Citas ziņas

Spices apgrozījums audzis par 6.1%

Madara Laicāne, 18.07.2008

Jaunākais izdevums

Tirdzniecības centra Spice apgrozījums 2008.gada 1.pusgadā ir pieaudzis par 6.1 procentu, sasniedzot 37.5 milj. latus. Savukārt Mēbeļu un interjera centra Spice apgrozījums attiecīgajā laika periodā bija 6.3 milj. lati, tādējādi kopējais tirdzniecības kompleksa Spice apgrozījums pirmajā pusgadā sasniedza 43.8 milj. latus.

Tirdzniecības centra Spice apmeklētāju plūsma pirmajos 6 mēnešos palielinājusies par aptuveni 10 procentiem, sasniedzot 3.5 miljonus pircēju (2007.gada attiecīgajā periodā – 3.2 miljoni pircēju). Būtiski pieaudzis arī kopējais pirkumu skaits – pirmajā pusgadā tika veikti 3.5 miljoni pirkumu (pieaugums par 17 procentiem, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu). Savukārt Mēbeļu un interjera centru Spice šajā periodā apmeklēja gandrīz 400 000 pircēju. Kopējais pirkumu skaits šajā centrā sasniedza 120 000.

Iveta Lāce, tirdzniecības kompleksa Spice direktore: "Neskatoties uz to, ka 2008.gada pirmais pusgads Latvijas ekonomikai ir bijis grūts un nopietns pārbaudījums, tirdzniecības centrs Spice ir turpinājis iesākto attīstību, labiekārtojot teritoriju, piedāvājot arvien jaunus zīmolus un veikalus. Lai arī kopējais apgrozījuma pieaugums nav bijis tik straujš kā pērn, kad tas sasniedza 47 procentus, tomēr, ņemot vērā pašreizējo ekonomisko situāciju, arī 6 procentu apgrozījuma pieaugums ir vērtējams pozitīvi.

Apmeklētāju plūsmas pieaugumu Spicē skaidroju ar pēdējā laikā īstenotajām pārmaiņām veikalu klāstā. Šogad savas durvis apmeklētājiem vēruši jaunie veikali – somu un aksesuāru veikals Kreicis, apģērbu veikals Esprit, kā arī apģērbu veikali Brax, Oasis, apavu veikals Hogl (Latvijā šie trīs zīmoli ir pārstāvēti tikai Spicē), specializēts bērnu mēbeļu veikals Kids&Colors. Savukārt krīze nekustamo īpašumu tirgū ir atstājusi iespaidu uz cilvēku pirkumiem, kas vairs tik aktīvi neiegādājas lietas mājokļa labiekārtošanai. Tomēr, neskatoties uz to, mēbeļu un interjera centrā pircēji pirmajā pusgadā ir iztērējuši vairāk kā 6 miljonus latu."

Visstraujāk – par 41.4 procentiem, salīdzinot ar 2007.gada 1.pusgadu, - ir pieaudzis apgrozījums kosmētikas preču grupā, tāpat ievērojami pieaudzis arī apgrozījums pakalpojumu grupā – par 20,1 procentu, kā arī dāvanu un ziedu grupā – par 13,1 procentu. Apgrozījuma kritums šajā pusgadā ir vērojams mājas preču grupā, kas saistīts ar vairāku mājas lietu veikalu pārvietošanu no tirdzniecības centra Spice uz mēbeļu un interjera centru (-20.9 procenti), kā arī juvelierizstrādājumu un optikas preču grupā – par 9.2 procentiem. Savukārt restorānu un kafejnīcu, kā arī apģērbu grupā apgrozījums nav būtiski mainījies.

I.Lāce: "Kopējais preču noiets nesamazinās, taču jaunās tendences pircēju paradumos atstāj iespaidu uz izvēlēto preču spektru un arī nedaudz ietekmē apgrozījumu, jo pircēji daudz rūpīgāk kā agrāk izvēlas preces, dodot priekšroku lētākām vai akcijas precēm. Pēdējā pusgada laikā cilvēki tik bieži neiegādājas arī tādas luksusa preces kā juvelierizstrādājumi, optika un elektropreces. Tajā pat laikā pirmajā pusgadā novērojams būtisks apgrozījuma pieaugums kosmētikas un skaistumkopšanas preču vidū. Tas skaidrojams ar sieviešu vēlmi pat grūtos laikos izskatīties labi, tāpēc mūsu dāmas ir gatavas taupīt un atteikties no daudzām lietām, bet ne no kosmētikas un skaistumkopšanas, kas ir labākais palīgs garastāvokļa uzlabošanai. Pateicoties pārdomātai Spices infrastruktūrai, kas ļauj ērti piebraukt un novietot stāvvietā automašīnas, arvien pieprasītāki kļūst arī t/c Spice pakalpojumi. Ņemot vērā pieaugošos sastrēgumus Rīgas centrā, domāju, ka tirdzniecības centra pakalpojumi gūs arvien lielāku popularitāti pircēju vidū.

Lai sekmīgi turpinātu Spices attīstību šogad, plānojam paaugstināt pircēju komforta līmeni. Strādājam pie ēkas un infrastruktūras labiekārtošanas, lai arvien prasmīgāk rūpētos par nomnieku, darbinieku un apmeklētāju labsajūtu."

Līdz šī gada beigām t/c Spice plānots atklāt arī jaunu restorānu – Dada, savukārt dāmas un kungus jau rudenī priecēs mūsdienīgs kosmētikas veikals Kolonna jaunā veidolā. Arī Mēbeļu un interjera centrs Spice atrodas nemitīgā attīstībā un seko līdzi tirgus pieprasījumam, piedāvājot arvien jaunus zīmolus un preču grupas. Tā jau tuvākajā laikā tiks atklāts veikals Abitare mēbeles, kurā varēs iegādāties unikālas mēbeles un interjera priekšmetus no visas pasaules, interjera veikals KA International, kas ir telpu dekorēšanas līderis Eiropā un Kitchen Ideal, kas pircējiem piedāvās iebūvētās virtuves un to tehniku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra Spice apgrozījums 2008. gadā ir pieaudzis par 2.5% un sasniedzis 80.1 milj. Ls.

Savukārt Mēbeļu un interjera centra Spice apgrozījums attiecīgajā laika periodā bija 12.8 milj. latu, tādējādi kopējais tirdzniecības kompleksa (t/k) Spice apgrozījums pagājušajā gadā sasniedza 92.9 milj. latu.

Pērn pieaugusi arī tirdzniecības centra Spice pircēju plūsma – kopumā 2008. gadā t/c Spice apmeklēja 8 miljoni pircēju jeb par 3.84% vairāk nekā 2007. gadā, kad centru apmeklēja 7.7 miljoni pircēju. Par 13% ir pieaudzis arī tirdzniecības centra Spice kopējais pirkumu skaits, kas pērn sasniedza 7.6 miljonus pirkumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašmāju bērnu apģērbu ražošanas uzņēmuma "Mini mode" īpašniece Kristīne Līpiņa sociālajā tīklā "Facebook" dalījusies rūgtā pieredzē sadarbībā ar tirdzniecības centru "Spice", kurš ārkārtas situācijas laikā nav nācis pretī ar īres maksas atvieglojumiem, bet tā vietā uzņēmumam vēl aprēķinājis sodu par līguma laušanu.

"T/c "Spice" veikals "Mini Mode" bija 15 gadus - no 2005. līdz 2020. Vēlos atzīmēt, ka šo 15 gadu laikā nekad, nevienu reizi nenokavējām rēķinu apmaksas termiņus. Tas nevienam nav noslēpums, ka šā gada pavasaris daudziem uzņēmumiem ir īpaši smags. Arī "Mini Mode" nav izņēmums. Laikā, kad ar visiem iespējamiem līdzekļiem sabiedrība tika aicināta palikt mājās, veikalam nevar klāties labi. Un tas ir pilnībā saprotami. Ārkārtas situācijai ieilgstot, cerējām ar t/c "Spice" vienoties par īres maksas atvieglojumiem, taču diemžēl "Spices" vadība nereaģēja uz mūsu rakstītajām vēstulēm un neatbildēja ne uz vienu no tām," klāsta uzņēmumā.

Pēcāk tomēr izdevies ar vadību sazināties telefoniski, saņemot skaidru centra nostāju: nekādu atvieglojumu nebūs, īre jāmaksā pilnā apmērā, un tā būs arī vēlāk - laikā, kamēr ekonomika atkopsies, nekādu atlaižu nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada pirmajā pusē Latvijā ievērojami palielinājies no ārvalstu tūristu pirkumiem iekasētais naudas apjoms, sasniedzot 46% pieaugumu attiecībā pret 2016.gada pirmo pusgadu, liecina Global Blue Latvija apkopotie dati.

Visaktīvāk iepirkušies viesi no Krievijas, ļaujot secināt, ka austrumu kaimiņvalsts iedzīvotāji ir pārvarējuši pērn novēroto nevēlēšanos tērēt naudu un atkal Rīgas apmeklējumu izmanto, lai iegādātos elektrotehniku, apģērbus, juvelierizstrādājumus un citas preces. Dati rāda, ka ievērojami audzis arī tālāku zemju iedzīvotāju Tax Free pirkumu apjoms, jo īpaši Izraēlas, Uzbekistānas un Ķīnas tūristu.

Tirdzniecības kompleksa Spice, kur tiek veikta vairāk nekā ceturtā daļa no visiem Latvijas Tax Free pirkumiem, apkopotā informācija liecina, ka šā gada pirmajā pusgadā vislielāko tūristu apmeklējuma pieaugumu piedzīvoja elektrotehnikas veikali. Tajos ieņēmumi no preču pārdošanas ārpus Eiropas Savienības mītošajiem pircējiem divkāršojušies un pat trīskāršojušies. Dubultojies arī juvelierizstrādājumu tirdzniecības apjoms, bet apģērbu veikalos apgrozījuma pieaugums atkarībā no zīmola svārstās 20-60% robežās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Spices apgrozījums sarucis par 21 miljonu Ls

, 09.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības komplekss Spice pērn strādājusi ar 71,7 miljonu Ls apgrozījumu, ieskaitot Spice Home apgrozījumu.

Gadu iepriekš t/c Spice apgrozījums bija 80,1 miljons Ls, bet Spice Home – 12,8 miljoni Ls, tādējādi kopējais apgrozījums 2008. gadā sasniedza 92,9 miljonus Ls.

Kompleksu pērn apmeklējuši 8,4 miljoni pircēju, bet 2009. gada pirkumus skaits t/k Spice (ieskaitot Spice Home) sasniedza 7,1 miljonus.

Spices direktore Iveta Lāce atzīst - laikā, kad mazumtirdzniecības nozare piedzīvojusi vairāk kā 30% kritumu, Spices rādītāji ir labi un stabili.

Uzņēmums plāno turpināt investīcijas kompleksa attīstībā. Šogad plānots pilnveidot Spices infrastruktūru, paplašinot kreiso pagriezienu un uzlabojot piekļūšanu kompleksam. Abus centrus - Spice Home un Spice – jau šogad iecerēts savienot ar gājēju celiņu. Tāpat tikšot paplašināts kompleksa piedāvājumu, šogad īpaši koncentrējoties uz tādu pakalpojumu kā dizaina, digitālās drukas, kopēšanas, graviera un foto darbnīcu atklāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centram "Spice" būs e-lapa, kurā pircēji varēs izvēlēties pirkumus no "Spices" veikaliem arī tiešsaistes režīmā - vai nu pasūtīt uz mājām, vai izvēlēties internetā un uz veikalu braukt jau pēc konkrēta pirkuma, pastāstīja tirdzniecības centra vadītāja Kadrija Pudova.

Viņa atklāja, ka darbs pie e-lapas izstrādes ir sākts jau iepriekš. Tiek strādāts arī pie "Spices" jaunās zīmola stratēģijas. "Tādēļ varētu teikt, ka šis periods [ārkārtējā situācija] mums ir nācis par labu, jo ir radījis nepieciešamību uz ļoti daudzām lietām paraudzīties citādāk," sacīja Pudova.

Savukārt mārketinga aktivitātes, kas bija plānotas pirms pandēmijas laika, nenotika. Līdz ar to "Spice" strauji pārstrukturējās. Piemēram, tirdzniecības centrs izlaida pirmo e-katalogu, kas pirms tam bija žurnāla formātā.

Tāpat "Spicē" ir jauns kampaņas "LetOut" formāts - lai izvairītos no cilvēku drūzmēšanās, tika rīkots izpārdošanas posms, kas ilgst četras dienas. Tāpat vairāk investēja mediju projektos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Spice esošajā veikalā Trend Express sestdien iebruka daļa piekaramo griestu, Db informēja tirdzniecības centra apmeklētājs. Pēc aculiecinieka teiktā, viena sieviete negadījumā cietusi, taču traumas nav bijušas veselībai bīstamas.

Spices sabiedrisko attiecību speciāliste Mudrīte Grundule informēja, ka Trend Exspress veikalā atsaitējies viens gabals piekaramo griestu un tie nokrituši, skarot veikala apmeklētāju. Cietusī pēc notikušā aizvesta uz pilsētas 1. slimnīcu, kur viņai sniegta neatliekamā medicīniskā palīdzība un pēc tam sieviete devusies mājup.

Pēc M. Grundules teiktā, veikala pārstāve sazinājusies ar cietušo un veikals gatavs segt izdevumus, kas radušies negadījuma dēļ. Šodien Spices tehniskais direktors tiksies ar Trend Express vadību, lai apzinātu situāciju un lemtu par turpmākajiem soļiem, lai līdzīga situācija neatkārtotos, sacīja Spices pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

No amata aizgājusi ilggadējā tirdzniecības kompleksa Spice vadītāja Iveta Lāce

Lelde Petrāne, 20.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējo tirdzniecības kompleksa Spice vadītāju Ivetu Lāci izpilddirektores amatā nomaina Kadrija Pudova. Jaunās vadītājas uzdevums būs turpināt audzēt tirdzniecības kompleksa apgrozījumu un strādāt pie jauniem attīstības projektiem, lai stiprinātu Spices pozīcijas Rīgas tirdzniecības centru vidū.

«Iveta vadījusi tirdzniecības kompleksu Spice kopš tā pirmsākumiem, izveidojusi Spice Home un veikusi vairākas kompleksa paplašināšanas kārtas. Esam ļoti pateicīgi par viņas veikumu Spices attīstīšanā kopš 2002.gada,» komentē tirdzniecības kompleksa Spice Padomes priekšsēdētājs, uzņēmuma vairākuma daļu īpašnieks un Kapitel valdes priekšsēdētājs Tāvi Ojala.

«Mums ir izdevies izveidot no citiem atšķirīgu, unikālu piedāvājumu, piesaistot daudzus zīmolus, kuru nav citos Latvijas tirdzniecības centros. Domāju, Spice ir savā līdz šim augstākajā attīstības punktā, un ir radīti visi priekšnosacījumi veiksmīgai izaugsmei nākotnē. Spicē darbojas stabila augstākā līmeņa vadības komanda, un tādēļ šis ir piemērots brīdis, lai es nodotu Spices vadības stafeti savai pēctecei, dodoties pretī jauniem personiskiem un karjeras izaicinājumiem,» vadības maiņu komentē Iveta Lāce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centrā Spice 9.martā tiek atklāts spāņu zīmola Massimo Dutti veikals, kas līdz šim Latvijā nav bijis pārstāvēts.

Ņemot vērā veiksmīgo zīmola veikala darbību Viļņā, tirdzniecības un izklaides centrā Akropolis, prognozējam, ka līdzīgus panākumus gūsim arī Rīgā, komentēja Aušra Tartiliene, Inditex ķēdes vadītāja Baltijas valstīs. Veikala izveidē investēti vairāk nekā 200 tūkstoši latu. Veikals būs 406 kvadrātmetrus plašs.

Massimo Dutti ir Inditex grupas zīmols. Tas izveidots 1985.gadā. Inditex grupa veikalu tīklu iegādājās 1991.gadā. Šobrīd ar 569 veikaliem šis zīmols ir pārstāvēts 52 valstīs.

Tirdzniecības centra Spice vadība informē, ka šogad šajā tirdzniecības kompleksā gaidāmi arī citi jaunumi. Piemēram, 15. martā plānots atvērt lielāko amerikāņu zīmola Tommy Hilfiger veikalu Latvijā. 2012.gada pavasarī t/c Spice atvērti Max Mara itāļu zīmola grupas brendu MAX&Co un iBlues vienīgie veikali Latvijā. 20.aprīlī durvis vērs britu apavu meistaru, zīmola Clarks monobrenda veikals. «Spicē vērojam lielu pieprasījumu kvalitatīvu un izsmalcinātu modes preču – apģērbu un apavu segmentā,» skaidroja Spices direktore Iveta Lāce.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nomniekam "Mini Mode" netika atteikta iespēja vienoties par atvieglotiem īres nosacījumiem. Jā, uzņēmums nesaņēma vēlamo atlaidi, jo, atbilstoši vienotai uzņēmuma politikai, nebija noteicošie kritēriji, lai tādu piešķirtu, tā uzņēmuma publiskoto pieredzi sadarbībā ar tirdzniecības centru "Spice", kurš ārkārtas situācijas laikā nav nācis pretī ar īres maksas atvieglojumiem, atspēko "Spices" direktore Kadrija Pudova.

"Nomnieks pēc sarunas ar mums, kur aicinājām izvērtēt situāciju, biznesa riskus un potenciālu, izvēlējās lauzt nomas līgumu. Mēs esam godīgs uzņēmums, tāpēc nevienam nomniekam netiek pieļauti īpašāki nosacījumu," piebilst K.Pudova.

Tirdzniecības centra vadītāja atzīst, ka, ņemot vērā ārkārtas situāciju Covid-19 pandēmijas laikā, nācies pieņemt vairākus smagus un nepopulārus lēmumus, lai radītu labvēlīgu biznesa vidi vairāk nekā 200 tirdzniecības centra nomniekiem. "Latvija ir viena no nedaudzām valstīm Eiropas Savienībā, kur tirdzniecības centri ir atvērti un var strādāt, nezaudējot saikni ar pircēju. Turpinot strādāt un meklēt risinājumus šādos apstākļos, lai saglabātu "Spices" ekonomisko vidi pēc iespējas funkcionējošu, mums visiem diemžēl ir jāuzņemas papildus riski un saistības," secina K.Pudova.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Rapsoil turpinās vēja stacijas projektu Liepājā

Vēsma Lēvalde, 24.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēja enerģijas parka attīstītāja SIA Rapsoil vienojusies ar Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valdi par zemes ilgtermiņa nomas līgumu.

Līgumu ar LSEZ pārvaldi SIA Rapsoil slēgs uz 12 gadiem būvprojekta izstrādei, 12 vēja staciju būvniecībai un komercdarbības veikšanai. Kopējā zemesgabala platība ir 672,9 tūkstoši kvadrātmetru. Noteikta nomas maksa 1,5% no kadastra vērtības gadā līdz būvprojekta izstrādei, pēc nodošanas ekspluatācijā nomas maksu noteiks saskaņā ar Liepājas pilsētas saistošajiem noteikumiem.

2012.gada aprīlī LSEZ pārvalde ar SIA Rapsoil noslēdza zemes rezervācijas līgumu, kurā nomniekam bija noteikts izstrādāt detālplānojumu vēja elektrostaciju izvietošanai. Šā gada janvārī līgums tika pagarināts līdz 2014.gada 16.janvārim. Šobrīd uzņēmums sācis tehniskā projekta izstrādi, liecina LSEZ valdei sniegtā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī šogad jau pārsniegti 2020.un 2021.gada apgrozījuma rādītāji, pirms Covid-19 pandēmijas līmeni plānots sasniegt 2024.gadā, intervijā sacīja tirdzniecības centru "Spice" un "Spice Home" vadītāja Iveta Priedīte.

Viņa atklāja, ka šogad "Spice" un "Spice Home" tirdzniecības centri ir pārmaiņu priekšā, jo tajos notiek gan interjera atjaunošanas, gan nomnieku un veikalu dažādības uzlabošanas darbi. Cita starpā patlaban atvērti jau 11 jauni veikali, četrus plānots atvērt rudenī, savukārt 17 veikali un restorāni ir jau veikuši rekonstrukcijas vai pabeigs tās līdz gada beigām.

"Visi šie procesi arī ļoti lielā mērā ietekmē "Spices" apgrozījumu. Mūsu ieņēmumi patlaban pārsniedz 2020. un 2021.gada rezultātus, bet atgriezties pie pirms Covid-19 līmeņa mēs varēsim, sākot no 2024.gada," uzsvēra Priedīte, piebilstot, ka arī nākamgad "Spice" un "Spice Home" tiek plānoti rekonstrukcijas darbi un nomnieku rotācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Laikraksts: martā tiks slēgti Sotka un Asko veikali Spicē

, 23.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Marts būs pēdējais Somijas veikalu Sotka un Asko darbības mēnesis Latvijā, vēsta laikraksts Biznes&Baltija un piebilst, ka šāda informācija bijusi pārsteigums tirdzniecības centra Spice pārstāvjiem.

Spices mēbeļu centrs ir vienīgā vieta, kur patlaban pārstāvēti mēbeļu un interjera preču tirgotāji. Pērnā gada augustā tika paziņots par abu veikalu slēgšanu tirdzniecības centrā Alfa.

31.marts būs pēdējā darba diena, atzinuši Asko un Sotka darbinieki. Katra veikala platība ir 1400 kvadrātmetri. Lēmumu atstāt Spici laikraksts saista ar apgrozījuma kritumu, kas esot sasniedzis 70%.

"Ļoti dīvaini, mums viņi par to nav paziņojuši," laikrakstam teikusi Spices direktore Iveta Lāce. Savukārt Spice Home direktors Raimonds Ozoliņš informējis, ka līgums ir līdz 2012.gadam, tādējādi Asko un Sotka īpašnieki īrēs telpas vēl divus gadus. Saistībā ar jauno informāciju plānots sazināties ar uzņēmuma vadību Somijā un noskaidrot situāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Par Spices lauku labumu tirdziņu liela interese

, 19.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lauku labumu tirdziņu pie tirdzniecības centra Spice pirmajā nedēļas nogalē apmeklējuši aptuveni 25 000 pircēji.

Kā norāda Spices vadība, tirdziņa apmeklētāju interese bijusi tik liela, ka zemniekiem nācies papildināt tirdzniecībai paredzētos krājumus. Ņemot vērā interesi un pieprasījumu, Spices vadība nolēmusi tirdziņu rīkot katru nedēļas nogali un pagarināt tā darba laiku.

Tirdzniecības kompleksa Spice direktore Iveta Lāce: „Šajā grūtajā laikā ir svarīgi atbalstīt zemniekus, izvēloties Latvijā audzētu un ražotu produkciju. Lauku labumu tirdziņa apmeklētāji novērtē arī zemnieku produkcijas labo cena, piemēram, svaigs lauku piens tirdziņā maksā tikai 0,40 Ls litrā. Ņemot vērā pircēju lielo interesi par iespēju iegādāties lauku labumus, plānojam tirdziņus rīkot katru nedēļas nogali, sniedzot iespēju tirdzniecības centra apmeklētājiem iegādāties veselīgos lauku labumus.” Turpmāk tirgus tiks rīkots piektdienas pēcpusdienās, sestdienās un svētdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mazos sacensties gribētājus var pieteikt mini velomaratonam

, 27.05.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Mēbeļu un Interjera centra Spice 31.maijā, plkst. 11:00 notiks mini velomaratons bērniem, kurā aicināti piedalīties bērni no 3 līdz 12 gadu vecumam.

Šis pasākums notiek 26.Rīgas velomaratona ietvaros un, lai veicinātu jauno riteņbraucēju interesi par velosportu, pirmo reizi tiek organizētas atsevišķas sacensības tieši bērniem.

Līdz četru gadu vecumam zēni un meitenes sacentīsies kopā, bet, sākot no pieciem gadiem, riteņbraucēji tiks vērtēti atsevišķās - zēnu un meiteņu - grupās. Vērtēšana notiks sekojošās vecuma grupās: 2005.-2006. gadā dzimušie (B-1 grupa); 2003.-2004.g.dz. (Z-2 grupa zēniem un M-2 grupa meitenēm); 2001.-2002.g.dz. (Z-3, M-3); 1999.-2000.g.dz. (Z-4, M-4); 1997.-1998.dz.g. (Z-5, M-5). 1.-3.vietu ieguvēji visās minētajās vecuma grupās tiks apbalvoti ar balvām. Sacensībās bērni var piedalīties ar visa veida velosipēdiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Rapsoil gatavoties vēja parka būvniecībai varēs vēl gadu

Vēsma Lēvalde, 25.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas speciālās ekonomiskās zonas valde pagarinājusi SIA Rapsoil zemes nomas līgumu līdz 2014.gada 16.janvārim būvatļaujas saņemšanai diviem vēja parkiem.

2012.gada 2.aprīlī starp Liepājas speciālās ekonomiskās zonas pārvaldi un SIA Rapsoil tika noslēgts zemes nomas tiesību rezervēšanas līgums līdz 2013.gada 13.aprīlim. Taču šā gada 15.janvārī LSEZ pārvaldē tika saņemta Rapsoil vēstule, kurā kapitālsabiedrības vadība lūdz pagarināt zemes nomas tiesību rezervēšanas līgumu plānošanas un arhitektūras uzdevuma saņemšanai, vēja elektrostacijas tehniskā projekta izstrādei, būvatļaujas saņemšanai, kā arī zemesgabalu ierakstīšanai zemesgrāmatā atbilstoši izstrādātajam detālplānojumam.

Db.lv rakstīja, ka ir izstrādāts un apstiprināts detālplānojums divu vēja parku ierīkošanai Liepājas ziemeļu daļā pie Baltijas jūras. Viena SIA Rapsoil iecere ir izvietot 12 vēja elektrostacijas gar 14. Novembra bulvāri. Katras vēja elektrostacijas jauda ir 3.0 MW, torņa augstums 99 metri, rotora diametrs 101 metrs, maksimālais spārnu spices augstums 150 metri. Savukārt otra iecere paredz būvēt vēja parku teritorijā no Cietokšņa kanāla līdz pilsētas ziemeļu robežai starp Baltijas jūru un Tosmares ezeru. Katras vēja elektrostacijas jauda ir 3.0 MW, torņa augstums 99 metri, rotora diametrs 101 metrs, maksimālais spārnu spices augstums 150 metri.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi kopā apgrozījuši 710,13 milj. EUR. Salīdzinot ar gadu iepriekš, pērn šo uzņēmumu kopējais apgrozījums palielinājies par 129,95%, liecina Lursoft pētījuma dati.

TOP 100 straujāk augošie uzņēmumi pārstāv visus Latvijas reģionus, ar darba vietām 2022. gadā nodrošinot 1677 darbiniekus. Salīdzinot ar 2020. gadu, šajos uzņēmumos nodarbināto skaits audzis trīs reizes. Lursoft izpētījis, ka atsevišķos uzņēmumos darbinieku skaits pērn pārsniedzis pat 100 strādājošos. To vidū ir straujāk augošo uzņēmumu saraksta 4. vietā esošais SIA “Innovative Travel Solutions” (246 darbinieki) un SIA “TheSoul Studio Latvia” (118 darbinieki), kas ierindojies topa 5. pozīcijā. Vairāk nekā 100 darbinieki 2022. gadā bijuši arī IT nozarē strādājošajam AS “Discover Car Hire” (120 darbinieki).

Kopējais TOP 100 uzņēmumu apgrozījums 2022. gadā sasniedzis 710,13 milj. EUR, bet peļņa pēc nodokļiem – 92,7 milj. EUR. Apkopotie dati atklāj, ka TOP 100 straujāk augošo uzņēmumu apgrozījums aptver plašu amplitūdu – no 0,78 milj. EUR līdz pat 76,29 milj. EUR. Augstāko apgrozījumu no topā iekļuvušajiem uzņēmumiem pērn sasniedzis elektronisko cigarešu šķidrumu ražotājs, importētājs un vairumtirgotājs SIA “Pro Vape”. Pēdējā gada laikā vien SIA “Pro Vape” apgrozījums palielinājies par 93,06%, savukārt, attiecinot pret 2020. gadu, apgrozījuma pieaugums sasniedzis 598,23%. Šādu strauju pieaugumu nodrošinājis pieaugošais pieprasījums pēc uzņēmuma ražotās un importētās produkcijas. SIA “Pro Vape” ir vietējā kapitāla uzņēmums, kura patiesie labuma guvēji ir Mārtiņš Jamonts un Edžus Picka. Jānorāda, ka no visām straujāk augošo uzņēmumu TOP 100 sarakstā iekļuvušajām kompānijām lielākajai daļai, t.i., 78 uzņēmumiem, patiesie labuma guvēji ir no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas bruņotais iebrukums Ukrainā un ieviestās sankcijas daudziem uzņēmējiem mainījis līdzšinējo biznesa kursu un darbības apjomus. Tāpat arī ne bez sekām palikusi Covid-19 pandēmija, kas iepriekšējos gados ievērojami sabremzēja vairākas nozares.

Lursoft pētījis, kā pēdējā gada laikā mainījies nozaru nodokļu parāds, un cik būtiski mainījies nodokļu parādnieku skaits pēdējo piecu mēnešu periodā.

Šī gada jūlija vidū uzņēmumu kopējais nodokļu parāds sasniedza nepilnus 550 milj. EUR, liecina Lursoft apkopotie datu. Balstoties uz VID publiskoto informāciju, kopš š.g. februāra beigām kopējā nodokļu parāda apjoms palielinājies par 8,3%, savukārt, salīdzinot ar aizvadītā gada jūliju, kopējā parāda apjoma pieaugums sasniedz pat 15,7%.

Visstraujāk kopš š.g. februāra beigām nodokļu parāda apmērs audzis dzērienu ražošanas nozarē. Lursoft apkopotā informācija atklāj, ka dzērienu ražotāju nodokļu parāds š.g. februārī bija 144,3 tūkst. EUR, teju tikpat liela nodokļu parāda summa nozarei bija uzkrāta arī pirms gada. Šogad jūlijā nozares nodokļu parāda summa bija palielinājusies jau līdz 1,78 milj. EUR. Vienlaikus palielinājies arī dzērienu ražošanas nozarē strādājošo nodokļu parādnieku skaits par septiņiem uzņēmumiem. Lursoft izpētījis, ka lielākais nodokļu parādnieks nozarē ir AS "Amber Latvijas balzams", kura nodokļa parāds š.g. jūlija sākumā pārsniedza 1 milj. EUR atzīmi. Analizējot datus par AS "Amber Latvijas balzams" nodokļu parādiem, redzams, ka periodiski ražotāja nodokļu parāda apjoms bijis vēl ievērojamāks. Piemēram, šogad maija beigās tas pat pietuvojies 10 milj. EUR. Vienlaikus kopš februāra bijuši arī vairāki periodi, kad AS "Amber Latvijas balzams" nav reģistrēti nodokļu parādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Oktobrī, salīdzinot ar septembri, eirozonā mazumtirdzniecības apgrozījums sarucis par 0,2%, savukārt Eiropas Savienībā – par 0,4%, liecina Eurostat dati.

Gada laikā mazumtirdzniecības apgrozījums eirozonā sarucis par 0,1%, bet ES – palielinājies par 0,5%.

Mēneša laikā eirozonā pārtikas, dzērienu un tabakas izstrādājumu mazumtirdzniecības apgrozījums audzis par 0,7%, bet Eiropas Savienībā – par 0,5%.

Starp dalībvalstīm, par kurām dati ir pieejami, mazumtirdzniecības apgrozījums sarucis deviņās valstīs, bet audzis – 11. Lielākais kritums bijis Spānijā – par 1,8%, Dānijā un Polijā – par 1,3%, savukārt straujākais pieaugums vērojams Igaunijā – par 3,1%, Francijā un Slovēnijā – par 1,2%. Latvijā mēneša laikā mazumtirdzniecības apgrozījums palielinājies par 0,4%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās risku pārvaldības kompānijas "Coface" publiskotajā Baltijas valstu lielāko uzņēmumu "Top50" reitingā šogad iekļuvuši 27 Lietuvas uzņēmumi, 17 Igaunijas un seši Latvijas uzņēmumi, aģentūru LETA informēja "Coface" pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka Latvijas pozīcijas šajā reitingā ir vispieticīgākās un turklāt tās šogad pasliktinājušas - ja iepriekšējos divus gadus Baltijas "Top50" klasificējās astoņi uzņēmumi no Latvijas, tad šajā gadā - par diviem mazāk.

Kopumā Baltijas valstu 50 lielāko uzņēmumu apgrozījums pērn veidoja 74 miljardus eiro, bet peļņa - 2,78 miljardus eiro. Latvijas uzņēmumu pienesums starp Baltijas "Top50" lielākajām kompānijām ir 9,4% apgrozījuma un 10,6% peļņas ziņā.

Igaunija savas pozīcijas šī gada Baltijas "Top50" uzņēmumu reitingā nostiprinājusi un tajā pārstāvēto uzņēmumu skaits ik gadu būtiski pieaug - šogad reitingā iekļuvuši 17 Igaunijas uzņēmumi, pērn - 14, bet 2021.gadā tādu bija tikai 10. Lietuvas uzņēmumu pozīcijas uzņēmumu reitingā ir samērā stabilas - šogad reitingā pārstāvēti 27 uzņēmumi no Lietuvas, pērn - 28, savukārt 2021.gadā - 32.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mazumtirgotāja "Lidl Latvija" ienākšana Latvijā ir uzlabojusi konkurences situāciju mazumtirdzniecībā, pauda "Luminor" ekonomists Pēteris Strautiņš.

Taujāts par pašreizējo konkurences raksturojumu mazumtirdzniecības tirgū Latvijā, Strautiņš minēja, ka atbildēt uz šādu jautājumu var palīdzēt pārtikas cenu salīdzinājums ar Lietuvu, jo pārtikas cenas Latvijā ilgstoši ir bijušas apmēram par desmito daļu augstākas nekā attiecīgajā kaimiņvalstī. Piemēram, 2021.gadā pārtikas cenu līmenis Latvijā bija 97,6% no ES vidējā, bet Lietuvā 88,7% no ES vidējā līmeņa.

Viņš uzsvēra, ka to nevar izskaidrot algu izmaksu līmenis - tas ir ļoti līdzīgs, arī ne nodokļi, to dēļ pārtika Latvijā varētu būt pat nedaudz lētāka, jo Latvijā ir pievienotā vērtības nodokļa (PVN) samazinātā likme augļiem un dārzeņiem, kamēr Lietuvā tādas nav.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie tirdzniecības centri, atverot jaunus apģērbu zīmolu veikalus, saasina cīņu par klientiem. Tendences liecina, ka pircēju aktivitāte pamazām pieaug un īpaši kāpums vērojams apģērbu tirdzniecībā.

Vairāki zīmoli

Tirdzniecības centrā Spice durvis vēris Latvijā pirmais britu universālveikals Debenhams, kura izveidē ieguldīti divi miljoni eiro, kā arī radītas vairāk nekā 40 jaunas darba vietas. Veikalā, kura platība ir 2948,5 kvadrātmetri, aptuveni 12% no kopējās platības aizņems kosmētikas nodaļa, 12% – apakšveļa, 57% – apģērbi sievietēm, vīriešiem un bērniem, aptuveni 11% – apavi, somas un aksesuāri, savukārt mājas preces un tekstila piedāvājums aizņems 5%.

Līdz ar Debenhams veikala atvēršanu Latvijas tirgū ienāk arī vairāki starptautiski atpazīstami zīmoli: sieviešu apģērbi un mājas dizaina lietas Ben de Lisi, sieviešu apakšveļas zīmols Janet Reger, kā arī apģērbu un aksesuāru zīmols Jasper Conran un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Spicē mazāk pirkti juvelierizstrādājumi, bet labi pirktas dāvanas

Ingrīda Drazdovska, Db, 17.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tirdzniecības centra Spice apgrozījums 2008.gada pirmajos deviņos mēnešos ir pieaudzis par 5.6 %, sasniedzot 58.5 milj. latus. Mēbeļu un interjera centra Spice apgrozījums bijis 9.5 milj. lati, tādējādi kopējais tirdzniecības kompleksa apgrozījums sasniedzis 68 milj. latu. Apmeklētāju plūsma 9 mēnešos palielinājusies par aptuveni 7.3 %, sasniedzot 5.4 miljonus pircēju. Pieaudzis ir arī kopējais pirkumu skaits – deviņos mēnešos tika veikti 5.5 miljoni pirkumu (pieaugums par 12 %, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu).

Būtisks apgrozījuma pieaugums bija vērojams pakalpojumu sfērā – tas sasniedza 2.2 milj. latu, kas ir par 15% vairāk nekā līdz šim. Par 8,8 % pieaudzis apgrozījums dāvanu, ziedu un grāmatu grupā – šī gada pirmajos deviņos mēnešos tas bija 1.5 milj. latu. Arvien pieaugošu tendenci saglabā arī kosmētikas un skaistumkopšanas produktu grupa – 29.3 milj. latu (pieaugums par 4.4%). Savukārt krīzes iespaidojusi juvelierizstrādājumu un optikas preču grupu – kritums par 12.6%. Apgrozījums samazinājies arī mājas preču grupā (kritums par 20.2%), taču tas esot saistīts arī ar vairāku mājas lietu veikalu pārvietošanu no tirdzniecības centra Spice uz mēbeļu un interjera centru. Gandrīz nemainīgs apgrozījums ir kafejnīcu un restorānu grupā – šī gada deviņos mēnešos tas sasniedz 4.97 milj. latu (–0.3%).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau septiņpadsmito gadu pēc kārtas Dienas Bizness sadarbībā ar Lursoft veido Latvijas visstraujāk augošo uzņēmumu sarakstu Gazele.

Jaunākajā sarakstā apkopoti dati par uzņēmumu sasniegumiem laika posmā no 2014. līdz 2016. gadam. Šie uzņēmumi tika godināti Dienas Bizness un Bite rīkotajā seminārā «Risinājumi veiksmīgai uzņēmējdarbībai – efektivitāte, inovācija, tehnoloģijas», kur dažādi eksperti stāstīja par efektivitāti biznesā.

Visstraujāk augošais uzņēmums Rīgā ir SIA Bilatris, kas nodarbojas ar kravu pārvadājumiem. Kompānijas apgrozījums apskatītajā periodā ir audzis par 1774,29%, sasniedzot 5,39 miljonus eiro.

Visstraujāk augošais uzņēmums Kurzemes reģionā ir SIA Tikala ID, kas nodarbojas ar kokmateriālu vairumtirdzniecību. Laika posmā no 2014. līdz 2016. gadam uzņēmuma apgrozījums audzis par 1008,51%, sasniedzot 2,77 miljonus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Pirmais pusgads parāda atdzišanas sekas biznesā

Ieva Mārtiņa, Madara Laicāne, 05.08.2008

EKONOMIKAS VELKOŅI: eksports un tranzīts. Tā uzskata SEB bankas galvenais analītiķis Andris Vilks, uzsverot, ka no tiem būs atkarīgs, vai Latvijas ekonomika paliks plusos. Ekonomikas izaugsmes tempu piebremzēšanās daļai nozaru, piemēram, autotirdzniecībai, pirmajā pusgadā bijusi kā auksta duša, taču citas, kaut arī lēnākiem tempiem, tomēr turpina attīstību ar plus zīmi.

Foto: Elīna Kursīte, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmā pusgada finanšu rādītāji liecina, ka Latvijas ekonomika strukturāli nav gatava sekmīgi konkurēt pasaules līmenī.

Draud mīnuss

Šobrīd IKP izaugsme ir tikpat kā apstājusies, tā A. Vilks, kurš lēš, ka šogad pusgada izaugsme būs vien ap 2 %. Centrālā statistikas pārvalde (CSP) IKP ātro novērtējumu 2008. g. 2. cet. sniegs 8. augustā. IKP pieaugums šogad 1. cet. bija 3.3 %, bet eksperti neizslēz iespēju, ka 2. cet. IKP izmaiņas varētu uzrādīt arī mīnusa zīmi. Pēc P. Strautiņa teiktā, izaugsmes līkne tālāk uz leju varētu aiziet, ja ekonomika kopumā sekos mazumtirdzniecībai. A. Vilks uzskata, ka Latvijas ekonomikas velkoņi nu ir palikuši divi — eksports un tranzīts. Šogad maijā eksporta apjomi, salīdzinot ar aprīli, saruka par 8.3 %, bet, salīdzinot ar pērnā gada maiju, pieauga par 6.2 %, liecina CSP dati. Savukārt caur Latvijas ostām pusgadā pārkrauts par 2.6 % vairāk kravu (32.2 milj. tonnas) nekā pērn, bet Latvijas Dzelzceļš pārvadājis par 9.3 % vairāk kravu (27.83 milj. tonnu). «No abiem būs atkarīgs, vai ekonomika paliks plusos. Lai gan situācija izskatās padrūma, pēdējos mēnešos ir iezīmējušās vairākas pozitīvas lietas. Samazinoties uzpūstajam patēriņam, kritās importa apjomi un beidzot reāli samazinājās maksājumu bilances tekošā konta deficīts. Arī valdība vairs nesnauž un revidē gan budžetu, gan ieklausās uzņēmēju priekšlikumos. Šie faktori arī ir ļāvuši Latvijai noturēt kredītreitingus un turpināt piesaistīt investīcijas,» secina SEB bankas eksperts.

Komentāri

Pievienot komentāru