Pasaulē

SsangYong Motor sāga tuvojas noslēgumam

Valdis Vikmanis, 07.06.2010

Jaunākais izdevums

Dienvidkorejas autobūves uzņēmumu SsangYong Motor vēlas iegādāties septiņi pretendenti, atsaucoties uz personu, kas ir iepazinusies ar pretendentiem, ziņo The Financial Times.

Portāls norāda, ka iegādāties finanšu grūtībās nonākušo SsangYong Motor vēlas Francijas autoražotājs Renault sadarbībā ar Japānas kompāniju Nissan Motor, Indijas kompānija Mahindra & Mahindra, vietējā investīciju kompānija Seoul Invest, kāds privātais investīciju fonds un kompānija YoungAn Ha, kurai pieder autobusu ražotne.

Tirgus analītiķi norāda, ka SsangYong Motor cena varētu būt robežās no 300 miljoniem ASV dolāru līdz 500 miljoniem ASV dolāru.

Atgādinām, ka SsangYong 2009. gada sākumā tiesā iesniedza bankrota pieteikumu un lūdza aizsardzību no kreditoriem, lai glābtu uzņēmumu no bankrota.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Plāno pārņemt bankrotējušo Ssangyong Motor

Lelde Petrāne, 23.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mahindra&Mahindra, Indijas lielākais SUV ražotājs, parakstījis sākotnēju vienošanos pārņemt lielāko daļu bankrotējušā Dienvidkorejas konkurenta Ssangyong Motor, ziņo BBC.

Sīkāka informācija par Mahindra investīciju netiek atklāta, bet analītiķi lēš, ka 50% akciju varētu maksāt aptuveni 418 miljonus ASV dolāru.

Par Ssangyong, kas arī ražo SUV, esot interesējušies arī citi autoražotāji, tai skaitā Francijas Renault.

Ssangyong paziņojumā norādīts: «Mēs dodam pārņemšanas kandidātam [Mahindra&Mahindra] ekskluzīvas tiesības attiecībā uz sarunām, un neiesaistīsimies jebkādās ar pārņemšanu saistītās aktivitātēs ar trešo pusi.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korejiešu SsangYong ar jaunu sparu meties laist tautās jaunus krosoverus, no kuriem pilsētas kompaktais censonis Tivoli ir ne tikai svaigākais, bet arī iekārojamākais izstrādājums

Jāatgādina, ka pirms pašmāju dižķibeles SsangYong zīmols bija gana labi pazīstams arī Latvijā, par spīti vienkāršajam un, var pat teikt, neglītajam dizainam. Piemēram, 2007./2008. gadā uz tā brīža vispārējās līksmības un šķietamas pārticības fona arī SsangYoung markas apvidniekiem bija savi pircēji. Prieka mirklis gan bija gaužām īss, jo globālās krīzes ietekmē 2009. gadā SsangYong pats stāvēja uz sabrukuma sliekšņa, un diez kā būtu izvērtusies kompānijas tālākā nākotne, ja korejiešu ražotāju nebūtu nopircis indiešu gigants Mahindra & Mahindra Limited.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Ja pircēja uzdevums ir tikt pie salīdzinoši lēta pilsētas auto un akūto vajadzību sarakstā ir priekšpiedziņa, benzīnmotors komplektā ar automātisko pārnesumkārbu, Tivoli ir pareizais pirkums. Vienīgā obligātā prasība, – pircējam jābūt apveltītam ar drosmi pamēģināt kaut ko jaunu. Kas atiecas uz Tivoli dizainu, tas ir kļuvis krietni labāks, nekā bija iepriekšējo gadu SsangYong, piemēram, uz apvidnieka Actyon vai lielā minivena Urodius fona Tivoli ir īsts skaistulis, tomēr Tivoli pilsētiņa Itālijā, no kā aizgūts modeļa nosaukums, gan ir ievērojami skaistāka. No otras puses, Nissan Juke daudzi vēl aizvien uzskata par neglīteni, taču tas nav traucējis tirdzniecības rezultātiem. Pats galvenais, ka tehniski un visādi citādi Tivoli ir tipisks krosoveru saimes produkts, kas apveltīts ar visām vajadzīgām prasmēm un dotumiem, lai sacenstos ar Nissan Juke & Co. Saviem izmēriem tam ir ērts salons četriem pasažieriem. Otrajā rindā varēs bez bailēm ielocīties arī garāka auguma pasažieri, un viņu galvas nedursies griestos. Negaidīti ērti ir priekšējie sēdekļi ar solīdu sānu noturību. Arī 423 litru lielais bagāžas nodalījums ir pieskaitāms pie pozitīvajām īpašībām. Vienīgi cietā plastmasa salona apdarē nav augstākā kaluma. Uz stūres rata uzvilktā ekoāda būs tik slidena, lai pēc vecās šoferu modes pirms brauciena nāktos saspļaut saujās, citādi jau pie pirmā pagrieziena Tivoli stūres rats var izšļukt no rokām. Toties var izvēlēties dažādu krāsu salikumus iekštelpas noformējumam, tostarp par papildu samaksu Tivoli virsbūvi var nokrāsot divos toņos. Šajā gadījumā jumts un sānu spoguļu korpusi tiek nokrāsoti citādi, nekā pārejā virsbūve. Ielūkojoties Tivoli cenas lapā, ir skaidrs, ka nekas uz šīs pasaules nav par velti. Bāzes modeļa cena ir 14 290 eiro, kas ir samērīga, bet ne pati zemākā cena starp savas klases brāļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidkorejas autobūves uzņēmums SsangYong Motors apturējis automašīnu piegādes Krievijas tirgum, šādu lēmumu skaidrojot ar Krievijas rubļa vērtības kritumu, teikts uzņēmuma paziņojumā.

SsangYong automašīnas uz Krieviju netiek piegādātas jau kopš janvāra.

Uzņēmuma pārstāvji norāda, ka uzņēmums plāno palielināt pārdošanas apjomu Eiropā un Ķīnā, tādējādi kompensējot Krievijas tirgus zaudēšanu.

Pagājušajā gadā SsangYong eksports uz Krieviju samazinājās par 41% - līdz 21 258 automašīnām.

SsangYong ir Dienvidkorejas ceturtais lielākais autoražotājs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Candy Crush Saga izstrādātājs IPO laikā piesaista 500 miljonus dolāru

Žanete Hāka, 26.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātājs King Digital Entertainment sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistījis 500 miljonus ASV dolāru, raksta Wall Street Journal.

Kopumā pārdoti 22,2 miljoni kompānijas akciju.

Vienas akcijas cena noteikta 22,5 dolāri, kas ir pa vidu sākotnēji noteiktajam cenas diapazonam – 21 līdz 24 dolāriem.

Uzņēmuma akcijas trešdien sāks tirgot Ņujorkas biržā.

Pārdodot akcijas, 350 miljonus ASV dolāru piesaistījis King un 150 miljonus dolāru – iepriekšējie investori, kā, piemēram, privātā kapitāla kompānija Apax Partners LLP.

Kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plaši zināmās mobilās spēles Candy Crush Saga izstrādātāja King Digital Entertainment akcijas cena pēc tirdzniecības sesijas sākuma Ņujorkas biržā saruka par 15%, liecina Reuters dati.

King sākotnējā publiskā piedāvājuma (IPO) laikā piesaistīja aptuveni 500 miljonus ASV dolāru, piedāvājot akciju par 22,5 dolāriem, kas ir vidējā atzīme sākotnēji noteiktajā cenas diapazonā.

King akcijas cena tirdzniecības sesijas sākumā maksāja 20,5 dolārus un tad saruka līdz 19,08 dolāriem par akciju.

Db.lv jau rakstīja, ka, kaut arī Candy Crush Saga ir kļuvusi iecienīta visā pasaulē, un pagājušajā mēnesī ik dienas piesaistīja 97 miljonus lietotāju, King nesastapās ar tik lielu investoru interesi, kā iepriekš citas interneta kompānijas, piemēram, Facebook un Twitter. Pieprasījums pēc šo uzņēmumu akcijām bija tik liels, ka tās pārdeva akcijas par augstāku cenu nekā sākotnēji tika plānots.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo telefonu spēles Candy Crush Saga veidotāja King Digital Entertainment akcijas cena otrajā dienā pēc tirdzniecības sākšanas biržā turpinājusi sarukt.

King akcijas cena pirmajā dienā nogāzās par 16%, un nākamajā dienā saruka par 2,68%.

Tādējādi tas ir lielākais no jauna biržā iekļauta ASV uzņēmuma akcijas cenas kritums pēdējo četru mēnešu laikā. Jāatzīmē, ka kompānija IPO laikā akcijas piedāvāja lētāk nekā tā lielākie konkurenti.

Kā skaidro Sica Wealth Management eksperti, akcijas cenas kritumu veicināja investoru bažas, ka Candy Crush popularitāte drīz izgaisīs, un uzņēmums vairs negūs tik lielus ienākumus. Viņi skaidro, ka daudzi ieguldītāji domāja, ka pēc biržas atvēršanas akcijas cena pēc inerces ies uz augšu, taču tas nenotika, un, ja tas nenotiek, visticamāk, kāpumu nevar gaidīt, tādēļ daudzi slēdz pozīcijas pēc iespējas ātrāk, lai minimizētu zaudējumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar jaunā "SĀGA" tirdzniecības centra atvēršanu rudenī tiks izveidotas ap 500 jaunas darba vietas, kas kopā ar blakus esošo "IKEA" tirdzniecību centru veidos jaunu darījumu centru Rīgā.

Jaunā centra attīstībā plānots ieguldīt aptuveni 68 miljonu eiro lielas investīcijas.

"Neskatoties uz pandēmijas radītajiem riskiem, mēs kā investori un attīstītāji pieņēmām lēmumu turpināt projektu iepriekš noteiktajā laika grafikā un apjomā. Šis, līdzīgi kā citi lieli investīciju projekti Latvijā, šobrīd silda ekonomiku un jau būvniecības stadijā nodrošina darbavietas un saimniecisko apriti daudziem lieliem un maziem uzņēmumiem. Tomēr pēc atvēršanas rudenī tam būs vēl lielāka pozitīva ietekme uz vietējo ekonomiku, pateicoties atvērto veikalu, biroju, sporta un veselības klasteru, restorānu halles, pirmsskolas iestādes radītajām darbavietām un papildu nomaksātajiem nodokļiem valsts budžetā," lēš SIA "VPH Latvia" direktors Juris Barkāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar pamatakmens ieguldīšanu jaunā SĀGA tirdzniecības centra pamatos, paziņoti pirmie tā nomnieki – Būvniecības ABC, Jysk un Rimi hipermārkets. Jaunā centra attīstībā plānots ieguldīt aptuveni 68 miljonus eiro lielas investīcijas.

SĀGA dzīvesstila tirdzniecības centrs koncentrēsies uz četriem galvenajiem segmentiem: mājlietām, precēm ikdienas vajadzībām, sportu un izklaidi. SĀGA mājlietu segmentā nozīmīgi nomnieki būs veikali Būvniecības ABC un Jysk. Savukārt ikdienas preču segmentā – Rimi hipermārkets.

Tirdzniecības centrs apvienos iepirkšanos, atpūtu, sportu un biroju centru, kā arī papildu iespējas, par kurām tiks paziņots vēlāk. Savukārt «Food Hall» koncepts ar restorāniem un kafejnīcām balstīsies uz meistarību un vietējo piedāvājumu.

SIA VPH Latvia direktors Juris Barkāns informē, ka šobrīd paralēli tirdzniecības centra būvniecībai kā stratēģiskais partneris SĀGA koncepta attīstīšanā ir piesaistīts «Colliers International». Tā vadībā notiek aktīvs darbs nomnieku piesaistē, starp kuriem būs arī Latvijā jauni zīmoli. J. Barkāns arī norāda, ka šī projekta īstenošanā ir izveidota attīstītāju un būvniecības komanda ar starptautisku pieredzi, kuras uzdevums ir kopīgiem spēkiem īstenot Latvijai jaunu konceptu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan vēl pirms trim dienām Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) apgalvoja, ka a/s Latvijas Krājbanka maksātnespējas administratora kandidāta amatam izvirzītā Aigara Lūša reputācija ir nevainojama, šovakar viņa kandidatūra tomēr tika atsaukta.

Komisija izvirzīja A. Lūša kandidatūru administratora amatam, jo uzskatīja šo kandidātu par profesionāli atbilstošu, taču pēc tam tika saņemta papildu informācija no tiesībsargājošajām institūcijām, un šī kandidatūra tika atsaukta, teikts komisijas paziņojumā.

Saņemtā informācija ir saistīta ar izvirzītā kandidāta reputāciju, kā arī sabiedrības pastiprināta uzmanība šim aspektam apgrūtinātu maksātnespējas procesa veiksmīgu gaitu, kas ir būtiski, lai realizētu visas kreditoru intereses. Ņemot vērā, ka tiesībsargājošo institūciju sniegtā informācija ir klasificēta, tad papildu komentāri publiski par to netiks sniegti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Krājbankas administratora amatam virza Intu Goldmani

Elīna Pankovska, 12.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) iesniegusi Rīgas apgabaltiesā lūgumu lemt par Inta Goldmaņa apstiprināšanu par a/s Latvijas Krājbanka maksātnespējas procesa administratoru. Kā arī komisija novērsusi maksātnespējas pieteikumā konstatētās nepilnības un iesniegusi visus nepieciešamos tulkojumus maksātnespējas pieteikumam, DB informēja FKTK pārstāve Agnese Līcīte.

Jāatgādina, ka iepriekšējā maksātnespējas administratora kandidāta Aigara Lūša kandidatūra tika atsaukta. Komisija izvirzīja A. Lūša kandidatūru administratora amatam, jo uzskatīja šo kandidātu par profesionāli atbilstošu, taču pēc tam tika saņemta papildu informācija no tiesībsargājošajām institūcijām, un šī kandidatūra tika atsaukta, teikts komisijas paziņojumā.

Saņemtā informācija ir saistīta ar izvirzītā kandidāta reputāciju, kā arī - sabiedrības pastiprinātu uzmanību šim aspektam apgrūtinātu maksātnespējas procesa veiksmīgu gaitu, kas ir būtiski, lai realizētu visas kreditoru intereses. Ņemot vērā, ka tiesībsargājošo institūciju sniegtā informācija ir klasificēta, tad papildu komentāri publiski par to netiks sniegti. DB jau vēstīja, ka Aigars Lūsis pirms dažiem gadiem ar citu maksātnespējas lietu saistītā kriminālprocesā desmit dienas pavadījis apcietinājumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Toyota apturēs ražošanu piecās Eiropas rūpnīcās

Jānis Rancāns, 13.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānas autobūves kompānija Toyota īslaicīgi apturēs ražošanu piecās Eiropas rūpnīcās, sakarā ar to, ka tai ir samazinājušies detaļu piegāžu apjomi no Japānas, vēsta AFP.

Ražošana tiks apturēta rūpnīcās Anglijā, Turcijā, Francijā, Polijā un Velsā. Pārtraukumi ilgs dažas dienas laikaposmā no 21. aprīļa līdz 2. maijam. «Lai gan lielākā daļa mūsu detaļu nāk no Eiropas piegādātājiem, pateicoties notikumiem Japānā, mēs saskaramies ar traucējumiem piegāžu ķēdē,» skaidroja Didjē Leruā (Didier Leroy), kompānijas Toyota izpilddirektors.

Minētās autoražotnes ir – Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) Bērnastonā, Anglijā; Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) Adapazari, Turcijā; Toyota Motor Manufacturing France (TMMF) Onēnā, Francijā. Lēmums skar arī dzinēju ražotnes – Toyota Motor Industries Poland (TMIP) Jelčlaskovicē, Polijā, un TMUK Engine Plant Dīsaidā, Velsā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Rūpnīcai Laiko Mālpilī atrasts investors no Dānijas

Elīna Pankovska, 29.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mēbeļu rūpnīcu Laiko Mālpilī iegādājusies Dānijas koka mēbeļu ražošanas kompānija Kvist. Jaunais investors jau tuvākajā laikā plāno atsākt ražošanu un atjaunot darba vietas, DB informēja Swedbank pārstāve Kristīne Jakubovska.

«Savas pastāvēšanas laikā mūsu kompānija spēlējusi nozīmīgu lomu gan Dānijas, gan arī starptautiskajā mēbeļu industrijā. Iegādājoties Saga grupas rūpnīcu Mālpilī, veicam investīcijas ražošanā ar pievienoto vērtību, kas būs arī pilnībā orientēta uz eksportu,» stāsta Kvist valdes priekšsēdētājs Maikls Kvists. Jāpiebilst, ka Mēbeļu ražošanas kompānijas Kvist Industries pirmā tās ražotne dibināta 1896. gadā.

Arī Swedbank izsaka gandarījumu, ka investora atrašanas process ir veiksmīgi noslēdzies. Atslēgas kritērijs investora piesaistē bijis ražošanas atsākšana un spēja to veiksmīgi darīt ilgtermiņā, nodrošinot darba vietas un pievienoto vērtību reģionam, norāda bankas valdes loceklis Daniils Ruļovs. Rūpnīcas investoru atlasei Swedbank piesaistīja korporatīvo finanšu konsultāciju uzņēmumu Behrens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Rīgas un Stopiņu novada robežas uzsākta jauna dzīvesstila tirdzniecības centra būvniecība ar līdz šim Latvijai unikālu konceptu – vietu, kas apvienos iepirkšanos ar atpūtu, sportu un biroju centru. Jaunā centra nosaukums būs «Sāga», un tas atradīsies iepretim IKEA tirdzniecības centram.

Jaunā centra attīstībā plānots ieguldīt aptuveni 68 miljonu eiro lielas investīcijas.

Šim tirdzniecības centram būs vairāki segmenti. Pirmkārt, veikali mājai ar galveno fokusu uz precēm interjeram, dizainam un sadzīvei. Otrkārt, viens no vadošajiem zīmolu pārtikas veikaliem ar ikdienas nepieciešamības produktiem un citas ikdienas preču tirdzniecības vietas. Treškārt, sporta klasteris ar fitnesa klubu un atpūtas zonu ap dīķi. Ceturtkārt, izklaides un bērnu segments, kas nodrošinās saturīgu laika pavadīšanu ģimenēm iepirkšanās centrā. Starp vietējiem iepirkšanās veikaliem tiks izveidota «Street food» koncepta iela ar restorāniem un kafejnīcām. Plānots izveidot arī mūsdienīgu biroju centru ar iznomājamām platībām no 200 kv.m līdz 2000 kv.m.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vismaz daļa no Swedbank pārņemtās mēbeļu ražotājas Sāgas uzņēmumu grupas šogad varētu piedzīvot atdzimšanu, piektdien ziņo laikraksts Dienas bizness.

To laikrakstam atzinis Swedbank valdes loceklis Daniils Ruļovs, vienlaikus atklājot, ka šobrīd arvien vairāk investoru sāk izrādīt interesi gan par visiem kopā, gan atsevišķiem Sāgas uzņēmumiem. Grupa Sāga, kuru 2009.gadā piemeklēja smagas maksātspējas problēmas, ir sešu uzņēmumu apvienība ar 100% Latvijas kapitālu. Grupā, kuras izveide ar vienotu nosaukumu Saga Group tika pabeigta 2008. gadā, iekļauti uzņēmumi Laiko, Sāga, Tuko T, Chair Baltic, Saga logs un Druveli.

2009. gada septembrī SwedbankSāgas lielākais nodrošinātais kreditors «ieņēma» rūpnīcu Tukumā, ražotnē vairs neielaižot darbiniekus. Pēcāk šāda pārņemšana tika skaidrota ar aizdomām par uzņēmumu īpašnieku sākto shēmošanu, lai izvairītos no parādu atmaksas. Sāgas uzņēmumi Swedbank bija kopumā uzņēmušies kredītsaistības aptuveni 10 milj. eiro, bet kopējā parāda summa ir vēl lielāka, ieskaitot kavējuma naudas un soda procentus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums "Autobrava", kuram ir viens no lielākajiem autosaloniem Latvijā, ārkārtas situācijas apstākļos ir izveidojis tiešsaistes salona rīku, lai turpinātu klientiem nodrošināt automašīnu tirdzniecības pakalpojumus šai situācijai atbilstošā veidā.

Uzņēmuma valdes loceklis Ruslans Vlasjuks ir pārliecināts, ka jaunie apstākļi mainīs autosalonu nākotni, arī pēc krīzes arvien vairāk pārceļot pakalpojumus uz online vidi.

Uzņēmums desmit gadu laikā ir kļuvis par vienu no lielākajiem auto dīleriem Baltijā, pārstāvot tādus zīmolus kā "Hyundai", "SEAT", "JEEP", "FIAT", "FIAT Professional", "Alfa Romeo", "Suzuki", "Isuzu" un "SsangYong". Pērn uzņēmums pārdevis 700 jaunas un mazlietotas automašīnas.

"Lai nodrošinātu klientus ar nepieciešamo pakalpojumu klāstu, spējām ātri pielāgoties ārkārtas situācijai un operatīvi nomainījām klātienes salonu ar tikko izveidotu online salonu, kurā ikviens tiešsaistē var apskatīt automašīnas un uzdot mūsu ekspertiem jautājumus. Savukārt, ja ir interese par izmēģinājuma izbraucieniem, tad mēs, ievērojot visus nepieciešamos piesardzības pasākumus, vienojamies par individuālu laiku un vietu," skaidro R. Vlasjuks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kā gan citādi varētu nosaukt jauno korejiešu SsangYong Rexton, kas ir ideāla alternatīva tiem pircējiem, kam nepietiek naudas Toyota Landcruiser?

Šis korejietis ir milzīgs auto ar iespaidīgiem salona plašumiem, kam aizmugurē vēl paliks pāri 820 litru liels bagāžas nodalījums. Ja salonā pasažieru vietu skaits ir svarīgāks par bagāžnieka litriem, var pasūtīt arī trešo sēdekļu rindu. Glīts un funkcionāls vadības panelis ar negaidīti augstas izšķirtspējas 9,2 collu ekrānu. Noteikti gudrs pirkums tiem, kam vajag lielu apvidus auto par iespējami zemāko cenu. Rexton labi iederēsies pilsētvidē, taču vēl jo vairāk būs piemērots lauku dzīvei.

29 900 eiro ir zemākā cena, kas tiek prasīta par Rexton ar manuālo transmisiju. Par 34 900 eiro Rexton rīcībā esošais dīzeļmotors tiks sapārots ar automātu. Tam visam klāt Rexton pircējs iegūs līdz «zobiem apbruņotu» apvidnieku ar teju visu iespējamo aprīkojumu, kādu vien var vēlēties. Vēloties salonā iegūt trešo sēdekļu rindu, vajadzēs noskaitīt vēl 2000 eiro, bet arī 36 990 eiro nav tā summa, kas varētu nobiedēt šāda izmēra drosmīga apvidus auto pircēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Autobrava direktoru Andri Sivicki

Lelde Petrāne, 01.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild SIA Autobrava (FIAT, Alfa Romeo, JEEP, Hyundai, Isuzu, Suzuki, SsangYong un Seat autorizētais pārstāvis Latvijā) direktors Andris Sivickis. «Esam viens no jaunākajiem auto nozares uzņēmumiem Latvijā un 2015.gada oktobrī svinējām savu piecu gadu jubileju. Manā vadībā katru jaunu gadu attiecībā pret iepriekšējo noslēdzam ar vairāk nekā 40% vispārējā apgrozījuma apjomu pieaugumu. Esam komanda un savu rezultātu sasniedzam kopā,» stāsta uzņēmuma vadītājs.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

– Esmu kopā ar motorizēto tehniku no 14 gadu vecuma, kad sāku aizrauties ar kartingu. Nozares izvēle jau bija skaidra tajā mirklī. Un man vienmēr ir patikuši izaicinājumi un atrašanās ārpus komforta zonas. Uzsākot savas gaitas SIA Autobrava, pieņēmu dzīves izaicinājumu. Savukārt, par izaicinājuma dinamiku esmu atbildīgs pats un droši varu apgalvot, ka dinamikas netrūkst!

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Dānijas Nic. Christiansen Group kļūs par Honda importētāju Baltijas valstīs un Somijā

LETA, 09.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānijas kompānija Nic. Christiansen Group noslēgusi līgumu ar kompāniju Honda Motor Europe, lai no šā gada 31.marta kļūtu par Japānas kompānijas Honda automašīnu, motociklu un spēka produktu importētāju Baltijas valstīs, kā arī par automašīnu importētāju Somijā.

Honda gaida sadarbību ar Nic. Christiansen Group, mums turpinot attīstīt biznesu un apkalpojot klientu bāzi Baltijas valstīs un Somijā," norādīja Honda Motor Europe vecākais viceprezidents Filips Ross, piebilstot, ka kompānija gatavojas jaunu produktu laišanai tirgū, kur tuvāko mēnešu laikā nonāks jaunais Civic piecdurvju automašīnas modelis.

Savukārt Nic. Christiansen Holding ģenerāldirektors Nīlss Bertelsens sacīja, ka jau kādu laiku Baltijas valstis un Somija atrodas kompānijas stratēģiskajos plānos, jo šajā reģionā uzņēmums sagaida būtisku attīstību un izaugsmi tuvāko gadu laikā.

Kompāniju paziņojumā plašsaziņas līdzekļiem teikts, ka Nic. Christiansen Group 31.martā pārņems divas labi funkcionējošās pārdošanas organizācijas, kas bāzētas Tallinā un Helsinkos, atbildību par Honda automašīnu tirdzniecību un to rezerves daļu izplatīšanu, kā arī turpmāk kompānija būs atbildīga par motociklu, skrejriteņu un spēka produktu pārdošanu, servisu un rezerves daļu izplatīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Degvielas ekonomijai turpinot piesaistīt patērētājus, Toyota Motor Corp. Prius hibrīds augustā saglabājis savu līderpozīciju Japānas jaunu vieglo automobiļu tirgū piecpadsmito mēnesi pēc kārtas, ziņo MarketWatch.

Saskaņā ar Japānas Automobiļu dīleru asociācijas un Japānas Mini transportlīdzekļu asociācijas datiem augustā Japānā pārdotas 22 263 Prius automašīnas. Pārdošanai palīdzējuši nodokļu atvieglojumi un subsīdijas pircējiem, kas iegādājas videi draudzīgas automašīnas.

Honda Motor Co. Fit modelis ierindojies otrajā pozīcijā pēc pārdošanas apjomiem - augustā pārdotas 17 258 šādas automašīnas. Tālāk seko Daihatsu Motor Co. Tanto miniautomašīna - pārdoti 14 783 šādi transportlīdzekļi, un Suzuki Motor Corp. WagonR minivens - 13 455 transportlīdzekļi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

Latvijas iedzīvotāji pērn ASV akciju tirgū visvairāk pirkuši Apple akcijas

Db.lv, 27.06.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā gadā Latvijas iedzīvotāji tiešsaistes akciju tirdzniecības platformā "freedom24.com" visbiežāk iegādājušies tehnoloģiju uzņēmuma "Apple" akcijas.

Privāto investoru uzmanības lokā ir bijušas arī uzņēmumu "Virgin Galactic" un "Ford Motor" akcijas, kas popularitātes ziņā attiecīgi ierindojas otrajā un trešajā vietā starp pirktākajām akcijām.

Akciju tirdzniecības platforma "freedom24.com" eiropiešiem piedāvā tiešu piekļuvi Amerikas akciju tirgum un ir vienīgais "Nasdaq" biržā kotētais Eiropas brokeris.

Desmit uzņēmumu akcijas, kuras visvairāk 2021.gadā iegādājušies Latvijas privātie investori, bija "Apple", "Virgin Galactic", "Ford Motor", "Tesla", "Pfizer", "Palantir Technologies", "PayPal", AMD, "Roku" un "Coca-Cola".

Savukārt visvairāk Latvijas iedzīvotāji ir pārdevuši "Activision Blizzard", "Spirit AeroSystems", "Apple", "Ford Motor", "Salesforce", "Pfizer", "Bed Bath & Beyond", "Meta Platforms", "Virgin Galactic" un "Inovio Pharmaceuticals" akcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Nissan boss, visticamāk, pērn bijis pelnošākais vadītājs Japānā

Lelde Petrāne, 29.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāja Nissan Motor vadītājs Karloss Gosns pagājušajā gadā nopelnījis 982 miljonus jenu (12,1 miljonu ASV dolāru), iespējams, atkal kļūstot par vislabāk atalgoto vadītāju starp Japānas kompāniju bosiem, vēsta Reuters.

Piemēram, Sony vadītājs Hovards Stringers nopelnījis 863 miljonus jenu.

Gosna kopējais atalgojums pieaudzis par desmit procentiem, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, bet Stringera - par sešiem procentiem. Brazīlijā dzimušais francūzis un brits pērn bija vislabāk atalgotie vadītāji Japānas kompānijās.

Gosna atalgojums krietni pārsniedz pašmāju konkurentu Toyota Motor un Honda Motor vadītāju atalgojumu. Toyota prezidents Akio Tojoda gadā, kas noslēdzās martā, saņēmis 136 miljonus jenu, bet Honda vadītājs Takanobu Ito - 130 miljonus jenu.

Gosns atalgojuma līmeni Nissan pamato ar nepieciešamību piesaistīt talantīgus darbiniekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Hyundai Motor boss pērn nopelnījis 13 miljonus dolāru

Lelde Petrāne, 31.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvdidkorejas automašīnu ražotāja Hyundai Motor Co priekšsēdētājs Čangs Mong-Ku (Chung Mong-Koo) pagājušajā gadā kā atalgojumu saņēmis 14 miljardus Korejas vonu (13,09 miljonus ASV dolāru), ziņo Reuters.

Čangs Mong-Ku, autoražotāja dibinātāja dēls, saņēmis 5,6 miljardus vonu no Hyundai Motor un 4,2 miljardus vonu gan no tērauda ražošanas vienības Hyundai Steel Co, gan detaļu piegādātāja Hyundai Mobis Co Ltd, liecina biržai iesniegtā informācija.

Čangs Eui-sun (Chung Eui-sun), dibinātāja mazdēls, no Hyundai Motor saņēmis 1,8 miljardus vonu.

Salīdzinājumam - Ford Motor Co vadītājs Alans Mulalijs pagājušajā gadā atalgojumā saņēma 23,2 miljonus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Japānas autoražotāji atsauc 3,4 miljonus automašīnu

Žanete Hāka, 11.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četri Japānas autoražotāji, Toyota Motor Corp, Mazda Motor Co, Honda Motor Co un Nissan Motor Co, visā pasaulē atsaukuši 3,4 miljonus automašīnu, raksta Reuters.

Automašīnas tiek atsauktas, jo pastāv iespēja, ka negadījuma laikā priekšējā pasažiera gaisa spilvens ražošanas defekta dēļ var nepareizi atvērties, kā rezultātā tas var aizdegties vai arī ievainot pasažieri. Autoražotāji ir saņēmuši dažus ziņojumus par gaisa spilvenu defektiem, taču neviens cilvēks neesot ievainots.

Gaisa spilvenu piegādātājs ir otrs lielākais gaisa spilvenu un drošības jostu ražotājs pasaulē Takata Corp, kura akcijas cena pēc paziņojuma saruka par gandrīz 10%.

Šis ir lielākais atsaukto automašīnu apjoms kopš Toyota atsauca vairāk nekā 7 miljonus transportlīdzekļus pērnā gada oktobrī. Visas šoreiz atsauktās automašīnas ražotas 2000. gadā vai vēlāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bankas "Citadele" un "Luminor" ir vienojušās par sindicēto kredītu 34 miljonu eiro apmērā dzīvesstila tirdzniecības centra "Sāga" būvniecības finansēšanai.

Komerciālo nekustamo īpašumu attīstītājs VPH īstenotā tirdzniecības centra projekta kopējais finansējums ir 68 miljoni eiro.

Kopējais banku finansējums ir 34 miljoni eiro, no tā 19 miljoni eiro ir "Luminor" izsniegtais finansējums un 15 miljoni eiro - "Citadeles". Db.lv jau vēstīja, ka jaunais dzīvesstila tirdzniecības centrs atradīsies Stopiņu novadā līdzās lielveikalam IKEA, un tā kopējā platība būs 56 000 kvadrātmetru. Tirdzniecības centra koncepts paredz vietu, kas apvieno iepirkšanos ar atpūtu, sportu un biroju centru.

"Līdz ar "Sāgas" projektu "VPH" turpina aizsākto sadarbību ar IKEA franšīzes turētājiem, kas uzsākās ar tirdzniecības centra "Nordika" būvi līdzās IKEA veikalam Viļņā. Taču "Sāga" būs pusotru reizi lielāks par "Nordiku". Un, lai gan tajā būs vairāki no tiem pašiem uzticamajiem nomniekiem, kas "Nordikā", "Sāga" ieviesīs Latvijas tirgū pilnīgi jaunus zīmolu nosaukumus. Mēs esam gandarīti par sadarbību ar Citadeli un Luminor, kas ir mūsu uzticami ilgtermiņa sadarbības partneri būvniecības finansēšanā. Šoreiz mums bija arī unikāla obligāciju emitēšanas pieredze, lai līdzfinansētu "Sāgas" projektu. Te mūs konsultēja "Confidentus", kas bija obligāciju emisijas 11,4 miljonu eiro apmērā galvenais organizētājs," uzsver "VPH" nekustamo īpašumu būvniecības partneris un direktors Barijs Nabūrs (Barry Nabuurs).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rietumu Banka ir izsniegusi 48 miljonu eiro aizdevumu tirdzniecības centra “Sāga” īpašniekam – SIA “Riga Retail Park”. Tas ir viens no lielākajiem šī gada banku sektora darījumiem Latvijā. Kredītlīdzekļi ir paredzēti saistību refinansēšanai.

“Mēs esam veiksmīgi īstenojuši savu sākotnējo vīziju, izveidojot lielu iepirkšanās un dzīvesveida centru vietā, kur satiekas vairāki pilsētas rajoni un galvenās satiksmes maģistrāles. Mēs apkalpojam lielu Berģu, Sunīsu, Dreiliņu, Ulbrokas, Pļavnieku un citu Rīgas rajonu iedzīvotāju skaitu. Daudzās no šīm kopienām ir attīstītas jaunas mājokļu ēkas, tajās ir jaunas ģimenes un rosīga sabiedriskā dzīve. Finansējums vēl vairāk paaugstinās mūsu uzņēmuma finansiālo efektivitāti,” norāda “Riga Retail Park” valdes loceklis Barijs Nabūrs (Barry Nabuurs).

Kā atzīmē Rietumu Bankas valdes priekšsēdētāja Jeļena Buraja: “Šis darījums ir spilgts Latvijas biznesa atbalsta piemērs. Tirdzniecības centrs Sāga ir kļuvis par nozīmīgu daļu strauji augošajā Rīgas apkaimē un tuvējās apkārtnes iedzīvotāju ikdienā. Tā kvalitāte un pakalpojumu daudzveidība nodrošina stabilu perspektīvu izaugsmei, kas atspoguļos pakāpenisko dzīves līmeņa celšanos apkaimē, Rīgā un Latvijā kopumā. Mēs kā banka ar prieku finansējam šādus vērienīgus biznesa projektus ar labu menedžmentu un nākotnes potenciālu.”

Komentāri

Pievienot komentāru