Šonedēļ Rīgā sāks būvēt Slāvu maģistrālo kustības mezglu, ko dēvē arī par Dienvidu tilta 2. kārtu. Līdz 2011. gadam tiks uzbūvēts jauns 8 joslu Slāvu dzelzceļa pārvads, nojaucot esošo Slāvu pārvadu, kā arī trīs līmeņu satiksmes mezgls pašreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā. Projekta īstenotāji to dēvē par sarežģītības ziņā nebijušu satiksmes infrastruktūras būvi Baltijā.
Pēc pārbūves Slāvu pārvads būs 197 m garš un 31 m plats — vairāk nekā 2 reizes platāks nekā šobrīd ar 4 braukšanas joslām katrā virzienā. Uz pārvada būs arī ietves un veloceliņi abos virzienos, kā arī 4 lifti gājējiem un cilvēkiem ar invaliditāti. Savukārt jaunajam 3 līmeņu satiksmes mezglam būs 8 estakādes, kuru kopgarums ir 3.5 km, kopējā platība vairāk nekā 36 tūkstoši m2. Salīdzinājumam — Krasta ielā uzbūvēto 3 līmeņu estakāžu platība ir 24.6 tūkst. m2. dzīvojamo māju tuvumā uz estakādēm tiek solīts uzstādīt prettrokšņa sienas.
Tehniskā projekta izstrāde izmaksājusi 7.86 milj. Ls bez PVN, tīrās būvniecības izmaksas tiek lēstas uz 93.46 milj. Ls bez PVN, bet kopā ar inflācijas sadārdzinājumu un PVN summa pieaugs līdz 170.3 milj. Ls. Inflācijas sadārdzinājums plānots 14.3 % robežās finansējuma piesaistei uz 20 gadiem noteikta fiksētā % likme gadā 6.43 %. Db jau ziņoja, ka kopējās izmaksas, ieskaitot procentu maksājumus bankām, no Rīgas pašvaldības budžeta tiek lēstas 313.4 milj. Ls. Lai segtu visus izdevumus, gadā no Rīgas domes budžeta plānots maksāt 20.9 miljonus Ls. Rīgas domes Finanšu departamenta direktora biroja vadītājs Andris Konošonoks apliecināja, ka šis prognozētais skaitlis pagaidām nav mainījies, bet optimistiska scenārija gadījumā Rīgas dome varētu summu atmaksāt ātrāk, samazinot procentu maksājumus, jo to paredzot noslēgtais līgums.
Vienlaikus notiek arī Dienvidu tilta 3. kārtas jeb Zemgales virziena kustības mezgla projektēšana, un konkurss par būvniecību tiks izsludināts šā gada nogalē. Dienvidu tilta pieslēgumu Ziepniekkalna ielai paredzēts izbūvēt līdz 2011., bet tālāko pagarinājumu līdz Vienības gatvei – līdz 2015. gadam.
#6/7
Zemgales virziena mezgla turpinājums līdz Vienības gatvei 2015. gadā.