Hansabankas izsniegtā VISA Classic karte Somijā strādā pa pusei, tas nozīmē, ka ar to ir iespējams norēķināties dažos veikalos, bet nevar izņemt naudu no bankomātiem, biznesa portālam Db.lv pastāstīja Somijā studējošs jaunietis, kuru visvairāk satraukusi bankas darbinieku attieksme. "Esam noskaidrojuši, ka daži mūsu bankas izdotu karšu veidi tehnisku iemeslu dēļ Somijā nestrādā. Iemesls ir noskaidrots un risinājums zināms - tas tiks ieviests tuvāko dienu laikā," Db.lv paskaidroja Hansabankas pārstāvis Ivars Svilāns.
"Man ir interesants stāstiņš par likstu, kura piemeklējusi pāris
studentus, kuri mācās Somijā," tā iesākas studenta stāstījums par nedienām ar Hansabankas kartēm. Bankas izsniegtā VISA Classic karte strādājot pa pusei - tas nozīmē, ka ar to esot iespējams norēķināties dažos veikalos, bet nevarot izņemt naudu no bankomātiem. Jaunietis stāstīja, ka pie vainas esot kartes jaunais čips. Tikai vairāk kā pēc četrām nedēļām Hansabanka esot atzinusi, ka problēma ir saistīta ar to, ka Somijas karšu lasītāji neprot sazināties ar Hansabankas izsniegto jauno čipu. "Problēmu sarežģīja tas fakts, ka mums vajadzēja maksāt par kopmītnēm vairākus simtus eiro. Zvanot uz Hansabankas "palīdzības" dienestu, no viņiem saņēmām vairākus ieteikumus, kuri netuvināja naudas iegūšanai, piemēram:
1.Pamēģiniet citus bankomātus.
2.Vērsieties bankas filiālē un izņemiet naudu.
3. Dīvainākais - izkrāsojiet ar nagu laku kartes čipu un mēģiniet
vēlreiz.
Somijā ir tikai viena veida bankomāti, Somijas bankas neizsniedz naudu kartes uzrādītājiem, bet, atbildot uz trešo ieteikumu - ja to izdarītu, kas atbildētu par kartes drošumu?," vaicā jaunietis.
Šādu interesantu ieteikumu bijis ne mazums. Reāli palīdzēt studentiem šajā situācijā neesot spējis ne bankas telefona, ne interneta palīdzības dienests. "Šo trīs
nedēļu laikā Hansabanka nelikās ne zinis par to, kā mums šeit klājas.
Kad beidzās uz Somiju līdzpaņemtā nauda, lidoju uz Latviju," stāstīja jaunietis, norādot, ka joprojām šī problēma neesot atrisināta. Taču, kad viņš vēlējies saņemt kompensāciju par palīdzības dienesta darbu un to, ka viņam dēļ šī gadījuma bijis jālido uz Latviju, bankas darbinieki bijuši ļoti izbrīnīti.
Hansabankas pārstāvis Ivars Svilāns Db.lv paskaidroja, ka šādas problēmas pastāvot - daži bankas izsniegto karšu veidi tehnisku iemeslu dēļ Somijā nestrādā. Taču iemesls esot noskaidrots, risinājums zināms un tas tikšot ieviests tuvāko dienu laikā.
Atbildot uz jautājumu, vai bankas palīdzības dienesta sniegtie ieteikumi studentiem ir uzskatāmi par konkrētās situācijas risinājumu, I. Svilāns atbildēja: "Ieteikumi izmantot citas bankas iekārtu vai bankas filiāli skaidras naudas izņemšanai ir visefektīvākie risinājumi, ja kartes darījums nenotiek tehnisku traucējumu dēļ."
Vaicāts, kāds ir bankas ieteikums, kā rīkoties šādā situācijā nonākušiem klientiem, Hansabankas pārstāvis paskaidroja: "Zvanīt uz kartes izdevējbanku un prasīt padomu, ko arī mēģināt izmantot. Pēc starptautisko karšu organizācijas standarta prasībām visām klasiskajām kartēm (tas netiek piedāvāts tikai elektroniskajām debetkartēm) ir jānodrošina iespēja izņemt naudu bankas filiālē, izmantojot imprinteri un balss autorizāciju. Tas gan ir ļoti neefektīvs kartes apkalpošanas paņēmiens, tomēr pakalpojuma stabilitātes dēļ, ieviešot tehnoloģiskus uzlabojumus, parasti tiek saglabātas arī citas kartes izmantošanas iespējas."
I. Svilāns paskaidroja, ka veids, kā banka klientam kompensē šādas neērtības - izgatavo jaunu karti. "Šai gadījumā mēs arī pateicāmies ļoti aktīvajam klientam, kas mums palīdzēja atrisināt problēmu un faktiski strādāja kā mūsu aģents Somijā," viņš piebilda.
"Viņi par šo problēmu zina jau kopš 22.janvāra - vismaz es tad par to pastāstīju. Šajā stāstā sāpīgākais ir tas, ka vairāk kā trīs nedēļas, cilvēki tika turēti neziņā par to, vai viņi tiks pie savas naudas, kas atrodas Hansabankas kontā. Nekāda reāla palīdzība no Hansabankas puses nebija, toties Somijas bankas darbinieki bija ļoti atsaucīgi un palīdzēja caur oficiālo VISA pārstāvniecību iegūt naudu. Tikai šim pakalpojumam ir sanākusi ievērojama komisijas maksa. Tas, ka kartes nestrādā var gadīties, jo tās ir milzīgas informācijas sistēmas, bet tiešam šokē tā vienaldzība un nekompetence, kas bija no Hansabankas atbalsta dienesta puses," atzina jaunietis.