Viens no Baltijā vadošajiem ēdiena un ēdiena piedevu ražotājuzņēmumiem Spilva 2006. gadā strādājis ar teju LVL 10 milj. lielu apgrozījumu. Tas sasniegts, attīstot produkcijas noietu kā pašmāju tirgū, tā eksporta valstīs, kāpinot ražošanas jaudu un radot piedāvājumu aizvien jaunos tirgus segmentos.
Saskaņā ar auditu Spilvas apgrozījums 2006. gadā sasniedzis LVL 9,7 milj. un gada laikā tas pieaudzis par 23%. Savukārt nodokļos pērn tika samaksāti LVL 1.6 miljoni.
Spilva apmierina pieprasījumu pēc produktiem bez konservantiem
2006. gadā Latvijas tirgū Spilvas apgrozījums pieaudzis par 20%. Lielākā daļa Spilvas produktu ir bez konservantiem. Pieaugums apliecina tendenci, ka Latvijā arvien vairāk tiek novērtēti un uzturā patērēti kvalitatīvi un konservantus nesaturoši produkti. "Diemžēl gan pašmāju, gan ārzemju ražotājiem Latvijā ir ļoti zems konservantus nesaturošu produktu piedāvājums, tāpēc mēs cenšamies aizpildīt šo nišu un patērētājus apgādāt ar produktiem bez konservantiem," stāsta Spilvas prezidente Lolita Bemhena.
Salīdzinot ar 2005. gadu, Krievijā, Lietuvā, Somijā un Igaunijā, uzsākot sadarbību ar pārtikas tirgotājiem Ukrainā un Īrijā pērn par 20% apgrozījums pieaudzis arī Krievijas tirgū. "Krievija pašlaik ir lielākais Spilvas produkcijas eksporta tirgus, taču, lai turpmāk vēl vairāk palielintu mūsu produkcijas noietu Krievijas tirgū, šī gada februārī piedalījāmies vienā no pasaules lielākajām pārtikas izstādēm "ProdExpo 2007", kurā iepazīstinājām arī ar tiem produktiem, kurus pašreiz vēl uz Krieviju neeksportējam. Tāpat līdztekus pētām arī iespēju Krievijā paplašināt darbību ne tikai tirgojot produkciju, bet arī uzsākot tajā ražošanu," skaidro Dana Erciņa, Spilva mārketinga un attīstības direktore.
Pieprasījums sasniedzis teju galējo robežu
2006. gadā Spilvas ražošanas apjoms pieaudzis par 6%. Šis skaitlis ir nepietiekams, jo pieprasījums katru gadu pēc Spilvas produkcijas pieaug arvien vairāk un drīz būs sasniedzis galējo robežu. Tāpēc, paralēli ražošanas kapacitātes celšanai, tiek domāts par ražotnes paplašināšanu, kā rezultātā Spilva jau ieguvuši atļauju jaunas ražotnes būvniecībai. "Ar šo celtniecības projektu ieguvēji būsim visi. Līdz ar ražotnes celtniecību sagaidāmi būtiski darba vides uzlabojumi, iespējas attīstīties un piedāvāt produktus jauniem tirgiem, kas pašreiz, mazo jaudu dēļ, nav iespējams," saka ēdienu un ēdiena piedevu ražotājuzņēmuma Spilva prezidente Lolita Bemhena.
Jauno ražotni plānots pabeigt tikai 2007.gada nogalē, tāpēc, lai spētu nodrošināt produkcijas pieprasījumu, Spilva jau pagājušajā gadā investēja līdzekļus jaunās ražošanas iekārtās, kas nodrošina ražošanas apjomu palielināšanos. Viena no jaunajām iekārtām, kas iegādāta, ir majonēžu ražošanas iekārta Koruma, ar kuru iespējams saražot pus tonnu majonēzes vienlaicīgi.
Tomēr uzņēmums domā ne tikai par jaunu ražošanas telpu, bet jaunu tirgus segmentu apgūšanu. Pērn Spilva to realizēja un spēra pirmos soļus Latvijā līdz šim tukšā ekskluzīvo ēdienu piedevu segmenta aizpildīšanā, uzsākot ražot četrus Premium mērču veidus. Tāpat pagājušā gadā Spilva ieguva arī ekskluzīvas tiesības uz Routin sīrupu izplatīšanu Latvijā un veiksmīgi apguva jaunu tirgus segmentu - Routin profesionālo sīrupu tirdzniecību.
Spilvas darbinieki - vienots un saliedēts kolektīvs
Par 2006.gadu veiktie aprēķini rāda, ka pērn Spilvā vidējais darbinieku skaits bijis 170, un visi darbinieki sevi pierādījuši kā vienotu un saliedētu kolektīvu. Proti, gada nogalē Spilvas darbinieki piedalījās Darbinieku viedokļu aptaujā 2006, kuras ietvaros viņi vērtēja uzņēmumu vairākās kategorijās. Ar uzrādītajiem rezultātiem Spilva spēja pārsteigt pat viena no lielākajiem uzņēmumiem Norvēģijā Orkla Group vadītājus, jo Spilvai bija viens no augstākajiem aptaujas apmeklētības rādītājiem - tajā bija piedalījušies 99% no visiem iespējamajiem aptaujas dalībniekiem! "Mani priecē iegūtie rezultāti, jo tie rāda, ka turpat visi Spilvā strādājošie atzīst izjusto lepnuma sajūtu, par darbību Spilvā, kā arī lielākā daļa darbinieku Spilvu vērtē arī kā konkurēt spējīgu uzņēmumu gan ar algām, gan ar savu atpazīstamību un vārdu," ar labajiem rezultātiem un saviem darbiniekiem lepojas Spilvas prezidente Lolita Bemhena.
Papildinformācija:
Margrieta Akmens, sabiedrisko attiecību konsultante.