Satiksmes ministrs Ainārs Šlesers ir pārliecināts, ka Konkurences padomes (KP) lēmums saistībā ar starptautiskās lidostas Rīga atlaižu politiku ir nekompetents, kā arī pret valsts iedzīvotāju interesēm un valsts ekonomikas attīstību vērsts, Db.lv informēja satiksmes ministra padomnieks Lauris Dripe.
Ministrs uzskata, ka šis KP lēmums ir pārsūdzams un uzdos lidostas vadībai vērsties administratīvajā tiesā.
"Jāizsaka nožēla, ka laikā, kad aviācijas nozare sasniedz arvien jaunus attīstības rekordus, kad lidosta Rīga kļūst par straujāk augošo lidostu Eiropā, kad Latvijā ienāk jaunas aviokompānijas un biļešu cenas samazinājušās vairākkārt, KP ir pieņēmusi lēmumu, kas apdraud nozares turpmāku attīstību", norāda satiksmes ministrs.
Šobrd ar Eiropas Savienības liberalizācijas regulām noteiktais brīvais iekšējais pārvadājumu tirgus nevienam pārvadātājam neliedz pēc savas izvēles brīvi veidot aviokompānijas maršrutu tīklu no jebkura punkta Eiropas Savienībā (arī Rīgas), tādējādi veicot brīvi izvēlētu lidojumu skaitu, nodrošinot lielāku pasažieru apjomu, un saņemot atbilstošas lidostas atlaides. Izmantot vai neizmantot iespējas ir katras aviokompānijas lēmums, un tam nav ne mazākā sakara ar konkurences ierobežošanu. Lidosta atlaižu politika paredz iespēju ikvienai aviosabiedrībai saņemt lielāko iespējamo atlaidi un šie nosacījumi ir vienādi visiem tirgus dalībniekiem, tādējādi tie nav uzskatāmi par diskriminējošiem, teikts ministra paziņojumā.
"Jāatgādina, ka tieši pēc lēmuma par atlaižu piemērošanu pieņemšanas sākās strauja lidostas un aviācijas sfēras attīstība Latvijā. Biļešu cenas no Ls 500 un vairāk par lidojumu ir samazinājušās līdz Ls 30 un mazāk par to pašu lidojumu. Pārvadāto pasažieru apjoms no 2002. gada ir pieaudzis par 400%. Tiešo lidojumu skaits ir palielinājies no 15 maršrutiem 2002. gadā līdz pat 45 maršrutiem šobrīd, neskaitot jau izziņotos Brēmenes, Dubaijas, Trondheimas u.c maršrutus, kuri tiks atklāti tuvākajā laikā. Un šie ir tikai daži piemēri, kas apstiprina spēcīgas konkurences klātbūtni lidostā," akcentē A. Šlesers.
Ministrs uzskata, ka KP lēmums nekļūs par šķērsli lidostas attīstības plānu īstenošanā, jo nav pamata uzskatīt, ka kādai aviokompānijai tiks paaugstinātas pakalpojumu maksas lidostā. Taču šāds KP lēmums liekot viņam domāt, ka tas nav tapis nacionālo interešu vārdā.
"Jājautā, kur bija KP, kad vēl nesenā pagātnē lidostā darbojās tikai dažas aviokompānijas, kad patiesi bija vērojams konkurences trūkums, kad bija saskatāmas dominējošā stāvokļa izmantošanas pazīmes. Ko KP darīja laikā, kad visā Latvijā bija vērojams vienlaicīgs degvielas cenu kāpums? Kāpēc tad KP klusēja? Kā interesēs ir pieņemts šodienas lēmums?" vaicā A. Šlesers.
Satiksmes ministrs uzskata, ka valdībai vajadzētu izvērtēt vai KP patiešām aizstāv valsts un iedzīvotāju intereses, vai arī vienkārši akli iztop normatīviem?