Statoil Fuel & Retail Latvia ir mainījušies īpašnieki, izstrādāti un pārdošanā ieviesti jauni produkti, šobrīd tas sācis zīmola maiņu
Trīs gados Statoil Fuel & Retail Latvia pārtaps par Circle K. Uzņēmuma Biznesa atbalsta departamenta direktore Zanda Šmate ar DB dalās pieredzē par pārmaiņu vadību, lielākajiem riskiem un izaicinājumiem.
Kādas lielāka vai mazāka mēroga pārmaiņas ir notikušas Statoil Fuel & Retail Latvia?
Pēdējā laika lielākās pārmaiņas, kas ietver arī nosaukuma maiņu, sākās pirms trim gadiem, kad mainījās uzņēmuma īpašnieki – tagad uzņēmums ir daļa no liela Kanādas mazumtirdzniecības tīkla Alimentation Couche-Tard. Statoil Fuel & Retail ir vairāk nekā 100 gadu pieredze darbā ar naftas produktiem, bet Alimentation Couche-Tard – vairāk nekā 30 gadu pieredze mazumtirdzniecībā. Līdz ar to mainījās arī uzņēmuma darbības stils, stratēģija, organizatoriskā struktūra. Šajā gadījumā bija svarīgi no abiem uzņēmumiem, kuriem ir gara vēsture, labi prakses piemēri, sasniegumi utt., paņemt vērtīgāko un, saliekot kopā, gūt jaunas priekšrocības, un darboties vēl efektīvāk. Procesa būtiska daļa ir arī zīmola maiņa uz Circle K – viena globāla zīmola izveide palīdzēs sasniegt mērķus, stiprināt uzņēmuma kultūru un atvieglos arī pircēju ikdienu visā pasaulē. No mazāka mēroga pārmaiņām, kas tiek īstenotas krietni biežāk, jāizceļ, piemēram, nupat ieviestie jaunie hotdogi. Ieviešanas projekts ilga apmēram pusgadu, to vadīja par piedāvājumu atbildīgais kategoriju vadītājs, kurš meklēja iespaidus un jaunākās tendences starptautiskās ēdienu izstādēs, pēc tam kopā ar vietējiem profesionāļiem izstrādāja dažādus jaunā produkta variantus. Pēc tam šo variantu degustēšanā un izvēlē tika iesaistīti gan uzņēmuma darbinieki, gan klienti.