Viens no elektrovilcienu iepirkuma pretendentiem Škoda Vagonka ir pārsteigts par AS «Pasažieru Vilciens» lēmumu paziņot Talgo par iepirkuma uzvarētāju, jo tādējādi, pretēji AS «Pasažieru Vilciens» apgalvotajam, Latvija par pasažieru vilcieniem samaksās kopumā par 10 miljoniem eiro vairāk, uzskata uzņēmuma reģionālais pārdošanas direktors Romans Sorkins.
Viņaprāt, finansiāli visizdevīgāko piedāvājumu izteikusi Škoda Vagonka uzskata R.Sorokins. «Škoda Vagonka piedāvājumā ietvertās vidējās kopējās izmaksas uz vienu pasažieru sēdvietu gadā bija 893,59 eiro, ko mēs kā pieredzējis vilcienu un cita elektrotransporta ražotājs esam joprojām gatavi nodrošināt. Kā zināms no piedāvājumu atvēršanas procedūras, kas notika 6.augustā, nākamais izdevīgākais finanšu piedāvājums bija par vairāk kā 4% dārgāks. Mums ir pamats uzskatīt, ka vēlāk trīs mēnešu periodā mūsu piedāvājums apzināti tika padarīts dārgāks,» norāda R.Sorkins.
«Notika piemērojamās metodikas maiņas un vairākas aprēķinu korekcijas, uz kurām tik ļoti uzstāja AS «Pasažieru Vilciens» un kur vairākos gadījumos mēs piekāpāmies, lai gan uzskatījām, ka tas nepamatoti sadārdzina mūsu piedāvājumu. Visu laiku mēs apliecinājām, ka esam gatavi godprātīgi izpildīt pasūtījumu atbilstoši sākotnēji iesniegtajam piedāvājumam, uzņemoties pilnu atbildību kāda paredzēta līgumā. Pat pēc tām korekcijām, kurām mēs piekāpāmies, mūsu piedāvājums viennozīmīgi bija labākais. Mēs vēlamies norādīt, ka Škoda Vagonka jau ir ražojusi šāda tipa vilcienus ar izmaksām, kas tika iestrādātas piedāvājumā,» paziņojumā medijiem norāda Škoda Vagonka pārstāvis.
Viņaprāt, 21.novembrī publiski paziņotie rezultāti neatbilst iepirkumā prasītajiem – tajā tika prasīts norādīt kopējās vidējās izmaksas uz vienu pasažiera sēdvietu gada laikā un piegādes grafiku (cik īsā periodā tiek piegādāti visi vilcieni), kas tad arī kalpoja par kritēriju uzvarētāja noteikšanai. Tāpēc neesot saprotams, kāpēc šobrīd tika paziņots tikai kopējais cipars 225,3 miljonu eiro apjomā, kas ir daļa no tā, kas tika vērtēts.
«Mēs ceram, ka saņemsim no AS «Pasažieru vilciens» pilnus oficiālos rezultātus kur būs redzami visi tie kritēriji, kuri tika iekļauti konkursa rezultātu vērtēšanā, veiksim to analīzi un tad sniegsim detalizētu savu viedokli. Jau šobrīd varam teikt, ka noteikti iestāsimies par to, ka mūsu piedāvājums bija visizdevīgākais Latvijai un tāpēc ļoti nopietni apsvērsim vēršanos IUB, apstrīdot šodien paziņotos rezultātus. Izvēloties mūsu piedāvājumu, Latvijas pasažieri saņemtu vislabākos jaunos vilcienus iepirkumā paredzētajā laikā un par godīgu cenu, valstij nepārmaksājot par šo iepirkumu,» teic R.Sorkins.
Viņš uzsver, ka tā kā šis jau ir trešais Latvijas mēģinājums iegādāties jaunus piepilsētas pasažieru elektrovilcienus, tas nedrīkst pieļaut, ka arī pār šī iepirkuma caurspīdību un izdevīgumu ir kāda aizdomu ēna. Škoda Vagonka uzskata, ka pasažieru vilcienu iepirkuma procesa necaurspīdība un iespējamās intereses var aizēnot Latvijas kā uzticama un godprātīga darījumu partnera reputāciju starptautiskā arēnā.
Jau vēstīts, ka saskaņā ar konkursa rezultātiem, vairāk nekā 30 jaunos elektrovilcienus piegādās spāņu Talgo.