Mums jāturas pie savas kultūras un pamatvērtībām, to intervijā Dienas Biznesam atzīst a/s Smiltenes piens padomes priekšsēdētāja un līdzīpašniece Gita Mūrniece.
Viņa a/s Smiltenes piens strādā jau 44 gadus, bet vadītājas amatā - 22 gadus un ir gandarīta, ka kopā ar komandu izdevies izveidot atpazīstamu uzņēmumu. Uz Latvijas simtgadi uzņēmēja vēlas sakārtot Smiltenes luterisko baznīcu, tad būšot īpaši liels gandarījums.
Fragments no intervijas
Piena cena pēdējā pusgada laikā ir strauji augusi. Kā tas ietekmē konkurenci?
Piena iepirkuma cena augusi par 40%, bet konkurence piensaimniecībā Latvijā, Baltijā un Eiropā ir viena no vissīvākajām. Mēs te saskaramies ar Vācijas, Polijas, Lietuvas un Igaunijas produktiem. Nezinu, vai ir vēl kāds uzņēmējdarbības veids, kur būtu tik daudz konkurentu produkcijas. Tajā pašā laikā Latvijā ir vēl vairāk nekā desmit uzņēmumu, kas savā starpā konkurē. Otrā pusē vēl bija cīņa par izejvielu un labi, ka piena ražošanas kvotas tika atceltas, jo katra uzlikta kvota neveicina uzņēmējdarbību. Tāpat kā katrs atbalsts – vai lietus līst, vai saule spīd - neveicina konkurenci, uzņēmējdarbību un attīstību.
Vai Krievijas embargo sapurināja uzņēmumus?
Jā. Tas bija izaicinājuma moments, lai pārstrukturētos. Visu laiku domāju – tagad sakārtosim uzņēmumu un nu gan dzīvosim mierīgi. Nekā. Pārtikas biznesā nevienā brīdī lielās konkurences dēļ nedrīkst atslābt.
Eksperti saka, ka Latvijas mazajā tirgū ir pārāk daudz piena pārstrādes uzņēmumu. Kur saredzat nākamos izaicinājumus? Varbūt kādu vēl plānojat piepulcināt?
Nē, pašreiz tāds jautājums nav dienaskārtībā. Taču nākotnē, neskatoties, kurš būs akcionārs – Gita, Ģirts vai kāds cits, ir jāmeklē iespējas ražot nišas produktus. Latvijā ir labs piens un mēs varam saražot preci bez konservantiem. Nišas produkti Baltijai un Eiropai – tas ir nākotnes izaicinājums. Mēs kā savu nišas produktu redzam Piena spēku un sadarbībā ar igauņu zinātniekiem tagad strādājam pie viena jauna produkta, ko varēs izmantot kā cukura aizstājēju. Tas būs jauns produkts, ko varēsim piedāvāt, ņemot vērā, ka pasaulē cukura cena celsies.
Visu rakstu Atjaunot baznīcu un turēties pie pamatvērtībām lasiet piektdienas, 31.marta laikrakstā Dienas Bizness!