sūdzības. Viena sūdzība neattiecās uz SPRK kompetenci.

SPRK vērš uzmanību, ka sūtot vēstules, pakas, vai pasūtot preces internetā iedzīvotājiem ir ļoti precīzi jānorāda piegādes adrese.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par energoapgādes pakalpojumiem sūdzas mazāk

Žanete Hāka, 10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) ir saņēmusi un izskatījusi 78 patērētāju sūdzības energoapgādes pakalpojumu sniegšanas jomā, informē komisijas pārstāvji.

Salīdzinot ar 2012. gadu, sūdzību skaits vidēji ir samazinājies par 20% visās energoapgādes nozarēs – elektroapgādē, gāzes apgādē, kā arī siltumapgādē, liecina regulatora apkopotā informācija par saņemtajām sūdzībām 2013. gadā.

Lielākā daļa no saņemtajām sūdzībām bija nepamatotas, un 7% sūdzību jeb 5 sūdzības bija pamatotas.

Visvairāk aizvadītajā gadā iedzīvotāji ir izteikuši neapmierinātību par elektroapgādes nozares jautājumiem, un 3 no iesniegtajām sūdzībām ir bijušas pamatotas. Aktuālās tēmas bija elektroenerģijas uzskaite un norēķini, elektroapgādes kvalitāte un piegāde. Pēc regulatora aicinājuma ir atrisinātas vairākas problēmas, kas ir bijušas saistītas ar elektroenerģijas kvalitātes neatbilstību spēkā esošā standarta prasībām – veikta novecojuša sadales transformatoru maiņa, kā arī atjaunota elektroenerģijas piegāde.

Komentāri

Pievienot komentāru