Audzējot apjomu par 300 tūkst. tonnu, Latvijas autopārvadātāji otrajā ceturksnī sasniedz 2,5 miljonu tonnu apgrozījumu.
Kopumā šā gada otrajā ceturksnī pārvadāti 13,5 miljoni tonnu autokravu, kas ir par 6% vairāk nekā pērn šajā laika posmā, tostarp 11 miljoni tonnu pārvadāts iekšzemē, liecina Centrālās statistikas pārvaldes dati (CSP).
Spriežot pēc izsniegto TIR grāmatiņu skaita un kārtējā iztrūkuma pārvadājumu atļauju jomā Krievijas virzienā, pieagumam bija jābūt vismaz 5 – 10% apmērā, DB atzina autopārvadātāju asociācijas Latvijas auto prezidents Valdis Trēziņš. Ja konteinerpārvadājumi no ostu termināliem uzņem apgriezienus, tad Eirozonā notiekošais liek sevi nedaudz manīt, ko vēl pastiprina asā autopārvadājumu konkurence, tā viņš. Jāpiebilst, ka CSP datus iegūst, izlases veidā apsekojot kravas automašīnas, līdz ar to tie var arī nebūt pilnībā objektīvi, uz ko ir norādījuši arī pārvadātāju pārstāvji.
Eksporta kravu pārvadājumi veido 1,1 milj. t , kas ir par 2% vairāk nekā pērnā gada otrajā pusgadā. Visstraujāk kāpuši importa kravu pārvadājumi – par 39,9%, veidojot 600 tukst. t. Savukārt kravu pārvadājumi ārvalstīs sasniedza 800 tūkst. tonnu, pieaugot par 14,2%.
36,3% jeb 4,9 milj. t no ar autotransportu pārvadāto kravu kopapjoma veidoja metālu rūdas un citi ieguves rūpniecības un karjeru izstrādes produkti un kūdra, 16,7% (2,3 milj. t) – lauksaimniecības, medniecības un mežsaimniecības produkti, zivis un citi zvejniecības produkti, bet 7,8% (1,1 milj. t) – pārtikas produkti, dzērieni un tabaka.