Finanses

Sīms Kallass: Baltijas tīģeri tagad iekļauti Sarkanajā grāmatā

, 20.11.2009

Jaunākais izdevums

Ceru, ka Baltijas tīģeri joprojām ir dzīvi, lai gan patlaban varbūt iekļauti Sarkanajā grāmatā kā apdraudētā suga. Tagad jālemj, vai tīģeri atlikušo mūžu pavadīs savvaļā, vai zoodārzā.

Tā, uzstājoties Ekonomistu apvienības 2010 Spīdolas balvas pasniegšanas ceremonijā, teica Eiropas Komisijas (EK) viceprezidents un bijušais Igaunijas premjers Sīms Kallass, raksta Diena.lv. Runājot par situāciju Latvijā, viņš apliecināja, ka tā bauda simpātijas EK līmenī, un komisija darīs visu, lai atbalstītu Latvijas centienus cīņā ar krīzi. «Taču tas nenozīmē, ka tai ir instrumenti, kā situāciju pārvarēt. Instrumenti ir jūsu pašu rokās,» uzsvēra EK pārstāvis.

Politiķis klāstīja, ka jau patlaban ir redzams: ES visātrāk atkopjas tās valstis, kas ir orientētas uz eksportu, taču tajās valstīs, kuras stingri sekoja finanšu disciplīnai, nepieļaujot budžeta deficīta palielināšanu ar mērķi palīdzēt tautsaimniecībai, atkopšanās, iespējams, būs ilgāka. Pēc S.Kallasa teiktā, patlaban ES kopējais parāds veido 28% no iekšzemes kopprodukta, kas ir par 25% vairāk nekā pērn.

«Parāds ir liels, un tas turpinās augt. Investīciju apjoms samazināsies, saruks uzkrājumi, pieaugs procentu likmes, tai skaitā valdībām,» situāciju raksturoja EK viceprezidents. Lai stabilizētu situāciju, valdības ir spiestas aizņemties, un te rodas galvenais jautājums - kā dabūt šo naudu atpakaļ.

«Ir nepieciešamas dziļākas reformas– tādas, kuras pārveido izglītības sistēmu, infrastruktūru un pārvaldi daudz plašākā līmenī. Tad laikam arī sākas lielākā problēma. To nevar uzspiest no augšas, neveidojot izpratni cilvēkos, neprasot, kā viņi to vēlas īstenot,» sacīja Ekonomistu Apvienības 2010 Spīdolas balvu ekonomikā šogad saņēmušais Latvijas Kokrūpniecības federācijas prezidents un a/s Latvijas Finieris padomes priekšsēdētājs Juris Biķis. «Atcerēsimies 2008. gada un 2009. gada budžetu veidošanu – valdības mēģinājumu un darba ņēmēju pretreakciju. Arī šodien, gatavojot 2010. gada budžetu, tas nav saskaņots process – drīzāk kopdarbībā ar Starptautisko Valūtas fondu tiek veidots nākamo veicamo uzdevumu apkopojums. Ar daudz nezināmajiem un darāmo pēc budžeta pieņemšanas, kurš vēl nebūt nenodrošina sabalansētību ar saviem ieņēmumiem,» sacīja J. Biķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

«Nomelnošanas kampaņas» dēļ Kallass atsauc kandidatūru premjera amatam

Gunta Kursiša, 12.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no Igaunijas premjera amata kandidātiem Sīms Kallass (Siim Kallas) atsaucis savu kandidatūru šim amatam. Viņš norādījis, ka nevēlas veidot nākamo valdību «nomelnošanas kampaņas» dēļ, ziņo ERR.

«Līdz ko parādījās doma, ka es varētu būt nākamais Igaunijas premjers, sekoja mediju kampaņa, kas tagad kļuvusi īpaši izteikta. Nav pamata domāt, ka šī kampaņa neturpināsies,» teikts S. Kallasa paziņojumā medijiem.

Tādējādi ir radusies situācija, ka tā vietā, lai pieņemtu lēmumus, kuri svarīgi Igaunijai, S. Kallass un viņam lojālie asistentiem nācies pavadīt laiku, atvairot apvainojumus, aizdomas, dažādus jautājumus. Turklāt rezultātā izrādījies, ka paskaidrojumi nav bijuši pietiekami, savu motivāciju atsaukt kandidatūru skaidroja S. Kallass.

«Premjers šādā situācijā nevar efektīvi strādāt,» piebilda bijušais premjera amata kandidāts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Igaunijas premjera amata kandidāts muļķības pēc parakstījis garantijas 100 miljonu dolāru vērtībā

Dienas Bizness, 11.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pildot Igaunijas Centrālās bankas vadītāja amata pienākumus deviņdesmitajos gados Igaunijas premjera amata kandidāts Sīms Kallass izsniedzis garantiju vēstules 100 miljonu dolāru apjomā. Pats S. Kallass paudis, ka parakstījis šīs garantiju vēstules «muļķības dēļ», raksta Eesti Päevaleht.

Kopumā 1994. un 1995. gadā S. Kallass izdevis desmit garantiju vēstules, kuru kopsumma veidoja aptuveni 100 miljonus ASV dolāru. Šīs garantijas netika atspoguļotas Igaunijas Centrālās bankas gada pārskatā. Tādējādi, līdz šim brīdim valdība par dārgajiem un riskantajiem bankas solījumiem neko nav zinājusi, raksta medijs.

Tikmēr pats S. Kallass pauž, ka viņa sirdsapziņa ir tīra un ka viņš nekad nav «spēlējies» ar Igaunijas Centrālās bankas līdzekļiem. Gluži otrādi – tie viņa uzraudzībā esot allaž bijuši drošībā.

Igaunijas premjera amata kandidāts skaidro, ka iniciatīva neesot nākusi no bankas. Viņš norādīja, ka tiek izveidoti paraugi, kā varētu izskatīties darījums. Viņam lūguši parakstīt garantijas, lai visi redzētu, ka banka pret darījumu izturas nopietni. «Es [..] parakstīju, kas bija muļķīgs un neapdomīgs solis,» S. Kallass pauda intervijā Eesti Päevaleht. Premjera amata kandidāts arī skaidroja, ka, Parakstot dokumentus, esot zinājis, ka nesekos nekādi maksājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropai vajadzētu salauzt «gandrīz pilnīgo atkarību» no naftas, pavēstījis Eiropas Savienības (ES) Transporta lietu komisārs Sīms Kallass. Tas ir īpaši svarīgi tāpēc, ka tuvākajos gados nafta kļūs retāk sastopama, norādīja komisārs, vēsta The Parliament.

«Mūsu transporta sistēma galvenokārt attīstījusies lētas naftas apstākļos, tāpēc tagad ir jāpielāgojas pavisam citiem apstākļiem,» sacīja S. Kallass. Komisārs arī stāstīja, ka tuvākajos gados nafta sāks beigties, taču pieprasījums pēc tās ir augsts. «Paskatieties, cik maz ir nepieciešams, lai kāptu naftas cenas. Tāpēc nepieciešamas drošas alternatīvas,» akcentēja S. Kallass.

ES komisārs arī uzsvēra, ka Eiropai nepieciešams modernizēties un transformēt savu transporta sistēmu. «Eiropas Savienībai nepieciešams ieņemt vadošu lomu un sadarboties ar dalībvalstīm, lai izveidotu alternatīvās degvielas uzpildes struktūru, kas nodrošinātu videi draudzīgu transportlīdzekļu kustību,» klāstīja komisārs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī Latvijas valdības un AS Latvijas Valsts meži (LVM) realizētā programma, piedāvājot atpirkt meža īpašumus no cilvēkiem, kuri vēlas tos pārdot, lai tie nenonāktu ārzemnieku rokās, ir atbalstāma, kopumā tā uzskatāma par zaudētu kauju, sacīja Igaunijas valsts meža apsaimniekotāja Valsts meža centrs (RMK) vadītājs Aigars Kallass.

Viņš norāda, ka RMK savas apsaimniekošanā esošās teritorijas nepārdod, taču Igaunijas valdība pēdējos gados ir pārdevusi aptuveni 20 000 hektāru meža zemes.

«Lai arī kā negribētos teikt, ka Igaunijas zemei jāpieder igauņiem, to ir neiespējami panākt. Un, ja tas nav iespējams, nav jēgas ar to cīnīties. Atbalstu LVM un Latvijas valdības centienus, taču tā ir zaudēta kauja. Turklāt Igaunijas valdība patlaban nav tik bagāta, lai šādas programmas attīstītu,» skaidro Kallass.

RMK vadītājs arī stāsta, ka pērn uzņēmums palielinājis apgrozījumu par aptuveni 20%, galvenokārt pateicoties ciršanas apjomu kāpināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Demisionējušais Ansips nākamā premjera amatā vēlas redzēt Kallasu

Gunta Kursiša, 05.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas premjerministrs Andruss Ansips, kurš šonedēļ iesniedza prezidentam Tomasam Hendrikam Ilvesam demisijas rakstu, pauda, ka labākais premjera amata kandidāts ir Sīms Kallass (Siim Kallas), ziņo BBN.

A. Ansips pauda, ka S. Kallass, kurš pašlaik ir Eiropas Transporta lietu komisāra amatā, ir labākais viņa pēctecis. Viņš norādīja, ka Igaunijas kā ES prezidējošās valsts tituls 2018. gadā tikai vēlreiz pastiprina to, ka S. Kallass ir labākā izvēlē premjera amatam. Pēc viņa vārdiem, S. Kallasam darbā noderēs desmit gadu pieredze darbā Briselē.

Jau vēstīts, ka Igaunijas premjerministrs Andruss Ansips otrdien prezidentam Tomasam Hendrikam Ilvesam iesniedzis demisijas rakstu. T. H. Ilvess pieņēmis Ansipa demisiju, norādot, ka neredz iemeslu to nedarīt. Pēc A. Ansipa demisijas pieņemšanas T. H. Ilvess preses konferencē uzsvēra, ka pašreizējā valdība saglabās visas pilnvaras. Saskaņā ar Igaunijas likumiem demisionējusī valdība turpina darbu līdz jaunas valdības apstiprināšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Sīms Kallass: Pēdējo astoņu gadu laikā ES ir neticami mainījusies

Jānis Rancāns, 14.08.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienība (ES) kopš 2004. gada, kad tai pievienojās desmit jaunas dalībvalstis, ir neticami izmainījusies, tomēr bloks joprojām ir iepriekš neredzēts miera un brīvības projekts, kuru nepieciešams attīstīt tālāk, uzskata Transporta lietu komisārs Sīms Kallass.

Sarunā ar Igaunijas raidsabiedrību ERR S. Kallass norādīja, ka 27 valstu savienība vairs nevar būt tāda, kāda tā bija 1957. gadā, kad to veidoja tikai sešas valstis. Savukārt pēdējo astoņu gadu laikā ES ir ļoti mainījusies.

Komisārs atzina, ka 2006. gada ekonomikas izaugsmes laikā Eiropas Komisija (EK) nāca klajā ar daudzām inovācijām, kas patlaban ir iedzīvinātas – piemēram, valstu statistiku kontrole, taču tobrīd nācies saskarties ar plašiem iebildumiem.

«Pēc 2006. gada ES pārvaldes modelis ievērojami mainījās, un pašlaik tā ir pavisam cita savienība. Tomēr būtībā bloks joprojām saglabājis sākotnējās vērtības – tas ir pasaules vēsturē nepieredzēts miera un labklājības projekts, kuru jāturpina attīstīt,» uzsvēra S. Kallass.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamgad iespējama situācija, kad ASV un citu trešo valstu lidmašīnām aizliedz nolaisties ES lidostās.

Tādu negatīvo scenāriju savas vizītes laikā Latvijā iezīmēja Eiropas Savienības (ES) Transporta lietu komisārs Sīms Kallass. «CO2 emisijas tirdzniecība pašlaik ir vissensitīvākais un arī vissarežģītākais jautājums ES un ASV attiecībās. Mēs cenšamies atrast kopīgu risinājumu. Pretējā gadījumā 2013. gadā varētu veidoties konflikts, jo ES dalībvalstīm būs jāaizliedz ASV lidmašīnām nolaisties Eiropas lidostās. Tas var draudēt ar ļoti nopietnām nepatikšanām,» atzina S. Kallass.

Fakts, ka Eiropas aviosabiedrības no 2012. gada ir iesaistītas CO2 emisiju tirdzniecības sistēmā (ETS) ir nopietni satraucis visu aviācijas nozari, jo nozīmē gan aviobiļešu sadārdzināšanos, gan Eiropas lidsabiedrību konkurences mazināšanos pret citu valstu aviokompānijām. Situācija ir jo kritiskāka tāpēc, ka ASV un Āzijas valstis pagaidām nav piekritušas uzlikt tādu pašu slogu arī savām kompānijām, savukārt ES pēc S. Kallasa sacītā vairs nevar pagriezt 2008. gadā pieņemto direktīvu atpakaļ un atļaut savām aviosabiedrībām neiesaistīties ETS, jo tas nozīmētu, ka drīz vien no šīs sistēmas gribētu izstāties arī citu nozaru uzņēmumi. Tāpēc ES cer uz kaut kādu globāli pieņemamu un izlīdzinātu vienošanos CO2 kvotu jomā vismaz aviācijā. «ASV vilcināšanās pieņemt Eiropas ETS sistēmu ir politiska, jo ASV vienkārši nevar pieņemt, ka ES varētu viņiem diktēt kaut kādus noteikumus,» sarūgtinājumu pauž S. Kallass. Tomēr atklāts paliek jautājums, ja ES piemērotu šādus drastiskus aizliegumus ASV un līdz ar to arī Āzijas un Tuvo Austrumu lidkompānijām, vai šīs valstis Eiropai neatbildētu ar to pašu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazais bizness

Sekojot idejai: Augstā likme uz pirmo grāmatu sevi attaisnojusi

Anda Asere, 09.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šobrīd aktuālas ir pašpalīdzības grāmatas un literatūra bērniem, bet daiļliteratūru pie mums lasot mazāk kā iepriekš

Tā novērojusi Santa Svaža, grāmatu izdevniecības SIA The White Book īpašniece. «Pirms trim gadiem bija ideja par izdevniecību, bet tagad The White Book patiešām ir izdevniecība. Tad es biju viena pati, tagad esam lielāks pulks,» viņa saka. Birojā ir trīs darbinieki, bet komandā ir vēl vairāki cilvēki – ārštata maketētāji, korektori, tulkotāji, redaktori. «Šobrīd esam pārmaiņu posmā. Sākuma posms ir pārvarēts un apjoms ir pieaudzis. Domāju, ka nākotnē paaugsimies straujāk,» saka Santa. Turpmāk viņa gada laikā gribētu izdot 30 grāmatas.

Veiksmīga pirmā

Latvijā ir daudzi grāmatizdevēji, kas izdevuši vien dažas grāmatas. The White Book trīs gados ir izdevusi ap 30 grāmatu. Santa uzskata, ka izdevēja veiksmīgam startam vajadzīga laba pirmā grāmata. «Mūsu gadījumā visu likām uz pirmo grāmatu. Tajā ieguldījām ar pārliecību, ka tas ir labs produkts. Un tā arī izrādījās. Tajā laikā daudziem kolēģiem no citām izdevniecībām šķita, ka tirāža ir liela un žanrs ne visiem saprotams, bet risks ir pilnībā atmaksājies. Principā uz šīs vienas grāmatas mēs esam uzbūvējuši to, kas tagad esam,» norāda Santa. The White Book pirmā izdotā grāmata bija Džordža R. R. Mārtina Troņu spēle. Šobrīd uzņēmuma grāmatu portfelis ir visai raibs – šīs grāmatas turpinājumi, bērnu un pusaudžu literatūra, aforismi, pašpalīdzības grāmatas. «Tirgus ir tik mazs, ka nav iespējams specializēties. To var tikai lielas izdevniecības. Vienkāršā patēriņa jomā specializēties tikai uz daiļliteratūru vai bērnu literatūru ir sarežģīti, un man to nemaz negribas. Man patīk dažādas grāmatas,» saka Santa. Viņai ir īpašs prieks par pašu radītajiem produktiem, piemēram, Latvijas karti un Kāzu iedvesmas grāmatu. «Otras tādas grāmatas Latvijā nav, šādas grāmatas parasti ir tulkotas. Tāpēc man ir liels prieks, ka šī grāmata, manuprāt, kvalitātes ziņā neatpaliek no ārzemju izdevumiem. Šobrīd top citi mūsu pašu produkti,» saka Santa. Pagaidām gan viņa nav ar mieru atklāt, kas tās būs par grāmatām, bet sola tās izdot gada nogalē. «Ir prieks un lepnums izdot vietējo,» viņa teic.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Par automobiļa novietošanu Viļņā būs jāmaksā krietni vairāk

LETA--BNS, 03.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot no marta, par automobiļa novietošanu Viļņā būs jāmaksā krietni dārgāk, turklāt vecpilsētā tarifi augs vairāk nekā par trešdaļu.

Saskaņā ar galvaspilsētas pašvaldības padomes lēmumu dārgākajā jeb tā dēvētajā zilajā tarifu zonā jau nākamajā mēnesī maksa par automobiļa novietošanu pieaugs no 1,80 līdz 2,50 eiro stundā, bet sarkanajā zonā - no 0,90 līdz 1,50 eiro stundā. Vairākas vecpilsētas ielas, kas līdz šim atradās sarkanajā zonā, turpmāk tiks iekļautas zilajā zonā.

Vislētākajā jeb zaļajā zonā maksa paliks nemainīga - 0,30 eiro stundā, bet šai zonā no septembra tiks iekļautas arī vairākas teritorijas, kur šobrīd par automobiļa novietošanu nav jāmaksā. Paplašināta arī otra lētākā jeb dzeltenā zona. Padome nav atbalstījusi ierosinājumu, ka daudzdzīvokļu māju pagalmos, kuri tiks iekļauti zaļajā zonā, iedzīvotāji savos pagalmos varētu saņemt atļaujas automobiļa novietošanai bez maksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas interesēs ir, lai Rail Baltica (RB) maršrutā tiktu paredzēts savienojums gan ar Rīgas lidostu, gan ostu.

To pēc tikšanās ar Eiropas Komisijas (EK) viceprezidentu un Transporta lietu komisāru Sīmu Kallasu (Siim Kallas), uzsvēra Ministru prezidents Valdis Dombrovskis.

DB jau rakstīja, ka Latvijas loģistiķi vēlas šaurās sliedes līdz pat Rīgas ostai. Viņuprāt, ja projekta Rail Baltica 2 (RB2) ietvaros netiek izbūvētas šaurās sliedes (1435 mm) līdz Rīgas ostai, tad vagonu sūtījumiem tas ir pilnīgi bezjēdzīgs pasākums. Šobrīd izvēlētā jaunā sliežu ceļa kopējais garums ir 728 km (Igaunijā 229 km; Latvijā 235 km; Lietuvā 264 km). Jāatgādina, ka ar Rail Baltica 1 tiek saprasta esošās dzelzceļa infrastruktūras uzlabošana. Rail Baltica 2 kopējās - būvniecības un zemes pirkšanas - izmaksas, kā aprēķinājis AECOM, ir 3,54 miljardi eiro. Latvijas daļa - 1,22 miljardi eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas dzelzceļa savienojums ar Krieviju, par ko abas valstis šobrīd risina sarunas, nevar iegūt Eiropas Savienības atbalstu, laikrakstam Latvijas Avīze norāda Eiropas Savienības transporta lietu komisārs Sīms Kallass.

«Pastāstiet man, kādēļ gan tam vajadzētu kļūt par Eiropas Savienības projektu? Tas būtu brīnišķīgi, ja jums būtu Rīgas–Maskavas ātrvilciena līnija, latvieši par to noteikti būtu ļoti laimīgi, taču to būtu ārkārtīgi grūti sasaistīt ar Eiropas projektu. Protams, es līdz šim šajā īsajā savas darbības laikā esmu redzējis daudzus brīnišķīgus projektus – dzelzceļus, tuneļus un tā tālāk, taču allaž ir šis mazais jautājums: «Kur tad ir nauda? Kas par to maksās?» Un tad cilvēki sāk sniegt neskaidras atbildes par to, ka vispirms būs projekts un tad jau naudu atradīs,» skaidro Kallass.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Beļģijas pilsēta Haselta, pēc kuras parauga Igaunijas galvaspilsēta Tallina šogad ieviesa bezmaksas sabiedrisko transportu, šo praksi ir atmetusi, atsaucoties uz laikrakstu Eesti Päevaleht, ziņo nacionālā raidsabiedrība ERR.

Haseltā, kur mājo 75 tūkstoši iedzīvotāju, bezmaksas sabiedriskais transports bijis pēdējos 16 gadus, bet nu pilsēta nolēmusi no tā atteikties. Tiesa, transporta tīkla klientu skaits šajos gados ir audzis 12 reizes, kas ir viens no Tallinas eksperimenta mērķiem – celt sava sabiedriskā transporta popularitāti. Tomēr augušas šo gadu laikā ir arī Haseltas transporta izmaksas – par sešām reizēm, un tas pilsētai licis mainīt līdzšinējo politiku.

Par spīti procentuālajiem pieauguma rādītājiem, kopumā bezmaksas transporta ietekme uz iedzīvotāju pārvietošanās paradumiem Haseltā nemaz nav bijusi tik ievērojama, ziņo laikraksts. No saviem privātajiem auto uz sabiedrisko transportu ilggadējā eksperimenta laikā pārsēdušies vien 16% autovadītāju. To izdarījuši arī 12% no tiem, kas pirms tam priekšroku deva velosipēdiem, un 9% to, kas devuši priekšroku staigāt ar kājām. Pilsētā aizvien vairāk nekā 90% ģimeņu ir privātās automašīnas, un 73% iedzīvotāju uz darbu dodas tieši ar tām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Kallass atbalsta plānu atvērt iekšzemes dzelceļa pārvadājumu tirgu

Egons Mudulis, 21.02.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas dzelzceļiem ir nepieciešama lielāka konkurence un mazāka birokrātija, ja vien tie vēlas novērst kritumu dzelzceļa pakalpojumu izmantošanā.

To Eiropas Parlamenta deputātiem sacīja Transporta komisārs Sīms Kallass, cenšoties panākt deputātu atbalstu jaunajam liberalizācijas plānam, raksta euractiv.com. Viņš prezentēja 4. dzelzceļa paketi Transporta komitejā, kuras locekļu uzksati krasi atšķīrās jautājumā par plānu sapurināt tradicionālos valsts monopolus un atvērt iekšzemes tirgus starptatauiskajai konkurencei.

«Konkurence uzlabos pasažieru dzelzceļa pārvadājumu efektivitāti, nodrošinās labāku publisko līdzekļu izlietojumu un veicinās inovācijas,» sacīja. S. Kallass, piebilstot, ka Eiropas Komisija (EK) rosina atvērt tirgus regulētā un progresīvā veidā. EK piedāvā atvērt pasažieru pārvadājumu tirgu divos veidos. Uzņēmumi varēs sniegt iekšzemes dzelzceļa pasažieru pārvadājumu pakalpojumus visā Eiropas Savienībā (ES) vai nu piedāvājot konkurējošus komerciālus pakalpojumus, vai arī izmantojot konkursu par dzelzceļa sabiedrisko pakalpojumu līgumu, kas attiecas uz lielāko daļu (vairāk nekā 90 %) ES dzelzceļa pārvadājumu, un par tiem būs obligāts piedāvājumu konkurss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Igaunijā atkal neievēl jauno valsts prezidentu

LETA, 24.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas elektoru kolēģijai sestdien Tallinā arī otrajā balsošanas kārtā nav izdevies ievēlēt jauno valsts prezidentu, līdz ar to prezidentu atkal vēlēs parlaments.

Bijušais eirokomisārs Sīms Kallass no valdošajā koalīcijā ietilpstošās Reformu partijas otrajā balsošanas kārtā ar 138 balsīm pārspējis savu sāncensi, pie partijām nepiederošo bijušo tieslietu kancleru Allaru Jeksu, kurš saņēmis 134 balsis, taču ievēlēšanai bija vajadzīgas vismaz 168 balsis.

Balsošanai bija reģistrējušies 334 no 335 elektoru kolēģijas locekļiem, skaitīšanā konstatēti 57 tukši biļeteni, trīs atzīti par nederīgiem, bet divi kolēģijas locekļi nav nobalsojuši.

Jekss un Kallass paziņojuši, ka vairs nekandidēs uz prezidenta amatu.

Pirms tam sestdien notikušajā pirmajā balsošanas kārtā Jekss negaidīti saņēma visvairāk balsu - 83, aiz sevis ar 81 balsi atstājot Kallasu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Būvnieks: Ja firma bankrotē, uzceļot tādu objektu kā Gaismas pils, tā ir tikai valsts vaina!

Uldis Andersons, 03.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«RBSSKALS bankrotēja valsts dēļ. Par Nacionālo bibliotēku RBSSKALS nesaņēma piecus miljonus! Protams, var jau formāli teikt – viņiem nepienācās. Bet, ja firma bankrotē, uzceļot tādu objektu kā Gaismas pils, tas nav normāli! Valsts nebankrotētu, ja viņa tos piecus miljonus samaksātu, firma paliktu tirgū. Tā ir tikai valsts vaina,» intervijā laikrakstam Dienas Bizness saka būvuzņēmējs, agrāk būvuzņēmuma PBLC vadītājs Jānis Lancers.

Nu jau viņš gandrīz 10 gadu ir pensijā un nesen klajā nākusi viņa sagatavotā grāmata Latvijas būvniecība 100 gados – apjomīgs un fundamentāls 1600 lappušu darbs trīs biezos sējumos.

Tas arī bija pamudinājums aicināt uz piektdienas sarunu pašu grāmatas autoru. Savulaik J. Lancers bija biežs viesis Dienas Biznesa lappusēs – ar Jāni tikāmies un sazinājāmies daudz un bieži, un viņš nekad neatteica paust savu viedokli un domas par nozares norisēm un problēmām – arī tad, ja šis viedoklis ne visiem bija glaimojošs un tīkams. Lai gan mūsu tikšanās iegansts ir grāmata, arī šoreiz tomēr neiztiekam bez sarunas par būvniecību – gan par nozares pagātni, gan pašreizējām norisēm. Un, lai arī Jānis pats sakās esam no visa tā kā malā pagājis, tomēr atļaušos tam nepiekrist – jautājot un uzklausot atbildes, ir jūtams, ka laikam jau nav tik vienkārši paiet malā no tā, kam veltīta visa dzīve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Krīzes vadības padomes sēdē spriedīs par ārkārtējās situācijas izsludināšanu

LETA, 03.11.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ņemot vērā Covid-19 izplatīšanos, ir pienācis laiks lemt par ārkārtējās situācijas izsludināšanu, uzskata Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Kariņš pirmdien pēc tikšanās ar koalīcijas pārstāvjiem žurnālistiem atzina, ka otrdien, 3.novembrī, viņš ir sasaucis valdības un Krīzes vadības padomes ārkārtas sēdi, kur uzklausīs ekspertus no Veselības ministrijas un nozares, kā arī plānots lemt par turpmākajiem soļiem.

"Vēroju, ka slimnīcu kapacitāte lēnām un pakāpeniski pārkarst. Ja situācija nemainīsies, tad mums var draudēt tas, ka veselības aprūpes sistēmas pakalpojumi var tikt traucēti pandēmijas dēļ. Šī iemesla dēļ un pozitīvo testu īpatsvaram stabili pārsniedzot 4%, kas atzīts par līmeni, kad slimība izplatās nekontrolēti, domāju, ka mums pienācis laiks izsvērt ārkārtējas situācijas izsludināšanu," teica premjers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Piedāvā anulēt uzturēšanās atļaujas vai vīzas pašizolācijas režīma pārkāpējiem

LETA, 13.07.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atbraucējiem no ārpus Eiropas Savienības esošajām jeb trešajām valstīm, ja tie pārkāpj 14 dienu pašizolācijas režīmu, būtu jāanulē termiņuzturēšanās atļaujas (TUA) vai vīzas, uzskata ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (JV).

Ierakstos sociālajos tīklos ministrs arī pauž viedokli, ka jānosaka moratorijs TUA noformēšanai vai pagarināšanai klātienē līdz brīdim, kad saslimstība ar Covid-19 attiecīgajā trešajā valstī ir atbilstoša ES kritērijiem, proti, 16 saslimušo uz 100 000 iedzīvotāju divu nedēļu laikā.

Iebraucējiem no trešajām valstīm arī obligāti jāprasa apliecinājums par visu epidemioloģisko noteikumu ievērošanu, norāda Rinkēvičs, uzsverot, ka 14 dienu pašizolācijas režīma pārkāpuma gadījumā seko naudas sods un TUA vai vīzas anulēšana.

Rinkēvičs uzsvēra, ka šie priekšlikumi ir samērīgi. Viņš aicinās ministrus par tiem diskutēt otrdien valdībā, savukārt Ārlietu ministrijas (ĀM) pārstāvji šīs idejas piedāvās Starpinstitūciju koordinācijas vadības grupai, kuras uzdevums ir nodrošināt Covid-19 infekcijas izplatības pārvaldības likuma īstenošanu, koordinējot visu institūciju darbību, kas saistīta ar Covid-19 izplatības ierobežošanu Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien Ministru kabineta un Krīzes vadības padomes kopsēdē panākta vienošanās ārkārtējo situāciju Latvijā pagarināt līdz 6.aprīlim, mediju pārstāvjus informēja Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV).

Lai ierobežotu Covid-19 izplatību, ārkārtējā situācija tika izsludināta 2020.gada 9.novembrī. Ārkārtējās situācijas laikā ir noteikta virkne ierobežojumu.

Premjers informēja, ka valdība otrdien konceptuāli vienojusies izmainīt drošības pasākumus tā, lai tie būtu efektīvāki un saprotamāki. Otrdien tika lemts par ierobežojumiem trīs jomās - tirdzniecībā, ceļošanā un izglītībā.

Pēc Kariņa teiktā, tirdzniecības jomā iecerēts pāriet uz "drošu tirdzniecības" modeli, kas paredzēs stingrāk kontrolēt klientu skaitu veikalos, kā arī policijai būs iespējams lemt par veikala slēgšanu, ja tiks konstatēti drošības prasību pārkāpumi. Tāpat iecerēts pakāpeniski atteikties no ārkārtējās situācijas laikā iegādājamo preču sarakstiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās risku pārvaldības kompānijas "Coface" publiskotajā Baltijas valstu lielāko uzņēmumu "Top50" reitingā šogad iekļuvuši 27 Lietuvas uzņēmumi, 17 Igaunijas un seši Latvijas uzņēmumi, aģentūru LETA informēja "Coface" pārstāvji.

Kompānijā norāda, ka Latvijas pozīcijas šajā reitingā ir vispieticīgākās un turklāt tās šogad pasliktinājušas - ja iepriekšējos divus gadus Baltijas "Top50" klasificējās astoņi uzņēmumi no Latvijas, tad šajā gadā - par diviem mazāk.

Kopumā Baltijas valstu 50 lielāko uzņēmumu apgrozījums pērn veidoja 74 miljardus eiro, bet peļņa - 2,78 miljardus eiro. Latvijas uzņēmumu pienesums starp Baltijas "Top50" lielākajām kompānijām ir 9,4% apgrozījuma un 10,6% peļņas ziņā.

Igaunija savas pozīcijas šī gada Baltijas "Top50" uzņēmumu reitingā nostiprinājusi un tajā pārstāvēto uzņēmumu skaits ik gadu būtiski pieaug - šogad reitingā iekļuvuši 17 Igaunijas uzņēmumi, pērn - 14, bet 2021.gadā tādu bija tikai 10. Lietuvas uzņēmumu pozīcijas uzņēmumu reitingā ir samērā stabilas - šogad reitingā pārstāvēti 27 uzņēmumi no Lietuvas, pērn - 28, savukārt 2021.gadā - 32.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas pierobežā rindas uz ceļa pazudušas, ir tīra apkārtne un novērstas nelikumības.

No obligātās reģistrēšanās robežas šķērsošanai, braucot no Igaunijas uz Krieviju, ir vairāki ieguvumi, konferencē Transbaltica 2012 norādīja Girf OU valdes loceklis Hanness Plinte, kura vadītā kompānija izstrādāja Goswift robežas šķērsošanas sistēmu pēc Igaunijas Iekšlietu ministrijas pasūtījuma. Iepriekš autobraucējiem nācās gaidīt kilometriem garās rindās, apkārt valdīja netīrība un privātie «biznesmeņi» pārdeva kravas auto šoferiem vietu rindā, bet tagad vērojama pavisam cita situācija.

To, ka uz robežas valda kārtība, tīrība, ceļa malā nestāv pat viens kravas auto, DB pārliecinājās trešdienas pusdienlaikā Luhamā gaidīšanas zonā, kas ir netālu no Krievijas robežas šķērsošanas punkta. Iepriekš nepietiekamās caurlaidības dēļ Krievijas pusē Igaunijā veidojās kilometriem garas rindas uz ceļa, gružu kaudzes, bija problēmas ar tualetēm, kā arī satiksmes drošību, saka Luhamā stāvlaukuma īpašnieka un operatora Collade OU pārstāvis Ulars Sarapū. Gaidīšanas zonā ir apsargāts, apgaismots stāvlaukums, tualetes, bezvadu internets un iespēja izmest atkritumus. Par papildu samaksu var izmantot dušu, kā arī ir atvērta kafejnīca. Uz vairākiem tablo parādās to automašīnu numuri, kam laiks šķērsot robežu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar Compensa Life Latvijas filiāles vadītāju Viktoru Gustsonu

Lelde Petrāne, 27.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild dzīvības apdrošināšanas kompānijas Compensa Life Latvijas filiāles vadītājs Viktors Gustsons. «Apdrošināšana ir uzticības bizness,» uzsver V. Gustsons.

- Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Strādāju apdrošināšanas nozarē jau kopš 1991.gada. Sāku strādāt apdrošināšanas akciju sabiedrībā Balta, pēc tam piecus gadus biju Vērtspapīru tirgus komisijas vadītājs. Kopš 2001. gada strādāju Compensa Life. Uzskatu, ka apdrošināšana ir ļoti interesanta biznesa sfēra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

1992. gada 13. aprīlī, piektdienā, Preses nama 13. stāvā ar 13 cilvēku lielas komandas palīdzību tika izdots pirmais laikraksta Dienas Bizness numurs – tagad, pēc 20 darbības gadiem, Dienas Bizness ir lasītākais biznesa laikraksts Latvijā.

Atzīmējot šo nozīmīgo jubileju, laikraksts ar maksas televīzijas un elektronisko sakaru uzņēmuma Baltcom atbalstu piedāvā grāmatu «20 gadus kopā ar Latvijas biznesu».

Tālajā 1992. gadā Dienas Bizness skaidroja, kas ir mobilie sakari, lielākais ražošanas uzņēmums bija RAF, cilvēki stāvēja rindā pēc maksāšanas līdzekļiem, Latvija sāka saņemt starptautisko finanšu institūciju aizdevumus. Kas pa šiem gadiem ir mainījies un kas palicis tieši tāpat?

Atbildes uz šiem un citiem jautājumiem sniedz grāmata «20 gadus kopā ar Latvijas biznesu» - šajā grāmatā, pāršķirstot Dienas Bizness lapaspuses, izsekots līdzi tam, kā 20 gadu garumā attīstījušās Latvijas biznesa nozares.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Klajā laista Latvijā radīta jauna bērnu grāmata – rotaļlieta Ucipuci meklē mājas, biznesa portālam db.lv pastāstīja tās autore Zane Zusta.

9. decembrī atklāšanas svētkus svinēs bērnu grāmata – rotaļlieta Ucipuci meklē mājas. Tā ir Latvijā radīta grāmata pirmsskolas un sākusskolas vecuma bērniem - četru produktu apvienojums, kas ietver – grāmatu, leļļu teātri, papīra lelles un zinības.

«Grāmata ir Latvijā inovatīvs un līdz šim vietējā grāmatu tirgū nebijis risinājums bērnu literatūrā – tajā iestrādāts leļļu teātris ar maināmiem foniem un papīra lelles ar grāmatu tēliem. Grāmatas galvenā varone ir pūcīte Ucipuci, kura ir nozaudējusies un piedzīvo aizraujošus brīžus, lai veiksmīgi atgrieztos mājās,» stāsta Valters un Rapa pārstāve Kristīne Kirkila.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Coolored izdod pieaugušo krāsojamo grāmatu Sounds of the City; drīzumā iznāks arī otrā grāmata – Kitchen Stories

«Šī ir grāmata pieaugušajiem,» saka Rīgas pilsētskicēšanas kustības aktīviste un projekta Coolored.art līdzautore Agnese Aljēna. Ideja par cita līmeņa krāsojamo grāmatu pieaugušajiem radusies palielā domubiedru pilsētskicētāju un viņu draugu pulkā. Pirmā grāmata nonāca tirdzniecībā īsi pirms Ziemassvētkiem. Grāmatā ir dažādu valstu mākslinieku darbi – Indonēzijas, Portugāles, Krievijas, Amerikas, Vācijas, Francijas, Ungārijas, Lietuvas, Latvijas un Lietuvas.

Veikalos jau ir daudz krāsojamo grāmatu pieaugušajiem. «Mums bija doma piedāvāt kaut ko atšķirīgu – radīt kopīgu mākslas darbu, kad viens mākslinieks iesāk un otrs pabeidz,» raksturo Agnese. Atšķirīgais no citām pieaugušo krāsojamām grāmatām ir tas, ka šos zīmējumus paredzēts izkrāsot ar ūdenskrāsām, mākslinieki ļauj likt savu parakstu blakus viņu parakstam, un mākslas darbu var ierāmēt un kārt viesistabā pie sienas. Vienlaikus tas nozīmē, ka krāsojamā grāmata ir dārgāka, jo tajā izmantots biezāks papīrs nekā produktos, ko domāts krāsot ar zīmuļiem, un tālāk neko ar tiem nedarīt. Projekta virzītāji ilgi testējuši dažādus papīrus, jo vēlējās, lai var krāsot ne vien ar zīmuļiem, bet arī ar ūdenskrāsām, marķieriem un pludināmajiem flomasteriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atsaucoties uz Latvijas simtgadi, uzņēmējus aicina piedalīties neizprotama projekta grāmatā

Lelde Petrāne, 24.03.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Kā zināms, 2018. gada 18. novembrī Latvija svinēs savu simto dzimšanas dienu. Šajā sakarā projekts Videoatmiņa sadarbībā ar Valsts Kultūrkapitāla fondu veido unikālu grāmatu, aprakstot par 100 Latvijas uzņēmumiem/uzņēmējiem. Piedāvājam arī Jūsu uzņēmumam atrasties šajā grāmatā. Dalības izmaksas ir 300.00 EUR,» šādu aicinājumu, kas sūtīts no Inbox epasta, saņēmuši Latvijas uzņēmēji. Vēstules parakstījusi grāmatas Latvijas 100 uzņēmēji redakcija.

Vairāku dienu laikā konkrētas atbildes par šo projektu portālam db.lv nav izdevies iegūt.

Latvijas valsts simtgades biroja Mārketinga projekta vadītāja Inga Oliņa informēja, ka «konkrētā iniciatīva nekad nav saņēmusi finansējumu Valsts Kultūrkapitāla fondā, tāpat arī tās iniciators biedrība Videoatmiņa nav vērsusies vai jebkādi uzrunājusi Latvijas valsts simtgades biroju. Šī grāmata ir privāta iniciatīva. Pats ieceres veidotājs ir atbildīgs gan par finansējuma piesaisti, gan praktisko projekta realizāciju».

Viņa norāda, ka «Latvijas valsts simtgades zīmē notiks ļoti daudz norišu - gan simtgades nacionālajā plānā iekļautās, gan pašvaldībās iecerētās un nevalstiskajā un privātajā sektorā dzimušās. Latvijas valsts simtgades programma ir veidota, lai ikviens, tajā skaitā arī uzņēmēji, varētu piedalīties un radīt pievienoto vērtību Latvijai nākamajām simtgadēm».

Komentāri

Pievienot komentāru