Par gandrīz 391 milj. dolāru lielajiem elektronikas un izklaides industrijas giganta Sony zaudējumiem atbildīga Japānas eksporta tirgu aizvēršanās, raksta The New York Times.
Taču nozīme šajos zaudējumos ir arī japāņu stiprajai jēnai, kas mazina citu valstu pieprasījumu un sadārdzina pašmāju ražošanu. Pēdējo trīs mēnešu laikā Sony pārdošanas apjomi kritās par 19.2%, salīdzinot ar iepriekšējo gadu. Līdz ar to operatīvie ceturkšņa zaudējumi sasnieguši 25.7 miljardus jēnu (apm. 14 miljardus latu), salīdzinot ar iepriekšējā gada šī paša ceturkšņa peļņu 73.4 miljardu jēnu apmērā.
Televizoru pārdošanā Sony cieš zaudējumus jau piecus gadus, nespēdams konkurēt ar Dienvidkorejas Samsung Electronics, kas tirgū dominē ar agresīvāku cenu politiku. Arī spēļu un datoru biznesā Sony šogad cietis 37.4% lielus zaudējumus, veiksmi nenes arī Sony iegādātais Ericsson mobilo telefonu bizness. Vienīgais segments, kas koncernam izrādījies pelnošs, ir filmas, kur īpaši pateicoties filmai Eņģeļi un dēmoni, otrajā ceturksnī sasniegts 6.5% pieaugums. Šo rādītāju dēļ Sony atlaidīs 16 tūkst. darbinieku un savās 57 ražotnēs veiks agresīvu izmaksu samazināšanu.